Leuk kraamcadeau?
vrijdag 29 december 2017 om 21:02
Vrolijkezomer schreef: ↑29-12-2017 20:52Eerlijk gezegd was ik altijd erg blij met cadeaubonnen van mooie cadeau/kleding babywinkels. Minder gezellig “gevoelsmatig” om te geven maar erg leuk voor moeder en kind. Kan altijd gegeven worden met een klein boekje of in mooi tasje. Dan kunnen ze echt iets uitkiezen wat ze niet al 3x hebben gekregen en hierdoor in een doos op zolder zal belanden. Hoe lief en dankbaar je dan bent, veel met liefde gekochte kraamcadeau’s worden niet gebruikt.
Vaak toch een beetje verspilling. Succes!!
Dit.
Kleed het leuk aan en een klein geschenkje erbij.
vrijdag 29 december 2017 om 21:08
Wat is je budget? Is het het eerste kindje?
Bij zoon 2 had ik al zoveel spullen dat bonnen echt heel fijn waren.
Babynestje hebben wij superveel plezier van gehad en nu nog.
XXL hydrofielen kun je wat mij betreft ook niet genoeg van hebben
Wagenspanner van done by deer, speendoekje van witlof for kids. Dat zijn de wat duurdere merken die ik zelf misschien minder gauw zou kopen maar ligt eraan of ze ervan houdt.
Opperdepop kookboek van Albert Heijn of een ander boek met baby- en peutergerechten
Ik had ook hele leuke speelblokken van stof met de naam erop (laten maken), erg leuk. Of een vlaggenlijn met naam?
Bij zoon 2 had ik al zoveel spullen dat bonnen echt heel fijn waren.
Babynestje hebben wij superveel plezier van gehad en nu nog.
XXL hydrofielen kun je wat mij betreft ook niet genoeg van hebben
Wagenspanner van done by deer, speendoekje van witlof for kids. Dat zijn de wat duurdere merken die ik zelf misschien minder gauw zou kopen maar ligt eraan of ze ervan houdt.
Opperdepop kookboek van Albert Heijn of een ander boek met baby- en peutergerechten
Ik had ook hele leuke speelblokken van stof met de naam erop (laten maken), erg leuk. Of een vlaggenlijn met naam?
vrijdag 29 december 2017 om 21:12
Vooral bedenken wat de vriendin in kwestie leuk vindt. Ik was zelf blij met kleertjes, maar dan niet van die vreselijke met Disney of dat soort figuren erop. Evenals dat ik sommige knuffels echt heel leuk vond, maar anderen heb ik weer weggemoffeld
. Dus ga echt na wat haar smaak is. Voor de baby maakt het niet uit wat voor kleren hij/zij draagt
.
Bij de HEMA hebben ze vaak leuke en betaalbare kleren of speelgoed. Vaak ook nog wel nuttig speelgoed of spullen (vind ik).
Boeken zijn leuk, maar ik merk dat je die wel eerst twee jaar op de plank hebt staan.
Wat ik zelf het leukste vond, was met goede vriendinnen naar Babywinkels gaan en daar gewoon eens rondkijken wat je allemaal nodig hebt. Daar kun je ook ter plekke een cadeau voor haar halen. Maar ook dat is iets waarvan jij weet of het haar aanspreekt
Bij de HEMA hebben ze vaak leuke en betaalbare kleren of speelgoed. Vaak ook nog wel nuttig speelgoed of spullen (vind ik).
Boeken zijn leuk, maar ik merk dat je die wel eerst twee jaar op de plank hebt staan.
Wat ik zelf het leukste vond, was met goede vriendinnen naar Babywinkels gaan en daar gewoon eens rondkijken wat je allemaal nodig hebt. Daar kun je ook ter plekke een cadeau voor haar halen. Maar ook dat is iets waarvan jij weet of het haar aanspreekt
vrijdag 29 december 2017 om 21:16
Grappig, dit zou ik dus dan weer helemaal niet willen krijgen. Het is wel leuk om te geven, maar krijgen schijnt niet praktisch te zijn om te krijgen
Het is best persoonlijk wat iemand aanspreekt en nodig heeft. Ik las hierboven over kruikenzakken en wij "mochten" die van de kraamzorg niet gebruiken.
Zo was ik helemaal gek op een badcape en heb die eindeloos gebruikt, maar kwam hem ook tegen in het lijstje met "nutteloze babydingen"
vrijdag 29 december 2017 om 21:25
Aub GEEN luiertaart of mand met suffe weekcadeautjes.
Ik vond dat echt verschrikkelijk. Of je moet zeker weten dat je vriendin dat wel leuk vond.
Fijnste vond ik dekentje of lakentje, iets met de naam erop, of boeken! Wij hebben vanaf dag 1 voorgelezen, werden ze gewoon lekker rustig van je stem.
Ik vond dat echt verschrikkelijk. Of je moet zeker weten dat je vriendin dat wel leuk vond.
Fijnste vond ik dekentje of lakentje, iets met de naam erop, of boeken! Wij hebben vanaf dag 1 voorgelezen, werden ze gewoon lekker rustig van je stem.
Ab imo pectore
vrijdag 29 december 2017 om 21:27
Ik heb hem hormonaal als ik was linea recta weer mee teruggegeven. Ik trok die veel te grote vieze (want al door iemand uitgepakt en opgerold) luiers niet en de infantiele troep erbij ook niet. Maar goed dat was ik. Misschien dat een ander het wel leuk vindt.
Ab imo pectore
vrijdag 29 december 2017 om 21:43
Nu ja, de luiers waren niet gedragen en ik was wel blij met het voorraadje
vrijdag 29 december 2017 om 21:43
Serieus? Hoe hormonaal je ook bent dat vind ik echt onbeschoft
vrijdag 29 december 2017 om 21:44
vrijdag 29 december 2017 om 21:47
Ik kreeg bij de geboorte van mijn zoon van een hele lieve forummer een doos vol sokjes in alle soorten en maten. Van rammelaarsokjes tot hele basic sokjes in alle denkbare kleuren. Heb volgens mij totdat hij een jaar of 2 was nooit sokken hoeven kopen en had altijd bij welk outfitje dan ook bijpassende sokjes.
Nu bij mijn tweede zijn sokken en maillots echt zo ongeveer hetgeen waarmee ik het vaakst misgrijp, of ik ben weer de helft van allerlei paren kwijt, of ze zijn ineens allemaal te klein of ik heb net die ene kleur niet.... Dus 13 jaar na dato denk ik nog heel vaak met weemoed terug aan die fantastische doos met sokken.
Nu bij mijn tweede zijn sokken en maillots echt zo ongeveer hetgeen waarmee ik het vaakst misgrijp, of ik ben weer de helft van allerlei paren kwijt, of ze zijn ineens allemaal te klein of ik heb net die ene kleur niet.... Dus 13 jaar na dato denk ik nog heel vaak met weemoed terug aan die fantastische doos met sokken.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 29 december 2017 om 21:48
Een cadeau is heel persoonlijk, ik lees hier veel cadeaus waar ik niets mee gedaan zou hebben.
Ik zou een cadeaubon geven. Dan kunnen de ouders zelf wat uitzoeken. Dit vond ik de leukste cadeaus.
De "mindere" cadeaus:
Houten speelgoed (vind dat echt verschrikkelijk).
Lakentjes/ dekentjes, dochter sliep in slaapzakjes.
Knuffels.
Hydrofielen (daar heb ik niet echt wat mee gedaan, snap ook echt niet waarom je er daar zoveel van nodig zou hebben)
En het ergst is nog een boekje over de ontwikkeling van een baby.
Het spaarpotje met geld vond ik trouwens wel een leuk idee.
Ik zou een cadeaubon geven. Dan kunnen de ouders zelf wat uitzoeken. Dit vond ik de leukste cadeaus.
De "mindere" cadeaus:
Houten speelgoed (vind dat echt verschrikkelijk).
Lakentjes/ dekentjes, dochter sliep in slaapzakjes.
Knuffels.
Hydrofielen (daar heb ik niet echt wat mee gedaan, snap ook echt niet waarom je er daar zoveel van nodig zou hebben)
En het ergst is nog een boekje over de ontwikkeling van een baby.
Het spaarpotje met geld vond ik trouwens wel een leuk idee.
vrijdag 29 december 2017 om 21:53
Iets niet leuk vinden of blij van worden is wat anders dan het niet willen aannemen en hormonaal terug geven?
vrijdag 29 december 2017 om 21:55
Oh, en door de sokjes bedenk ik me ineens dat ik bij zoon ook heel veel schoentjes als kraamcadeau kreeg, kennelijk vinden mensen jongenskleertjes minder leuk ofzo, want ik kreeg bij zoon heel veel schoenen en geen tot nauwelijks kleertjes en bij dochter juist alleen maar kleertjes en geen schoentjes.
Vond ik ook jammer, want kleertjes zijn heel vaak mijn smaak niet en bij dochter heb ik ook echt veel schoenen-stress gehad, dan kon ik weer nergens babyschoenen vinden, dan waren ze weer te klein of te groot, had ik eindelijk schoenen ging ze al lopen, dat soort gedoe. Terwijl ik bij zoon echt omkwam in de schoenen en ook die de eerste twee jaar ofzo nooit had hoeven kopen.
Vond ik ook jammer, want kleertjes zijn heel vaak mijn smaak niet en bij dochter heb ik ook echt veel schoenen-stress gehad, dan kon ik weer nergens babyschoenen vinden, dan waren ze weer te klein of te groot, had ik eindelijk schoenen ging ze al lopen, dat soort gedoe. Terwijl ik bij zoon echt omkwam in de schoenen en ook die de eerste twee jaar ofzo nooit had hoeven kopen.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 29 december 2017 om 21:56
Inderdaad het is heel persoonlijk. Ik heb ook wel dingen gehad waar ik biet blij van werd. Maar het kwam niet in me óp om het terug te geven. Iemand heeft daar moeite voor gedaan. Zon fokking taart staan fröbelen. Erover nagedacht met alle goede intenties om je een plezier ermee te doen. En dat geef je dan terug?
vrijdag 29 december 2017 om 21:57
Hoezo vond je dat niet leuk?
Oja! Je kan een slaapliedje bestellen waarin de naam van de baby gezongen wordt. Kost iets van €5 en je krijgt deze toegemaild. Kan je m zelf branden of doorsturen. Heel mooi en ontroerend vond ik dat! Weet even niet meer hoe de site heet. Iets van Wist je dat de zon al slaapt (is de eerste regel van het liedje).
vrijdag 29 december 2017 om 21:57
Of houten speelgoed idd...
En geen luiertaart... brrr... vreselijk.
Wij hebben bij de eerste ook een krukje gekregen van collega's van man. Via via kende iemand iemand die daar leuk het geboortekaartje op zou maken. Het was leuk om te krijgen, maar het was wel erg amateuristisch... je kon de kniphalen zien zitten en er stond een typefout in de tekst. Zoon is er blij mee trouwens
Dus als je wel zoiets doet, zoek dan iemand die dat goed kan.
En geen luiertaart... brrr... vreselijk.
Wij hebben bij de eerste ook een krukje gekregen van collega's van man. Via via kende iemand iemand die daar leuk het geboortekaartje op zou maken. Het was leuk om te krijgen, maar het was wel erg amateuristisch... je kon de kniphalen zien zitten en er stond een typefout in de tekst. Zoon is er blij mee trouwens
Dus als je wel zoiets doet, zoek dan iemand die dat goed kan.