Vriendschap met ex

17-12-2017 14:40 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik zit met een raar gevoel in m'n maag en ik kan er zelf niet zo goed de vinger op leggen wat het is. Misschien kunnen jullie me helpen?

Een beetje achtergrond: m'n ex en ik zijn zo'n 3 jaar geleden op niet zo'n heel leuke manier uit elkaar gegaan na een relatie van 3 jaar. Eerst was er weinig contact, ik woonde wel nog in zijn huis, dus daar ging het af en toe over. Ik kreeg een nieuwe relatie die ook weer over ging. Hij ook.

Na 1,5 jaar kwamen we weer in contact, alleen dit keer puur vriendschappelijk. We kunnen het ontzettend goed samen vinden. Alleen een relatie hebben kunnen we niet. Als hij naar de UK kwam (hij woonde in een ander land) verbleef hij bij zijn zus maar brachten veel tijd samen door. Toen ik werkloos was en een moeilijke periode had is hij 2 weken langsgekomen om me 'op te vrolijken'. Hij verhuisde toen weer voor werk en heeft daar een baan voor me gecreëerd en we hebben een half jaar lang nauw samen gewerkt en gewoond (aparte slaapkamers) en bijna elke minuut samen geweest. Mijn ouders en vrienden kwamen langs, zijn familie ook (vakantie bestemming) en het was een ontzettend gezellig half jaar.

Ik vond weer een baan en ben weer naar Nederland verhuisd. We bleven contact houden. Ondertussen kreeg hij weer een baan in Italië en daar ben ik van de zomer weer twee weken geweest.

Nu ben ik net terug van wederom een vakantie bij m'n ex, deze keer een lange week in zijn chalet in Frankrijk. Het was zo ontzettend leuk! Eigenlijk leven we tijdens deze momenten als stel, maar dan zonder de seks, puur platonisch dus. Maar we genieten zo van elkaars gezelschap!

Twee dagen voordat ik naar huis ging had ik al een knoop in m'n maag. Als het kon was ik gebleven denk ik :) Nu zit deze knoop er nog steeds en ik voel echt een soort missen. Maar mis ik hem of gewoon het samen zijn met een man? Hij stuurde me ook dat hij me mist. Maar als we geen relatie willen, wat missen we dan?

Ik vind het verwarrend. Plus het feit dat ik er achter kwam dat een vrouw die hij in Italië heeft ontmoet een maand voor mij met hem een weekje in zijn chalet heeft doorgebracht, dit maakte me jaloers! Zo stom, ik weet dat hij veel vriendinnen heeft en maakt, ik ben er ook een van. Toch stak het me, terwijl hij natuurlijk kan doen en laten wat hij wil.

Wat moet ik met deze gevoelens? Wat zouden jullie doen? Als we geen contact meer zouden hebben zullen deze gevoelens vast wegebben, maar eigenlijk vind ik onze vriendschap te waardevol. Ik weet ook niet of ik ze moet uitspreken, misschien verpest dat onze vriendschap. Of moet ik gaan onderzoeken of er toch nog genoeg liefde en vertrouwen is om er wat mee te doen?

Kortom ik ben een beetje in de war.

Sorry voor het lange verhaal en alvast bedankt voor jullie advies!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Vertelde hij jou dat er een andere vrouw daar gelogeerd had?
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Geef het een tijdje, je bent nét terug. Misschien normaliseert het weer en anders met de billen bloot.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dit is nu de Facebook status: it's complicated :proud:
Ik denk dat je gewoon nog van hem houd maar het werkt niet als stel. Wat werkte er niet?
Weet je zeker dat je die vakanties niet mis ? Als je afstand neemt
Huisje hier, huisje daar
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik mis mijn vrienden ook als ik met ze op vakantie ben geweest, al ben ik dan weer met mijn man thuis.

Ben je jaloers dat hij andere ' gewone ' vriendinnen heeft? Of dat hij een speciale vriendin heeft?
mlle schreef:
17-12-2017 14:52
Vertelde hij jou dat er een andere vrouw daar gelogeerd had?
Nee. Ik had een foto gepost op FB en mijn ex er in getagt. Toen ik thuis kwam zag ik dat zij de post geliked had en nieuwschierig dat ik ben heb ik doorgeklikt naar haar profiel. Daar stonden praktisch dezelfde foto's als ik geplaatst had maar dan zonder sneeuw.

Ik vind het wel raar dat hij het me niet verteld heeft. We hebben die week ook gewoon gebeld, maar goed hij was ook met haar aan het appen toen ik erbij was. Dus tja. Misschien vindt hij het te privé om over te hebben, maar normaal gezien kletsen we over alles.
SjakS schreef:
17-12-2017 15:05
Ik denk dat je gewoon nog van hem houd maar het werkt niet als stel. Wat werkte er niet?
Hij is egoïstisch en niet zo goed te vertrouwen in een relatie. Werk gaat voor alles. Zijn vrouwenvriendschappen vertrouwde ik niet.
-Bladora- schreef:
17-12-2017 15:18
Hij is egoïstisch en niet zo goed te vertrouwen in een relatie. Werk gaat voor alles. Zijn vrouwenvriendschappen vertrouwde ik niet.
En dat is dus niet veranderd.
Ik zou het contact laten verwateren.
je bent nog verliefd op hem maar hij is niet te vertrouwen, tja
Lillybit schreef:
17-12-2017 15:21
En dat is dus niet veranderd.
Ik zou het contact laten verwateren.
Als gewone vriend voelt dit toch wel anders hoor. Ik heb een pittig jaar gehad en hij heeft me ontzettend gesteund. In deze vriendschap is hij echt heel loyaal.

Dat hij een andere vrouw op visite heeft gehad kan wat mij betreft gewoon, het rare vind ik dat hij het me niet verteld heeft. Waarschijnlijk omdat ik tijdens onze relatie nogal panisch op andere vrouwen reageerde.
S-Meds schreef:
17-12-2017 15:23
je bent nog verliefd op hem maar hij is niet te vertrouwen, tja
Het voelt niet als verliefdheid. Ik heb ook geen behoefte aan intimiteit met hem. Tijdens een van mijn bezoekjes sliepen we met z'n tweeën in een bed voor een week, en er is niks gebeurd.

Wat dit gevoel wel is weet ik niet.
Ik denk even terug aan al je topics over deze relatie dat het een kwestie van tijd is voor je er weer middenin zit.
-Bladora- schreef:
17-12-2017 15:29
Het voelt niet als verliefdheid. Ik heb ook geen behoefte aan intimiteit met hem. Tijdens een van mijn bezoekjes sliepen we met z'n tweeën in een bed voor een week, en er is niks gebeurd.

Wat dit gevoel wel is weet ik niet.
tijd om los te laten
Ik ben echt voor vriendschappen met ex.
Mijn ex is ook een goede vriend.
Maar ik hang er nket mijn leven aam op.
Hij is niet mijn grote steun en toeverlaat
En ik zal nooit met hem op vakantie gaan.

Niet omdat er nog gevoelens zijn maar omdat dat een gepasseerd station is.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Het zou een gewone vriendschap kunnen zijn maar die jaloezie hoort er niet bij.
Er zit dus nog een staartje relatieverlangen. Zou je hem afweren als hij toenadering zoekt?
@summer, ik hang m'n leven er ook niet aan op. Ja het halfjaar dat hij een baan voor me fixte, maar dat was op dat moment de enige oplossing, ik had een huur te betalen en kon geen baan vinden. Voor de rest wonen we alweer een jaar in verschillende landen en leven we onze eigen levens.

@roos, ja dat zou ik doen. Ik herinner me nog al te goed hoe ongelukkig ik van die relatie werd.

Des te gekker vind ik het dan ook dat ik nu juist wel heel gelukkig word van ons samenzijn. En hij blijkbaar ook.
Kan je je wel open stellen naar iemand anders als je met hem zo'n intensief contact houdt?
Houd dit je tegen om een nieuw leuk iemand tegen te komen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hadywychh & Amber, goede vraag. Ik heb al lange tijd geen partner maar ik weet niet of dat hier aan ligt. Het is niet zo dat we altijd elke dag contact hebben. En we wonen natuurlijk ook in verschillende landen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven