Kerstavond visite , mensen teleurgesteld
woensdag 20 december 2017 om 19:08
Ik heb dit jaar de nabije familie uitgenodigd om zondagmiddag aan te schuiven hier.
Gezellig kopje koffie, borreltje en aansluitend avondeten , waar ik wat werk van maak.
Betekent dat we eerste en tweede kerstdag "vrij" zijn. Nou ja partner werkt de hele kerst .
Maar nu krijg ik commentaar dat het niet echt voor kerst is.
Mijn idee was juist gezellig de kerst met elkaar starten ( qua tijd is het hetzelfde als wat normaal gebeurd met 1e of 2e kerstdag).
Daarna heeft ieder nog 2 dagen om zelf in te . Wij vinden dat prettig met ons gezin.
Maar ik krijg het gevoel dat het me niet in dank afgenomen wordt, want dit doen "we" nooit zo.
Zie ik het nu zo verkeerd?
Mijn intentie was namelijk goed
Gezellig kopje koffie, borreltje en aansluitend avondeten , waar ik wat werk van maak.
Betekent dat we eerste en tweede kerstdag "vrij" zijn. Nou ja partner werkt de hele kerst .
Maar nu krijg ik commentaar dat het niet echt voor kerst is.
Mijn idee was juist gezellig de kerst met elkaar starten ( qua tijd is het hetzelfde als wat normaal gebeurd met 1e of 2e kerstdag).
Daarna heeft ieder nog 2 dagen om zelf in te . Wij vinden dat prettig met ons gezin.
Maar ik krijg het gevoel dat het me niet in dank afgenomen wordt, want dit doen "we" nooit zo.
Zie ik het nu zo verkeerd?
Mijn intentie was namelijk goed
binkie wijzigde dit bericht op 21-12-2017 07:01
4.76% gewijzigd
woensdag 20 december 2017 om 19:13
woensdag 20 december 2017 om 19:14
Nou dan gaat 'men' toch de eerste kerstdag gezellig samen zitten? Jullie kunnen daar helaas niet bij zijn maar ach... de groep is groot genoeg toch?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 20 december 2017 om 19:17
Ik hoop zo dat jij niet naast me woontCalamitycat schreef: ↑20-12-2017 19:15Als ik dit zo lees ben ik eigenlijk heel blij dat ik lekker ga klussen op 1e én 2e Kerstdag. Gelukkig doet mijn familie daar ook helemaal niet moeilijk over.
woensdag 20 december 2017 om 19:18
Ligt er een beetje aan hoe je het verwoordt hebt denk ik. In beginsel zou ik er geen probleem me hebben want ik zie kerst als 3 dagen; kerstavond, eerste kerstdag en tweedekerstdag. Mocht dat zo uitkomen wil ik er voor met vrienden ook nog wel een derde kerstdag achter aan plakken. Als je het gezegd zou hebben als we doen het de dag voor kerst zodat we met kerst vrij zijn en lekker met het gezin kunnen aanrommelen snap ik wel dat het overkomt bij sommige als 'ik heb niet zo'n zin in kerst met jullie dus kom maar de dag er voor' en dat ze daar teleurgesteld over zijn.
Dus mocht je het zo gezegd hebben en ze het zo voelen zou ik het misschien nog uitleggen dat je dat niet bedoeld maar verder ik zou me er niet zo druk over maken. Kerstavond is toch ook gewoon kerst? Het is niet alsof je heb gezegd zullen we dit jaar met iedereen oud en nieuw vieren, maar dan wel op 30 december.
Dus mocht je het zo gezegd hebben en ze het zo voelen zou ik het misschien nog uitleggen dat je dat niet bedoeld maar verder ik zou me er niet zo druk over maken. Kerstavond is toch ook gewoon kerst? Het is niet alsof je heb gezegd zullen we dit jaar met iedereen oud en nieuw vieren, maar dan wel op 30 december.
woensdag 20 december 2017 om 19:19
Gelukkig, jij bent niet mijn buren.Calamitycat schreef: ↑20-12-2017 19:18Ik ga alleen de kamer veranderen en verven hoor, maak je geen zorgen![]()
woensdag 20 december 2017 om 19:22
Nee hoor niets van die strekking gezegd.my-little-appletree schreef: ↑20-12-2017 19:18Ligt er een beetje aan hoe je het verwoordt hebt denk ik. In beginsel zou ik er geen probleem me hebben want ik zie kerst als 3 dagen; kerstavond, eerste kerstdag en tweedekerstdag. Mocht dat zo uitkomen wil ik er voor met vrienden ook nog wel een derde kerstdag achter aan plakken. Als je het gezegd zou hebben als we doen het de dag voor kerst zodat we met kerst vrij zijn en lekker met het gezin kunnen aanrommelen snap ik wel dat het overkomt bij sommige als 'ik heb niet zo'n zin in kerst met jullie dus kom maar de dag er voor' en dat ze daar teleurgesteld over zijn.
Puur de uitnodiging en dat we het leuk vinden om ze te ontvangen.
woensdag 20 december 2017 om 19:23
woensdag 20 december 2017 om 19:25
Nou dan helemaal niks van aan trekken hoor, je hebt mensen voor kerst uitgenodigd op kerstavond en dan zeggen dat het geen kerst is
woensdag 20 december 2017 om 19:29
Wat een leuk en gastvrij idee van jullie. En dat anderen er misschien anders over denken.....ze zijn vrij om wel of niet aan te schuiven. Ik weet niet anders dan dat kerstavond de dag/avond was waarop hele familie bij elkaar kwam. Om vervolgens de volgende dagen ouders verdeeld over de kinderen een dag te animeren. Ik schrijf bewust animeren, want iedereen zuchte en kreunde vanwege de verplichting welke zo ervaren werd.
woensdag 20 december 2017 om 19:39
woensdag 20 december 2017 om 19:46
woensdag 20 december 2017 om 19:47
woensdag 20 december 2017 om 19:53
Mijn schoonzus heeft dit jaar tegen ons gezegd dat ze dit jaar afhaakt, normaal kwamen we altijd bij haar thuis. Haar goed recht lijkt me, echt even goede vrienden hoor. Ik kan mezelf op allerlei anderen manieren vermaken. Vond het zelfs knap van d’r dat ze het zei, kon namelijk aan haar zien dat ze angstig was voor de reactie.my-little-appletree schreef: ↑20-12-2017 19:18Ligt er een beetje aan hoe je het verwoordt hebt denk ik. In beginsel zou ik er geen probleem me hebben want ik zie kerst als 3 dagen; kerstavond, eerste kerstdag en tweedekerstdag. Mocht dat zo uitkomen wil ik er voor met vrienden ook nog wel een derde kerstdag achter aan plakken. Als je het gezegd zou hebben als we doen het de dag voor kerst zodat we met kerst vrij zijn en lekker met het gezin kunnen aanrommelen snap ik wel dat het overkomt bij sommige als 'ik heb niet zo'n zin in kerst met jullie dus kom maar de dag er voor' en dat ze daar teleurgesteld over zijn.