Slaap er niet van

29-12-2017 13:42 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben in gesprek.
anoniem_356270 wijzigde dit bericht op 31-12-2017 09:18
98.37% gewijzigd
C-A84 schreef: ↑
29-12-2017 14:51
Goede suggestie om terug te kijken naar de tijd voor onze kinderen. Ik denk dat toen onze verschillende kanten juist interessant waren voor elkaar. Mijn man is een aandachttrekker, staat graag in het middelpunt (op feestjes) en heeft het hoogste en langste woord. Ikzelf luister meer en ben vooral sportief met vrienden bezig. We hebben elkaar met wintersport ontmoet, maar sinds dien heeft hij er een aversie voor. Gemeenschappelijke factor (ook toen) was onze kinderwens.
Samen eten, samen naar de film, een voorstelling, dagje naar een andere stad voor een stadswandeling, in een natuurgebied voor een vollemaans wandeling ... Genoeg te doen lijkt me zo om te onderzoeken.
Beetje samen uitgeblust op de bank blijven zitten loeren naar een schermpje, dan kun je beter meteen je crematie maar gaan regelen.
Máák iets van je leven! Wat voor voorbeeld geven jullie je kinderen nu over hoe iets hoort in een relatie?
Verliefd worden maakt opens zichtbaar wat je al heel lang weg drukt. Het is heerlijk om er aan toe te geven en plaatst de wereld, tijdelijik, in een ander perspectief. Het ligt er aan wat je nog werkelijk voor je man voelt. Vaak weet je dat pas als je hem kwijt bent... en dan is er vaak geen weg meer terug.
Het is erg moeilijk, maar als je het hem vertelt geef je een zeer concrete en erg duidelijk signal af. Dan kijken of hij nog vind dat hij geen probleem heeft.
Los daarvan, realiseer je dat heel veel mensen die in een lange relatie zitten iets dergelijks overkomt. Zo verder gaan is geen optie dus je zult de regie nu moeten pakken. Het is niet voor niets dat je open stond voor verliefde gevoelens. Sterkte en success!
Doe eens gek en ga voor die andere man
Je leeft tenslotte maar 1 keer
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef: ↑
29-12-2017 15:33
Doe eens gek en ga voor die andere man
Je leeft tenslotte maar 1 keer
heb jij dat ook gedaan ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je kunt ook van verliefdheid genieten zonder er verder wat mee te doen.
Scheelt een hoop frustraties en schuldgevoel.
En ook dan gaat verliefdheid, helaas, over.

En daarnaast kun je ook tegen je man zeggen dat het heel fijn voor hem is dat hij het verder prima vindt zo, maar dat dat tegelijk ook extra wrang is omdat jij er eigenlijk geen klap meer aan vindt en graag verbetering zou willen zien.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Bedankt voor jullie reacties! Doet me goed er hier over te kunnen delen.
@Macho ik denk dat als ik aangeef verliefd te zijn op een ander, ik mijn man erg onzeker maak en achterdochtig. Daarom stel ik relatietherapie ook steeds uit. Ben bang dat ik het dan vertel, en dat dat juist meer problemen teweeg brengt dan oplost. Hij verwacht dat totaal niet van mij.
Star² schreef: ↑
29-12-2017 13:44
Therapie.
Ik denk dat scheiden een betere optie is aangezien hork ( man ) alles wel prima vindt.
Misschien therapie voor jezelf om je eigen leven in balans te krijgen maar je man is denk ik te laat, jij bent al vertrokken uit de relatie.
Ja en?
Dus eigenlijk wil je zelf ook niet werken aan het verbeteren van je relatie? Gezien je geen relatietherapie wilt?

Een gezamenlijk gesprek levert voor jou geen resultaat op. Dat kan verschillende redenen hebben. Vaak wordt er niet echt geluisterd en zijn er verwijten. Juist met elkaar in gesprek onder begeleiding van een professional kan het gesprek juist wel in goede banen leiden. Maar dat wil je niet. Wat wil je dan wel?
snoopylynn schreef: ↑
29-12-2017 15:55
Ik denk dat scheiden een betere optie is aangezien hork ( man ) alles wel prima vindt.
Misschien therapie voor jezelf om je eigen leven in balans te krijgen maar je man is denk ik te laat, jij bent al vertrokken uit de relatie.
Volgens mij is er nog weinig echt geprobeerd om de relatie te verbeteren. Daarbij zijn er twee kinderen in het spel. Dan moet je toch echt het gevoel hebben dat je alles hebt geprobeerd om het beter te krijgen.
29-12-2017 15:52
@Macho ik denk dat als ik aangeef verliefd te zijn op een ander, ik mijn man erg onzeker maak en achterdochtig. Daarom stel ik relatietherapie ook steeds uit. Ben bang dat ik het dan vertel, en dat dat juist meer problemen teweeg brengt dan oplost. Hij verwacht dat totaal niet van mij.
Je kan je verliefdheid (waar je helemaal niets mee hebt gedaan toch?) JUIST aanwenden om dingen in de relatie te veranderen.
Dat dit je wake up call is dat je zaken in de relatie anders wilt hebben, want je gevoel was al uitgecheckt.
Je man kan niet anders dan beamen dat als je de relatie niet onderhoudt, samen, de fundering weg gaat rotten tot pulp wat uiteindelijk instort.
29-12-2017 14:51
Gemeenschappelijke factor (ook toen) was onze kinderwens.
Dus jij zocht alleen een zaaddonor en hij alleen een baarmoeder?
Dan ook niet zeuren dat er geen relatie naast het ouderschap is.
Inmiddels heeft mijn man wel door dat met mij niet alles prima is en dat ik niet goed in mijn vel zit en erg slecht slaap (wat niet helpt; te moe om een goed gesprek te voeren). Hij denkt alleen dat het de overgang is.
Zijn oplossing daarvoor is mij ruimte geven; ik trek mij dan juist terug en vergroot daarmee onze afstand nog meer.
Ben ook bang dat deze weg doodloopt en dat de spijt dan telaat komt. We hebben echt vele jaren zonder veel problemen met en naast elkaar geleefd. Maar wel druk met onze eigen dingen, wat ik, dacht ik, geen probleem vond. Mijn probleem is dat ik voor iedereen begrip kan opbrengen en mijzelf daarvoor passeer. En dat kan ik nu niet meer.
Beste C-A84, het is maar net welk probleem je wilt. Ik zei ook dat het moeilijk was, maar hij kan OF achterdochtig enz. gaan lopen zijn OF de hand in eigen boezem steken. Het is echt een wake up call, die vooral veroorzaakt wordt door zijn gedrag. En ja.... je zegt dat hij het niet van je zal verwachten... Dan moet ie zeker wakker worden... Schaam je niet, het is heel menselijk maar het zegt wel iets... Uit ervaring weet ik dat als vrouwen verliefd zijn en goed met diegene kunnen praten de weg naar meer wel heel aantrekkelijk wordt...
29-12-2017 14:26
Klopt wel dat ik pas echt besefte wat ik in de relatie met mijn man mis, toen er wel aandacht en gesprek met die ander was. Beide weten we dat we die aandacht voor elkaar moeten stoppen, en hebben dat ook afgesproken.

Door je gevoelens wel met die andere man te bespreken en niet met je eigen man ben je al een grens over gegaan: je gaat al emotioneel vreemd. Blijkbaar vind je die gevoelens van verliefdheid belangrijker dan je gezin?
29-12-2017 15:52
Maar door tegen hem te liegen en ondertussen een geheimpje te delen met een andere man, maak je het er ook niet beter op. Je creeert alleen maar meer afstand. Het gras is echt niet groener. Dat lijkt alleen maar zo.
Hoe ver ben je eigenlijk met die andere man gegaan?
29-12-2017 16:17
Inmiddels heeft mijn man wel door dat met mij niet alles prima is en dat ik niet goed in mijn vel zit en erg slecht slaap (wat niet helpt; te moe om een goed gesprek te voeren). Hij denkt alleen dat het de overgang is.
Zijn oplossing daarvoor is mij ruimte geven;
Hij ziet jou dus wel degelijk en geeft je meer ruimte. Dat is lief van hem. Hij doet dat waarschijnlijk omdat hij van je houdt. Het lijkt wel alsof jij daar op dit moment blind voor bent.
Tr0tter schreef: ↑
29-12-2017 18:24
Door je gevoelens wel met die andere man te bespreken en niet met je eigen man ben je al een grens over gegaan: je gaat al emotioneel vreemd. Blijkbaar vind je die gevoelens van verliefdheid belangrijker dan je gezin?
Die bubbel is veel fijner. Een heerlijke vlucht uit de realiteit en daarom zo verleidelijk.
Alles wat je beschrijft, slecht slapen, verliefdheid, anders tegen je man aankijken heeft te maken met de overgang. Echt. Ingewikkelder is het niet. Ik raad een paar gesprekken met een overgang-consulente aan.
anoniem_178452 wijzigde dit bericht op 29-12-2017 20:08
0.72% gewijzigd
29-12-2017 16:17
Mijn probleem is dat ik voor iedereen begrip kan opbrengen en mijzelf daarvoor passeer. En dat kan ik nu niet meer.
Dit heeft denk ik weinig met je man en je huwelijk te maken. Lijkt eerder op een midlife crisis.
lila01 schreef: ↑
29-12-2017 20:06
Dit heeft denk ik weinig met je man en je huwelijk te maken. Lijkt eerder op een midlife crisis.
Dit ja. Met andere woorden : de overgang
dus je hebt naast je kinderen niks gemeenschappelijks met je man. Kan je dat nog creeeren of is de koek op?
schuiven op de overgang is verleidelijk maar lees je OP nog maar eens, dit gaat over (het gebrek aan) de basis in je huidige relatie
blijfgewoonbianca schreef: ↑
29-12-2017 15:35
heb jij dat ook gedaan ?
Nope
Daarom ;-D
Frankly my dear, I don"t give a damn
[quote=C-A84 post_id=27953225 time=1514559126
[/quote]

Hier ben je (onbewust) volgens mij niet helemaal eerlijk over je werkelijke beweegredenen. Zoals al geschreven is die bubbel veel te fijn en prik je die door het in relatietherapie te benoemen. Dan zul je er namelijk iets mee moeten doen.
Ook verval je hiermee in je eerste valkuil namelijk je eigen gevoelens en behoeften niet benoemen (ik ben verliefd) tov van die van je man (hij verwacht dit niet van mij en schrikt hiervan). Je kunt alleen je relatie verbeteren door alles op tafel te gooien wat er binnen jullie relatie toe doet. Dit lijkt me een essentieel punt.
Eens dat op dit moment die verliefdheid en/of midlifecrisis mij in een staat brengt, die ik van mijzelf niet herken. Ben altijd de steunpilaar voor anderen, betrouwbaar en serieus/ rationeel geweest. Werd wel eens moe van mijzelf. Nu wil ik mijn gevoel volgen, maar doe dat natuurlijk niet en dat frustreert. Vind mijn relatie met mijn man daarvoor te goed (geen ruzies of echt slechte eigenschappen) en wil het de kinderen ook niet aandoen, als het al een optie was.Tegelijkertijd duw ik mijn verlangens en gevoelens dus weer naar de achtergrond, of zadel mijn man ermee op, waar hij nu niet veel aan kan veranderen. Ben daar nog niet uit.
Die ander staat er hetzelfde in als ik, en hij raadt aan het niet te zeggen. Zijn partner weet wel van onze gevoelens voor elkaar en zij is daar erg onzeker door (na relatie van 30 jaar). En dat begrijp ik maar al te goed; het is ook emotioneel vreemdgaan.
Je hoeft de gevoelens niet te onderdrukken. Je moet het als een groot alarmsignaal zien dat je op de verkeerde koers ligt. En nu gaan bijsturen.

Wat ontzettend om te lezen dat alleen een kinderwens jullie verbond. Want dat betekent dat als die taak erop zit, niets jullie meer samen bindt.
Dat idee, daar zou ik heel verdrietig van worden als dit mijn huwelijk zou zijn.

Aan jou de keuze; nog op je tanden bijten tot de kinderen het huis uit zijn en dan ook uit elkaar of nu op zoek naar iets waarmee jullie je huwelijk levensbestendig maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven