Mode & Beauty alle pijlers

H&M retour

21-12-2017 18:36 23 berichten
Even voor de zekerheid want ik sta op het punt om een grote bestelling bij H&M te maken.

Bij retourneren krijg je toch gewoon je geld terug?
Ik raak in de war omdat er staat dat je bij online bestellen en retourneren in de winkel een tegoedkaart krijgt. Bij Zara krijg ik dan echter gewoon mijn geld teruggestort op mijn rekening.

En ik wil geen tegoedkaart van H&M. Ik wil cold-hard-cash terug en van de 4 jurken die ik bestel ga ik er hooguit 1 houden (hopen dat er tenminste 1 een beetje flatteus staat).

Dus, er zijn hier vast dames die regelmatig van alles bij H&M bestellen en dat ook weer retourneren.
Gewoon geld terug toch?
Alle reacties Link kopieren
Afgeven in de winkel: tegoedkaart
Terugsturen: geld terug
Bij terugsturen via post krijg je je geld terug. Het kost je 1 euro.

Bij retourneren in de winkel een tegoedkaart.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Als je het terugstuurt, krijg je gewoon je geld terug. Terugbrengen naar de winkel = tegoedkaart. :)
Ik bestel bij h&m altijd met betalen met acceptgiro. Je hoeft dan niet van tevoren te betalen. Als het goed is kan je geld over maken, voor alles of voor het deel dat je wilt houden, als het niet goed is stuur je het retour en vervalt de accept giro
Terugsturen: geld terug, minus 1 euro verzendkosten
In de winkel: tegoedkaart
Top, thanks. Ik ga mijn bestelling plaatsen!
Gewoon naar de winkel gaan, aanpassen wat je leuk lijkt, en dat kopen? Dan zit je niet met dat gedoe van terugsturen. En waarom, als je dingen bestelt, denk je dat je ze moet terugsturen? Je bestelt toch geen dingen waarvan je bij voorbaat al denkt dat je die niet leuk gaat vinden?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
21-12-2017 19:56
Gewoon naar de winkel gaan, aanpassen wat je leuk lijkt, en dat kopen? Dan zit je niet met dat gedoe van terugsturen. En waarom, als je dingen bestelt, denk je dat je ze moet terugsturen? Je bestelt toch geen dingen waarvan je bij voorbaat al denkt dat je die niet leuk gaat vinden?

Och Pejeka, de geneugten van online shoppen zijn niet te beschrijven.

Geen gedoe met in een drukke winkel in de rekken zoeken of je maat er toevallig nog tussen hangt. Niet met een arm vol kleding in de rij voor de pashokjes staan en niet omkleden in een hokje met slecht licht waardoor je jezelf no matter what lelijk vindt.

Ik laat mijn bestelling lekker op kantoor bezorgen, neem het mee naar huis, pas het op mijn gemak, desnoods meerdere keren, check het kledingstuk zonder haast op de kwaliteit en als ik het niet houd stop ik het terug in de bezorgzak, plak het retouretiket erop en loop even in mijn lunchpauze 50 meter naar het post-afgeefpunt.

En ik bestel zeker meer dan ik houd en weet dus nu al dat ik retour zal zenden. Ik wil 1 nieuwe jurk en heb er 4 uitgezocht die op het plaatje gaaf lijken. Ik houd de jurk die het beste zit. Heel misschien 2 als ze beiden geweldig zijn.

Soms bestel ik ook van 1 item meerdere maten en houd ik alleen de maat die goed past. Ideaal. Vinden die webshops ook helemaal niet erg hoor.

Soms is het echt een goed idee om met je tijd mee te gaan en nieuwerwetse fratsen eens uit te proberen.
pejeka schreef:
21-12-2017 19:56
Niemand vraagt naar jouw mening over online shoppen pejeka, maar goed.

Ik kan niet voor Hillegonda spreken maar er zijn zat items die ze in de winkel niet hebben en op de site wel. Zelfs maten. Hele kleine maten (maat 32 en schoenmaat 35) zijn helemaal niet aanwezig in de winkels, daarvoor moet je online bestellen.
Hillegonda1 schreef:
21-12-2017 20:11
Och Pejeka, de geneugten van online shoppen zijn niet te beschrijven.

:proud: Enige goede antwoord.
Ik mis de sfeer in de stad van toen er nog gewoon gewinkeld werd. En zeker met deze dagen. Mooi versierde winkels, mensen die inkopen gingen doen, cadeautjes, kleding voor de feestdagen, kerstversieringen, enz. Allemaal in beste stemming en genietend van het feestseizoen, en dan met tassen vol aankopen even gezellig koffiedrinken, of een borrel halen als afsluiting, in één van de gelegenheden in de stad, alvorens naar huis te gaan. Leuk vond ik het toen altijd om naar de stad te gaan.

Tegenwoordig koopt het gros on-line, in de stad is de feestsfeer daardoor stukken minder, winkeliers hebben het idee dat ze hun winkels en de winkelstraten niet meer zo hoeven te versieren, enz. Jammer vind ik dat.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik betaal bij HM altijd achteraf. Dan betaal ik alleen wat ik houd.
pejeka schreef:
21-12-2017 21:29
Ik mis de sfeer in de stad van toen er nog gewoon gewinkeld werd. En zeker met deze dagen. Mooi versierde winkels, mensen die inkopen gingen doen, cadeautjes, kleding voor de feestdagen, kerstversieringen, enz. Allemaal in beste stemming en genietend van het feestseizoen, en dan met tassen vol aankopen even gezellig koffiedrinken, of een borrel halen als afsluiting, in één van de gelegenheden in de stad, alvorens naar huis te gaan. Leuk vond ik het toen altijd om naar de stad te gaan.

Tegenwoordig koopt het gros on-line, in de stad is de feestsfeer daardoor stukken minder, winkeliers hebben het idee dat ze hun winkels en de winkelstraten niet meer zo hoeven te versieren, enz. Jammer vind ik dat.

Wat een onzin. Je doet net alsof de stad een troosteloze kale uitgestorven bende is. De crisis is voorbij hoor, alles fonkelt weer.

Hier in Rotterdam is de binnenstad prachtig versierd, al vanaf het moment dat je het schitterende station uitkomt en daar die gigantische versierde boom staat en het Handelsgebouw helemaal onder de lichtjes, de koopgoot is zo mooi versierd dat mijn nichtje van 5 hardop een kreet van verrukking slaakte en bij de Bijenkorf sta je te kwijlen van de etalages, die gaan steeds meer Harrods achterna. Genoeg gezellige gelegenheden voor een versnapering ook.

De meeste mensen doen net als ik allebei. Ik heb een favo boetiek waar ik tijdens de sale uitgebreid in duik en kies uit de beschikbare collectie. Maar als ik iets specifieks nodig heb (bijvoorbeeld een jeansblouse of zware enkellaarsjes) dan ga ik niet uren door de stad dolen om dat te vinden, maar kies online iets uit.
En bij ketens als Zara en H&M kom ik ook liever niet binnen maar laat het thuis bezorgen.

Echt Pejeka, dat idee dat vroeger alles beter was zit alleen maar in jouw hoofd.
Ik bestel altijd alleen wat ik leuk vind in de maat die ik denk te passen. Volgens mij is het ook helemaal niet de 'bedoeling' om van alles te bestellen als je al weet dat je het terugstuurt.
Bij H&M is terugsturen ook best een gedoe, en niet gratis tenzij je de hele bestelling terugstuurt.
Wie bepaalt nou de bedoeling? Ik bestel ook zo vaak meerdere maten en stuur terug wat ik niet pas. Door dit gemak verkopen winkels veel hoor, vergis je niet. Online shoppen ontstaat uit een behoefte, niet andersom.

In de winkel loop je toch ook met meerdere maten het pashokje in?
MarindaH schreef:
22-12-2017 08:13
Wie bepaalt nou de bedoeling? Ik bestel ook zo vaak meerdere maten en stuur terug wat ik niet pas. Door dit gemak verkopen winkels veel hoor, vergis je niet. Online shoppen ontstaat uit een behoefte, niet andersom.

Vroeger kwam ik ongeveer een keer per jaar in een kledingwinkel, en in het pashokje altijd met twee of drie kledingstukken allemaal in slechts een maat. Online bestel ik dus ook wat ik leuk vind, wat vaker dan vroeger, en alleen de maat die ik denk nodig te hebben. Vaak staat op de website ook wel of het groot of klein valt.
Ik heb er een hekel aan om weer een retourpakketje te moeten inpakken en wegbrengen, dus dat probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen.
MarindaH schreef:
22-12-2017 08:13

Bovendien geeft H&M in de winkel bij de pashokjes ook aan dat je thuis mag passen en mag ruilen. Niet echt anders dan bij een online bestelling dus. En een deel van de mensen vergeet of is te laks om te gaan ruilen of terug te sturen, dus ze zullen er ook best extra aan verdienen.
MinkeDeWit schreef:
21-12-2017 23:34
Ik bestel altijd alleen wat ik leuk vind in de maat die ik denk te passen. Volgens mij is het ook helemaal niet de 'bedoeling' om van alles te bestellen als je al weet dat je het terugstuurt.
Bij H&M is terugsturen ook best een gedoe, en niet gratis tenzij je de hele bestelling terugstuurt.
Het is inderdaad niet gratis, kost een euro. Maar gedoe? Je doet de spullen in dezelfde doos of tas waar je het in krijgt. Formulier erbij waar je aankruist wat je terugstuurt en sticker die erbij zit over je adres plakken. Da's alles..
Nou, een euro als een soort pasvergoeding heb ik er wel voor over. Net nog een jurk besteld die er gisteren niet in mijn maat was en vandaag weer wel (waarschijnlijk teruggestuurd).

Dus straks 5 jurken om er 1 of 2 uit te kiezen. Lekker ook met verschillende schoenen/laarzen aantrekken zodat je met eigen ogen kunt zien of die combi past.

Heb deze bedacht in combi met mijn scherpe stiletto tijgerprint laarsjes om het preutse hooggesloten effect wat af te zwakken. Lijkt in mijn hoofd super maar in het echt misschien wel een ramp.

http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0570731002.html

Van deze verwacht ik ook veel. I love kraanvogels.

http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0572270004.html
pejeka schreef:
21-12-2017 21:29

Ja tja, het is wat.
Nou, ik kom net binnen van een middagje Rotterdam en het zag zwart van de mensen. Kon amper doorlopen in de koopgoot. Misschien moet je maar verhuizen Pejeka.
Hillegonda1 schreef:
22-12-2017 12:32
Nou, een euro als een soort pasvergoeding heb ik er wel voor over. Net nog een jurk besteld die er gisteren niet in mijn maat was en vandaag weer wel (waarschijnlijk teruggestuurd).

Dus straks 5 jurken om er 1 of 2 uit te kiezen. Lekker ook met verschillende schoenen/laarzen aantrekken zodat je met eigen ogen kunt zien of die combi past.

Heb deze bedacht in combi met mijn scherpe stiletto tijgerprint laarsjes om het preutse hooggesloten effect wat af te zwakken. Lijkt in mijn hoofd super maar in het echt misschien wel een ramp.

http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0570731002.html

Van deze verwacht ik ook veel. I love kraanvogels.

http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0572270004.html
Oh mooi die kraanvogels!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven