Slaande ruzie
woensdag 27 december 2017 om 14:56
Hoi,
Ben helemaal het noorden kwijt.
Mijn vriend is er net op uit gekomen dat ik zijn beste vriendin ook in vertrouwen neem en haar soms dingen vertel over onze relatie na een ruzie of als hij mij heeft vast gehad bij mijn keel of slaat...
En nu is hij helemaal door t lint gegaan! Ben helemaal bont en blauw geslagen in t bijzijn van onze gezamelijke vriendin, overstampt enz en hij vindt dat hij t recht daartoe heeft. Ik weet dat ik in de fout ben geweest maar nu voel ik mij zo verdomd slecht dat ik mezelf echt iets zou kunnen aandoen! Uit schaamte, angst, wanhoip, geen uitweg zien...
Hij vindt dat hij dit recht heeft omdat ik een mes in zijn rug heb gestoken... ik kan nu niet meer stappen van pijn en zie overal blauw
Wat nu??
Ben helemaal het noorden kwijt.
Mijn vriend is er net op uit gekomen dat ik zijn beste vriendin ook in vertrouwen neem en haar soms dingen vertel over onze relatie na een ruzie of als hij mij heeft vast gehad bij mijn keel of slaat...
En nu is hij helemaal door t lint gegaan! Ben helemaal bont en blauw geslagen in t bijzijn van onze gezamelijke vriendin, overstampt enz en hij vindt dat hij t recht daartoe heeft. Ik weet dat ik in de fout ben geweest maar nu voel ik mij zo verdomd slecht dat ik mezelf echt iets zou kunnen aandoen! Uit schaamte, angst, wanhoip, geen uitweg zien...
Hij vindt dat hij dit recht heeft omdat ik een mes in zijn rug heb gestoken... ik kan nu niet meer stappen van pijn en zie overal blauw
Wat nu??
donderdag 28 december 2017 om 13:37
Ik heb nooit een gesprek gehad met het AMK .. omdat daarna direct de scheiding in gang heb gezet en voor mijn dochter direct psychische hulp ben gaan regelen vonden zij dat niet nodig (wel veel overleg geweest tussen politie, maatschappelijk werk en amk).
Mijn ex vond het schandalig dat wij hulp kregen en hij niets ...
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
donderdag 28 december 2017 om 19:47
Ben geschrokken van de vele reacties waar iedereen zich luidop afvraagt of ik wel de waarheid spreek.
Zo'n dingen verzin je toch niet?!?!
En ja ik heb een kind, een zoon van 12 jaar die ik tot zijn 10de alleen heb opgevoed, wel in co-ouderschap met mijn ex.
Gisteren heb ik "zelf" aan de buren gesmeekt om politie te bellen! Dankzij de reacties hier op het forum.
En zoals steeds is er niks ondernomen! Ze hebben zelfs mijn en zijne naam ni gevraagd.
Binnen de 60 sec zaten die al terug in hunne combi... en ze zagen goed genoeg mijn verwondingen.
Als ik klacht wou indienen moest ik da morgen ma voor na t bureau komen.
Dat is dus het systeem in België!!! Ondertussen heeft hij al 3x een klacht van partnergeweld aan zijn broek, 1x is er pv opgemaakt met foto's van al mijn verwondingen en nu dus gisteren is dat zelfs niet gebeurd.
En ja ik heb een kind, een zoon van 12 jaar die ik tot zijn 10de alleen heb opgevoed, wel in co-ouderschap met mijn ex.
Gisteren heb ik "zelf" aan de buren gesmeekt om politie te bellen! Dankzij de reacties hier op het forum.
En zoals steeds is er niks ondernomen! Ze hebben zelfs mijn en zijne naam ni gevraagd.
Binnen de 60 sec zaten die al terug in hunne combi... en ze zagen goed genoeg mijn verwondingen.
Dat is dus het systeem in België!!! Ondertussen heeft hij al 3x een klacht van partnergeweld aan zijn broek, 1x is er pv opgemaakt met foto's van al mijn verwondingen en nu dus gisteren is dat zelfs niet gebeurd.

donderdag 28 december 2017 om 19:54
Bel vooreenveiligthuis, vertrek dan met je zoon naar een voor je partner onbekent adres, zorg dat je waardevolle (paspoort) spullen mee neemt. Vooreenveiligthuis kan je helpen met de juiste stappen te ondernemen.kleinbangvogeltje schreef: ↑28-12-2017 19:47Ben geschrokken van de vele reacties waar iedereen zich luidop afvraagt of ik wel de waarheid spreek.
Ongelooflijk trouwens dat de politie niks doet/gedaan heeft
anoniem_358010 wijzigde dit bericht op 28-12-2017 19:55
0.93% gewijzigd

donderdag 28 december 2017 om 19:58
Zorg voor een stappenplan.
Ga weg op een moment dat je vriend niet thuis is, zorg dat je een vluchttas klaar hebt staan. Uitraard moet je zorgen dat die vluchttas niet ontdekt wordt door je vriend.
Stippel zo goed als het kan een vluchtplan op, waar ga je heen. Wie kan je in vertrouwen nemen. Ga naar een plek waarvan je vriend niet kan vermoeden dat je daar heen gaat. Wis je gegevens op de computer/laptop/tablet zoat hij ook niet via die weg er achter kan komen waar je naar toe gaat
Ga weg op een moment dat je vriend niet thuis is, zorg dat je een vluchttas klaar hebt staan. Uitraard moet je zorgen dat die vluchttas niet ontdekt wordt door je vriend.
Stippel zo goed als het kan een vluchtplan op, waar ga je heen. Wie kan je in vertrouwen nemen. Ga naar een plek waarvan je vriend niet kan vermoeden dat je daar heen gaat. Wis je gegevens op de computer/laptop/tablet zoat hij ook niet via die weg er achter kan komen waar je naar toe gaat

donderdag 28 december 2017 om 23:04
Ze woont blijkbaar in België, denk niet dat VT daar wat doet.Bjort schreef: ↑28-12-2017 19:54Bel vooreenveiligthuis, vertrek dan met je zoon naar een voor je partner onbekent adres, zorg dat je waardevolle (paspoort) spullen mee neemt. Vooreenveiligthuis kan je helpen met de juiste stappen te ondernemen.
Ongelooflijk trouwens dat de politie niks doet/gedaan heeft
Ongetwijfeld zijn er andere organisaties.
Waar wacht je nu op TO? Tot de politie wat doet? Of ben je nu wel zelf in beweging gekomen?

vrijdag 29 december 2017 om 00:19
bij ex of familie overnachten, morgen naar politiebureau zoals ze aangaven en bel 1712 gratis hulplijn huiselijk geweld belgie. Als je niet lang bij familie kan blijven, je kind kan eventueel bij vader blijven, dan kan jij naar opvangtehuis vluchthuis. Niet zo leuk voor je kind, dus als die bij vader kan blijven dan is dat beste voor tijdelijke oplossing, totdat jij eigen woonruimte weer hebt geregeld.
En die vriendin lijkt me niet echt een vriendin, ze stond erbij en keek erna? tss
En die vriendin lijkt me niet echt een vriendin, ze stond erbij en keek erna? tss
vrijdag 29 december 2017 om 00:22
http://www.partnergeweld.be/nl
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 29 december 2017 om 00:24
https://www.belgium.be/nl/justitie/slac ... uchthuizen
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 29 december 2017 om 00:25
http://www.caw.be/hoe-wij-helpen
vrijdag 29 december 2017 om 00:30
Jezelf beschermen
Welke beschermingsmechanismen kan je aanwenden?
Denk in alle kalmte na over een beschermingsscenario. Je kan hiervoor een beroep doen op de buren, meerderjarige kinderen, hulpverleningsdiensten,… Weet waar je naar toe kan gaan indien de situatie uit de hand zou lopen.
Als je aanvoelt dat er een crisis op komst is, zoek dan een veilige plaats op, al is het maar voor even. Probeer je partner niet het hoofd te bieden, je zou jezelf in nog groter gevaar kunnen brengen.
Het belangrijkste is je fysieke veiligheid. De sociale diensten en de politie zullen je helpen om je persoonlijke documenten en spullen naderhand terug te krijgen.
Als je in veiligheid bent kan je nadenken over je toekomst en die van je relatie.
Als je er aan denkt om weg te gaan
1. Je kan je laten bijstaan door professionele diensten:
Overloop de zaken met een hulpverleningsdienst als je daarvoor de tijd hebt. Bekijk samen hoe je je toekomst ziet. Informeer je zoveel mogelijk over:
je rechten
de financiële middelen om te overleven
een onderkomen
Door je bij deze stappen door een hulpverleningsdienst te laten begeleiden krijg je praktische en psychologische ondersteuning.
Laat je partner niet merken dat je weg wil. Verander niets aan je dagelijkse gedrag. De wil van je partner om je te laten blijven zou in geweld kunnen ontaarden.
2. Je beslist om alleen te handelen
Zoek een veilig onderkomen: zet geld opzij om iets te huren, zoek een tijdelijk onderkomen, neem contact op met een vluchthuis om opgevangen te kunnen worden wanneer er een plaats vrijkomt.
Denk eraan om al je belangrijke documenten klaar te leggen (voor jezelf en je kinderen):
-medische attesten van slagen verwondingen
-identiteitskaart
-SIS-kaart, kinderbijslagnummer
-kopie van het eigendomsbewijs als je (mede-)eigenaar bent
-als je getrouwd bent: trouwboekje en kopie van het huwelijkscontract
-als je samenwoont: aankoopbewijzen van zaken die aan jou persoonlijk -toebehoren of die van jullie beiden als koppel zijn (facturen, rekeninguittreksels)
-Zet kleine zakken met kleren en spullen klaar bij je buur of een andere vertrouwensfiguur voor als je dringend zou moeten vertrekken
-Leg je persoonlijke bezittingen waar je aan gehecht bent klaar: (emotioneel) waardevolle zaken, juwelen…
-Maak in geval van scheiding foto’s van de kamers van de woning (meubelen,… )
-Wanneer je vertrekt: teken verzet aan tegen eventuele volmachten van je partner op je bankrekeningen
-Vraag de Post om je briefwisseling door te sturen (Mutapost) of vraag om je briefwisseling bij de Post te laten bewaren (postbus aanvragen). De Post mag je nieuwe adres niet vrijgeven.
Zeg je partner niet dat je hem of haar gaat verlaten. Misschien probeert hij of zij je op een of andere manier te beletten om te vertrekken, en de schok van het nieuws zou hem of haar ertoe kunnen aanzetten om geweld te gebruiken om je af te schrikken. Vertrouw op de angst die je hebt tegenover je partner. Als je de reacties van je partner vreest, is dat omdat ze gevaarlijk zouden kunnen zijn.
http://www.partnergeweld.be/nl/partnerg ... beschermen
Welke beschermingsmechanismen kan je aanwenden?
Denk in alle kalmte na over een beschermingsscenario. Je kan hiervoor een beroep doen op de buren, meerderjarige kinderen, hulpverleningsdiensten,… Weet waar je naar toe kan gaan indien de situatie uit de hand zou lopen.
Als je aanvoelt dat er een crisis op komst is, zoek dan een veilige plaats op, al is het maar voor even. Probeer je partner niet het hoofd te bieden, je zou jezelf in nog groter gevaar kunnen brengen.
Het belangrijkste is je fysieke veiligheid. De sociale diensten en de politie zullen je helpen om je persoonlijke documenten en spullen naderhand terug te krijgen.
Als je in veiligheid bent kan je nadenken over je toekomst en die van je relatie.
Als je er aan denkt om weg te gaan
1. Je kan je laten bijstaan door professionele diensten:
Overloop de zaken met een hulpverleningsdienst als je daarvoor de tijd hebt. Bekijk samen hoe je je toekomst ziet. Informeer je zoveel mogelijk over:
je rechten
de financiële middelen om te overleven
een onderkomen
Door je bij deze stappen door een hulpverleningsdienst te laten begeleiden krijg je praktische en psychologische ondersteuning.
Laat je partner niet merken dat je weg wil. Verander niets aan je dagelijkse gedrag. De wil van je partner om je te laten blijven zou in geweld kunnen ontaarden.
2. Je beslist om alleen te handelen
Zoek een veilig onderkomen: zet geld opzij om iets te huren, zoek een tijdelijk onderkomen, neem contact op met een vluchthuis om opgevangen te kunnen worden wanneer er een plaats vrijkomt.
Denk eraan om al je belangrijke documenten klaar te leggen (voor jezelf en je kinderen):
-medische attesten van slagen verwondingen
-identiteitskaart
-SIS-kaart, kinderbijslagnummer
-kopie van het eigendomsbewijs als je (mede-)eigenaar bent
-als je getrouwd bent: trouwboekje en kopie van het huwelijkscontract
-als je samenwoont: aankoopbewijzen van zaken die aan jou persoonlijk -toebehoren of die van jullie beiden als koppel zijn (facturen, rekeninguittreksels)
-Zet kleine zakken met kleren en spullen klaar bij je buur of een andere vertrouwensfiguur voor als je dringend zou moeten vertrekken
-Leg je persoonlijke bezittingen waar je aan gehecht bent klaar: (emotioneel) waardevolle zaken, juwelen…
-Maak in geval van scheiding foto’s van de kamers van de woning (meubelen,… )
-Wanneer je vertrekt: teken verzet aan tegen eventuele volmachten van je partner op je bankrekeningen
-Vraag de Post om je briefwisseling door te sturen (Mutapost) of vraag om je briefwisseling bij de Post te laten bewaren (postbus aanvragen). De Post mag je nieuwe adres niet vrijgeven.
Zeg je partner niet dat je hem of haar gaat verlaten. Misschien probeert hij of zij je op een of andere manier te beletten om te vertrekken, en de schok van het nieuws zou hem of haar ertoe kunnen aanzetten om geweld te gebruiken om je af te schrikken. Vertrouw op de angst die je hebt tegenover je partner. Als je de reacties van je partner vreest, is dat omdat ze gevaarlijk zouden kunnen zijn.
http://www.partnergeweld.be/nl/partnerg ... beschermen
vrijdag 29 december 2017 om 00:34
Een OCMW, voluit 'Openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn', verzekert een aantal maatschappelijke dienstverleningen en zorgt zo voor het welzijn van iedere burger. Elke gemeente of stad heeft een eigen OCMW dat een brede waaier aan diensten aanbiedt.
Wie kan een beroep doen op de diensten van een OCMW?
Heel wat mensen in België hebben onvoldoende bestaansmiddelenof zelfs geen vaste woonplaats. Al deze mensen kunnen sociale bijstand krijgen van het OCMW.
Iedereen die op legale wijze in België verblijft, heeft recht op sociale bijstand. Deze sociale bijstand heeft als doel een minimuminkomen te garanderen aan de gehele bevolking.
Om sociale bijstand te kunnen ontvangen gelden bepaalde voorwaarden. Voordat ze sociale bijstand toekennen, doet het OCMW daarom telkens een onderzoek naar de bestaansmiddelen van de aanvrager.
Het OCMW gaat in functie van de persoonlijke of familiale toestand van de persoon na welke hulp het meest geschikt is en biedt hem of haar dan de gepaste middelen om aan die behoefte te voldoen.
Welke hulp verleent het OCMW?
Enkele voorbeelden van hulpverlening door het OCMW:
financiële hulp
huisvesting
medische hulp
thuiszorg
werkverschaffing
schuldbemiddeling
psychosociale hulp
rechtsbijstand
opname in instellingen
opvang in dienstencentra
crisisopvang
begeleiding en financiële bijstand aangaande energievoorziening
cultuurcheques om de sociale en culturele participatie te bevorderen
...
Als u een beroep wilt doen op maatschappelijke hulp dan kunt u naar het OCMW van uw gemeente gaan.
Wie kan een beroep doen op de diensten van een OCMW?
Heel wat mensen in België hebben onvoldoende bestaansmiddelenof zelfs geen vaste woonplaats. Al deze mensen kunnen sociale bijstand krijgen van het OCMW.
Iedereen die op legale wijze in België verblijft, heeft recht op sociale bijstand. Deze sociale bijstand heeft als doel een minimuminkomen te garanderen aan de gehele bevolking.
Om sociale bijstand te kunnen ontvangen gelden bepaalde voorwaarden. Voordat ze sociale bijstand toekennen, doet het OCMW daarom telkens een onderzoek naar de bestaansmiddelen van de aanvrager.
Het OCMW gaat in functie van de persoonlijke of familiale toestand van de persoon na welke hulp het meest geschikt is en biedt hem of haar dan de gepaste middelen om aan die behoefte te voldoen.
Welke hulp verleent het OCMW?
Enkele voorbeelden van hulpverlening door het OCMW:
financiële hulp
huisvesting
medische hulp
thuiszorg
werkverschaffing
schuldbemiddeling
psychosociale hulp
rechtsbijstand
opname in instellingen
opvang in dienstencentra
crisisopvang
begeleiding en financiële bijstand aangaande energievoorziening
cultuurcheques om de sociale en culturele participatie te bevorderen
...
Als u een beroep wilt doen op maatschappelijke hulp dan kunt u naar het OCMW van uw gemeente gaan.
vrijdag 29 december 2017 om 07:18
TO,
Je hebt je zoon tot zijn 10e alleen opgevoed, hij is nu 12. Dat betekent dat je nog geen 2 jaar samen bent met dit prachtexemplaar van een vriend. (die ook nog eens een vreselijk verkeerd beeld meegeeft aan je zoon als 'mede-opvoeder'.
Vertrekken! Nu!
Als ik je ex zou zijn (vader van je zoon) zou ik dit eisen. Want je wil je kind niet in een dergelijke situatie laten opgroeien.
En ja, dat kan je!
Je hebt je zoon tot zijn 10e alleen opgevoed, hij is nu 12. Dat betekent dat je nog geen 2 jaar samen bent met dit prachtexemplaar van een vriend. (die ook nog eens een vreselijk verkeerd beeld meegeeft aan je zoon als 'mede-opvoeder'.
Vertrekken! Nu!
Als ik je ex zou zijn (vader van je zoon) zou ik dit eisen. Want je wil je kind niet in een dergelijke situatie laten opgroeien.
En ja, dat kan je!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
vrijdag 29 december 2017 om 07:53
Wat heftig dit.
Als jij dit elders zag gebeuren, als buitenstaander. Wat zou dan jou advies zijn? Precies! Wegwezen.
Ergste is dat je ook nog zegt dat jr dit verdiende.
Pak je zoon, die verdiend beter, en vlucht.
Dat die vent maar lekker zijn beste vriendin slaat.
Je weet; als ze 1x slaan is het hek van de dam. Dit komt nooit meer goed.
To: in de vele reacties staan veel echt goede adviezen.
Succes!
Laat nog eens horen hoe het gaat.
Als jij dit elders zag gebeuren, als buitenstaander. Wat zou dan jou advies zijn? Precies! Wegwezen.
Ergste is dat je ook nog zegt dat jr dit verdiende.
Pak je zoon, die verdiend beter, en vlucht.
Dat die vent maar lekker zijn beste vriendin slaat.
Je weet; als ze 1x slaan is het hek van de dam. Dit komt nooit meer goed.
To: in de vele reacties staan veel echt goede adviezen.
Succes!
Laat nog eens horen hoe het gaat.
de wereld wacht om ontdekt te worden
vrijdag 29 december 2017 om 10:17
Doreia schreef: ↑28-12-2017 13:30Het is wel de post waarop ik begon te reageren. Je schreef dat vrouwen klappen uit kunnen lokken met hun gedrag.
Een heel gevaarlijke bewering. Want de vrouwen die in deze relaties zitten, vinden over het algemeen inderdaad dat het aan hun ligt dat ze klappen krijgen. Omdat hen dat wordt verteld.
Toen ik mijn eerste hoek kreeg en op de grond stuiterde, stond hij over me heen gebogen en zei letterlijk: maar popje, je wéét toch dat je me niet van achteren moet benaderen? Ik heb je toch gezegd dat ik dan uit automatische ga slaan?
En ik, schuldbewust, zei sorry, krabbelde overeind en knuffelde hem.
Daarom vertrok ik niet, want deze klap telde niet.
Had ik het uitgelokt met mijn gedrag? uitgelokt, omdat ik hem van achteren benaderde en hij mij daarom 'mocht' neerhoeken?
Lijkt me toch echt van niet he.
Ze zegt niets over jou of dat het altijd terecht is. Dat is het zelden, maar er zijn echt vrouwen die je tot waanzin kunnen drijven. Ook al wil je dat als man niet, maar de stoppen slaan dan door.
vrijdag 29 december 2017 om 10:25
Natuurlijk is afstand nemen geen optie.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

vrijdag 29 december 2017 om 10:46
Doe es rustig!!Enn schreef: ↑27-12-2017 22:14Uitgelokt? Je hebt met je fikken van een ander af te blijven. Sneuneus.
Ook al word je voor jouw gevoel niet heus benaderd en heb je echt het idee dat jij mentaal benadeeld wordt; dan nog sta je op en ga je weg. Fysiek en mentaal geweld is niet goed te praten, nooit. Ook niet door jou.
Waar lees jij dat ik het te lijf gaan van je partner goed keur?
En ben jij echt zo naief dat alleen mannen mishandelen?

vrijdag 29 december 2017 om 10:53
Maar niet alles wordt uitgelokt, ik reageerde meer specifiek op wat diegene schreef.francieneke schreef: ↑27-12-2017 22:17Ik geloof ook wel dat dat soms zo is. Maar ik was juist erg lief en meegaand, en toch gebeurde het.
vrijdag 29 december 2017 om 10:54