5-7 dagen Ijsland juli/augustus

28-12-2017 09:21 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Wie is er wel eens in IJsland geweest en kan me iets over het land vertellen? Kan ik een hoop zien in 5-7 dagen? Aanraders, tips? Alvast bedankt!
Als je specifieke vragen hebt wil ik je wel helpen, maar koop voor nu eerst eens een reisgids of ga eens rondkijken op internet om wat algemene informatie te lezen.
Je vraag is inderdaad wel heel algemeen.

Of je in 5-7 dagen een hoop kan zien? Ja, zolang je je ogen open houdt.

Als je het plan hebt om naar IJsland te gaan heb je toch ook wel een idee van het land?

Juli/augustus is daar nog hoogseizoen, met hoge prijzen eh weinig accomodatie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nou, het gaat me meer om de duur van onze reis. Ik denk dat 7 dagen te weinig is om het hele eiland rond te reizen en we kunnen helaas niet langer weg. Hoef ook niet perse alles te zien, maar misschien is 7 dagen weer te veel om de omgeving van Reykjavik te zien. Ik zou het best leuk vinden om een stukje verder te gaan, maar weet niet of de noord of zuidkant van het eiland leuker is.

Hebbben jullie papegaaiduikers en walvissen gezien? Moet je perse naar husavik voor de beste walvis tours of kan dat ook prima vanaf Reykjavik?
Google even op golden circle. Ik ben er 5 dagen geweest en heb dat gereden met een aantal extra plekken erbij.
Auto huren is overigens wel echt heel handig in ijsland!
Met 7 dagen zou ik één dag Reykjavik doen en de rest in het Noorden (Husavik, Akureyri en Myvatn doen. Het is daar minder druk en in de regel wat beter weer.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Dat zijn super goede tips, dank!
In 7 dagen kun je in principe best het eiland rondkomen als je puur op de ringweg blijft. Dus niet het schiereiland in het noordwesten erbij pakken of de binnenlanden ingaan.
Ik zou vooral niet te lang in Reykjavik blijven hangen. De stad zelf heb je in een ochtend of middag wel gezien. IJsland is prachtig, maar dan wel de natuur. Zuidkant heeft wat meer de typische toeristentrekpleisters en het noorden en oosten is wat meer de verrassing van wat er na elke bocht te zien is. Ik vond zelf dat laatste het leukst aan IJsland.
Zoek vooral ook even naar thermal pools buiten de bekende blue lagoon. Er zijn veel leukere! Tip: check de Hofsos pool. Niet groot, maar met een supermooi uitzicht!
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven