Uitgerekend augustus 2018

07-12-2017 21:42 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdens mijn vorige zwangerschap een leuke groep meiden via het forum leren kennen om wel en wee mee te delen tijdens de zwangerschap!

Leek me nu wederom leuk. Zijn er (toekomstige) mama’s die uitgerekend zijn in augustus 2018?
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt rozepudding. Dat zijn je darmen. Ik merk ook al dat m’n buik aan t rommelen is.
Alle reacties Link kopieren
Rosepudding, kan me goed voorstellen dat het voor jou een vreemd idee is om straks aan te komen. Spannend voor je!
Wel raak je een groot deel van die kilo's met de bevalling meteen weer kwijt. Ik geloof 7 kilo of zoiets. (scheelt toch weer)

Songofkatara gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn dat het alsnog via de natuurlijke weg is gelukt!

Victorie ik ga voor je duimen dat je de 29ste een mooi kloppend hartje mag zien. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke maar ook spannende tijd gaan we tegemoet hè! De eerste kwaaltjes, de eerste echo, (ik heb er inmiddels door omstandigheden dus al 2 gehad) 😍 & ik bloed nu nog steeds trouwens.. 😞

Wat knap van je Rosepudding dat je zoveel afgevallen bent! Die kilo's gaan komen helaas, al gaan er zoals Frubeta al zegt meteen alweer een aantal verdwijnen! Het is voor het goede doel! 😉

Wij hebben het de naaste familie inmiddels wel verteld door een kerstkaartje, een foto van ons dochtertje met een bordje "ik word grote zus" & een grote glimlach erop! Vind het ook wel fijn dat ze het nu weten aangezien ik nu bloed verlies je het wel kunt delen met de familie. Op mijn werk weet alleen mijn leidinggevende het, (ik werk in de zorg en het vakantie rooster moest voor 15 december akkoord zijn), als alles goed mag gaan zijn we er dus met de bouwvak uit & dit moesten ze wel weten. Mijn leidinggevende is nu ook op de hoogte van mijn botsing & bloedverlies & heeft me deze week vrij gegeven. Ik werk in een verzorgingshuis op een somatiek afdeling. Lichamelijk erg zwaar.. dus kan nu gelukkig even in de rust thuis samen met mijn dochtertje.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf hier ook graag mee. Ik ben a.s. vrijdag 6 weken zwanger. 5 januari hebben we onze eerste echo (spannend!). Ik voel aan m'n lijf dat er van alles bezig is. Voel me ook niet echt fit. Een beetje licht misselijk en moe. Tot nu toe vind ik zwanger zijn dan ook niet echt leuk en ik hoop dat dit na de eerste echo anders gaat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeschrijven?

Ik ben 12 augustus uitgerekend, 28 dec de eerste echo.
Ben echt heel erg onzeker en tel echt de dagen af naar de echo.
Vind het zo spannend vooral omdat ik in september nog een missed abortion heb gehad.

Rosepudding wat knap dat je zoveel afgevallen bent. Ik kan me best voorstellen dat het dan een wennen is als je gewicht weer iets omhoog zal gaan. Maar bedenk dan dat het voor het goede doel is. :) Bij mij is het juist andersom, ik moet oppassen dat ik niet teveel afval want dan zit ik echt aan ondergewicht. En dat is ook echt niet leuk..
Gefeliciteerd Ikzeicactus en onweerswolk!

Rosepudding, ja dat aankomen kan erg lastig zijn. Maar het fijne is dat het voornamelijk in je zwangere buik gaat zitten en dat ziet er wel weer heel mooi uit! En tja uiteindelijk hoort het er gewoon bij.

Viva-034 wat vervelend dat je nog steeds die bloedingen hebt zeg! Wel geruststellend dat die tweede echo ook gewoon goed was. En lekker om nu even een weekje rustig thuis te zitten. Lekker netflix aan?

Jaa zo spannend die eerste tijd. Het erge is eigenlijk dat het altijd spannend blijft. In het begin leef je naar die eerste echo toe. Dan de 12 weken grens, dan de 20 weken etc etc. Volgens mij houdt dit nooit meer op.

Ik heb vandaag de verloskundige gebeld. Intake op 16 januari met 8 weken. Ik moet nog even een afspraak maken voor een echo met 10 weken. Dat duurt dus nog zo'n 6 weken voor mij!
Alle reacties Link kopieren
onweerswolk: Gezellig dat je ook meeschrijft! Kan me voorstellen dat het voor jullie extra spannend is. Laat je ons weten hoe de echo is geweest?

ikzeicactus Wat vervelend dat je je ook zo rot voelt. Als je je beroerd voelt is zwanger zijn toch ook helemaal niet leuk. Ik ben nu ook elke dag misselijk en flink aan het overgeven. Kan niet echt zeggen dat ik stralend zwanger ben of zoiets. :facepalm:
Gelukkig weten we waar we het voor doen! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen! Wat een berichten ineens, leuk! Ik heb het de laatste weken erg druk gehad, komende weken ook met de feestdagen.. en dan 2 januari de eerste echo en 4 januari intake VK. Spannend! Bij mijn dochter is altijd alles perfect gegaan, maar nu wat voorzichtiger, laatste jaar in mijn omgeving hebben veel vrouwen een miskraam gehad, echt bizar veel! Dus dat gezien te hebben ben ik toch tot de eerste echo wat behouden.

De kwaaltjes beginnen lichtelijk, vlagen misselijkheid en gewoon wat moe... Ik heb over een paar dagen vakantie dus dan kan ik een beetje rustiger aan doen. Het is heel anders met al een kindje maar gelukkig doet mijn dochter nog middagslaapjes dus kan ik ook lekker uitrusten!

Tabel zou leuk zijn, wat meer overzicht..
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik wil ook graag meeschrijven :)
Vandaag heb ik een positieve zwangerschapstest gehad!
Denk dat ik pas 4 weken ben, dus nog erg spannend hoe het allemaal gaat lopen.
Dit is trouwens de 2e heb een zoontje van nu bijna 7 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Ikzeicatus, onweerswolk, songofkatara en juudje gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Juudje vlot weer zwanger na de eerste!
Alle reacties Link kopieren
Welkom en gefeliciteerd nieuwe dames!

Vanochtend een vroege echo gehad, ondanks dat we nog geen hartje zagen zag het er volgens de echoscopiste hartstikke goed uit voor de termijn, we mogen volgende week vrijdag nog een keer terug komen om te kijken of er dan al meer te zien is :-)
Dus ondanks dat we nog niet zagen wat we natuurlijk graag hadden willen zien zijn we wel positief, vooral omdat zij zo overtuigend zei dat het gewoon een goede zwangerschap was. Voorlopig dus even gerustgesteld ;-)
Bieno, fijn dat je even gerustgesteld bent. Hoe ver ben je nu? Het was dus wel duidelijk geen bbz?

Ik krijg mijn 1e echo pas op 1 feb. Duuuurt lang!
Alle reacties Link kopieren
Nee het is zeker weten een goede zwangerschap, we zagen een dooierzakje etc. Het was alleen nog erg vroeg zei ze, en met de termijn van nu scheelt een dag al heel veel zeg maar. Dus ook wel fijn dat we volgende week nog een keer mogen, als we een hartje zouden zien zou nog fijner zijn natuurlijk :-).
Oh 1 febr duurt inderdaad erg lang!

Zometeen even langs een vriendin die deze week bevallen is, even een pasgeboren baby knuffelen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Bieno Wat fijn dat het goed lijkt! Volgende week is er vast meer te zien! Scheelt inderdaad per dag!

Voor de andere dames gefeliciteerd! Hopelijk zonder teveel kwaaltjes op naar een prachtige baby ❤

Ik heb vandaag toch maar weer de verloskundige gebeld. Het is net alsof ik gewoon ongesteld ben. Gelukkig kon ik meteen terecht. De baby was goed gegroeid en ook het hartje klopte nog. Maar de verloskundige vond wel dat het hartje langzaam klopte (net zo snel als ons hart).. Volgens haar moest dit 2x zo snel zijn.. Iemand hier ervaring mee? Maakt me toch wel erg onzeker merk ik, ondanks dat ik de hele week al bloed & de baby wel goed groeit! Nu ongeveer 7+2 weken zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Helaas ga ik geen augustus mama meer worden, ik heb vanmiddag het zakje met embryo verloren, je kon duidelijk
zien dat het al een klein mensje aan het worden was 😞

Lieve zwangere aanstaande mama's, hopen dat bij jullie alles goed gaat & jullie een prachtige baby krijgen ❤ Ik wens het jullie zo toe!
Viva-034 wat vreselijk verdrietig nieuws! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Dat is verdrietig, heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Viva-034 wat ontzettend verdrietig. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames! Ergens hou je dit wel in gedachten natuurlijk met het bloedverlies. Maar het hartje klopte bij elke echo, en het groeide.. En dan plotseling verlies je het toch. Jammer.. Er is blijkbaar iets niet goed geweest. Maar we gaan voor een volgende ronde ❤
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig Viva! Sterkte :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat verdrietig Viva :-( Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie al kwaaltjes? Ik merk sinds vandaag ineens prikkende gevoelige borsten. En sinds woensdag al maagzuur 😳. Ben benieuwd hie t verder gaat....
Veel sterkte viva altijd verdrietig dit nieuws .
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden. Mag ik hier ook meeschrijven? Ik zit ook in een zwanger worden topic hier op viva. Ook hartstikke gezellig daar maar ik had al vrij snel een positieve test in handen en merk dat het dan ook fijn is om met andere zwangere meiden te kletsen.
Als alles goed gaat is 21 augustus mijn uitgerekende datum. En dat betekent dat ik dan nu. 5 Weken en 3 dagen zwanger ben.

Erg spannend uiteraard weer. 4 Januari de eerste echo. Ik hoop zo dat alles in orde is.

@Viva, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Rose-87! 4 januari duurt ook nog even. Ik heb de mijne pas op 9 januari.. ik kan niet wachten haha!

Evelineh83, ik heb ook niet zo veel kwaaltjes. Alleen veel last van mijn onderrug en af en toe gevoelige tepels. In de ochtend als ik geen ontbijt heb gehad, voel ik me dan een beetje misselijk worden. Maar that's it. Ik hoop dat het hier bij blijft haha :')

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven