Zouden jullie dit doen?

23-12-2017 11:01 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Via het www iemand ontmoet. Veel gechat, gebeld, FaceTime en dan de sprong wagen en naar de andere kant van de wereld vliegen om elkaar te ontmoeten?
Als je het geld en de vakantiedagen er voor hebt en het voelt goed: waarom niet?
Neem voldoende tijd om ook wat van het land te zien.

Het ergste wat je kan overkomen is dat het tegenvalt. Jammer dan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het ligt eraan hoe jullie elkaar hebben ontmoet. Via internet dus, maar hoe precies? Waarom ga je chatten met iemand zo ver weg?
himalaya schreef:
23-12-2017 11:04
Als je het geld en de vakantiedagen er voor hebt en het voelt goed: waarom niet?
Neem voldoende tijd om ook wat van het land te zien.

Het ergste wat je kan overkomen is dat het tegenvalt. Jammer dan.
Ja waarom niet.
Ik zou dan wel zorgen dat je eerst met hem in een grotere stad bent. Zodat je als hij tegenvalt makkelijker je eigen plan kan trekken.
Ik zou dat niet heel snel doen, maar als jij dat leuk vindt en je hebt er de mogelijkheid toe, gewoon doen dan :)
Hebben vrienden/vriendinnen al eens gezellig mee geskypt? Mee gekeken dus?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Waarom niet inderdaad. Leven is soms ook iets geks doen, zolang je wel ter plaatse afspreekt in openbare omgeving maar goed weet je zelf ook wel. Als het niet bevalt dan heb je er in ieder geval een leuke vakantie aan over gehouden.
Nope, ik niet
Enn schreef:
23-12-2017 11:08
Hebben vrienden/vriendinnen al eens gezellig mee geskypt? Mee gekeken dus?
Nee, en eerlijk gezegd durf ik het niet goed. Loop hier echt alleen mee rond.
Waarom? Omdat ik al weet wat hun eerste(misschien wel terechte reactie is)
Klein balletje opgegooid naar m’n ouders. Deze zijn er fel op tegen.
Ik ben ruim boven de 30 en heb kinderen dus hun toestemming heb ik niet nodig maar wil ze ook niet onnodig ongerust maken aangezien ze al een kind hebben verloren.
Zo heeft mijn beste vriend zijn vrouw ook ontmoet, internationaal forum, chatten, skypen, elkaar bezoeken en nu huisje boompje beestje.

Je kan ook voorstellen samen op vakantie te gaan, ergens in het midden. Zodat je allebei reist en niet thuis bent zeg maar.
Dan kan je een hotel boeken, allebei een eigen kamer. Die tweede kamer kan je altijd annuleren als het goed voelt.
Zo kan je elkaar rustig leren kennen zonder dwang of te veel verwachtingen.
Chatten zo ver weg is ervan gekomen omdat hij geëmigreerd is.
Aan de ene kant denk ik, doe het gewoon anderzijds voelt het zo onverantwoord
Als je het geld en de tijd ervoor (over
) hebt, gewoon doen. Zie het als een mooie kans om wat van de wereld te zien. Verwacht niet teveel van je date en heb een plan B.
Twijfelaar22 schreef:
23-12-2017 11:13
Nee, en eerlijk gezegd durf ik het niet goed. Loop hier echt alleen mee rond.
Is er geen goede vriendin die het wel onbevooroordeeld kan benaderen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Eerlijk gezegd voelt jouw plan beter aan feder dan hem thuis opzoeken
Twijfelaar22 schreef:
23-12-2017 11:16
Dan zou ik dit voorstellen.
Zie het gewoon als een vakantie in je eentje en de ontmoeting met een vriend. Ik ben op mijn 17e bij een penvriendin in het buitenland gaan logeren, terwijl ik haar nog nooit had ontmoet en eenmaal over de telefoon had gesproken.
De ware liefde lijkt me wat lastig, als er duizenden kilometers tussen zit, maar gewoon elkaar eens ontmoeten, ik zie het probleem niet.
Ligt er aan welk land.
Ik zou denk ik nog wel een vriendin weten maar wat ik niet goed durf te bespreken is dat hij heel hard van stapel loopt.
Alsof hij er al helemaal uit is.
Ik zou het niet doen. Zeker niet omdat je kinderen hebt. Er zijn meer leuke mannen. Stel dat je zou gaan en het zou klikken, hoe had je je het vervolg dan voorgesteld?
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Twijfelaar22 schreef:
23-12-2017 11:19
Ik zou denk ik nog wel een vriendin weten maar wat ik niet goed durf te bespreken is dat hij heel hard van stapel loopt.
Hardlopers zijn doodlopers.
Jouw tempo is net zo belangrijk als de zijne.

Gewoon bespreken met die vriendin, echt doen.
Zal iets gevoelsmatig zijn denk ik maar wat is het verschil met hem in zijn land opzoeken of ergens anders? In beide gevallen reis je naar onbekende bestemming om een onbekend iemand te ontmoeten? Waar woont de chat date eigenlijk als ik vragen mag
Twijfelaar22 schreef:
23-12-2017 11:19
Dat vind ik wel een domper, die naïviteit. Zou hij ook in NL willen wonen dan? Heeft hij hier een betere toekomst?
Us
Twijfelaar22 schreef:
23-12-2017 11:16
Thuis opzoeken zou ik sowieso niet doen, dan kan je toch minder makkelijk weg.
Is hij Nederlands? Aangezien je zegt dat hij geemigreerd is..

Niet dat dat heel veel uitmaakt, maar dan liggen de verwachtingen van ern date wel meer gelijk dan wanneer je bijvoorbeeld een Zuid-Afrikaan gaat daten :$
Oh ik lees nu de reacties pas. Himalaya schrijft een soort gelijke ... sorry. Maar ik lees nu ook dat je gebonden bent door je kinderen. Ik dacht een dat je een jonge avonturier was, net klaar met school o.i.d. Hoe zie je dit voor je dan? Hoe sterk is het gevoel (op basis van alleen virtueel contact) naar die man toe? Of is hij gewoon een leuke afleiding?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven