Geld & Recht alle pijlers

Kinderopvangtoeslag

18-12-2017 11:12 6 berichten
Dames,

Misschien kan een van jullie mij duidelijkheid geven. Ik heb in november kinderopvangtoeslag aangevraagd over dec 2017. En een paar dagen later ook voor 2018. Voor 2017 heb ik inmiddels een voorlopige beschikking gekregen (datum 29 dec) en 2018 is verwerkt maar nog geen beschikking.
Kan ik de uitbetaling over dec 2017 deze maand verwachten of wordt deze ook pas op 20 jan 2018 uitbetaald met terugwerkende kracht?
Alle reacties Link kopieren
Als je een beschikking hebt met datum 29 december denk ik niet dat je die deze maand nog uitbetaald krijgt. Als je geluk hebt krijg je het rond de 29ste voor december 2017. De reguliere betaling van toeslagen voor december is al 20 november geweest, deze week komt de reguliere betaling voor januari 2018.
Betaaldag voor toeslagen is altijd de 20ste. Als het over een paar dagen niet gestort wordt zil je moeten wachten tot 20 januari
Ik heb zelf ook onlangs voor het eerst KOT aangevraagd en gekregen en had hetzelfde probleem, mijn opvangorganisatie vond het geen probleem dat de eerste rekening daardoor iets later werd betaald; de maand erop zit je in het ritme en loopt het lekker door.
De kinderopvang toeslag met de beschikken 29 Dec. Word binnen een week na 29 Dec uitbetaald, (omdat alle voorschotten van dit jaar al betaald zijn hoeven ze niet meer te wachten tot het de 20ste is.)

Wanneer die van 2018 komt dat weet ik niet ik denk dat je zal moeten wachten tot je daar een voorlopige beschikking over krijgt.
Vandaag of morgen heb je het geld op je rekening (hangt van je bank af)

Betaaldatum is niet altijd de 20ste. Dit is alleen voor de reguliere toeslagbetalingen. Voor deze voorschotbeschikking van 2017 wordt een apart beschikmoment gedraaid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven