Manipulerende vriend?
zaterdag 23 december 2017 om 19:37
Hey meiden!
Ik wil even iets van me afschrijven.
Ik ben een meisje van 19 met een lieve vriend van 20 waarmee ik 1,5 jaar mee samen ben. Hij is op zich
wel lief, alleen als hij 'dipjes' of slecht gezind is vind ik dat hij het enorm op mij uitwerkt. Ook als hij zijn
zin niet krijgt durft hij grover tegen mij te doen.
Hij heeft net zoals anderen dipjes, maar in plaats van dan met mij te praten als een normaal persoon
doet hij grof tegen mij en verwacht hij dat ik achter zijn gat blijf aanlopen om hem 'beter te doen
voelen' anders ben ik er niet voor hem enzo. Dan begint hij te zeggen dat hij niet goed genoeg
is voor mij, dat ik misschien bij de verkeerde zit, hem snel opgeef, ik hem laat vallen als ik er niet op
inga...
Nu wou hij dat ik met zijn familie ging eten op kerstavond, maar ik zie dat niet zitten omdat die mensen
een andere taal spreken die ik niet versta en zij niet zo goed Nederlands kunnen. Ik zit daar dan ook
niet op mijn gemak omdat ik ze moeilijk kan verstaan of niet kan meepraten in het gesprek. Hij vond
dat natuurlijk belachelijk en begon mij meteen schuldgevoel aan te praten dat we dan 'meteen ook
ons trouwfeest gescheiden moeten houden' en weer heel het gedoe dat hij niet goed genoeg is.
Ik zit nu ook midden in de examens waar ik veel voor moet studeren omdat ik toch wel een redelijk
zware studie doe, dan is hij ook al op zijn tenen getrapt omdat ik hem dan minder ga zien.
Hij kan ook zo totaal onverwacht gemeen uit de hoek komen, wat meteen de sfeer verzuurt. Ik zei laatst
dat ik mensen met donker haar en lichte ogen super knap vind omdat dat zon contrasterende
combinatie is. Hij antwoordde daar dan op van dat ik maar een ander moet zoeken omdat hij donker
haar en donkere ogen heeft. Dit was dan echt gemeend gezegd, niet als een grap. Ik heb die reactie
totaal niet zien aankomen.
Het is alsof hij mij iedere keer wil kwetsen of omlaag halen omdat hij zich niet goed voelt.
Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet, ik heb al paar keer geprobeerd om het uit te maken met hem
maar hij wil me niet loslaten. Ik wou dit niet zomaar, ik praatte er al aantal keer over met hem dat ik dat
niet oké vind, maar blijkbaar laat het hem koud.
Zijn attitude tegenover mijn studies en mijn thuissituatie staat hem ook niet aan. Hij gaat volgend jaar
al werken en hij wil samenwonen, weekendjes weggaan... Ik wil dit niet omdat ik het nog te vroeg vind
en ik kan niet zomaar zo vaak weggaan juist omdat ik zoveel moet studeren. Het deert hem niet, hij
ziet het niet zitten dat we geen weekenden weg gaan.
Bijkomend mag mijn moeder hem niet en ziet ze mij liever met iemand anders.
Ik zou graag een mening hebben van mensen die buiten de situatie staan en misschien mij kunnen
vertellen wat zij zouden doen in zo'n situatie. Hij praat me precies heel de tijd een schuldgevoel aan
als hem iets niet aanstaat. Sorry voor zo'n lang verhaal.
Groetjes
Ik wil even iets van me afschrijven.
Ik ben een meisje van 19 met een lieve vriend van 20 waarmee ik 1,5 jaar mee samen ben. Hij is op zich
wel lief, alleen als hij 'dipjes' of slecht gezind is vind ik dat hij het enorm op mij uitwerkt. Ook als hij zijn
zin niet krijgt durft hij grover tegen mij te doen.
Hij heeft net zoals anderen dipjes, maar in plaats van dan met mij te praten als een normaal persoon
doet hij grof tegen mij en verwacht hij dat ik achter zijn gat blijf aanlopen om hem 'beter te doen
voelen' anders ben ik er niet voor hem enzo. Dan begint hij te zeggen dat hij niet goed genoeg
is voor mij, dat ik misschien bij de verkeerde zit, hem snel opgeef, ik hem laat vallen als ik er niet op
inga...
Nu wou hij dat ik met zijn familie ging eten op kerstavond, maar ik zie dat niet zitten omdat die mensen
een andere taal spreken die ik niet versta en zij niet zo goed Nederlands kunnen. Ik zit daar dan ook
niet op mijn gemak omdat ik ze moeilijk kan verstaan of niet kan meepraten in het gesprek. Hij vond
dat natuurlijk belachelijk en begon mij meteen schuldgevoel aan te praten dat we dan 'meteen ook
ons trouwfeest gescheiden moeten houden' en weer heel het gedoe dat hij niet goed genoeg is.
Ik zit nu ook midden in de examens waar ik veel voor moet studeren omdat ik toch wel een redelijk
zware studie doe, dan is hij ook al op zijn tenen getrapt omdat ik hem dan minder ga zien.
Hij kan ook zo totaal onverwacht gemeen uit de hoek komen, wat meteen de sfeer verzuurt. Ik zei laatst
dat ik mensen met donker haar en lichte ogen super knap vind omdat dat zon contrasterende
combinatie is. Hij antwoordde daar dan op van dat ik maar een ander moet zoeken omdat hij donker
haar en donkere ogen heeft. Dit was dan echt gemeend gezegd, niet als een grap. Ik heb die reactie
totaal niet zien aankomen.
Het is alsof hij mij iedere keer wil kwetsen of omlaag halen omdat hij zich niet goed voelt.
Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet, ik heb al paar keer geprobeerd om het uit te maken met hem
maar hij wil me niet loslaten. Ik wou dit niet zomaar, ik praatte er al aantal keer over met hem dat ik dat
niet oké vind, maar blijkbaar laat het hem koud.
Zijn attitude tegenover mijn studies en mijn thuissituatie staat hem ook niet aan. Hij gaat volgend jaar
al werken en hij wil samenwonen, weekendjes weggaan... Ik wil dit niet omdat ik het nog te vroeg vind
en ik kan niet zomaar zo vaak weggaan juist omdat ik zoveel moet studeren. Het deert hem niet, hij
ziet het niet zitten dat we geen weekenden weg gaan.
Bijkomend mag mijn moeder hem niet en ziet ze mij liever met iemand anders.
Ik zou graag een mening hebben van mensen die buiten de situatie staan en misschien mij kunnen
vertellen wat zij zouden doen in zo'n situatie. Hij praat me precies heel de tijd een schuldgevoel aan
als hem iets niet aanstaat. Sorry voor zo'n lang verhaal.
Groetjes
zaterdag 23 december 2017 om 19:53
Hoe moet ik het hem duidelijk maken dat het gedaan is? Het was zo vaak dat hij het gewoon niet wou accepteren en stopte met zijn kinderachtig gedrag, voor een korte periode dan toch. Daarna begint alles gewoon weer opnieuw...
zaterdag 23 december 2017 om 19:56
Nou, dan ben je er snel uit.garnaalstaartje schreef: ↑23-12-2017 19:53Hoe moet ik het hem duidelijk maken dat het gedaan is? Het was zo vaak dat hij het gewoon niet wou accepteren en stopte met zijn kinderachtig gedrag, voor een korte periode dan toch. Daarna begint alles gewoon weer opnieuw...
ik zou hem appen dat je het uit maakt en hem niet meer wil zien.
Beter als een knipperlicht-ik negeer hem een half jaar-zet hem onder druk - manipuleer terug - ik haat je - zo wil ik je terug - als dat onder mijn voorwaarden gaat. Snapte.
Een apje en je bent er van af.
zaterdag 23 december 2017 om 19:57
Jij studeert toch zo hard voor een goede toekomst? En hij waardeert dat niet?
Nee, hij denkt alleen aan zichzelf. Hij wil samenwonen en weekendjes weg.
Btw. wie gaat dat betalen als jij studeert?
Oh, wacht even, ik snap het al..... Hij zal ervoor zorgen dat jij zo snel mogelijk stopt met die studie, want een vrouw die slimmer is en straks ook nog eens meer verdient, dat kan natuurlijk niet.
Het is ikke, ikke, ikke. Jij mag zijn familie niet, jou familie moet hem niet.
Nee, hij denkt alleen aan zichzelf. Hij wil samenwonen en weekendjes weg.
Btw. wie gaat dat betalen als jij studeert?
Oh, wacht even, ik snap het al..... Hij zal ervoor zorgen dat jij zo snel mogelijk stopt met die studie, want een vrouw die slimmer is en straks ook nog eens meer verdient, dat kan natuurlijk niet.
Het is ikke, ikke, ikke. Jij mag zijn familie niet, jou familie moet hem niet.
zaterdag 23 december 2017 om 20:11
Dus hij vindt je studie niks en je familie ook niet. Is hij al begonnen om te zorgen dat je je vriendinnen minder ziet? "Mag" je nog uitgaan?
En dan dat je studie eigenlijk niet belangrijk is, omdat hij toch wel genoeg gaat verdienen, en jij toch moet stoppen met werken als er kinderen komen?
En dan dat je studie eigenlijk niet belangrijk is, omdat hij toch wel genoeg gaat verdienen, en jij toch moet stoppen met werken als er kinderen komen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 23 december 2017 om 20:13
Je verhaal is prima te lezen hoor.
Ik denk dat je beter kan stoppen met je relatie, als je van iemand houdt wil je toch graag dat iemand slaagt en succesvol een studie kan doen? Wanneer jullie echt voor elkaar bedoeld zijn is er nog tijd genoeg voor weekendjes weg, ik snap wel dat jouw moeder geen fan van hem is. Als hij moeilijk doet over het uitmaken dan zou ik het desnoods met iemand samen doen (telefonisch of per app kan echt niet imo) en hem daarna overal blokkeren. Niet leuk maar voor jou het allerbeste denk ik.
Ik denk dat je beter kan stoppen met je relatie, als je van iemand houdt wil je toch graag dat iemand slaagt en succesvol een studie kan doen? Wanneer jullie echt voor elkaar bedoeld zijn is er nog tijd genoeg voor weekendjes weg, ik snap wel dat jouw moeder geen fan van hem is. Als hij moeilijk doet over het uitmaken dan zou ik het desnoods met iemand samen doen (telefonisch of per app kan echt niet imo) en hem daarna overal blokkeren. Niet leuk maar voor jou het allerbeste denk ik.
zaterdag 23 december 2017 om 20:16
Hij zegt dat het allemaal fake bitches zijn. Als ik met een van hen iets ga eten tijdens de lessen hoor ik iedere keer hetzelfde liedje. En uitgaan, vergeet het maar. Hij wil niet dat ik drink omdat hij van drank walgt. Ondertussen is hij het meest van ons naar feestjes geweest en dronken geweest in het verleden. Nu drinkt hij niet sinds dat we samen zijn.nlies schreef: ↑23-12-2017 20:11Dus hij vindt je studie niks en je familie ook niet. Is hij al begonnen om te zorgen dat je je vriendinnen minder ziet? "Mag" je nog uitgaan?
zaterdag 23 december 2017 om 20:19
Zegt hij ook waarom het allemaal fake bitches zijn? Of is dat "gewoon omdat hij dat vindt"garnaalstaartje schreef: ↑23-12-2017 20:16Hij zegt dat het allemaal fake bitches zijn. Als ik met een van hen iets ga eten tijdens de lessen hoor ik iedere keer hetzelfde liedje. En uitgaan, vergeet het maar. Hij wil niet dat ik drink omdat hij van drank walgt. Ondertussen is hij het meest van ons naar feestjes geweest en dronken geweest in het verleden. Nu drinkt hij niet sinds dat we samen zijn.
Dat hij van drank walgt kan, maar hij heeft toch geen last er van als jij wat drinkt?
zaterdag 23 december 2017 om 20:22
Ik denk dat je je eens zou moeten indenken dat je 30 bent, of 50 of op je sterfbed ligt en dan terug kijkt op deze relatie.
Zou je 10, 30, 60 jaar zo ongelukkig willen zijn met iemand die je naar beneden haalt en gemeen tegen je doet?
Een relatie bestaat onder andere uit vertrouwen en wederzijds respect. Heb je dat niet dan zou ik toch echt de knoop doorhakken en het uitmaken.
Iedereen is meer waard dan dit.
Zou je 10, 30, 60 jaar zo ongelukkig willen zijn met iemand die je naar beneden haalt en gemeen tegen je doet?
Een relatie bestaat onder andere uit vertrouwen en wederzijds respect. Heb je dat niet dan zou ik toch echt de knoop doorhakken en het uitmaken.
Iedereen is meer waard dan dit.
zaterdag 23 december 2017 om 20:28
En waarom ben je nog met hem samen?garnaalstaartje schreef: ↑23-12-2017 20:16Hij zegt dat het allemaal fake bitches zijn. Als ik met een van hen iets ga eten tijdens de lessen hoor ik iedere keer hetzelfde liedje. En uitgaan, vergeet het maar. Hij wil niet dat ik drink omdat hij van drank walgt. Ondertussen is hij het meest van ons naar feestjes geweest en dronken geweest in het verleden. Nu drinkt hij niet sinds dat we samen zijn.
zaterdag 23 december 2017 om 20:31
Ik had met een paar vriendinnen ruzie omdat ik ze niet meteen heb verteld dat ik een relatie met hem had, daar had hij zijn mening op geplakt. Dan bij andere mensen is het vooral om domme dingen, zoals of ze uitgaan of niet, een plaats zijn vergeten bijhouden in de aula enzo.
Hij zei dat hij me niet eens wou kussen als ik iets op heb.
zaterdag 23 december 2017 om 20:35
Ik blijf vooral met hem samen omdat ik met de gedachte zit dat hij lief voor me is, we diepe conversaties kunnen hebben, samen lachen, zulke dingen zoals koppels doen. Het zijn die slechte momenten bij hem die me tegensteken samen dat mijn moeder hem niet mag. Ik twijfel er elke keer door of ik het zou uitmaken of niet, want het gaat in het algemeen wel goed. Laatste keer dat ik het uit wou maken zei hij dat hij een jaar verspild had dan door een relatie met mij. Hij wou het niet uitmaken omdat we 'al zo lang samen' zijn. Ik sta gewoon niet sterk genoeg in mijn schoenen en laat over me heen lopen door hem denk ik.