Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
angelaloes schreef:
11-12-2017 21:12
Verschrikkelijk Google...
Ik moet nog ff 20 dec pas. 9 dagen te gaan nog. Maar vorige keer kwam ie ook dag later
Ik duim voor je🍀🍀🍀
Pfff ingewikkeld hè?! Ik kan er gelukkig erg goed mee omgaan dit keer. Op de een of andere manier voel ik deze keer ook vrijwel niets.. 😅 Maar of dat nu juist goed is of niet. Er gaan het zien. Mijn nod pas eind volgende week. Loo gelijk met angelaloes volgens mij..
Spannend voor ons allemaal. Jootje jij weet al bijna meer! 🤞

Wat is er weer veel geschreven ook! Ik heb het wel gelezen maar lukt me niet om overal op te reageren.. veel weet ik ook niet omdat ik van de bank van umc gebruik maak. 2 jaar op de wachtlijst gestaan.

Succes allemaal weer!
@angela. klopt ook. ik heb het 1 keer gehad bij een zwangerschap. ik kreeg een week na iui opvliegers. ik dacht echt dat ik ziek zou worden. Dit heeft niet doorgezet en bleek toen zwanger. Wilde je geen valse hoop geven ;).

@jootje. oh dat is echt al bijna :). ben zooo benieuwd!

volgende week dinsdag is mijn nod. En dan zit ik lekker in de zon ergens anders op deze wereld ;). Ik kom woensdagavond terug. Ik twijfel dan ook of ik wel of geen test mee ga nemen haha
Net in de auto naar huis begon de misselijkheid weer..zelfde gevoel als gister avond. Dacht ik ga thuis testen..
Grote kans dat ie negatief is..3 dagen voor nod is nog erg vroeg.
Potje geplast..test erin..3 min wachten met de gedachte een negatieve test te zien..
Maaaar neeee hij is heeel licht positief!!!! Ik kan het gewoon niet geloven!
@Jootje, alvast een heel voorzichtig gefeliciteerd! Ik teste zelf ook 6 dagen van te voren positief en zag hem elke dag donkerder worden. Nu ben ik iets meer dan 12 weken zwanger. Succes!!
Woow Jootje. K ga voor je duimen dat het echt ok is. Ennu positief is positief he ;-). Dat wordt ie niet zomaar. Al is/zijn de aankomende we(e)k(en) nog wel cruciaal.. Maar ben voorzichtig al een beetje blij voor je.
Dankjewel Pat en Alisa!
Het is nog heel onwerkelijk..morgen ochtend nog maar een test doen met ochtend urine!
Wauw wat gaaf!!

(Houd zich nu erg in okk niet te geen testen..)
angelaloes schreef:
12-12-2017 20:10
Wauw wat gaaf!!

(Houd zich nu erg in okk niet te geen testen..)
Jaaa moeilijk is dat dan he?!

Ik hoop het ook zo voor jou deze ronde!! Voor alle bankzitters trouwens🍀
@Lee83, ik denk dat ze wel met MOT5 werken omdat het in deze gevallen normaal gesproken om gezonde vruchtbare vrouwen gaat. Als er verder geen vruchtbaarheidsproblemen zijn is de kans op een zwangerschap natuurlijk sowieso groter dan als er ergens problemen zijn. Met een MOT5 is er nog steeds gewoon een kans.

Duimen draaien voor alle bankzitters!

Jootje29, heel voorzichtig gefeliciteerd!
Wauw Jootje! Een voorzichtige gefeliciteerd! Hoeveelste poging was dit?

Iedereen succes op t wachtbankje! Ik sluit hopelijk aankomend weekend weer aan (ronde 5)
Gefeliciteerd Jootje! Morgenochtend ga ik ook juichende poppetjes plaatsen. ;-)
Whoo ook van mij een voorzichtige gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd Jootje! Wat gaaf!
Dankjewel allemaal!! Zo lief!
Net nog maar weer een test gedaan..geloof het gewoon nog niet!
Vrijdag is mijn nod...vind dat toch wel spannend ofzo, zou het komen of niet?! Ondanks positieve testen?

Plien, dit was de 2de poging😮 fijn dat je ook snel weer mag zitten!!

Nora, ga je ook testen?? Spannend en laat het ons weten😃
Oh sorry, nee ik pas zo tegen kerst. Ik bedoelde dat als je nu weer goed nieuws had ik juichende poppetjes zo neerzetten hier. Bij deze: :cheer: :cheer: :cheer:
Nora_reCaptcha schreef:
13-12-2017 09:34
Oh sorry, nee ik pas zo tegen kerst. Ik bedoelde dat als je nu weer goed nieuws had ik juichende poppetjes zo neerzetten hier. Bij deze: :cheer: :cheer: :cheer:
Ohh zo haha!! Thnx!!
Hij was ook vanochtend positief!
Ohhh wat spannend Jootje!!!
En ook voor de andere op de bank,,,,

Mijn bestelling is helaas nog niet binnen dus ik moet een rondje w88 voor poging 5 alweer...
Balen Globe!
Balen Globe!!

Vandaag op mn nod is cb super positief! Het begint een beetje landen..wauw!
Daarnaast heb ik nog steeds last van misselijkheid en beginnen mn borsten een soort van straks te staan en zijn ze gevoelig!

Hoe is het met de rest van de dames?
Ik hoop zoooo dat jullie ook snel positief testen!!
superfijn Jootje.

Hier gaat het prima hoor. nu 4 dagen voor nod. en af en aan heel veel pijn in mijn borsten. meer ook niet. dus kan echt alle kanten op gaan. We wachten het (on)geduldig af ;)
Wauw super jootje!

Hier ziek geweest en voel me vandaag eindelijk weer beetje beter. Niet heel erg bezig geweest hiermee dus afgelopen dagen.
Ben nu 5 dagen voor Nod.
Innerpeace en angelaloes spannende dagen nog voor jullie! Ik duim!!!!!
Hoi allemaal,

Na een zoektocht naar informatie over alleen een kind krijgen hier gestrand. Wat een geweldig platform! Heel veel herkenning. Ik ben zelf een 38-jarige eigenwijze, lieve, krachtige, ongeduldige, zelfstandige vrouw met een enorme kinderwens. Volgens mij is ieder van jullie hier van hetzelfde kaliber. Dus allereerst wil ik zeggen.....toppers. De beslissing om alleen een kindje te krijgen is niet niks, maar tegelijkertijd fantastisch. En wat een mooie tijd om in te leven. Dat dit kan! Het afgelopen jaar (vanaf de zomer) ben ik begonnen aan 'mijn traject'. Uitgekomen bij MCK in Leiderdorp. Inmiddels zijn er 3 pogingen gedaan (met alle toeters en bellen, echo's/hormonen), maar dat heeft helaas nog niet geleid tot een zwangerschap. Vanwege de afstand, ik woon in Brabant, besloten om over te stappen naar een andere kliniek. En wel...Nij Geertgen. Eerste afspraak staat in het nieuwe jaar gepland. Ga er met een nieuwe vastberadenheid in!
omdat mijn borsten alleen maar meer zeer gaan doen heb ik toch maar een testje gewaagd met het enorme risico dat hij negatief zou zijn. en nadat ik enorm was uitgevallen tegen iemand aan de telefoon dacht ik, laat ik nu maar een test halen. Ook weet ik dat ik vanaf 10dpo positief kan testen. En wat blijkt. hij is duidelijk positief! Dus het is weer raak. Ben enorm in de zenuwen aangezien dit mijn 4e zwangerschap is in 2 jaar en nog niets in mijn handen heb. Hopelijk is dit een plakker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven