Hond in laten slapen
dinsdag 19 december 2017 om 08:44
Wanneer hak ik de knoop door om mijn liefste hond in te laten slapen?
Sinds vrijdag weet ik dat het vrijwel zeker is dat mijn hond een hersentumor heeft.
Ze was de laatste tijd niet fit meer en oogde ongelukkig. Sinds vrijdag krijgt ze pijnstilling, en daar deed ze het wonderbaarlijk goed op.
Gisteren was ze vrolijk, energiek en at alles wat ze maar krijgen kon.
Vandaag ligt ze alleen Maar, kan niet ontspannen want legt haar kopje niet neer. Ze is ruim 14 jr, oud voor een hond van haar gewicht. Maarja wanneer denk je nu is het genoeg geweest? Misschien is ze morgen wel als gisteren. Zou zomaar kunnen! Ik weet uitstellen doen we alleen voor ons zelf. Maar gisteren was ze nog zo blij, genoot in het bos. Misschien is dat morgen ook wel weer zo...
Sinds vrijdag weet ik dat het vrijwel zeker is dat mijn hond een hersentumor heeft.
Ze was de laatste tijd niet fit meer en oogde ongelukkig. Sinds vrijdag krijgt ze pijnstilling, en daar deed ze het wonderbaarlijk goed op.
Gisteren was ze vrolijk, energiek en at alles wat ze maar krijgen kon.
Vandaag ligt ze alleen Maar, kan niet ontspannen want legt haar kopje niet neer. Ze is ruim 14 jr, oud voor een hond van haar gewicht. Maarja wanneer denk je nu is het genoeg geweest? Misschien is ze morgen wel als gisteren. Zou zomaar kunnen! Ik weet uitstellen doen we alleen voor ons zelf. Maar gisteren was ze nog zo blij, genoot in het bos. Misschien is dat morgen ook wel weer zo...
dinsdag 19 december 2017 om 09:01
dinsdag 19 december 2017 om 09:13
Ik ben hier zelf net doorheen gegaan. Onze franse bulldog die al 14 jaar ons maatje was bleek ook een hersentumor te hebben. We kwamen er achter doordat hij wat streepjes bloed verloor uit zijn neus. In de eerste instantie dachten we dat dit kwam doordat hij iets opgesnoven had wat vast was komen te zitten maar het bleek dus een tumor te zijn.
De dierenarts vertelde gelijk dat bij elke verandering we direct moesten komen. Het kon van alles zijn..stuiptrekking, verandering in gedrag..etc. Hij had verder geen symptomen overigens. We namen hem mee naar huis maar het bloeden werd gestaag erger.
Na een paar vreselijke dagen hebben we besloten hem in te laten slapen. Thuis, in het zonnetje in de tuin met ons erbij. Wij hebben, ondanks dat het onmogelijke beslissing is, dit gedaan omdat we wisten dat het zeer binnenkort alleen maar veel erger zou worden want een tumor gaat niet weg. Hij zou echt een lijdingsweg gehad hebben. Dit hebben we nu op het nippertje kunnen voorkomen.
En wat je zelf al zegt, je stelt het uit voor jezelf maar vraag jezelf af hoeveel baadt heeft jouw hond daarbij? Morgen gaat het misschien heel slecht en moet je ondere vreselijke omstandigheden je hond alsnog in laten slapen.
Succes en sterkte, het is een onmogelijke beslissing maar doe wat het beste is voor je hond en niet voor jezelf.
De dierenarts vertelde gelijk dat bij elke verandering we direct moesten komen. Het kon van alles zijn..stuiptrekking, verandering in gedrag..etc. Hij had verder geen symptomen overigens. We namen hem mee naar huis maar het bloeden werd gestaag erger.
Na een paar vreselijke dagen hebben we besloten hem in te laten slapen. Thuis, in het zonnetje in de tuin met ons erbij. Wij hebben, ondanks dat het onmogelijke beslissing is, dit gedaan omdat we wisten dat het zeer binnenkort alleen maar veel erger zou worden want een tumor gaat niet weg. Hij zou echt een lijdingsweg gehad hebben. Dit hebben we nu op het nippertje kunnen voorkomen.
En wat je zelf al zegt, je stelt het uit voor jezelf maar vraag jezelf af hoeveel baadt heeft jouw hond daarbij? Morgen gaat het misschien heel slecht en moet je ondere vreselijke omstandigheden je hond alsnog in laten slapen.
Succes en sterkte, het is een onmogelijke beslissing maar doe wat het beste is voor je hond en niet voor jezelf.
dinsdag 19 december 2017 om 09:32
Je weet dat er geen weg terug is, je ziet dat hij veranderd en ongelukkig is, er komt een nare tijd voor honden aan (vuurwerk). Ik zou het in jouw geval zeker deze week plannen. Vandaag en morgen afscheid nemen en de afspraak voor bijvoorbeeld donderdag al plannen met de dierenarts. Bij ons komen de artsen thuis, als je dat vtv aangeeft. Sterkte.
dinsdag 19 december 2017 om 09:54
Ik heb verleden week mijn hond in moeten laten slapen. Ik heb hem als 7 jarige hond gekregen en hij is 15 geworden. Wat een pijn. Hij was zo aanhankelijk en liep de hele dag achter mij aan, wat een stilte nu. Ik moest dezelfde beslissing maken die jij nu moet. Hij was vrolijk, gelukkig, rende nog. Maar de tumor in zijn bek was zo groot geworden dat eten moeilijk werd en vaak een beetje begon te bloeden. De laatste avond met hem was het meer dan een beetje, en het was vreselijk. Een uur lang bloeden en ik kon niks doen. De volgende dag naar de dierenarts en hem in laten slapen. Vreselijk. Ben er helemaal depressief van. Hij was nog zo vrolijk
Maar ik wist dat hij niet meer lang zou hebben, en dat het bloeden vaker zou gebeuren. Ik wou het grote lijden voor zijn, arm beestje heeft al zoveel moeilijke jaren gehad in het asiel. Ik denk dat jij zelf het best kan bepalen wanneer je je hond pijn wil besparen. Heel veel sterkte, groot gemis. Een hond is echt je beste vriend.
dinsdag 19 december 2017 om 09:55
Als ze niet meer ontspannen kan liggen,zoals jij aangeeft, ze zich ongelukkig voelt, heeft ze waarschijnlijk ook pijn, door de tumor in haar hoofd.
Wil jij har een lijdensweg besparen, laat haar dan inslapen, de dierenarts kan dat ook bij jou in huis doen, in haar eigen omgeving.
De hond kan niet voor zichzelf spreken, dat moet jij doen.
Laat haar gaan in liefde, zoals zij jou haar liefde heeft gegeven.
Wil jij har een lijdensweg besparen, laat haar dan inslapen, de dierenarts kan dat ook bij jou in huis doen, in haar eigen omgeving.
De hond kan niet voor zichzelf spreken, dat moet jij doen.
Laat haar gaan in liefde, zoals zij jou haar liefde heeft gegeven.
dinsdag 19 december 2017 om 11:39
Dank je wel voor de berichten.
Morgen om 16.00 uur komt de DA om d'r in te laten slapen. Ik weet wat ik moet doen, maar voor mijn man is het niet zo makkelijk. Hij wil maar uitstellen omdat ze gisteren bv heel erg goed te pas was. Ze krijgt sinds vrijdag pijnstilling en daar deed ze het goed op tot vandaag. Heb net pilletjes gehaald tegen misselijkheid. Maar weet dat het morgen moet gebeuren.
Zo moeilijk Dit, ze is zo'n lieverd
Morgen om 16.00 uur komt de DA om d'r in te laten slapen. Ik weet wat ik moet doen, maar voor mijn man is het niet zo makkelijk. Hij wil maar uitstellen omdat ze gisteren bv heel erg goed te pas was. Ze krijgt sinds vrijdag pijnstilling en daar deed ze het goed op tot vandaag. Heb net pilletjes gehaald tegen misselijkheid. Maar weet dat het morgen moet gebeuren.
Zo moeilijk Dit, ze is zo'n lieverd
dinsdag 19 december 2017 om 11:59
Herken de oosterling...
Lijkt mij een verstandig en liefdevol besluit. Sterkte!
dinsdag 19 december 2017 om 12:51
Moeilijk om het juiste moment te bepalen als ze ook nog goede momenten hebben. Ik heb het achteraf gezien bij mijn vorige hond te lang aangekeken. Het was maar een paar dagen, maar ze was zo moe en óp... Daar heb ik spijt van.
Het inslapen gebeurt op een heel nette, geleidelijke manier. Je hebt een goede beslissing genomen door het niet langer meer te rekken.
Sterkte voor jou en je man!
Het inslapen gebeurt op een heel nette, geleidelijke manier. Je hebt een goede beslissing genomen door het niet langer meer te rekken.
Sterkte voor jou en je man!
dinsdag 19 december 2017 om 16:11
Oh wat afschuwelijk om die beslissing uiteindelijk te moeten nemen.
Over een tijdje sta ik er zelf ook voor; mijn hondje is pas 9 jaar en heeft nu ruim een jaar een bult zo groot als een tennisbal precies tussen z'n schouderbladen.
De dierenarts durft het niet aan om te kijken wat het is i.v.m. infectiegevaar. Ook zit het op een plek waar opereren onmogelijk is. Tweede dierenarts denkt er het zelfde over.
Ik wens je heel veel sterkte!
Over een tijdje sta ik er zelf ook voor; mijn hondje is pas 9 jaar en heeft nu ruim een jaar een bult zo groot als een tennisbal precies tussen z'n schouderbladen.
De dierenarts durft het niet aan om te kijken wat het is i.v.m. infectiegevaar. Ook zit het op een plek waar opereren onmogelijk is. Tweede dierenarts denkt er het zelfde over.
Ik wens je heel veel sterkte!
dinsdag 19 december 2017 om 23:01
Heel veel sterkte morgen. Mijn hondje is vorig jaar overleden en toen kreeg ik van iemand dit gedichtje doorgestuurd. Dit heeft ons echt ontzettend geholpen.
Als ik eens broos en zwak zal zijn
En niet meer slapen kan van pijn,
Doe dan wat nodig is, want och,
Die laatste dag verliest men toch....
Ik weet dat het je droef zal maken,
Dwing toch jezelf niet te verzaken:
Dán, meer dan enig and're dag,
Blijkt wat je liefde echt vermag.
Wij hadden 't jaren lang zo goed;
dat geeft ons ook die laatste moed.
Jij wilt toch ook niet dat ik lijd?
Laat mij dus gaan te rechter tijd.
En breng mij waar hulp mij bied,
één bede slechts; verlaat mij niet !
Houd mij zacht pratend tegen je aan
todat mijn ogen breken gaan.
Je weet, al is het later pas
Dat dit heus voor mijn bestwil was.
Al gaf mijn staart een laatste groet,
Ik lijd niet meer en dat is goed.
Treur niet omdat het lot bewerkt
Dat jij, juist jij, mijn tijd beperkt.
Wij waren elkaar zo na !
Laat dat je troost zijn als ik ga.....
Als ik eens broos en zwak zal zijn
En niet meer slapen kan van pijn,
Doe dan wat nodig is, want och,
Die laatste dag verliest men toch....
Ik weet dat het je droef zal maken,
Dwing toch jezelf niet te verzaken:
Dán, meer dan enig and're dag,
Blijkt wat je liefde echt vermag.
Wij hadden 't jaren lang zo goed;
dat geeft ons ook die laatste moed.
Jij wilt toch ook niet dat ik lijd?
Laat mij dus gaan te rechter tijd.
En breng mij waar hulp mij bied,
één bede slechts; verlaat mij niet !
Houd mij zacht pratend tegen je aan
todat mijn ogen breken gaan.
Je weet, al is het later pas
Dat dit heus voor mijn bestwil was.
Al gaf mijn staart een laatste groet,
Ik lijd niet meer en dat is goed.
Treur niet omdat het lot bewerkt
Dat jij, juist jij, mijn tijd beperkt.
Wij waren elkaar zo na !
Laat dat je troost zijn als ik ga.....
woensdag 20 december 2017 om 10:15
Heel veel sterkte vandaag en de komende dagen, Spaghettikop.
De twijfel komt sowieso; van twee kanten. Of je denkt, ze had nog wel een weekje meegekund, of je denkt, had ik het maar eerder laten doen.
Veertien jaar is een práchtige leeftijd.
Maak er nog een 'leuke' dag van vandaag en geef haar nog iets extra lekkers, ook eventueel tijdens het spuitje.
Liefde is loslaten.
De twijfel komt sowieso; van twee kanten. Of je denkt, ze had nog wel een weekje meegekund, of je denkt, had ik het maar eerder laten doen.
Veertien jaar is een práchtige leeftijd.
Maak er nog een 'leuke' dag van vandaag en geef haar nog iets extra lekkers, ook eventueel tijdens het spuitje.
Liefde is loslaten.
woensdag 20 december 2017 om 11:04
Beter laat, Ik weet het maar het is zo verdomd moeilijk. Ze is vandaag weer goed te pas. We begraven haar in de tuin ik heb een mooie kei beschilderd met haar naam. Zo is ze lekker dichtbij.
Ik twijfel om even met haar maar het bos te gaan.
Ze loopt me al de hele dag achterna of zou het toch voor dat lekker koekje zijn.
Vivaratje, wat een mooi gedicht
Ik twijfel om even met haar maar het bos te gaan.
Ze loopt me al de hele dag achterna of zou het toch voor dat lekker koekje zijn.
Vivaratje, wat een mooi gedicht