Schop nodig!!

18-12-2017 13:39 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik een denkbeeldige schop nodig, wie voelt zich geroepen?

Verdrietig worden omdat ex zichzelf (en zijn nieuwe vriendin) een kerstcadeau geeft van bijna 2000 euro.

Achtergrond:,ex probeert aan alle kanten onder een behoorlijke kinderalimentatie uit te komen. Geeft veel gedoe en onzekerheid voor mij.
Vorige week was het nog dreigen met een rechtsgang om de omgangsregeling te veranderen want met co-ouderschap hoeft hij niets te betalen.
Waarom zou het aan jou liggen?
Geen idee, daar krijg ik geen antwoord op, ook niet bij de mediator. Behalve dat ik na 15 jaar samen, nu een vreselijk karakter heb. En dat hij tijdens mijn revalidatie zoveel in huis moest doen.

Wat ik op dit moment ook doe, ik doe echt alles fout volgens hem.
Of beter gezegd, ik doe niet wat hij wil.
Waarom ben je zo op zoek naar erkenning bij hem?
Die ga je overduidelijk niet van hem krijgen. Het enige wat je nu doet is de masochist en het slachtoffer uithangen.

Mijn ex vindt een heleboel nare dingen over mij en over mij als moeder. Sterker nog, hij kan werkelijk niets positiefs aan mij benoemen.

Ik ga hem toch niet zoveel invloed geven dat ik op hem en zijn erkenning ga zitten wachten voordat ik door kan met mijn leven?

Echt, overweeg therapie.
Je ex is natuurlijk geen graadmeter voor hoe jij als persoon bent. Hij heeft een hele andere kijk op jou dan mensen die jou liefhebben.

En je zegt wel dat je niet zwelgt, maar je vindt alles wel heel oneerlijk en je vraagt je af waar je het aan verdient. Het leven is niet eerlijk, sommige dingen die je overkomen zijn zelfs heel oneerlijk. Maar het heeft gen zin om daarin te blijven hangen. Wat jij hieraan kunt doen is rust maken in je hoofd en stapje voor stapje aan je toekomst gaan werken. Maak inderdaad die lijstjes en besef dat je niet alles kunt oplossen. Soms lossen dingen zich ook vanzelf op, zonder dat je dat verwacht. Geef het tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven