Napraattopic Deel 93

05-11-2017 19:08 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrouwjagersma schreef:
16-12-2017 16:46
Ze heeft het steeds over verschil in afkomst en het belang van milieus. Je kunt je misschien iets voorstellen bij mijn gevoelens daaromtrent.
Ik heb even geloept en ik kan me je gevoelens precies indenken.

Maar ik moet altijd een beetje lachen om dat soort forummers, omdat ik me niet kan voorstellen dat ze echt zijn. Ook een domme gedachte natuurlijk want zulke mensen zullen echt nog wel bestaan.
Ik denk ook altijd dat ze niet bestaan. Idem bij Pejeka. Die weet dan op maandag niet wie de verloofde van prins Harry is, maar op donderdag weet hij wel zeker dat het meisje beneden zijn stand is en het huwelijk gedoemd te mislukken.
vrouwjagersma schreef:
16-12-2017 18:15
Ik denk ook altijd dat ze niet bestaan. Idem bij Pejeka. Die weet dan op maandag niet wie de verloofde van prins Harry is, maar op donderdag weet hij wel zeker dat het meisje beneden zijn stand is en het huwelijk gedoemd te mislukken.

Ja ik las het :rofl:
Ja, Pejeka is er ook zo eentje. En die ava klopt er precies bij, dus over hem kan ik me al helemaal niet druk maken. Af en toe pruttel ik wat om hem aan de gang te houden, maar dat is het dan ook wel.
Lady*Voldemort schreef:
16-12-2017 18:18
Ja, Pejeka is er ook zo eentje. En die ava klopt er precies bij, dus over hem kan ik me al helemaal niet druk maken. Af en toe pruttel ik wat om hem aan de gang te houden, maar dat is het dan ook wel.
Ik bewonder je kalmte.
Toch mooi dat je wel diagnoses mag geven op de relatiepijler, en dat voor een nieuweling.
zazamaenade schreef:
16-12-2017 16:17
Ik kom geen raad vragen, wil alleen graag van gedachten wisselen met diegenen die ook vinden dat hij veel te ver gaat in wat hij hier op het forum zet. Dat is al een tijdje, en komt in verschillende topics tot uiting. Ik ben niet bepaald de eerste die dat constateert. Als ik dat gevoel wel had ( dat ik de eerste of de enige was) zou ik niet op napraat hierover schrijven.
Het kan natuurlijk dat jij er geen probleem in ziet, wat hij schrijft. Maar ik zie dat wel zo.
Ik negeer dat zoveel mogelijk. Als wat zo iemand post on topic is, geef ik nog weleens wat tegengeluid, maar ik de tijden dat ik me vervolgens hoog op de kast liet jagen door mensen die niet normaal kunnen (of willen) discussiëren liggen ver achter me. Is het niet on topic, dan zeg ik hooguit dat (mijn toon kan daarbij wel variëren, haha).

Te veel aandacht schenken aan negatieve aandachttrekkerij beloont dit soort types alleen maar.

Maar soms is het lastig, hoor. Op de actueelpijler kom ik vrijwel niet meer en dat geeft soms wel het ongemakkelijke gevoel dat extreemrechts daar vrij spel heeft. Ik kan alleen maar hopen dat mensen die twijfelen op andere manieren aan betere informatie komen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana schreef:
16-12-2017 20:35
Op de actueelpijler kom ik vrijwel niet meer en dat geeft soms wel het ongemakkelijke gevoel dat extreemrechts daar vrij spel heeft. Ik kan alleen maar hopen dat mensen die twijfelen op andere manieren aan betere informatie komen.
Ik kom er ook nauwelijks meer, ik heb geen zin meer om elke keer weer voor gek uitgemaakt te worden. Ik troost me maar met de gedachte dat ze het daar heus wel gezellig zullen hebben met hun clubje, en dat er genoeg forummers zijn die zich er ook niet laten zien, wellicht om dezelfde reden als jij en ik.
KASSA gezien en geen idee dat verkoop van vuurwerk het hele jaar wel mag.
Ik begrijp er geen bal meer van. Aan de ene kant wordt er strenger toegezien op opslag van vuurwerk en dan zoiets.
Gemeenten schijnen woekerrentes te rekenen voor leningen.

Daar zie je geen topics over, maar misschien ook wel goed.
Dana schreef:
16-12-2017 20:35
Ik negeer dat zoveel mogelijk. Als wat zo iemand post on topic is, geef ik nog weleens wat tegengeluid, maar ik de tijden dat ik me vervolgens hoog op de kast liet jagen door mensen die niet normaal kunnen (of willen) discussiëren liggen ver achter me. Is het niet on topic, dan zeg ik hooguit dat (mijn toon kan daarbij wel variëren, haha).

Te veel aandacht schenken aan negatieve aandachttrekkerij beloont dit soort types alleen maar.

Maar soms is het lastig, hoor. Op de actueelpijler kom ik vrijwel niet meer en dat geeft soms wel het ongemakkelijke gevoel dat extreemrechts daar vrij spel heeft. Ik kan alleen maar hopen dat mensen die twijfelen op andere manieren aan betere informatie komen.
Negeren is waarschijnlijk wel de meest realistische, of in ieder geval voor jezelf de meest prettige manier om ermee om te gaan. Dat doe ik meestal.
Maar dat er op Actueel door een paar forummers (want meer is het niet) racistisch of 'beleefd'-extreemrechts wordt gepost verontrust me wel.
Ik vind het niet zo fijn om in een huis (Vivaforum) te komen waar in één kamer dit soort zaken getolereerd worden, en waar veel mensen het hebben opgegeven om dit te weerspreken. Het gaat mij niet om verschil van politiek inzicht, dat is alleen maar goed, hoe meer verschillende inzichten, hoe beter.
En het is ook wat anders dan een bepaalde seksuele voorkeur, of interesse in mode, afvallen of zwangerschap.
Ik vind het lastig.
nounou
Ik heb een vraagje: ik heb iemand geblokkeerd (scheelt veel irritatie 8-) ). Alleen komen er soms ineens dan toch berichten van diegene door en zijn gewoon leesbaar voor mij. Doe ik iets fout?
Na 10 keer toch een geblokkeerd bericht te hebben geopend om te kunnen lezen zetten ze dat met opzet af en toe open. Scheelt klikken.
Wat ik wel eens gedaan heb, was elke eerste van de maand in het vluchtelingentopic posten dat ik het nog steeds niet met ze eens was.
Labalade, volgens mij werkt het blokkeren alleen als je ingelogd bent. Logisch wel, eigenlijk ;-D.
Soms vergeet ik dat :facepalm:
De naam van die persoon wordt dan wel vermeld, onder de posts, met de vraag of je de reactie van die persoon toch wilt zien. Zo ziet het er bij mij uit, wanneer ik ben ingelogd.
nounou
vrouwjagersma schreef:
16-12-2017 21:49
Wat ik wel eens gedaan heb, was elke eerste van de maand in het vluchtelingentopic posten dat ik het nog steeds niet met ze eens was.
Lees je dan alles wat er in die maand gepost is, in één keer @( , of is het meer dat het altijd hetzelfde liedje is, dus echt lezen is niet nodig, en je het nodig vind af en toe wat tegengeluid te laten horen ?
nounou
zazamaenade schreef:
16-12-2017 22:00
Lees je dan alles wat er in die maand gepost is, in één keer @( , of is het meer dat het altijd hetzelfde liedje is, dus echt lezen is niet nodig, en je het nodig vind af en toe wat tegengeluid te laten horen ?
Dat laatste. Op een gegeven moment ken je alle spelers wel zo'n beetje, inclusief mezelf.
vrouwjagersma schreef:
16-12-2017 21:49
:HA:
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Lady*Voldemort schreef:
16-12-2017 20:52
Ik kom er ook nauwelijks meer, ik heb geen zin meer om elke keer weer voor gek uitgemaakt te worden. Ik troost me maar met de gedachte dat ze het daar heus wel gezellig zullen hebben met hun clubje, en dat er genoeg forummers zijn die zich er ook niet laten zien, wellicht om dezelfde reden als jij en ik.
+1
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
vrouwjagersma schreef:
16-12-2017 22:06
Dat laatste. Op een gegeven moment ken je alle spelers wel zo'n beetje, inclusief mezelf.
Omg
zazamaenade schreef:
16-12-2017 21:50
Labalade, volgens mij werkt het blokkeren alleen als je ingelogd bent. Logisch wel, eigenlijk ;-D.
Soms vergeet ik dat :facepalm:
De naam van die persoon wordt dan wel vermeld, onder de posts, met de vraag of je de reactie van die persoon toch wilt zien. Zo ziet het er bij mij uit, wanneer ik ben ingelogd.
Oja haha lekker suf van mij, ik was niet ingelogd :bonk: bedankt!!
Deze gast heeft ook weekendverlof volgens mij:

entertainment/word-giel-beelen-ook-het- ... ges/397607
vrouwjagersma schreef:
16-12-2017 18:15
Is Pejeka een man??? o_o
vrouwjagersma schreef:
16-12-2017 22:06
Ik vind het soms wel interessant om te lezen wat de nieuwe gedachtenkronkels zijn. Daar ik in een soort lalala land lijk te wonen waar ik dit soort dingen weinig hoor.
zazamaenade schreef:
16-12-2017 21:24
Negeren is waarschijnlijk wel de meest realistische, of in ieder geval voor jezelf de meest prettige manier om ermee om te gaan. Dat doe ik meestal.
Maar dat er op Actueel door een paar forummers (want meer is het niet) racistisch of 'beleefd'-extreemrechts wordt gepost verontrust me wel.
Ik vind het niet zo fijn om in een huis (Vivaforum) te komen waar in één kamer dit soort zaken getolereerd worden, en waar veel mensen het hebben opgegeven om dit te weerspreken. Het gaat mij niet om verschil van politiek inzicht, dat is alleen maar goed, hoe meer verschillende inzichten, hoe beter.
En het is ook wat anders dan een bepaalde seksuele voorkeur, of interesse in mode, afvallen of zwangerschap.
Ik vind het lastig.
Ik kom juist vrijwel niet meer op actueel omdat daar de linkse stafjesmaffia zeer actief is. Je kunt daar niet eens normaal meer je mening uiten en moet je mening zodanig sugercoaten dat het nauwelijks meer leesbaar is. Slechte zaak.
Bruise schreef:
16-12-2017 21:46
Na 10 keer toch een geblokkeerd bericht te hebben geopend om te kunnen lezen zetten ze dat met opzet af en toe open. Scheelt klikken.
Op mijn telefoon worden geblokte gebruikers gewoon weergegeven. En daar stoort het me 't meest, want daar kost 't me meer moeite om die lange lappen tekst van Suzy door te scrollen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven