Antidepresiva ik durf niet
woensdag 27 december 2017 om 11:17
Al dagen ben ik aan het malen/huilen over het gebruik van citlopram (druppelvorm) ik ben zo enorm bang voor de bijwerkingen of om dood neer te vallen.
vroeger tabletten gebruikt dit ging goed.
Paar maanden terug tablet gebruikt met verschrikkelijke bijwerkingen (vreselijke paniekaanvallen) achteraf een veel te hoge dosis ineens 20 mg.
Nu mag ik langzaam opbouwen 2 mg tot 2 weken 10. Maar nen alsnog bang nen ook enorm hypogonder en scan mijn hele lichaam dan.
Ook lees ik enge artikelen over hartritme stoornissen met dodelijke afloop met citalopram. Ook al is er van te voren geen hartkwaal te bekennen. Duizelingen en hartkloppingen kunnen een oorzaak zijn van een dodelijke afloop maar ook kunnen dat bijwerkingen zijn het maakt me enorm onzeker.
Wie heeft of had nog meer deze angsten?
vroeger tabletten gebruikt dit ging goed.
Paar maanden terug tablet gebruikt met verschrikkelijke bijwerkingen (vreselijke paniekaanvallen) achteraf een veel te hoge dosis ineens 20 mg.
Nu mag ik langzaam opbouwen 2 mg tot 2 weken 10. Maar nen alsnog bang nen ook enorm hypogonder en scan mijn hele lichaam dan.
Ook lees ik enge artikelen over hartritme stoornissen met dodelijke afloop met citalopram. Ook al is er van te voren geen hartkwaal te bekennen. Duizelingen en hartkloppingen kunnen een oorzaak zijn van een dodelijke afloop maar ook kunnen dat bijwerkingen zijn het maakt me enorm onzeker.
Wie heeft of had nog meer deze angsten?
woensdag 27 december 2017 om 11:30
Joh, als je met 1 druppel begint gaat het echt wel meevallen hoor. Gaat het echt niet, dat heb je gewoon een vervelende dag onder een dekentje en is het de dag erna gewoon weer prima.
Ik vond het ook eng hoor. Maar het is gewoon even door de zure appel heenbijten. Zorg anders dat er iemand op je let, en lijdt je goed af.
Ik vond het ook eng hoor. Maar het is gewoon even door de zure appel heenbijten. Zorg anders dat er iemand op je let, en lijdt je goed af.
woensdag 27 december 2017 om 11:32
Stoppen met Googlen. Online worden vooral negatieve ervaringen gedeeld, niet de goede.
Overigens heb ik een jaar Citalopram gehad en daar heb ik geen bijwerkingen van gehad, alleen dat ik heel lekker lang kon slapen. Gewoon 9-10 uur aan één stuk.
Ik denk dat constant hoge stress veel slechter is voor je lijf dan een AD nemen.
Overigens heb ik een jaar Citalopram gehad en daar heb ik geen bijwerkingen van gehad, alleen dat ik heel lekker lang kon slapen. Gewoon 9-10 uur aan één stuk.
Ik denk dat constant hoge stress veel slechter is voor je lijf dan een AD nemen.
woensdag 27 december 2017 om 11:33
[quote=Snowkitty post_id=27943921 time=1514370740 user_id=348386]
Stoppen met Googlen. Online worden vooral negatieve ervaringen gedeeld, niet de goede.
woensdag 27 december 2017 om 11:36
Geen ervaring met citalopram, maar wel met Paroxetine en ondanks dat het heel eng was ben ik nu heel blij dat ik in september ben gestart, ik voel me nu zoveel beter. Inderdaad door de zure appel heen. Zorg de eerste dagen voor gezelschap die je een klein beetje begrijpt, je zo nu en dan mee naar buiten neemt en een hapje eet. Regelmatige afspraken met je behandelaar is ook prettig. Bellen met de HAP toen ik het echt even niet zag zitten was heel fijn. 1 keer maar gedaan, maar ze waren zo lief. Vraag gewoon hulp om de dagen door te komen, maar geef niet op.
woensdag 27 december 2017 om 12:06
Ik deel ook mijn angsten met de behandelaar, maar dan is het even goed en begin ik weer te twijfelen.Saga_Röversdotter schreef: ↑27-12-2017 11:30Wat is eigenlijk de reden dat je dan nu weer Citalopram gaat proberen?
Sterkte, deel je angsten met de voorschrijver.
De reden dat ik citalopram gebruik is dat dit in het verleden mij erg goed heeft geholpen
woensdag 27 december 2017 om 18:29
Vaak denk je iets te voelen wat in feite aan je angst of depressie kan worden toegeschreven maar waarvan jij denkt dat het het antidepressivum is. Niemand zegt overigens dat jij een heel tablet moet nemen. Je kan ook met een klein deeltje ervan beginnen. Vraag je arts.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 27 december 2017 om 19:08
woensdag 27 december 2017 om 19:14
Ik gebruik sinds 16 oktober cipramil druppels. Sindsdien opgebouwd van 1 naar 9 druppels. Volgende week naar 10.
Ik ga niet liegen, ik vond de bijwerkingen de 1e 3 weken afschuwelijk! Maaaaar, ik voel me nu een heel stuk beter en dus was het voor mij de moeite zeker waard. Ik ben er nog niet maar heb wel weer vertrouwen dat ik er wel kom.
Het begin is soms eng, maar het went vrij snel.
Ik ga niet liegen, ik vond de bijwerkingen de 1e 3 weken afschuwelijk! Maaaaar, ik voel me nu een heel stuk beter en dus was het voor mij de moeite zeker waard. Ik ben er nog niet maar heb wel weer vertrouwen dat ik er wel kom.
Het begin is soms eng, maar het went vrij snel.