Uitgerekend augustus 2018

07-12-2017 21:42 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdens mijn vorige zwangerschap een leuke groep meiden via het forum leren kennen om wel en wee mee te delen tijdens de zwangerschap!

Leek me nu wederom leuk. Zijn er (toekomstige) mama’s die uitgerekend zijn in augustus 2018?
Welkom Rose87!

Hier nog niet echt last van kwaaltjes behalve dat ik al erg moe ben. Misselijkheid mag van mij wel wegblijven!

Wij hebben het vandaag aan onze ouders verteld. Altijd leuk om dit soort nieuws te mogen brengen en de reacties te kunnen zien :heart:
Oh ‘gelukkig’ zijn er meer dames met weinig kwaaltjes, behalve dat ik moe ben ook weinig last ergens van, af en toe een sport misselijk, al is dat een groot woord, maar het maakt me soms wat onzeker ondanks dat ik bij mijn eerste zwangerschap ook nergens last van had..

Hebben jullie het al verteld aan familie? Wij willen het met kerst doen, dan is gelijk iedereen er (en met iedereen bedoel ik ouders/broers/zussen)
Kwaaltjes of niet t zegt niks over je zwangerschap hoor!

Wij gaan nog ff wachten met vertellen. Ik vind 5 weken nog wel heel erg vroeg. Wordt wel ingewikkeld met t kerstdiner trouwens 😏 Tips om onder de alcohol uit te komen?
Je bent de bob? Of net buikgriep gehad waardoor het niet goed valt? Gewoon geen zin? Lastig hé, ik heb soms het idee dat het al op mijn voorhoofd geschreven staat en als je dan ook nog je wijntje afslaat...

Bij ons weten ze, doordat het de vorige keer niet goed is gedaan, toch al dat we bezig zijn dus wij gaan het wel vertellen, en toen het de vorige keer mis ging vond ik het juist wel fijn dat we het er met bepaalde mensen over konden hebben. Dus nu vertellen we het gewoon weer lekker vroeg ;-)
Tja normaal gesproken lust ik wel een paar wijntjes dus t valt sowieso op 🙄
Dat is wel een van de redenen dat wij het nu al vertellen omdat ik geen zin heb om me in allerlei bochten te wringen.

Maar qua tips, is met de auto gaan een optie? Wel een glas wijn nemen maar je man deze laten opdrinken? Als het bij je thuis is misschien alcoholvrije wijn oid?
Ik wou het mijn ouders en schoonouders dit keer snel vertellen, voordat ik me ziek zou voelen. Daarom al met 5 weken aan hen verteld. Nu wel blij om want naast dat ik heel erg misselijk ben en slecht tegen "geurtjes" kan is er ook best veel dat je niet mag hebben tijdens kerst. Gerookte zalm, carpacio, rood vlees, toetjes met rauw ei en natuurlijk alcohol. Eigenlijk alles wat lekker is zeg maar, haha.

Wel heel bijzonder om met kerst gewoon een klein wondertje in onze buik te hebben, toch?

Hebben jullie al een idee vanaf wanneer jullie het gaan vertellen?
Hier weten onze ouders en zussen het al. We zijn niet echt van het voor ons houden bij hun. En vind het leuk om het binnen de 4 muren al te kunnen bespreken. :-)

Familie twijfelen we nog over. Met kerst is wel echt een gigantisch mooi moment. En de voorlopig laatste keer dat we met de hele familie bij elkaar zijn. Wil ook niet dat zij het van facebook moeten lezen uiteindelijk. Dus ja wel twijfel hier of we het overmorgen gaan vertellen. Ik ben dan 6 weken.
Als de echo 12 januari goed is dan vertellen we het onze ouders en broers/zussen in de week erna denk ik.
Ik ben dan bijna 10 weken.
De rest vertellen we het na 12 weken.

Om zoiets op Facebook te zetten ben ik zelf niet zo van. Misschien tegen het einde eens een foto op Instagram van de dikke buik , maar verder niet.
@rose87 Het is er wel een heel mooi moment voor hè!

Ik denk dat ik de echo van 3 januari en en afwacht voor ik het aan vrienden en familie vertel. 12 Weken gaat me niet lukken. Ik ben nu al zo ziek, ze vermoeden het vast al.
Hier wel kwaaltjes. Elke dag overgeven en best moe. Ik ben nu echt op zoek naar voedsel dat ik binnen kan houden.

Familie en vrienden hebben we nog niks gezegd. Ik ben afgelopen week ook grieperig geweest, dus de kwaaltjes vallen niet op. Mijn man wil het na 12 weken zeggen. Ik wil het na de eerste echo eigenlijk al mijn moeder en zus in ieder geval vertellen. Ik vind het zo lastig om nu niks te zeggen.

Dames, zullen we anders een nieuwe topic starten met een tabel? Ik weet niet of TO terugkomt namelijk.
Wij hebben het vandaag verteld aan mijn ouders en broer, morgen vertellen we het de schoonfamilie. Rest van de familie komt later wel, maar ouders en broers zussen mogen het snel weten hier hoor :-)

Nieuw topic vind ik prima, mocht TO niet terug komen..
Een tabel is wel leuk inderdaad :-)
Tabel is wel erg handig ja!
Ik vind een nieuw topic ook prima... Een tabel is nu echt nodig!
Hoi allemaal!

Lijkt me leuk om mee te schrijven met jullie, of is er inmiddels al een nieuw topic aangemaakt?
Wie zou zo'n tabel willen maken?
Ik weet niet meer hoe haha
2 Jaar geleden wist ik het nog. Al weet ik echt niet hoe dan.
Anders had ik het graag gedaan.
Hopelijk weet iemand van de dames het hier. :-)
Nieuwe topic:

zwanger/uitgerekend-in-augustus-2e-helf ... ges/398104

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven