Kerstboomverlichting aaaagggghhhh

18-12-2017 13:28 21 berichten
De lampjes doen het niet meer! :'( en nu? Hele boom aftuigen en nieuwe lichtjes erin?
Alle reacties Link kopieren
Zit de stekker er wel goed in?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Zit er mogelijk 1 lampje los?

Mijn moeder had het verkeerde snoer erin (was 1 voor buiten die ze alsnog buiten wilde gebruiken) en wij hebben het snoer verwisseld door alleen de slingers eruit te halen, toen konden we met beleid de lampjes eruit halen. De ballen hebben we dus gewoon laten hangen.
Zijn het van die lampjes waarbij het wellicht mogelijk is dat er één wat los zit of één kapot is?

:lightbulb: Volgend jaar eerst de lampjes even proberen voordat je ze in de boom hangt.
Tot gister deden ze het nog. Alle lampjes al aangeduwd, stekker zit erin.
Daar kijk je toch eerst naar voor je ze de boom in doet?
Zit alle twee de stekkertjes ( uiteinde) goed in het stekkerdoosje? ( of hoe zo iets heet)
Heb je ouderwetse of tamelijk nieuw?
Pak eens een ander verlengsnoertje?
Bij de ouderwetse lampjes wil er nog wel eens een lampje kapot zijn. Bij Ledverlichting gebeurt het nog wel eens dat de aansluiting op de adapter omgedraaid kan worden en hij maar via 1 kant werkt of de adapter zelf is kapot.
Maar vaak zit er een storing in de bedrading. Ze zijn vaak gemaakt om ongeveer 3 tot 5 jaar mee te gaan tot ee storingen komen. Meestal met thuisgebruik houden ze het wel langer uit.
Werkt het echt niet kun je net zo goed alles eruit knippen zodat je nergens aan kan blijven hangen of je laat ze zitten en doet er nieuwe verlichting bij.
groenebroek schreef:
18-12-2017 13:32

:lightbulb: Volgend jaar eerst de lampjes even proberen voordat je ze in de boom hangt.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Hier ook weleens gehad. Ik heb de boom helemaal opgetuigd gelaten (grrrr, één keer optuigen is al frustrerend genoeg) en er nieuwe lichtjes bij gedaan. Ik heb een snoer met (heel kleine) ledlichtjes genomen dat één lang snoer is (dus aan het begin de stekker en het einde van het snoer is gewoon een vrij uiteinde), het is ook een heel lichtgewicht en dun snoer en zo kon ik het heel makkelijk om mijn boom heen draperen.
Alle lichtjes op een stekker is makkelijk, maar ook een beetje dom. Het lijkt goedkoper tot die stuk is. Zoals nu in jouw geval.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Hier ging het snoer ook stuk na een paar dagen. We hebben m gewoon laten zitten en een nieuw snoer eroverheen gehangen. Valt niet op. Bij het aftuigen gaat de kapotte in de kliko ;)
Als je hem toch weg gaat gooien kan je hem ook gewoon in stukken knippen (mits uit stopcontact :proud:), dat is makkelijker uit de boom halen.
8102 schreef:
18-12-2017 13:34
Daar kijk je toch eerst naar voor je ze de boom in doet?
Zit alle twee de stekkertjes ( uiteinde) goed in het stekkerdoosje? ( of hoe zo iets heet)
Toen deden ze het nog hoor. Hebben al een week gebrand.
AnAppleADay schreef:
18-12-2017 14:02
Als je hem toch weg gaat gooien kan je hem ook gewoon in stukken knippen (mits uit stopcontact :proud:), dat is makkelijker uit de boom halen.
slim!
Gewoon in kleine stukjes knippen, stekker er eerst uit natuurlijk. Daarna nieuwe lichtjes erin. Zo’n slinger die op het eind geen draad meer heeft is het makkelijkst.
Nee, ik zou gewoon een nieuwe slinger eroverheen doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dat plukken aan die lichtslinger is gewoon heel slecht voor zijn levensduur, dus vermoedelijk heb je iets in de boom gehangen of een bal geherrangschikt en daar is de oude slinger kapot van gegaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Herkenbaar, nieuw lichtsnoer gekocht met 200 lampjes, uitgeprobeerd, met veel moeite in de boom gehangen( zit er overal genoeg licht?)Ik loop naar de keuken,kom terug met koffie...........lampjes uit ..... grrrrrrrrrrrrrrrrr.
aangezien ik geen zin had om 200 lampjes aan te gaan draaien heb ik er een ander lichtsnoer ingedaan.
Tegenwoordig zijn de snoeren toch ook niet meer serie geschakeld? Dus één lampje zou geen invloed moeten hebben op de hele snoer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven