Week van het leven

06-12-2017 20:51 334 berichten
Ik wordt zo ziek van die reclames van de week van het leven op de radio. Alsof elke vrouw lichtzinnig voor abortus kiest. Ik geloof ook niks van dat 'wij van wc eend' type onderzoek waaruit allerlei negatieve effecten blijken. Ik neem aan dat er niet veel aan te doen is ivm vrijheid van meningsuiting maar die pro-lifers zijn alleen maar pro baby, niet provrouw. Bah bah bah.

Bij deze hoop ik dat niemand ooit meer een abortus hoeft te ondergaan en dat het altijd volkomen legaal en geaccepteerd mag blijven.

Wat denken jullie ervan?
lothlorien schreef:
11-12-2017 22:50
Blijft nog steeds mijn punt staan. Uitsterven zou een probleem zijn want...? Het zou juist een hoop problemen oplossen.

Geef het de tijd, uitsterven doen we echt wel.
Hetvrijewoord schreef:
11-12-2017 23:27
Geef het de tijd, uitsterven doen we echt wel.
Dit.
Duurt nog wel even.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
11-12-2017 23:33
Dit.
Duurt nog wel even.
Nou, we hebben Donald Trump in het Witte Huis zitten. Er is dus een kansje dat het toch ergens binnen 3 jaar gebeurt...
When in doubt, the auditor is always right!
Moiren’ schreef:
11-12-2017 11:32
Christenen zijn helemaal niet pro Life. Elke christelijke partij is voor het actief onderhouden en inzetten van het leger.

Beetje hoe de wind waait enzo.
En de doodstraf
taxi87 schreef:
12-12-2017 05:05
En de doodstraf
Die is officieel uit het program. Officieus weet ik niet.
Ik vind pro-life ook een stomme naam. Pro-birth zijn ze.
Dat krijg je als je VS termen in Nederland gebruikt. Gewoon niet doen.
Hetvrijewoord schreef:
12-12-2017 14:06
Dat krijg je als je VS termen in Nederland gebruikt. Gewoon niet doen.
Daar is het helemaal mooi. Wel vinden dat je het recht hebt om een wapen te dragen, maar tegen abortus zijn.
Valia_1 schreef:
10-12-2017 23:15
Je hoeft uiteraard geen respect te hebben voor welke mening dan ook. Wetten nemen altijd keuzemogelijkheden voor mensen weg. De keuze om zonder gordel te rijden, om te roken in de bioscoop, om je afval te dumpen waar je wil, zelfs soms om een boom in je eigen tuin om te hakken...
En de wetgeving wat betreft abortus is nu ook niet oneindig. Er zit een tijdslimiet op.Als ik met 25 weken een abortus wil ondergaan dan geeft de wet me ook niet die vrijheid. Dan mag het niet meer.

Overigens ben ik het wel eens met mensen die zeggen dat abortus verbieden niet zal zorgen dat er geen abortus meer plaats zal vinden. Net zoals dat het verbieden van drugs er ook niet voor zorgt dat mensen geen drugs meer gebruiken.
Daarom vind ik de wet ook niet eens zozeer het belangrijkste punt om de aandacht op te vestigen. Wel hoop ik dat over een paar jaar dat de termijn voor abortus lager zal liggen. Het is onverteerbaar dat kinderen met 23/24 weken inmiddels in leven gehouden kunnen worden (soms) en dat ze daarnaast voor hun geboorte nog steeds legaal gedood mogen worden. Naar mate de medische technologie zal vorderen zal de wal het schip keren hopelijk.
Maar de grootste winst ligt voor mij niet bij de wetgeving. Dat zou een sluitstuk zijn.

Voor de pro-life beweging is het belangrijk om in twee zaken te investeren:
1) daadwerkelijke concrete hulp aan moeder en kind. Er voor zorgen dat er geen materiële redenen zijn dat vrouwen abortus willen plegen.
2) het bijdragen aan een maatschappelijke verandering naar een maatschappij waarin het leven kostbaar en waardevol is, ook dat van de minsten, van de ongeboren en van de gehandicapten.
Het zal niet verbazen dat punt 1 een stuk makkelijker zal zijn dan punt 2 en alsnog is ook punt 1 nog steeds problematisch. Maar punt 2 is de enige echte langdurige oplossing tegen abortus.

Maar goed dat zijn zo mijn gedachten en ik weet dat weinig mensen ze verder delen.
Oplossing punt 1: basisloon.
Oplossing punt 2: dit is geen echt bestaand probleem. We zorgen al voor ongeborenen en gehandicapten, maar kijk naar de noodkreten van ouders van zwaar gehandicapte kinderen. Ze hebben nooit meer een eigen leven, altijd zorgen, altijd knokken voor hulp en bijstand. En als zij overlijden waar blijven die kinderen dan? Bij al die mensen in die optocht die roepen er is hulp zeker? Nee, ieder is gebaad bij de maatschappelijke insteek dat de draagster bepaald of zij de baby blijft dragen.

Trouwens, jij bent hier degenen die ongeborenen en gehandicapten 'de minsten' noemt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven