Napraattopic Deel 94
zaterdag 23 december 2017 om 20:48
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 24 december 2017 om 09:45
RikM schreef: ↑24-12-2017 09:40Dat hébben ze gedaan. Dit forum is in de basis een phpBB forum, zo ongeveer het meestgebruikte forumplatform ter wereld en die werkt uitstekend. Ze hebben het echter dmv maatwerk helemaal verbouwd, en dat is zo slecht uitgevoerd dat bijna niets meer werkt. Het is enorm frustrerend want alle bugs die we hier hebben zitten van oorsprong niet in phpBB en alle wensen die we nog hebben zijn ook allemaal mogelijk; die zitten standaard al in phpBB of kunnen heel eenvoudig worden toegevoegd dmv een uitbreiding. Het enige wat ze hadden hoeven doen is de vormgeving aanpassen, maar blijf in godsnaam van een werkend stuk software af!
Ooooh pfff nog veel stommer dan ik al dacht dus, niet te geloven

zondag 24 december 2017 om 10:25
Zo eenvoudig kunnen lekkere hapjes zijn https://www.youtube.com/watch?v=G8zgQVMMyuQ

zondag 24 december 2017 om 10:32
Op de pagina daarvoor stond een topicwaarschuwing.friezinnetje2014 schreef: ↑24-12-2017 10:29die iemand was ik en heb er een waarschuwing voor gekregen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 24 december 2017 om 10:33
Mmm heb je dit ook al een in het CM topic gezet? Het is echt van de zotte dat op een wat groter Nederlands forum je om de drie meter met panne langs de weg staat en dat de wegenwacht als antwoord geeft: mail maar en verder je bek houden.RikM schreef: ↑24-12-2017 09:40Dat hébben ze gedaan. Dit forum is in de basis een phpBB forum, zo ongeveer het meestgebruikte forumplatform ter wereld en die werkt uitstekend. Ze hebben het echter dmv maatwerk helemaal verbouwd, en dat is zo slecht uitgevoerd dat bijna niets meer werkt. Het is enorm frustrerend want alle bugs die we hier hebben zitten van oorsprong niet in phpBB en alle wensen die we nog hebben zijn ook allemaal mogelijk; die zitten standaard al in phpBB of kunnen heel eenvoudig worden toegevoegd dmv een uitbreiding. Het enige wat ze hadden hoeven doen is de vormgeving aanpassen, maar blijf in godsnaam van een werkend stuk software af!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

zondag 24 december 2017 om 10:43
Ik roep dit al vanaf het begin maar het heeft weinig zin. Ze weten het zelf ook wel.
Het zal wel gaan zoals het in alle grote bedrijven gaat tegenwoordig: er zit een of andere manager die van toeten noch blazen weet maar wel vanalles roept. Hup, live dat nieuwe forum - terwijl het nog amper getest is - want het is wel goed zo. En dan blijkt het dus niet goed te zijn.
anoniem_307731 wijzigde dit bericht op 24-12-2017 10:47
0.22% gewijzigd
zondag 24 december 2017 om 10:44
De cm heeft naar mijn indruk zelf geen technische kennis en hobbelt maar een beetje achter de technische dienst aan.
Ze heeft in ieder geval al vaker technische dingen geschreven die gewoon niet kloppen.
De TD lacht de ballen uit de broek ( en boom, en voetbalvelden in binnen- en buitenland) want die hebben voorlopig wel werk en te maken met iemand die ze werkelijk alles wijs kunnen maken.
De cm hoeft trouwens ook geen kennis van forumbouwen te hebben, kennis van forummen zou genoeg moeten zijn om minimale voorwaarden te stellen. Hoewel, misschien heeft ze dat juist heel goed begrepen. Het ís behoorlijk minimaal en wij zijn er nog steeds.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

zondag 24 december 2017 om 10:54
Dat vind ik ook best bijzonder. Jullie zijn niet weg te krijgen.
Mijn ervaring met forums is dat als er iets niet naar behoren werkt of frustrerend is (zoals overspoeld worden met reclame), dat leden dan vertrekken en die zie je ook nooit meer terug. Ik lees echt met verbazing dat er hier nog steeds mensen zijn die bij elk bezoek de homepage vijf keer verversen in de hoop even geen reclame te krijgen zodat ze verder kunnen. Mijn bezoekers waren dan al lang weggeweest!
zondag 24 december 2017 om 11:00
Rick, niet schrikken hoor: jij bent er ook nog.
Ik ben hier voor een hele lijst verschillende groepjes en losse flodders en aanwaaiers die allemaal hier zijn, en (nog) niet elders. Áls er ooit massaal geforumhopt gaat worden ga ik mee. Heb ik eerder gedaan en overleefd.
Maar die fossielen he, die hebben die ervaring niet.
Er komt vanzelf iemand die een lokkende boomstructuur kan maken.
Ik ben hier voor een hele lijst verschillende groepjes en losse flodders en aanwaaiers die allemaal hier zijn, en (nog) niet elders. Áls er ooit massaal geforumhopt gaat worden ga ik mee. Heb ik eerder gedaan en overleefd.

zondag 24 december 2017 om 11:08
Een stukje terug heb ik een filmpje voor zelf bitterballen maken gepost.
Ik was me niet bewust van alle ingrediënten.
Balletje met mosterd erbij voor kerst?
Wat drink je erbij? http://www.bitterballen.net/wat-drink-j ... terballen/
Dus geniet van de drank. Dit kan je dus eten en drinken. Lijkt me lekker.
Goede bal kan je ook zelf maken. Kippenragout kan in bakje van bladerdeeg of als kroket verwerkt. Wist niet wat er allemaal in ging.
Ik was me niet bewust van alle ingrediënten.
Balletje met mosterd erbij voor kerst?
Wat drink je erbij? http://www.bitterballen.net/wat-drink-j ... terballen/
Dus geniet van de drank. Dit kan je dus eten en drinken. Lijkt me lekker.
Goede bal kan je ook zelf maken. Kippenragout kan in bakje van bladerdeeg of als kroket verwerkt. Wist niet wat er allemaal in ging.

zondag 24 december 2017 om 11:17
feow schreef: ↑24-12-2017 11:00Rick, niet schrikken hoor: jij bent er ook nog.
Massaal overstappen zou wel een goed statement zijn. Maar dat moet je dan inderdaad wel met zijn allen doen.

zondag 24 december 2017 om 11:19
doornroosje9 schreef: ↑24-12-2017 11:07Ik heb totaal geen probleem met forummen, daarom ben ik er nog. Geen reclame, de 'lees ook' balk geblokkeerd en alles gaat heel vlot.

zondag 24 december 2017 om 11:21
Ja want met een paar man lukt dat niet.Knuffelheks schreef: ↑24-12-2017 11:17Massaal overstappen zou wel een goed statement zijn. Maar dat moet je dan inderdaad wel met zijn allen doen.
Ik ben ervan overtuigd dat het forum nu zo is ingericht dat alle reclames passen. Groot en veel. Sanoma moet inkomsten hebben want ze zijn nog steeds noodlijdend.
Het forum an sich is totaal niet belangrijk en er gaat heus niets meer gebeuren om het werkbaarder te maken.
De goede oude tijd is definitief voorbij.
Geen bijzonderheden
zondag 24 december 2017 om 11:24
Op desktop op werk gaat het bij mij ook beter. Maar daar moet ik niet forummen en wie heeft er anno bijna 2018 dan nog zo’n groot bakbeest? Zelfs een laptop is al zo 2003. Het is toch te maf voor woorden dat je op hedendaagse mobiele apparaten alles perfect kunt gebruiken behalve het vivaforum?doornroosje9 schreef: ↑24-12-2017 11:07Ik heb totaal geen probleem met forummen, daarom ben ik er nog. Geen reclame, de 'lees ook' balk geblokkeerd en alles gaat heel vlot.
Geen bijzonderheden

zondag 24 december 2017 om 11:27
er is amper nog trafficyasmijn schreef: ↑24-12-2017 11:21Ja want met een paar man lukt dat niet.
Ik ben ervan overtuigd dat het forum nu zo is ingericht dat alle reclames passen. Groot en veel. Sanoma moet inkomsten hebben want ze zijn nog steeds noodlijdend.
Het forum an sich is totaal niet belangrijk en er gaat heus niets meer gebeuren om het werkbaarder te maken.
zondag 24 december 2017 om 11:31
Ja, ergens toont dat een kracht maar ook een enorme zwakte.RikM schreef: ↑24-12-2017 10:54Dat vind ik ook best bijzonder. Jullie zijn niet weg te krijgen.
Mijn ervaring met forums is dat als er iets niet naar behoren werkt of frustrerend is (zoals overspoeld worden met reclame), dat leden dan vertrekken en die zie je ook nooit meer terug. Ik lees echt met verbazing dat er hier nog steeds mensen zijn die bij elk bezoek de homepage vijf keer verversen in de hoop even geen reclame te krijgen zodat ze verder kunnen. Mijn bezoekers waren dan al lang weggeweest!
Jammer dat de nieuwe leiding die kracht niet ziet want dat maakt(e) dit forum wel mooi. Logisch dat zij van de zwakte gebruik maken want geld=geld. Volgens mij horen de jun mods hier niet eens bij, zij zien dit allemaal wel maar kunnen ook niet meer dan mailen en afwachten. En krijgen vermoedelijk ook te horen (op zeer vriendelijke en nette wijze) dat zij hun waffel te houden hebben.
enn wijzigde dit bericht op 24-12-2017 11:35
14.19% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 24 december 2017 om 11:33
Op mijn mobiel ook geen probleem. Alleen die 'lees meer' knop is irritant.yasmijn schreef: ↑24-12-2017 11:24Op desktop op werk gaat het bij mij ook beter. Maar daar moet ik niet forummen en wie heeft er anno bijna 2018 dan nog zo’n groot bakbeest? Zelfs een laptop is al zo 2003. Het is toch te maf voor woorden dat je op hedendaagse mobiele apparaten alles perfect kunt gebruiken behalve het vivaforum?
Op de tablet forum ik nooit, dus dat weet ik niet.
Life is short. Eat dessert first.

zondag 24 december 2017 om 11:47
yasmijn schreef: ↑24-12-2017 11:21Ja want met een paar man lukt dat niet.
De enige reden waarom ik hier nog ben is omdat ik aan jullie gehecht ben geraakt

Het Koreaanse beleid begint me echter steeds meer te irriteren, het feit dat ze er mee weg komen ook.

zondag 24 december 2017 om 11:49
Dat heb ik ook, wel mis ik nog steeds het oude gezellige forum. Maar goed dat zal wel nooit meer terug komen ben ik bangdoornroosje9 schreef: ↑24-12-2017 11:07Ik heb totaal geen probleem met forummen, daarom ben ik er nog. Geen reclame, de 'lees ook' balk geblokkeerd en alles gaat heel vlot.