Na 25 jaar is het over

02-12-2017 04:21 902 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben 25jaar samen met mijn man. Het is zó cliché. Ik dacht echt dat we het heel goed hadden samen. Ik kom door een uitzending op tv er achter dat Google allerlei teksten opslaat in je account, dus ik wilde even kijken wat er van mijn telefoon was opgeslagen. Ik open de site en ben al automatisch ingelogd, op het Google account van mijn man. Die hebben we samen ivm het uitwisselen van foto’s. Hij fotografeert veel en mijn hobby is fotoalbums maken dus kan ik zo bij alle foto’s die hij maakt. Ik zie daar een hele waslijst aan opgeslagen berichten, en open de eerste. “Hoi schatje, ik mis je zo, het was zo fijn gisteren...”. ik denk nog heel naïef, Huh dat berichtje komt me helemaal niet bekend voor.. maar die was dus ook niet aan mij gestuurd. Lang verhaal kort, hij heeft dus al minimaal zes maanden (zolang gaan de berichten terug) een affaire met een andere getrouwde vrouw, uiteraard half zo oud en twee keer zo dun, met vier kinderen maar liefst. En ze fantaseren over een leven samen met “hun” vijf kindjes wat zo mooi zou zijn. Ik kan alleen de berichten zien die hij via spraaksoftware heeft ingesproken. Maar die zeggen me genoeg. Ik ben helemaal lamgeslagen. Hij is nu niet thuis, hij slaapt in ons vakantiehuisje met onze dochter. Dat vakantiehuisje was voor onze ontspanning dacht ik (aangeschaft dit voorjaar, op zijn wens) maar uit de berichten blijkt dat het hun liefdesnestje was. We zijn ruim 25 jaar samen... hebben een prachtige dochter die na jaren gepest te zijn geweest eindelijk op de middelbare haar draai heeft gevonden en goed in haar vel zit. We hebben een eigen bedrijf, samen. Alles alles alles is met elkaar verweven. Ik raak mijn man, mijn kind, mijn huis en mijn baan kwijt. Ik ben helemaal in shock en weet even echt niet wat ik moet doen. Ik kan niet eens huilen. Waar moet ik in godsnaam beginnen??? Over een week zouden we samen een week op vakantie gaan.. ik loop namelijk een beetje tegen een burn-out aan de laatste tijd. En daar werd ik zo jaloers en onzeker van.. blijkbaar voelde ik onbewust toch wat aan. Wat een klootzak. Om twee gezinnen zó kapot te maken. Ook zij heeft een eigen bedrijf samen met haar man. De kindjes zijn nog piepklein. Mijn dochter past bij haar op.. die vind haar ook zó aardig.... ze hebben het al helemaal bedacht, wat zullen ze gelukkig zijn met elkaar en alle kindjes. Dan kunnen ze fijn gaan knutselen, kamperen, wandelen. Allemaal dingen waar hij nu een gruwelijke hekel aan heeft. En ja, nog meer cliché, hij loopt tegen de 50. Welkom midlifecrisis. Wat moet ik in goedsnaam doen????? Hij weet nog niet eens dat ik het weet, omdat hij niet thuis is.
Noerie schreef:
24-12-2017 14:34
Inderdaad, nog steeds. En dat is nog erger.
Ik snap zijn behoefte ook wel. Maar hij geeft er ook aan toe. Dat is niet goed te praten. Kijk uit dat je niet heel veel energie gaat pompen in iets wat niet goed meer te maken is. Leugen op leugen op leugen....komt dat nog goed? Kijk uit; dat je je niet nog meer kapot laat maken.

Knuffel voor jou. Wat een toestand.
Dank je. Ik geef het alles wat ik heb. Als dat niet genoeg blijkt te zijn, dan weet ik dat ik mezelf niets kan verwijten. 25 jaar gooi je niet zomaar weg en het waren prachtige jaren, waarin hij geweldig voor me heeft gezorgd, me altijd heeft gesteund, en ik hem, we samen hebben gewerkt, gepraat, gelachen en gehuild. Als het 25 Mwah jaren waren geweest was de keuze niet zo moeilijk.
IWillMakeItOnMyOwn schreef:
24-12-2017 14:37
Dank je. Ik geef het alles wat ik heb. Als dat niet genoeg blijkt te zijn, dan weet ik dat ik mezelf niets kan verwijten. 25 jaar gooi je niet zomaar weg en het waren prachtige jaren, waarin hij geweldig voor me heeft gezorgd, me altijd heeft gesteund, en ik hem, we samen hebben gewerkt, gepraat, gelachen en gehuild. Als het 25 Mwah jaren waren geweest was de keuze niet zo moeilijk.
Je romantiseert het wel behoorlijk, het zijn ook 25 jaar waarin hij gewoon keihard in je gezicht heeft gelogen.
SilverShadow schreef:
24-12-2017 14:43
Je romantiseert het wel behoorlijk, het zijn ook 25 jaar waarin hij gewoon keihard in je gezicht heeft gelogen.
Het één sluit het ander niet uit. Het was er allebei.
en jij hebt niet voor hem gezorgd en hem gesteund?
de relatie draaide alleen op hem?
wij slapen nooit.
Dat kan ik mij heel goed voorstellen. ik begrijp alleen niet goed wat het inhoudt om alles te geven wat je hebt. Ik ben er, ook na vreemd gaan, voor om ervoor te gaan. Maar ik vind je man echt zo totaal respectloos naar jou toen. Zolang iemand bedriegen, daarna nog steeds liegen, het goedpraten....

Alles geven wat je hebt....waarvoor dan? Geef hem niet je eigenwaarde en zelfrespect. Het lijkt alsof je dat wel aan het doen bent.
Sterkte
valentinamaria schreef:
24-12-2017 14:47
en jij hebt niet voor hem gezorgd en hem gesteund?
de relatie draaide alleen op hem?
Waar maak je dat uit op?
24-12-2017 15:00
Waar maak je dat uit op?
uit wat jij schrijft.
wij slapen nooit.
Weetje. Al hoewel ik in je situatie voorstander ben van het vertellen aan die man. Maar dan nog.. zolang zij bij hem gaat/wil blijven of zij wil niet met je man verder is er nog geen bewijs hoe je man hier in staat. Hij zal tot zij niet toegeeft nooit tegen je zeggen dat diep in hem nog veel gevoelens zijn voor haar. Nooit niet. Dus je zal er ook niet achterkomen.
Jij zegt dat je er 100% voor gaat. En hij 80%. Zet je oogkleppen eens af en wees realistisch. Hij gaat geen 80% voor je. Hij gaat 55% voor je. Als hij echt voor je ging was er totaal geen moeite om het contact te verbreken. Hij liegt en hij heeft haar steun niet nodig. Hij WIL bij haar zien (en in beeld). Hij begrijpt niet dat dit niet gaat.. moet ook genoeg zeggen. Waarom jij 5% extra krijgt? Omdat hij nog thuis is. En niet bij haar. Maargoed dat kan ook niet omdat zij en die man daar wonen. Je wil doorgaan tot je niet kan. Je gaat steeds meer onderwater. Wil je wachten tot je zinkt? Ik snap je wel maar die oogkleppen. Hij huilt boven zei je. Om haar en om jou. Dat moet geen vraag zijn. Je hebt overal excuus voor zijn gedrag. Je wil het graag zien en dat is begrijpelijk maar het is er niet. Daar kun je niet om heen en al helemaal niet om heen lullen.
Bam!!!!
valentinamaria schreef:
24-12-2017 15:03
uit wat jij schrijft.
Dat heb je dan verkeerd begrepen. Ik heb hem ook altijd gesteund en liefde gegeven. Ook voor hem gezorgd, zij het op ander vlak. Hij doet meer in het huishouden sinds ik dat fysiek niet meer zomaar kan, maar ik doe de financiën etc.
24-12-2017 15:16
Dat heb je dan verkeerd begrepen. Ik heb hem ook altijd gesteund en liefde gegeven. Ook voor hem gezorgd, zij het op ander vlak. Hij doet meer in het huishouden sinds ik dat fysiek niet meer zomaar kan, maar ik doe de financiën etc.

waarom beschrijf je hem dan als een godheid die op een voetstuk staat?
wij slapen nooit.
Als hij niet voor jou kan kiezen (wat hij niet kan anders zou hij het contact wel verbreken), dan zou ik toch m’n conclusies trekken. Ongeacht hoe fijn en mooi de relatie de afgelopen 25 jaar was.

Jij hebt je begripvol opgesteld, hem gevraagd naar je toe te komen als hij weer overwoog contact met haar op te nemen, etc. En hij doet nog steeds waar hij zelf zin in heeft.

Gooi hem eruit, desnoods na de kerst vanwege jullie dochter. En ik zou hem vooral niet “helpen” door ook nog eens de man van zijn minnares in te lichten. Laat het ze lekker zelf uitzoeken.
.
Ik heb net even je laatste berichten onder elkaar gezet en gelezen TO
Krijgt je man een deurmat voor kerst?
:woa:
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Jij gaat wel heel ver in het faciliteren van de affaire van je man.
Waarom geen open huwelijk dan. Polyamorie of zoiets? Hoef je niet te scheiden en is het helemaal ok dat hij een ander heeft.
Ik snap niet helemaal waar de berichten vandaan komen dat ik een deurmat ben of zijn affaire goed zou keuren. Ik wil toch juist dat hij stopt met het contact?
parbleumondieu schreef:
24-12-2017 16:14
Jij gaat wel heel ver in het faciliteren van de affaire van je man.
Waarom geen open huwelijk dan. Polyamorie of zoiets? Hoef je niet te scheiden en is het helemaal ok dat hij een ander heeft.
??? Waar zeg ik dat het helemaal OK is dat hij een ander heeft??? Ik wil juist dat hij voor mij kiest, niet voor 80% maar voor 100%
valentinamaria schreef:
24-12-2017 15:19
waarom beschrijf je hem dan als een godheid die op een voetstuk staat?
Dat doe ik niet. Dit hele topic staat vol met de dingen die hij niet goed doet. Maar als er dan de vraag komt waarom ik hem er niet simpelweg uit knikker, is het antwoord dat er in die 25jaar ook heel erg veel goede dingen zijn. Life is not black and white.
Beste TO,

Wat verdrietig dat hij niet voor jou, jullie dochter en huwelijk gaat.

:hug:

Wat nu te doen?

Je wilt dat hij 100% voor jou gaat, terecht!
Dus zal hij m.i. uit huis moeten gaan, tijdelijk en wellicht dus definitief.
Ik zou hem dat mededelen na afloop ‘s avonds van de familieverplichtingen met de kerstdagen. Hij kan voorlopig in het huisje en dus in alle vroegte daar naartoe vertrekken. Je zou je dochter kunnen vertellen dat haar vader tijd alleen nodig heeft om goed te kunnen nadenken. Even geen afscheid van dochter, ze kunnen facetimen/bellen later die ochtend.

Daarna de echtgenoot inlichten, laat de bom daar maar barsten.
Echtgenote kan blijven/weggaan, afwachten maar.

Wat er ook uitkomt, je man zal naar jou terug moeten komen uit overtuiging. En misschien wil jij dan niet meer... het zij zo.
Maar je kunt niet in onzekerheid blijven leven of hij (uiteindelijk) wel/ niet voor haar zou kiezen als ze vrij zou zijn.
Kiest ze ervoor bij haar man te blijven, kun je afwachten wat je dan wilt doen.

Je kunt iig zo niet verder, stap uit de situatie waarbinnen je je gedwongen voelt hem te controleren! Dat maakt je langzaamaan kapot.
Ga in je kracht staan en ga zelf verder nu.
Of je met hem verder wilt/kunt, bepaal je aan de hand van wat er komen gaat.
De toekomst is niet meer wat het was
24-12-2017 16:35
Dat doe ik niet. Dit hele topic staat vol met de dingen die hij niet goed doet. Maar als er dan de vraag komt waarom ik hem er niet simpelweg uit knikker, is het antwoord dat er in die 25jaar ook heel erg veel goede dingen zijn. Life is not black and white.
Ik snap echt niet dat je geen grens trekt over het contact wat hij nog heeft met die vrouw.
Alleen dat al toont dat het hem geen reet boeit hoe jij je voelt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
24-12-2017 16:35
Waar ben je in godsnaam mee bezig. Die 25 jaar hou je aan vast maar de situatie is toch net ff wat anders. Pas als hij zelf kiest om weg te gaan heb je er pas vrede mee. Jij zal nooit zelf kiezen om het te eindigen. Nogmaals hij doet geen 80% zíjn best maar veel minder procenten.
Je reageert niet op mijn berichten. Prima. Ik hoop alleen ooit.. ooit.. Dat je begrijpt waarom er zoveel berichten zijn gepost die je tegen spreken.
Bam!!!!
Kan het zijn dat je het niet ziet zitten om alleen te wonen met je dochter ivm je handicap TO ? En/of zie je op tegen een stevige achteruitgang in inkomen ? Is dat de werkelijke reden dat je zo star vasthoudt aan die 25 goede jaren en dat je zijn gedrag grotendeels vergoelijkt ? Oprechte vraag want kan het me best voorstellen. Hoewel het in tegenspraak is met je Nick.
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 20:58
99.82% gewijzigd
Ook veel sterkte gewenst van mij, Makeit!
Ik ben het eens met iemand die naar voor bracht dat jouw man je heeft verteld dat hij jouw aanwezigheid niet blijvend kan verdragen zonder een affaire ernaast. Waarom negeer je deze boodschap? Dit haalt iedere waarde uit je monogame relatie onderuit.
En jij gaat nu al je energie steken in iets redden wat hij al heeft losgelaten. Hij heeft al gezegd dat hij dus niet voor jou kan gaan voor 100%. Hij ligt te janken om een ander waar jij en je dochter bij zijn. E hij heeft nog niet eens gebroken met haar.
Eens met voorgaande posters ook: laat hem ergens anders naar toe gaan, dan weet je tenminste of hij uit overtuiging naar jou terugkomt.
Jouw dochter blijft ook echt wel, ondanks haar band met vader heeft ze ook een onverbreekbare band met jou.
Het is zo makkelijk praten vanaf de zijlijn. Toch zit er wel veel in wat er hier gezegd wordt. In mijn eigen topic zie ik adviezen uit september, die achteraf zo waar waren.

Ik kon hem er niet uit zetten. Hij is nu toch weg. Maar weet je, het belangrijkste gevolg is dat de verwerking een paar maanden later begint. Meer niet.

Iwill, ik denk en vrees dat jouw man nog over veel meer liegt dan jij denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven