Iemand in de supermarkt.

06-12-2017 13:18 742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-forummers!

Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.

Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.

Hebben jullie tips/advies?
Vraag je serieus of je moet liken?
Ik denk dat je hem beter kan ontvrienden.
Dit is een obsessie aan het worden.
Ga je richten op iets anders. Ga een sociaal leven opbouwen. Leuke dingen doen met vriendinnen bijvoorbeeld in deze gezellig tijd in de stad.
BaloeBeer schreef:
20-12-2017 21:12
Dat was ik ook niet van plan. Als ik 'm tegenkom zal ik hem begroeten maar voor de rest probeer ik het allemaal aan hem over te laten.
Welke rest laat je aan hem over?
Hij wil niks. Heel sneu maar helaas wel zo.
Ik zou hem idd ook ontvrienden, of toch minstens op "niet volgen" zetten.
Zeker niet beginnen liken, alstublieft zeg.
Ik ga ook niet naar een andere supermarkt, ondanks deze soort van afwijzing. Ooit zal ik er weer heen moeten en als ik het uitstel dan wordt het denk ik alleen maar moeilijker. En hij zou zich gevleid moeten voelen, dat iemand interesse heeft :) maar goed, het zal misschien wel ongemakkelijk zijn in het begin maar daar moet ik dan maar door heen.

En zoals Tulpje zegt, wie weet wat er nog kan gebeuren maar ik ga er uiteraard niet vanuit.
BaloeBeer schreef:
21-12-2017 14:36
Ik ga ook niet naar een andere supermarkt, ondanks deze soort van afwijzing. Ooit zal ik er weer heen moeten en als ik het uitstel dan wordt het denk ik alleen maar moeilijker. En hij zou zich gevleid moeten voelen, dat iemand interesse heeft :) maar goed, het zal misschien wel ongemakkelijk zijn in het begin maar daar moet ik dan maar door heen.

En zoals Tulpje zegt, wie weet wat er nog kan gebeuren maar ik ga er uiteraard niet vanuit.
Hoezo 'moet' hij dat? Hij moet helemaal niks. Dat is het rare aan dit topic, je doet alsof hij je iets verplicht is. Hij was onbeschoft door niets van zich te laten horen maar jij doet nu net alsof je in de maling genomen bent. En hoezo ongemakkelijk? Tenzij hij achter de kassa zit hoef je toch niet met hem te praten?

Ik snap dit niet hoor, werkelijk niet.
Goede instelling Baloe, het ebt vanzelf wel weg.

Maar denk eraan dat het misschien leuk is dat iemand interesse toont maar als die dan steeds opduikt en contact met je zoekt op je werkplek is dat helemaal niet leuk.
Kasboom schreef:
21-12-2017 14:41
Hoezo 'moet' hij dat? Hij moet helemaal niks. Dat is het rare aan dit topic, je doet alsof hij je iets verplicht is. Hij was onbeschoft door niets van zich te laten horen maar jij doet nu net alsof je in de maling genomen bent. En hoezo ongemakkelijk? Tenzij hij achter de kassa zit hoef je toch niet met hem te praten?

Moeten is misschien niet het goede woord maar je begrijpt wel wat ik bedoel ;)
Hadewychh schreef:
21-12-2017 14:45
Goede instelling Baloe, het ebt vanzelf wel weg.

Maar denk eraan dat het misschien leuk is dat iemand interesse toont maar als die dan steeds opduikt en contact met je zoekt op je werkplek is dat helemaal niet leuk.
Dat laatste ben ik volledig mee eens maar ik mag wel gewoon mijn boodschappen doen daar.
ywtje schreef:
21-12-2017 11:34
Hoezo tijd voor een nieuwe supermarkt? Ze heeft een poging gewaagd en daar hoeft ze zich toch niet voor te schamen.

Gewoon dezelfde supermarkt en een vrolijk 'hoi' als je hem ziet.
Was de smiley vergeten, was sarcastisch bedoeld... Maar ikzelf zou liever naar een nieuwe supermarkt gaan na dat alles. Maar ik ben een avoider. Ze hoeft zich nergens voor te schamen, ze mag juist trots zijn op zichzelf dat ze haar nek uitgestoken heeft. Een mooie stap vooruit.
Kasboom schreef:
21-12-2017 14:41

Ik vind dit inderdaad ook iets heel anders dan dat het je collega zou zijn ofzo, iemand waarmee je moet samenwerken. Dan zou het echt ongemakkelijk zijn. Het is nu zomaar een vakkenvuller. Wat ik ook al zei, ik heb nooit contact met vakkenvullers. Heeel soms zegt er een hoi tegen me, maar dat is dan wanneer je elkaar aankijkt of wanneer hij in de weg loopt ofzo. Maar als je geen contact wil moet dat makkelijk kunnen, gewoon een ander gangpad nemen, of gewoon doorlopen en hooguit hoi zeggen. Kassa zou idd best ongemakkelijk zijn maar neem aan dat als het een grote supermarkt is, je ook een andere kassa kan nemen. Maar goed, TO zegt toch ook dat ze er gewoon nog heen gaat. Ik hoop voor je dat hij je toch nog aanspreekt.
Marana-- schreef:
21-12-2017 11:47
Genoeg mensen die helemaal geen relatiestatus hebben ingevuld. Opvallend hoeveel waarde daaraan gehecht wordt...
Hier ook geen status. Hoeft ook niet op Facebook. Ook (nog) geen foto's. Maar vrijgezel terwijl je dat niet bent en je wel actieve fb gebruiker bent vind ikzelf apart ja. Maar waarschijnlijk grotendeels ook door die ervaring. Was daar voorheen niet bewust mee bezig.
Ik zou iig niet meer steeds dingen aan hem vragen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Vind het apart dat hij je vriendschapsverzoek wel geaccepteerd heeft maar je berichten negeert. Ik zou absoluut niks meer doen nu, ook niet ontvrienden ofzo. Zoek geen toenadering meer.
Dit topic gaat straks als een nachtkaars uit. Wat jammer.
Ik had wel willen horen over een flinke pot stomende kerstseks, met de knullige kassajongen.
Chocolotje schreef:
22-12-2017 10:01
Ik had wel willen horen over een flinke pot stomende kerstseks, met de knullige kassajongen.
Dat eerste ben ik ook bang voor. Dat laatste is natuurlijk tegenstrijdig maar ook redelijk onwaarschijnlijk.
Hoe gaat het nu TO? Nog langs geweest op z'n werk
:popcorn:
Chocolotje schreef:
Oh zoals een goed topic betaamt verwacht ik nog een verrassend wending :)
Chocolotje schreef:
Iemand vroeg hoe oud hij is maar toch is geen antwoord meer op gegeven.

Van mij mag TO wel dit topic gebruiken als een uitlaat/advies etc topic.
Meestal zijn vakkenullers toch niet zo oud?
lindaatje1900 schreef:
22-12-2017 15:25
Iemand vroeg hoe oud hij is maar toch is geen antwoord meer op gegeven.

Van mij mag TO wel dit topic gebruiken als een uitlaat/advies etc topic.
Hij is 22
Misschien is hij 16 en vindt hij TO te oud? :idee:
Oh, 22, dan vindt hij je vast niet te oud. Hoewel sommige ouderwetse jongens per se ouder dan het meisje willen zijn.
@TO: Na alle wilde speculaties die er al zijn geweest. Jij "kent" hem een heel klein beetje. Zou het kunnen zijn dat hij meer verlegen is dan jou?
ooitverlegen schreef:
22-12-2017 15:46
@TO: Na alle wilde speculaties die er al zijn geweest. Jij "kent" hem een heel klein beetje. Zou het kunnen zijn dat hij meer verlegen is dan jou?
Ik vind het eigenlijk niet kunnen om TO nu valse hoop te geven.
Het is toch duidelijk? Jeee zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven