Wat nu?? Kerst
zaterdag 16 december 2017 om 10:14
Mijn vriend en ik hebben nu ongeveer 3 jaar een relatie. Ik ben gescheiden en heb 3 kinderen. Hij heeft een zoontje uit een vorige relatie. We wonen allebei op ons zelf. Sinds ik gescheiden ben zie ik ernorm op tegen de kerst. Oktober dit jaar heb ik dit met mijn vriend besproken en aangegeven dat ik optijd duidelijke afspraken wilde weten waar ik aan toe was.
Ook aangegeven dat ik het heel graag samen wilde vieren als samengesteld gezin. (Ik moet ook rekening houden met mijn kinderen en mijn ex) vorig jaar was zijn kind en mijn kinderen kerstavond en 1e kerstdag bij expartner en dit jaar zou andersom zijn. Uiteindelijk hebben we afspraken gemaakt dat hij en zijn zoontje 1e kerstdag hier zou zijn met mij en mijn kinderen en we er een leuke dag van gingen maken hij stelde zelf nog voor om uiteten te gaan met de kinderen om het onszelf niet te moeilijk te maken ook ivm drukke banen. Mijn vriend vertelde mij dat zijn moeder ons 2e kerstdag heeft uitgenodigd maar mijn moeder had ons dus ook uitgenodigd. Dus besloten we het bij mijn familie te vieren. Kerstavond viert hij altijd met zijn hele familie en ben ik niet voor uitgenodigd. Waarschijnlijk omdat ik dan ook mijn 3 kinderen meeneem. Maar ik was tevreden met wat er voor 1e en 2e kerstdag was afgesproken. Eindelijk duidelijkheid en iets om naar uit te kijken. Nu vroeg ik mijn vriend donderdag of hij ook in de groepsapp wilde ivm de planning en overleg wbt 2e kerstdag met mijn familie. Toen appte mijn vriend dat hij gister (woensdag) andere afspraken met zijn ex heeft gemaakt en dat onze afspraken dus niet doorgaan. Ik voelde meteen een klap in mijn gezicht. Vol ongeloof. Hoe kan hij dit doen?
De ex van mijn vriend moet ineens (zegt mijn vriend) werken 2e kerstdag dus is zonder overleg met mij is de planning omgegooid. Naar mijn weten worden kerstroosters weken van te voren gemaakt....
Mijn vriend past zich continue aan aan zijn ex tbv zijn kind omdat hij ruzie en moeilijk gedoe van haar kant uit de weg wil gaan. Ook met mijn vriend zijn vrije weekend, 1 in de maand vertikt zijn ex met haar zoon naar de voetbal te gaan en dus gaat mijn vriend alsnog en gaat dat ten koste van ons enige vrije weekend in de maand.
Ik weet niet wat ik nu moet. Ik ben helemaal dicht geklapt. Hij had toch op zijn minst eerst met mij moeten overleggen en samen een oplossing zoeken. Dan had hij mij ook het gevoel gegeven dat ik er toe doe.
Ook aangegeven dat ik het heel graag samen wilde vieren als samengesteld gezin. (Ik moet ook rekening houden met mijn kinderen en mijn ex) vorig jaar was zijn kind en mijn kinderen kerstavond en 1e kerstdag bij expartner en dit jaar zou andersom zijn. Uiteindelijk hebben we afspraken gemaakt dat hij en zijn zoontje 1e kerstdag hier zou zijn met mij en mijn kinderen en we er een leuke dag van gingen maken hij stelde zelf nog voor om uiteten te gaan met de kinderen om het onszelf niet te moeilijk te maken ook ivm drukke banen. Mijn vriend vertelde mij dat zijn moeder ons 2e kerstdag heeft uitgenodigd maar mijn moeder had ons dus ook uitgenodigd. Dus besloten we het bij mijn familie te vieren. Kerstavond viert hij altijd met zijn hele familie en ben ik niet voor uitgenodigd. Waarschijnlijk omdat ik dan ook mijn 3 kinderen meeneem. Maar ik was tevreden met wat er voor 1e en 2e kerstdag was afgesproken. Eindelijk duidelijkheid en iets om naar uit te kijken. Nu vroeg ik mijn vriend donderdag of hij ook in de groepsapp wilde ivm de planning en overleg wbt 2e kerstdag met mijn familie. Toen appte mijn vriend dat hij gister (woensdag) andere afspraken met zijn ex heeft gemaakt en dat onze afspraken dus niet doorgaan. Ik voelde meteen een klap in mijn gezicht. Vol ongeloof. Hoe kan hij dit doen?
De ex van mijn vriend moet ineens (zegt mijn vriend) werken 2e kerstdag dus is zonder overleg met mij is de planning omgegooid. Naar mijn weten worden kerstroosters weken van te voren gemaakt....
Mijn vriend past zich continue aan aan zijn ex tbv zijn kind omdat hij ruzie en moeilijk gedoe van haar kant uit de weg wil gaan. Ook met mijn vriend zijn vrije weekend, 1 in de maand vertikt zijn ex met haar zoon naar de voetbal te gaan en dus gaat mijn vriend alsnog en gaat dat ten koste van ons enige vrije weekend in de maand.
Ik weet niet wat ik nu moet. Ik ben helemaal dicht geklapt. Hij had toch op zijn minst eerst met mij moeten overleggen en samen een oplossing zoeken. Dan had hij mij ook het gevoel gegeven dat ik er toe doe.
noomie82 wijzigde dit bericht op 16-12-2017 10:18
3.77% gewijzigd
zaterdag 16 december 2017 om 11:17
Groot gelijk dat hij met zijn zoon naar zijn familie gaat..Noomie82 schreef: ↑16-12-2017 11:02Zijn zoon is gewoon welkom bij mijn familie 2e kerstdag. Alleen gaat hij die dag nu met zijn zoon naar zijn familie terwijl we met mijn familie hebben afgesproken.
Als mijn vriend dit eerder en op een andere manier bespreekbaar met mij had gemaakt dan hadden ik zeker gezegd, wat vervelend maar t is niet anders en hadden we samen kunnen zoeken naar een oplossing die voor beide goed voelde incl zijn zoon. Iedereen is welkom....
Het weekend er voor zijn we niet samen want dan moeten we beide werken en is dit de drukste tijd van het jaar met werk.
Ik mis idd vooral het 'ons' in deze relatie.
Kennelijk had zijn moeder jullie beide eerst uitgenodigd en toen werd het ook jou moeder. (Staat namelijk in je OP)
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
zaterdag 16 december 2017 om 11:17
En hier gaat het om. Het gaat niet zozeer om kerst, maar door de kerstplannen komt dit naar boven.Noomie82 schreef: ↑16-12-2017 11:02Zijn zoon is gewoon welkom bij mijn familie 2e kerstdag. Alleen gaat hij die dag nu met zijn zoon naar zijn familie terwijl we met mijn familie hebben afgesproken.
Als mijn vriend dit eerder en op een andere manier bespreekbaar met mij had gemaakt dan hadden ik zeker gezegd, wat vervelend maar t is niet anders en hadden we samen kunnen zoeken naar een oplossing die voor beide goed voelde incl zijn zoon. Iedereen is welkom....
Het weekend er voor zijn we niet samen want dan moeten we beide werken en is dit de drukste tijd van het jaar met werk.
Ik mis idd vooral het 'ons' in deze relatie.
Is het verder wel leuk tussen jullie? Is de relatie het waard om voor te vechten? Of gaan er veel meer dingen moeizaam?
zaterdag 16 december 2017 om 11:20
Ja dat vind ik wel.Noomie82 schreef: ↑16-12-2017 11:06Het gaat mij niet om het uiteten. Dat was zijn idee. Gourmetten of mac donalds is ook prima!! En nee zijn ex hoeft geen kerst zonder haar kind. Maar ik mag in een relatie van 3 jaar wel verwachten dat er ook met mij overlegd en nagedacht word over andere opties. Ik heb hierin niks te vertellen qua planning.
zaterdag 16 december 2017 om 11:21
Het voelt voor mij ook nog steeds als twee aparte levens. Terwijl ik wel na een relatie van 3 jaar meer verwacht dan dit. En dat ook zo graag wil.
Voor mij was een goede oplossing geweest dat wij (Ik en mijn kinderen) kerstavond bij zijn familie of bij hem thuis of bij mij thuis. Of 2e kerstdag hij en zijn zoon bij mij en mijn familie. En dan 1e kerstdag mijn vriend dan gewoon hier met mijn kinderen. Dan had hij of kerstavond of 2e kerstdag zelf met zijn zoon in kunnen vullen.
zaterdag 16 december 2017 om 11:23
Ik denk sowieso dat 'ons' moeilijker is als je echt moet plannen om je kinderen heen, als je LAT zeg maar. Als je gewend bent aan relaties nog zonder kinderen en later samenwonend, dan is dit sowieso een heel ander soort relatie. Ik mis soms ook even 'ons', en wij wonen gewoon in één huis. Maar dan pak ik dat momentje bij het afruimen van de tafel, of als we naar bed gaan. Ik weet ook niet of LATTEN iets voor mij zou zijn, al vind ik dat LATTEN als je beiden kinderen hebt eigenlijk de enige beste optie is. Maar, het is wel een omschakeling omdat het natuurlijk iets heel anders is dan wat je misschien tot nu toe gewend bent geweest.
zaterdag 16 december 2017 om 11:24
Volgens mij is zijn familie het grootste probleem. Het is toch van de zotte dat jouw kinderen daar niet welkom zijn. En dat jullie je daar ook nog naar voegen. Natuurlijk kan hij niet met jou overleggen, het is zoals het is. Je gaat niet als ouders lopen ruziën omdat je een kind beide niet wilt. Alleen had hij tweede kerstdag gewoon met jou mee naar jouw ouders moeten gaan met zijn kind. Dat hij nu opeens naar zijn ouders gaat slaat nergens op. Kerstavond gingen jullie naar zijn ouders en tweede kerstdag naar de jouwe, dit wilden die ouders zelf zo, want jouw kinderen zijn niet welkom. Dat vind ik niet netjes van hem en vind ook niet dat zijn ouders dat "verdiend" hebben, als mensen zo doen, zou ik ze onderaan het prioriteitenlijstje zetten. Jouw ouders verwelkomen gewoon iedereen, dus ga je met zijn allen naar hun. Hoe kan hij zijn ouders die zijn partner niet accepteren verkiezen boven jou (want dat is het in mijn ogen, je kinderen horen bij jou, als ze die niet accepteren, accepteren ze jou niet). Ik vind het al heel coulant van jou dat jij kerstavond naar ze toe gaat. Ga jij anders gewoon lekker kerstavond naar jouw ouders, of ga lekker thuis netflixen ofzo. Waarom naar mensen gaan die je niet moeten?
zaterdag 16 december 2017 om 11:27
Idd, daar zou ik mij ook te goed voor voelen. Wat is de reden dat je niet mag komen? Ik vind het echt heel raar. Het is niet zo dat je net een dag zijn vriendin bent ofzo.
zaterdag 16 december 2017 om 11:30
Zijn moeder en mijn moeder hadden ons beide uitgenodigd voor tweede kerstdag omdat we dan samen waren. Ik heb de keuze aan mijn vriend gelaten en hij koos ervoor om dan naar mijn familie te gaan. Waarschijnlijk omdat hij kerstavond al naar zijn familie gaat.
Mijn vriend zijn hele familie komt elk jaar altijd samen op kerstavond en ik ben niet uitgenodigd.
Ik kom af en toe wel bij zijn familie gewoon voor een bakkie.
Waarschijnlijk ben ik voor kerstavond niet uitgenodigd omdat ik mijn kinderen heb en ze dat te druk/te veel vinden. Dat zou me overigens wel pijn doen. Een andere reden zou ik niet kunnen verzinnen.
zaterdag 16 december 2017 om 11:31
Het is niet netjes dat hij een week van tevoren de boel omgooit en je dat als mededeelt. Daar mag je hem wel op aanspreken.
Verder; accepteren of herrie gaan schoppen.
Je wil meer een 'ons' ipv 'ik' en 'hij'. En hij heeft zijn zoontje vaak bij hem. Hoe vaak heb jij je handen vrij, zijn jouw kinderen bij hun vader? Dat lees ik nergens.
Je wil meer een 'ons' ipv 'ik' en 'hij'. En hij heeft zijn zoontje vaak bij hem. Hoe vaak heb jij je handen vrij, zijn jouw kinderen bij hun vader? Dat lees ik nergens.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
zaterdag 16 december 2017 om 11:34
Noomie82 schreef: ↑16-12-2017 11:30Zijn moeder en mijn moeder hadden ons beide uitgenodigd voor tweede kerstdag omdat we dan samen waren. Ik heb de keuze aan mijn vriend gelaten en hij koos ervoor om dan naar mijn familie te gaan. Waarschijnlijk omdat hij kerstavond al naar zijn familie gaat.
Mijn vriend zijn hele familie komt elk jaar altijd samen op kerstavond en ik ben niet uitgenodigd.
Ik kom af en toe wel bij zijn familie gewoon voor een bakkie.
Waarschijnlijk ben ik voor kerstavond niet uitgenodigd omdat ik mijn kinderen heb en ze dat te druk/te veel vinden. Dat zou me overigens wel pijn doen. Een andere reden zou ik niet kunnen verzinnen.
Ik snap ook wel dat ze jouw kinderen niet zien als hun familie, dat is het ook niet, en hen daarom er liever niet bij hebben?
Is van hun kant ook te begrijpen he, hoe moeilijk dat voor jou ook is. Het zijn niet de kleinkinderen van je vriend zijn ouders.
Ik zou daar eerlijk gezegd ook niet echt op zitten te wachten, dan heb je altijd "vreemde kinderen" erbij als er meer gescheiden zijn.
zaterdag 16 december 2017 om 11:36
O, wacht, deze opmerking doet mij denken over die familiefoto waar stiefkind niet bij op mocht omdat het een kind van vriend was en geen echt kleinkind was.
zaterdag 16 december 2017 om 11:38
Verwacht jij niet teveel van deze relatie?
Jij werkt toe naar een samengesteld gezin, werkt jouw vriend daar ook naartoe? Het klinkt alsof hij en de rest van de familie niet zo zitten te wachten op dat wij-gevoel. Jij bent jij met je gezin, hij is met hij met zijn kind. Jullie hebben wel een relatie, maar zonder dat gemeng van levens.
Ik kan mij voorstellen dat niet iedereen zit te wachten op dat samenstellen van gezinnen, zo leuk is dat niet.
Jij werkt toe naar een samengesteld gezin, werkt jouw vriend daar ook naartoe? Het klinkt alsof hij en de rest van de familie niet zo zitten te wachten op dat wij-gevoel. Jij bent jij met je gezin, hij is met hij met zijn kind. Jullie hebben wel een relatie, maar zonder dat gemeng van levens.
Ik kan mij voorstellen dat niet iedereen zit te wachten op dat samenstellen van gezinnen, zo leuk is dat niet.
zaterdag 16 december 2017 om 11:38
Met zo'n houding blijf ik lekker thuis.LAgirl82 schreef: ↑16-12-2017 11:34Ik snap ook wel dat ze jouw kinderen niet zien als hun familie, dat is het ook niet, en hen daarom er liever niet bij hebben?
Is van hun kant ook te begrijpen he, hoe moeilijk dat voor jou ook is. Het zijn niet de kleinkinderen van je vriend zijn ouders.
Ik zou daar eerlijk gezegd ook niet echt op zitten te wachten, dan heb je altijd "vreemde kinderen" erbij als er meer gescheiden zijn.
Kerst is toch samen gezellig zijn .. blijkbaar dus niet.
zaterdag 16 december 2017 om 11:39
Nee, maar ik begrijp dat wel. Je wil als opa en oma cadeautjes geven aan je kleinkinderen en dan zijn er "vreemde kinderen" bij, moet je die ook wat geven? Of geef je ze niks en stel je hun teleur? En een familiefoto? Ja, wie weet zie je ze over een paar maanden nooit meer.
Ik kan dat wel begrijpen hoor als opa en oma zijnde, het is geen bloedband, en ze is ook niet getrouwd met hun zoon he.
zaterdag 16 december 2017 om 11:40
Vriend heeft niet eerst met jou overlegd omdat er weinig te overleggen valt en ik zie ook niet echt alternatieven. Schema ex verandert waardoor zij zoon op een ander kerstmoment wil zien. Hierdoor ziet zoon de familie van zijn vader niet op het afgesproken moment en dus wijkt dat uit. Lijkt mij voorgaan op bij jou en jouw familie zijn.
Vriend had het anders moeten communiceren: ' Vriendin we hebben een probleem. Ex haar schema is omgegooid en daardoor moet ik kijken hoe zoon zowel ex als mij als mijn familie wel kan zien tijdens Kerst. Dus sorry maar ik zie geen andere mogelijkheid dan...'.
Vriend had het anders moeten communiceren: ' Vriendin we hebben een probleem. Ex haar schema is omgegooid en daardoor moet ik kijken hoe zoon zowel ex als mij als mijn familie wel kan zien tijdens Kerst. Dus sorry maar ik zie geen andere mogelijkheid dan...'.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik zie mijn schoonouders al aankomen dat we de jongste 2 meenemen aan de kersttafel en de oudste dan fijn thuislaten want niet echt.LAgirl82 schreef: ↑16-12-2017 11:34Ik snap ook wel dat ze jouw kinderen niet zien als hun familie, dat is het ook niet, en hen daarom er liever niet bij hebben?
Het is niet liefdevol en jouw vriend accepteert dit, daar zou ik nog eens over nadenken.
Even een raar idee, mocht het om kadootjes gaan kan to wel drie kleine kadootjes apart geven aan die ouders van vriend. Mocht het daarom gaan.LAgirl82 schreef: ↑16-12-2017 11:39Nee, maar ik begrijp dat wel. Je wil als opa en oma cadeautjes geven aan je kleinkinderen en dan zijn er "vreemde kinderen" bij, moet je die ook wat geven? Of geef je ze niks en stel je hun teleur? En een familiefoto? Ja, wie weet zie je ze over een paar maanden nooit meer.
Ik kan dat wel begrijpen hoor als opa en oma zijnde, het is geen bloedband, en ze is ook niet getrouwd met hun zoon he.
zaterdag 16 december 2017 om 11:42
zaterdag 16 december 2017 om 11:44
Tuurlijk accepteer ik dat zijn kind dan 2e kerstdag bij ons is. En vind ik het jammer dat zijn zoon er 1e kerstdag niet bij kan zijn. Ik en mijn kinderen kunnen het heel goed met hem vinden.Hightower schreef: ↑16-12-2017 11:31Het is niet netjes dat hij een week van tevoren de boel omgooit en je dat als mededeelt. Daar mag je hem wel op aanspreken.
Mijn kinderen zijn woensdag na schooltijd. Donderdag, vrijdag en om het weekend bij mij.
Mijn vriend slaapt wel bij mij als mijn kinderen er zijn maar ik nooit hem als zijn zoon er is ivm ruimte gebrek.
zaterdag 16 december 2017 om 11:44
Nou, ik vind drie vreemde kinderen erbij best wel veel, eerlijk gezegd. Hoe vaak heeft vriend's familie de kinderen gezien?
Niet vaak of helemaal niet, als ik TO's verhaal zo lees. TOdoet wel eens een bakkie bij zijn ouders, maar ik lees nergens dat de kinderen er dan bij zijn.
En ja sorry, drie kinderen erbij is dan best veel, als je niets met die kinderen hebt.