Iemand in de supermarkt.

06-12-2017 13:18 742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-forummers!

Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.

Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.

Hebben jullie tips/advies?
Bedankt voor de leuke reacties zeg #not.
Sommige mensen hebben een minderwaardigheidscomplex en vinden het moeilijk om bepaalde dingen (zoals in mijn geval sociaal iets) te ondernemen. Fijn zo, ik dacht vriendelijk behandeld te worden op dit forum..

--
Ontopic: Vandaag was er een product niet dus dat heb ik uiteraard aan hém gevraagd. Hij liep naar achteren maar werd al omgeroepen dus zijn collega nam het over. Toen ik hem weer tegenkwam vroeg hij of het gelukt was. Waarop ik inhaakte dat het gelukt was én ik weglopen maar ik liet het hem zien dat ik dan 2 andere dingen ging combineren etc. Dus ik bedankte hem nogmaals. Daarna moest ik in zijn gangpad zijn en toen zei ik nog: 'Werkse!' dus ja, ik ben best trots op mijzelf want ik had ook alleen 'ja' kunnen antwoorden op zijn vraag.
Voor dit forum is soms wel een beetje dikke huid nodig. Ik heb er lang over gedaan om hier vrij te worden. Op een ander forum voor jongeren (nee niet beginnend met een f) gaat het er stukken gemoedelijker aan toe.

Anyway: Goed dat je bent begonnen het contact wat uit te breiden! Brengt dit een verandering in het plan om hem via FB te benaderen?
Dat merk ik ja. Ik kan wel veel hebben maar het leek net of ik de grond ingestampt werd. Net zoals die opmerking ‘bedank je ouders maar voor de opvoeding’ dat soort dingen kunnen echt niet door de beugel.

Ik wil wel maar mijn onzekerheid heeft de overhand genomen. En het toevoegen is inmiddels ook een optie geworden voor mij, dus nog even nadenken en dan écht actie ondernemen.
(Welk forum met F bedoel je trouwens?)
BaloeBeer schreef:
11-12-2017 15:17
Dat merk ik ja. Ik kan wel veel hebben maar het leek net of ik de grond ingestampt werd. Net zoals die opmerking ‘bedank je ouders maar voor de opvoeding’ dat soort dingen kunnen echt niet door de beugel.

Ik wil wel maar mijn onzekerheid heeft de overhand genomen. En het toevoegen is inmiddels ook een optie geworden voor mij, dus nog even nadenken en dan écht actie ondernemen.
Ik ben blij dat je aangeeft wel wat te kunnen hebben maar die opmerking die je nu aanhaalt ging absoluut te ver! Ik ben geen type om hier mensen te staffen maar ik dacht er wel over na.

Waarom? Ik begrijp wel dat je het perfect wil doen om grote fouten te voorkomen maar zoals ik het lees uit meerdere reacties is toevoegen een normale route.
BaloeBeer schreef:
11-12-2017 15:42
(Welk forum met F bedoel je trouwens?)
Ik weet niet of het werkt maar heb je een PB gestuurd.
ooitverlegen schreef:
11-12-2017 15:43
Ik ben blij dat je aangeeft wel wat te kunnen hebben maar die opmerking die je nu aanhaalt ging absoluut te ver! Ik ben geen type om hier mensen te staffen maar ik dacht er wel over na.

Waarom? Ik begrijp wel dat je het perfect wil doen om grote fouten te voorkomen maar zoals ik het lees uit meerdere reacties is toevoegen een normale route.
Nou, het is niet zo zeer omdat het perfect moet want dat hoeft niet maar het is meer omdat de onzekerheid de overhand nam omdat ik wel daar wekelijks - nouja, bijna dagelijks mijn boodschappen doe, en als het niet wederzijds is - de interesse, dat het dan echt heel awkward gaat zijn. Ik weet dat ik mij daar - als volwassene meid - overheen moet zetten maar dat is best lastig als je onzeker bent over jezelf en de dingen die je doet.

PS: Ik zag je PB :)
BaloeBeer schreef:
11-12-2017 16:16
Nou, het is niet zo zeer omdat het perfect moet want dat hoeft niet maar het is meer omdat de onzekerheid de overhand nam omdat ik wel daar wekelijks - nouja, bijna dagelijks mijn boodschappen doe, en als het niet wederzijds is - de interesse, dat het dan echt heel awkward gaat zijn. Ik weet dat ik mij daar - als volwassene meid - overheen moet zetten maar dat is best lastig als je onzeker bent over jezelf en de dingen die je doet.

PS: Ik zag je PB :)
Dat "nadeel" is in jouw geval toevallig onvermijdelijk maar je hoeft je echt nergens voor te schamen als het niet wordt wat je ervan hoopt. Zoals iemand hier al schreef is er niets mis met iemand leuk vinden en het eventuele awkward effect zal snel verdwijnen.

Ik heb nu natuurlijk gemakkelijk schrijven maar ik heb me ook los moeten maken van dit soort gedachtes.
Soms Kun je ook te veel over iets nadenken.
Soms moet je iets ‘gewoon’ doen

En to, hoe zie je verder contact met deze knul voor je?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Waarom zou het awkward worden? Een situatie wordt alleen maar awkward als je jezelf zo gaat gedragen. Als jij gewoon normaal blijft doen is er niets aan de hand. Verder eens met calvijn, je denkt er te veel over na. Lijkt me erg vermoeiend om zo in het leven te staan.
Djeems schreef:
11-12-2017 17:56
Waarom zou het awkward worden? Een situatie wordt alleen maar awkward als je jezelf zo gaat gedragen. Als jij gewoon normaal blijft doen is er niets aan de hand. Verder eens met calvijn, je denkt er te veel over na. Lijkt me erg vermoeiend om zo in het leven te staan.
Heel vermoeiend idd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Laat ons weten als er actie is ondernomen..
calvijn1 schreef:
11-12-2017 17:42
Soms Kun je ook te veel over iets nadenken.
True that :(
TO wat verwacht je dan nu? Je krijgt zoveel tips en je doet er niks mee. Sorry maar ik vind het vermoeiend al je getwijfel. Je verliest er werkelijk niks mee om hem een berichtje te sturen.
ik zou gewoon hints geven dat je hem wel buiten de supermarkt zou willen zien en dan verder lopen en dan hem een move laten maken en zo niet dan laten gaan.
sleepylady92 schreef:
11-12-2017 23:16
ik zou gewoon hints geven dat je hem wel buiten de supermarkt zou willen zien en dan verder lopen en dan hem een move laten maken en zo niet dan laten gaan.
Hoe zie je dat voor je?
ik snap niet wat er zo moeilijk aan is hem gewoon toe te voegen op facebook. Je 'kent' hem toch een soort van? Dan mag je hem toch best toevoegen? Ik werd pas ook toegevoegd door een knul hier uit het dorp, ken 'm eigenlijk amper. Hij heeft me alleen toegevoegd en verder niks. Nou ja moet kunnen toch, heb er weinig last van. Ik vind dat niet raar ofzo, ken hem een beetje, prima dat ie me toevoegt. Nou, dan voeg jij 'm rustig toe en ga je eens nadenken of je een berichtje stuurt. Lijkt mij de ideale manier hoor. En dat hoeft niet gelijk te zijn: zullen we iets gaan drinken.. Je kan ook iets neutralere vraag stellen. Als je eenmaal met elkaar aan de praat bent (via facebook/messenger) dan praat dat makkelijk en zie je vanzelf of hij jou ook wat vraagt of het een beetje laat afweten. Lastigste is dan nog wat je in dat eerste berichtje gaat vragen. Misschien over iets wat je op zn facebook ziet, waar je op in kan haken: goh wat leuk dat je dat doet, heb ik ook al eens willen doen (bepaalde sport ofzo, of andere interesses).
Jeetje, ik zal het nu zo langzamerhand toch echt een keertje doen als ik jou was.. Dan zijn je boodschappen maar een tijdje ongemakkelijk ALS hij je afwijst. Als hij er goed op reageerd worden ze alleen maar leuker!

Echt hoor, het leven is te kort om je hier zo veel druk om te maken.
Ach, ik heb vijf/zes jaar geleden een bericht naar een winkel gestuurd, omdat ik daar een praatje had gemaakt met een leuke jongen en ik graag met hem in contact wilde komen. Kreeg een berichtje van hem terug, hij was erg vereerd, maar stond op het punt om samen te gaan wonen. Kwam ik laatst op een verjaardag van een vriend van mijn huidige vriend (heb je 'm nog?), bleek dat de winkeljongen bij deze vriend in het voetbalteam zit, dus kwam ik hem daar tegen. :facepalm: Zijn voetbalvrienden vonden het allemaal hi-la-risch en lieten dat nogal blijken, maar ik heb nu toch al vier jaar de allerleukste vriend, dus vond hun gedrag eerder gênant dan het feit dat ik het bericht heb gestuurd destijds. Moraal van het verhaal: doen, je hebt niets te verliezen. Beter actie ondernemen dan je af blijven vragen of het toch niets had kunnen worden. Doe wat het best bij jou past, als hij je leuk vindt, zal hij echt niet afknappen op een berichtje via Facebook of een kaart, dan is hij allang blij dat je een move maakt. :flirting:
BaloeBeer schreef:
12-12-2017 09:57
Hoe zie je dat voor je?
ik geloof dat daar al pagina's over vol zijn geschreven waarop jij reageerde met 'oeh nee hoor nee dat durf ik écht niet nee brr'
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
12-12-2017 16:12
ik geloof dat daar al pagina's over vol zijn geschreven waarop jij reageerde met 'oeh nee hoor nee dat durf ik écht niet nee brr'
Inderdaad, hoe moeilijk kan het zijn. :facepalm:
TO, je kiest er helemaal zelf voor om in deze situatie te blijven hangen. Je bent gewoon tijd aan het verspillen met wachten op jezelf. Angst is een slechte raadgever. En ja, als je maar genoeg tegen jezelf zegt: ik ben onzeker, ik kan het niet, ik durf het niet... dan gebeurt er idd helemaal niks.

Concreet: wat is nu echt het ALLERERGSTE wat er kan gebeuren, mocht hij jou niet zien zitten? In het allerslechtste geval ga je een paar weken niet meer naar deze supermarkt. Klaar.

Nu ben je er uren, dagen, weken, binnenkort misschien zelfs maanden mee bezig. Vind je dat nu zelf niet wat gek?

Komop, begin gewoon met toevoegen op facebook!
Ik heb een besluit genomen. Blijkbaar krijg ik onder de douche leuke ideeën.
Verras ons!
Ik hoop dat ie morgen moet werken zodat ik naar aanleiding van gisteren nog iets kan zeggen tegen hem, ofnouja ik hoop meer dat hij vraagt of de combinatie die ik maandag heb meegenomen lekker was (omdat ik vroeg of ze iets hadden, het vak was leeg. Ik had er 2 van nodig maar er was 1 voorradig). Als hij er niet zelf over begint dan wil ik proberen het aan te kaarten van 'nou, de combi was niet zo lekker hoor! ik hoop dat jij maandagavond wel lekker hebt gegeten' en als hij daar leuk op reageert en hij zegt wat ie heeft gegeten (en anders, als ik durf vraag ik er naar) en als het iets is wat ik lust, dan ALS ik durf te zeggen 'oh, kijk je had het goed voor mekaar. Mag je wel een keer voor mij maken'. Maar goed, in mijn hoofd klinkt alles sowieso beter dan als ik het daadwerkelijk moet zeggen.. :-[

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven