Iemand in de supermarkt.
woensdag 6 december 2017 om 13:18
Hoi Viva-forummers!
Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.
Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.
Hebben jullie tips/advies?
Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.
Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.
Hebben jullie tips/advies?

woensdag 20 december 2017 om 08:45
Wat jammer zeg, en ook wel flauw wanneer hij niks terug zou sturen. Stuur dan op zn minst gewoon iets leuks/aardigs terug en wees duidelijk dat je verder niks wil.
Het lijkt mij ook dat als hij je leuk zou vinden hij heel blij moet zijn met jouw berichtje (als ik een berichtje zou krijgen van iemand die ik leuk vind, dan ga ik echt geen 3 dagen wachten tot ik antwoord geef), dat heel de tijd in zijn hoofd zit, en echt niet vergeet iets terug te sturen. Dan is het juist leuk iets terug te sturen in de hoop dat jij ook weer wat stuurt. Tenminste, dat lijkt mij. Iemand zei hier: ach ik stuur vaak ook pas na een paar dagen iets terug. Dat lijkt mij vreemd wanneer je iemand leuk vindt, dan is er echt wel even 2 minuten tijd om iets terug te sturen, desnoods op de wc, of voordat je gaat slapen.
Het kan zijn dat ie echt druk was gister, maar je hebt hem wel weer online gezien. Nou ja afwachten maar, wie weet vandaag. En je zal 'm binnenkort ook wel weer tegenkomen in de winkel.
Het lijkt mij ook dat als hij je leuk zou vinden hij heel blij moet zijn met jouw berichtje (als ik een berichtje zou krijgen van iemand die ik leuk vind, dan ga ik echt geen 3 dagen wachten tot ik antwoord geef), dat heel de tijd in zijn hoofd zit, en echt niet vergeet iets terug te sturen. Dan is het juist leuk iets terug te sturen in de hoop dat jij ook weer wat stuurt. Tenminste, dat lijkt mij. Iemand zei hier: ach ik stuur vaak ook pas na een paar dagen iets terug. Dat lijkt mij vreemd wanneer je iemand leuk vindt, dan is er echt wel even 2 minuten tijd om iets terug te sturen, desnoods op de wc, of voordat je gaat slapen.
Het kan zijn dat ie echt druk was gister, maar je hebt hem wel weer online gezien. Nou ja afwachten maar, wie weet vandaag. En je zal 'm binnenkort ook wel weer tegenkomen in de winkel.

woensdag 20 december 2017 om 08:46
Hoi Baloe, ik lees al een tijdje mee. Ik vind het knap van je dat je je nek uitgestoken hebt, zou ik ook erg eng vinden. En ik ben ook enorm ongeduldig dus kan me voorstellen dat je echt gek word nu, zeker omdat je zo'n groot risico genomen hebt voor jezelf. Ik denk wel echt dat je beter niet langs kan gaan nu, dat zou in mijn ogen best wel wanhopig over komen. Hij weet dat je interesse hebt, laat het nu maar bij hem. Geen reactie is ook een reactie. Langs gaan zou ik als die jongen zijn erg benauwend vinden.

woensdag 20 december 2017 om 09:19
Het is ronduit onbeschoft om berichten te negeren, zo'n knul moet je niet eens meer willen. Dan had hij op z'n minst 'ik spreek je gauw' kunnen sturen, of iets dergelijks. Bovendien heeft ze hem al gezien sinds ze hem toevoegde en toen heeft hij er verder niets over gezegd. Als To nou verder nog gaat hinten komt dat echt heel wanhopig over.
Next zou ik zeggen.

woensdag 20 december 2017 om 10:30
Dat is erg vervelend aan in een winkel werken. Mensen kunnen 'langs gaan' wanneer zij willen en je hebt daar niets aan in te brengen.
Ik heb begrepen dat TO zelfs bijna dagelijks langsgaat, heel vervelend is dat. Als dat vroeger maar een paar keer per week was is hem dat zeker al opgevallen. Begint naar stalken te neigen.
TO vind het erg goed dat je een verzoek en berichtje hebt gestuurd. Maar laat die jongen nu verder met rust en laat het aan hem. Ga niet langs als je daar niet moet zijn.
woensdag 20 december 2017 om 10:42
Ja, inderdaad niet erg aardig. Ik denk dat hij ook niet zo goed weet wat hij moet doen?Kasboom schreef: ↑20-12-2017 09:19Het is ronduit onbeschoft om berichten te negeren, zo'n knul moet je niet eens meer willen. Dan had hij op z'n minst 'ik spreek je gauw' kunnen sturen, of iets dergelijks. Bovendien heeft ze hem al gezien sinds ze hem toevoegde en toen heeft hij er verder niets over gezegd. Als To nou verder nog gaat hinten komt dat echt heel wanhopig over.
Next zou ik zeggen.

woensdag 20 december 2017 om 11:43
Dat lijkt me ook dat hij niet weet wat hij moet doen, als hij geïnteresseerd was had hij wel gereageerd.lindaatje1900 schreef: ↑20-12-2017 10:42Ja, inderdaad niet erg aardig. Ik denk dat hij ook niet zo goed weet wat hij moet doen?
Dit gaat hem toch niet worden to dat is nu wel duidelijk toch hoop ik ?

woensdag 20 december 2017 om 11:50
Heb eventjes je laatste berichten bekeken en je was er 11-13-14-15-16-17-18 december en soms 2 keer op een dag.
Nee, dat is inderdaad niet elke dag.
woensdag 20 december 2017 om 11:51

woensdag 20 december 2017 om 11:57
Klopt en heb je ook enig idee hoe vaak winkel werknemers op deze manier benaderd worden ?
Veel kan ik je uit eigen ervaring meedelen .
Jij denkt waarschijnlijk dat het hem niet opvalt, ik denk echter dat hij het heel goed door heeft
Gewoon achter je laten en weer verder gaan.
anoniem_353291 wijzigde dit bericht op 20-12-2017 11:59
15.41% gewijzigd