Na 8 maand nog niet zwanger

27-12-2008 19:48 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

De titel van mijn topic zegt het eigenlijk al, na 8 maand geleden gestopt te zijn met de pil, ben ik jammer genoeg nog niet zwanger.

Ik weet dat 8 maand proberen nog niet eens zo super lang is, maar de onzekerheid begint een beetje toe te slaan.

Elke maand weer heb je de hoop dat het raak is maar helaas, tot op heden is het nog niet gelukt. Mijn cyclus is gemiddeld 24 dagen, en ben nu net een maandje aan het temperaturen.

Ik heb ook ovulatietesten gebruikt, en ook daar was een duidelijke streep op te zien.

Nogmaals, ik weet dat er meiden zijn die veel langer bezig zijn dan wij, nog zonder resultaat, maar begin me af te vragen of het misschien raadzaam is om eens een keer een bezoekje te brengen aan de dokter, of ben ik nu echt te voorbarig met mijn 8 maand?

Het is gewoon elke maand weer die onzekerheid, en dan begin je jezelf gek te maken ..

Zijn er meiden die dit herkennen, en hoe gaan jullie ermee om?
He Lea, balen ,weer niet raak dus deze maand.

Ik heb wel geprobeerd te rempen, maar ik werk onregelmatig, kreeg geen eerlijk beeld dus ben er ook maar weer mee gekapt.

Heb je een lange cyclus?

Ik heb morgen mn NOD, maar tot nu toe nog niet ongesteld...

DUIMDUIMDUIM! haha!
He Tazzle, spannend zeg! ik zal voor je duimen!! heb je een regelmatige cyclus?

In principe is mijn cyclus 30 dagen. heb nu 3x gehad dat ik een aantal dagen, tot max 9 dagen overtijd ben geweest! dus dan ben ik weer even in de war, snap jij er nog iets van? ik vind het soms zo raar! en natuurlijk nu bij iedereen in mn omgevingen een hoop zwangerschappen.. word er soms wel een beetje moedeloos van.

Hebben jullie al een arts geraadpleegd? en zo niet, wanneer zouden jullie dat doen?
Gisteren gewoon weer ongesteld geworden hoor, Bah!!! Maar wel weer netjes een cyclus van 25 dgn.

Lea, ik heb 18feb een afspraak bij de gyn, ik ben doorgestuurd omdat mijn cyclus een aantal keer 19dgn is geweest en dan heb je geen eisprong.

Vervelend dat je 9 dgn later ongesteld werd! Dan begin je aardig goede hoop te krijgen denk ik!

Ook in mijn omgeving heel veel zwangerschappen hoor, het lijkt soms zo oneerlijk!

Nou ja, onze tijd komt nog wel!
Tazzle, balen weer!! Was zo leuk geweest vlak voor je 1e bezoek aan de gyn! Nou sterkte maar weer met de rode duivels.

Ben benieuwd hoe het gaat 18 feb.

Ik kan het zwanger worden nu iets beter loslaten gelukkig. Mijn vriend en ik hebben afgesproken om in april verdere stappen te ondernemen (naar de gyn te gaan). Ik ga er maar vanuit dat het voor die tijd niet meer lukt, dan is de teleurstelling ook niet zo groot. Vind het een prettig idee dat we over een paar maandjes gaan laten onderzoeken waar de crux zit, ik word nogal moedeloos van dat iedere maand tevergeefs proberen.........

Succes allemaal weer,

en inderdaad, ik ben er ook van overtuigd dat onze tijd nog wel komt!

xx
balen Tazzle.. maar inderdaad onze tijd komt nog wel! 2009 wordt gewoon ons jaar!

Ik heb er nog niet over gedacht verdere stappen te gaan ondernemen, maar ook in april zijn wij een jaar bezig. ik kijk tegen die tijd wel over hoe en wat.

ik heb wel vandaag de Etos zwanger worden capsules gehaald. kan nooit kwaad lijkt me! en bevat natuurlijk foliumzuur dus dat is altijd goed..

Spannend de 18e! hou je ons op de hoogte?
Hé meiden,

long time no see, maar ik ben niet de enige zie ik. Tazzle: hoe was 't bij de gyn gister?

Hier niets. Deze maand moest m'n vriend veel werken, dus kwam het er niet echt van. Zit inmiddels al weer op dag 31 van m'n cyclus, dus 't schiet niet echt op. Voor mij is april ook jaar 1 voorbij. Da's ook toevallig dat we met z'n allen tegelijk begonnen zijn.

Sterkte allemaal!
Hoi allemaal,

hier ook nog steeds geen nieuws, ben weer ongesteld.....

Tazzle, ik ben ook zo benieuwd naar hoe het was bij de gyn. Laat je t ff weten??

xx en jullie ook sterkte weer
Hoihoi,

heb je topic niet helemaal doorgelezen: bij de 3e reactie van dat het voorbarig zou zijn ben ik al gekapt met lezen.

Jij zegt een cyclus van 24 dagen te hebben. Nou dan is het niet zo heel erg voorbarig om aan een arts te denken.

De kans is aanwezig dat de fase voor je eisprong of de fase na je eisprong te kort is bij jouw cyclus, en als je je daar zorgen over maakt, dan moet je gewoon ff proberen te achterhalen wanneer jij je eisprong hebt: temperaturen en/of ovulatietests. Mocht dat er niet zo hoopvol uitzien: dan die verwijsbrief eisen!!!!

Ik heb ook een korte cyclus en de fertiliteitsarts vond het erg verstandig ben mij dat ik een verwijsbrief heb geeist.

Succes meid!
Hoi meiden, sorry, late reactie van mijn kant...

Maar bij de gyn ging het erg goed! zal het hele verhaal vertellen: vorige week maandag had ik ineens roze slijm, dus dat vond ik al een beetje verdacht. Dinsdagochtend nadat ik na de wc was geweest, had ik bij het afvegen dus bloed, ik zat op dag 14 en dacht dat ik al ongesteld was geworden. Maar het bleef dus bij die ene veeg bloed.

Woensdag had ik mijn afspraak in het ziekenhuis, en bij het intakegesprek maar meteen verteld van mijn bloeding.

Er werd dus een inwendige echo gedaan, en mijn baarmoederslijmvlies was verdikt, wat volgens de gyn in combinatie met de bloeding die ik had gehad, wel eens kon uitwijzen op een zwangerschap! Maar dat was dus nog erg vroeg om met 100% zekerheid te zeggen dat het dus zo was, maar het ziet er positief uit!!!

Zaterdag heb ik mn NOD, en ik heb stiekem wel een beetje goede hoop... Niet meteen te blij zijn natuurlijk, want het kan natuurlijk ook niet zo zijn.

Dus erg spannend!!!

Leeuwin en Draakje, balen dat dit geen goede maand was weer voor jullie...

Hoe gaat het met de rest van de meiden??

Ik laat jullie nu wat sneller weten hoor, of zaterdag een goede of een slechte dag word voor me!
Nou meiden, ben gisteren ongesteld geworden, dus blij met niks... Baal enorm, maar dat snappen jullie als geen ander.

Deze maand ga ik me ook helemaal nergens mee bezig houden, ben er echt even klaar mee!!
Ach wat vervelend dat je dan valse hoop hebt gekregen van de gyn! Nou, ga maar ff lekker andere dingen doen, je gedachten verzetten en genieten van je zondag!!

Sterkte!

xx
Shit Tazzle!!!

Ben, net als de meesten van ons, even afwezig geweest. De mededeling van m'n huisarts dat ik ws geen eisprong heb, heeft er even de rem op gezet bij mij. Deze maand was 't relatie-technisch ook niet heel erg goed aangezien m'n vriend veel laat heeft gewerkt, maar ik laat het nu ook 'n beetje aankomen op de HA. Als 't deze maand niets is, kan hij me eindelijk doorverwijzen.

Tazzle: wat is bij jou nu het vervolg? De gyn zei wel leuk dat je misschien zwanger was, maar dat was dus niet zo. En nu?

Ik ga morgen dag 28 in en dan maar weer afwachten wanneer ik ongesteld word (want dat ik niet zwanger ben, voel ik zo ook wel).

Vroeder liep ik gewoon op de maan gelijk. Die *&^pil heeft dat gewoon verpest! Ik baal zo van die hormonen. Als ik nu zie wat die in m'n lichaam gedaan hebben word ik woest!

X
*** Ik kom ook even binnen***

Wat vervelend allemaal.

Wij hebben ook een tijd gedacht dat we er helemaal mee klaar waren maar we zijn altijd door gegaan.

juni 2007 zijn wij begonnen. Eeen hele tijd gebeurde er niks.

April 2008 testen ik mij positief na een heletijd bezig ge weest te zijn. Helaas in mei een miskraam. Daarna zijn we weer verder gegaan maar het was soms heel zwaar. Een paar weken later waren verschillende mensen in mijn omgeving die vertelde dat ze zwanger waren.

In september testen ik mij weer opnieuw en gelukkig weer zwanger. Nog voordat we naar de gyn moesten leek het weer op een miskraam. Alleen bleek bij de gyn dat het een tweeling was.

Nu ben ik 34 weken zwanger van een tweeling en ik kan je heel goed begrijpen het er gewoon geen zin meer in hebben. Mischien zijn er wel allemaal mensen die zwanger worden heel zwaar allemaal.
Een dikke voor julie.
quote:candy15 schreef op 21 maart 2009 @ 21:47:

Een dikke voor julie.
Dank je wel Candy. En gefeliciteerd met die twee kanjers daar, natuurlijk!

Ik ben zowaar vandaag ongesteld geworden. Dat is dus de eerste keurige cyclus van 28 dagen in een jaar tijd! Ook m'n tempcurve was heel keurig. Wie weet gaan we nu eindelijk weer de goede kant op. Ik wacht het nu nog één maand af, simpelweg omdat het op m'n werk zo druk is dat ik geen tijd zie om naar de HA te gaan. In de meivakantie is er tijd zat!

We duimen voor iedereen verder...

X
Draakje, de maand voordat ik zwanger werd had ik ook opeens zomaar een cyclus zoals uit een boekje.... Dus wie weet... Succes!
Hé meiden,

hoe gaat het? Al iemand met goed nieuws? Ik heb intake bij gyn gehad, bloed afgenomen en vriendlief mocht ook doneren. Eind juni volgende afspraak en dan hoor ik meer.

X

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven