Leuk kraamcadeau?

29-12-2017 16:25 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Mijn beste vriendin is nu al een paar maanden zwanger, daarom ben ik opzoek naar een kraamcadeautje. Ik wil graag iets geven dat leuk is voor de baby en de moeder. Heeft iemand een leuk idee?

Dankjewel! :)

Groetjes,
Emma
Het eerste jaar heeft je kind ook echt geen schoenen nodig ;)
Labalade schreef:
29-12-2017 21:57
Hoezo vond je dat niet leuk?

Oja! Je kan een slaapliedje bestellen waarin de naam van de baby gezongen wordt. Kost iets van €5 en je krijgt deze toegemaild. Kan je m zelf branden of doorsturen. Heel mooi en ontroerend vond ik dat! Weet even niet meer hoe de site heet. Iets van Wist je dat de zon al slaapt (is de eerste regel van het liedje).
Echt geen enkele zinnige onderbouwing. Ik vind het debiel en wrs narcistisch ofzo.
Moiren’ schreef:
29-12-2017 21:59
Echt geen enkele zinnige onderbouwing. Ik vind het debiel en wrs narcistisch ofzo.
Maar zou je dat cadeau dan weigeren?
Ik vind dat echt raar namelijk.
Wij kregen het boek Opperdepop, dat was heel leuk om te krijgen. En verder vielen inderdaad prentenboeken in de smaak, of kartonboekjes (liefst nog met iets bijzonders, zoals Rupsje Nooitgenoeg en zo).
EngeLiene schreef:
29-12-2017 21:58
Het eerste jaar heeft je kind ook echt geen schoenen nodig ;)
Allebei mijn kinderen liepen voordat ze 1 jaar waren. Maar voordat ze lopen hebben ze toch ook iets aan hun voeten nodig, of liet jij je kids altijd alleen op sokken naar buiten gaan?
Am Yisrael Chai!
Ik heb voor anderen vaak iets zelfgemaakt. Een mutsje, broekje, dekentje, naamslinger... dat werd altijd erg gewaardeerd!
Alsjeblieft geen knuffelbeesten. Mijn vriendin deed haar best om blij te kijken toen ze het dertigste knuffelbeest uitpakte.

Prentenboeken vond ze wel heel leuk.

Ook leuk: het moedersetje en babysetje van Rituals:
https://www.rituals.com/nl-nl/cadeaus/baby-cadeau
fashionvictim schreef:
29-12-2017 22:02
Allebei mijn kinderen liepen voordat ze 1 jaar waren. Maar voordat ze lopen hebben ze toch ook iets aan hun voeten nodig, of liet jij je kids altijd alleen op sokken naar buiten gaan?
Ja voetenzak in de wagen, of slofjes.
Moiren’ schreef:
29-12-2017 21:59
:hihi:
Ik ging heel hormonaal huilen toen het liedje met naam van zoon zo mooi en recht mijn moederhart in werd gezongen haha :heart:

Niet leuk: armbandjes met een naamplaatje :whistle:
anoniem_323693 wijzigde dit bericht op 29-12-2017 22:07
0.86% gewijzigd
EngeLiene schreef:
29-12-2017 22:00
Maar zou je dat cadeau dan weigeren?
Ik vind dat echt raar namelijk.
Natuurlijk niet. Ik heb het weggegooid.
Labalade schreef:
29-12-2017 22:06
:hihi:
Ik ging heel hormonaal huilen toen het liedje met naam van zoon zo mooi en recht in mijn moederhart werd gezongen haha :heart:

Niet leuk: armbandjes met een naamplaatje :whistle:
Zeker wel. Die van zoon heb ik nog :heart:
Moiren’ schreef:
29-12-2017 22:07
Zeker wel. Die van zoon heb ik nog :heart:
Volgende keer kado’s ruilen? :proud:
Labalade schreef:
29-12-2017 22:08
Volgende keer kado’s ruilen? :proud:
Er komt echt geen volgende keer ;-D

Zoon had geweldige Nikes, soort slofjes.
Moiren’ schreef:
29-12-2017 22:10
Er komt echt geen volgende keer ;-D

Zoon had geweldige Nikes, soort slofjes.
Zoiets had mijn zoon ook. Heel schattig en stoer tegelijk. Donkerblauw met wit. Heb ze bewaard!
Labalade schreef:
29-12-2017 21:11
Ik weet niet of het al is genoemd maar luiertaart! Vond ik leuk en nuttig om te krijgen en geven :)
Ik vind werkelijk niets zo stom als een luiertaart!!! Niet alle merken luiers zijn fijn en een taart is gewoon stom
EngeLiene schreef:
29-12-2017 22:05
Ja voetenzak in de wagen, of slofjes.
Uiteraard waren de schoentjes die ik bedoel babyslofjes met zachte zolen, ik bedoel geen Dr Martens ofzo. Maar babyschoentjes van Converse, Adidas, Nike, Timberland, Start Rite, Tommy Hilfiger en dat soort merken. Van die stoere jongensslofjes dus.
Am Yisrael Chai!
Ik vond alles leuk. Maar knuffels was zoon wel kieskeurig in, hij adopteerde 2 tijgers als favoriet en keek naar de rest niet om. Kleding past niet altijd goed, maar ik heb veel leuks gekregenen omdat zoon veel spuugde was ik blij met veel voorraad. Boeken zijn super, ik lees graag voor. Lang bewaren vond ik geen probleem.
Het enige wat ik echt niet gebruikt heb is talkpoeder van Zwitsal. Sowieso eerst voornamelijk Neutral producten gebruikt en pas later Zwitsal. En eerst ook geen zeep, zoon had echt een droge huid namelijk, we deden hem ook weinig in bad. Dus met verzorgingsproducten zou ik persoonlijk voorzichtig zijn.
Een naamslinger (jang ii hier nog elke verjaardag op). Een legerketting met naam en gegevens: die had ik altijd aan luiertas hangen en zodra ze gingen lopen konden ze die om als het ergens druk was. Voor meisjes een mooie pop. Boek van jip en janneke of liselotje. Lakentje met naam erop geborduurd. Speelgoedkist (groot cadeau).
fashionvictim schreef:
29-12-2017 22:16
Uiteraard waren de schoentjes die ik bedoel babyslofjes met zachte zolen, ik bedoel geen Dr Martens ofzo. Maar babyschoentjes van Converse, Adidas, Nike, Timberland, Start Rite, Tommy Hilfiger en dat soort merken. Van die stoere jongensslofjes dus.

Zonde van je geld.
fashionvictim schreef:
29-12-2017 22:16

Zonde van je geld.
Labalade schreef:
29-12-2017 22:15
Zoiets had mijn zoon ook. Heel schattig en stoer tegelijk. Donkerblauw met wit. Heb ze bewaard!
ik heb van mijn zoon 3 paar schoentjes die ik als kraamcadeau had gekregen bewaard: hele toffe retro-Adidasjes in echt baby-zachtblauw met beige strepen, rood-wit-donkerblauwe leren Converse slofjes en de Timberland schoentjes met een bijpassende muts. Die Timberlands kun je nu nog steeds kopen. Zoon had ze in donkerblauw.
Am Yisrael Chai!
Joostisandersgeaard2 schreef:
29-12-2017 22:18
Zonde van je geld.
ik heb ze cadeau gekregen en ze zijn allemaal intensief gedragen, dus nee, zeker niet zonde van het geld. Ik had bij dochter liever ook schoentjes gekregen in plaats van al die (in mijn ogen lelijke, of qua seizoen en maat totaal verkeerde) kleertjes die ze letterlijk nooit gedragen heeft.
Am Yisrael Chai!
Zoon heeft ook converse en schattige Nikes. Ik trek ze nooit aan, hij draagt gewoon zn sokken eigenlijk. Schoenen zijn vooral voor de leuk. Bij oudste had ik van die aapies toen hij ging lopen. Maar ieder zn ding hoor!
Echt leuk om te zien waar forummers blij en totaal niet blij van worden.
Luiertaart, krukje oid met geboortekaartje/dekentje met naam zouden hier ook niet in goede aarde vallen. Het is dus zo persoonlijk, hopelijk ken je je vriendin ook op dat vlak goed genoeg.

Kreeg laatst een babyboek voor t 1e jaar en die persoon is bewust op zoek gegaan naar iets wat "niet truttig of zoetsappig" is want dat vond de gever niet bij ons passen. Dit boek was echt precies goed. Maar ik kreeg ook een visiteboek van een andere gever.. ik had er zelf nooit 1 gekocht en dit was ook nog eens van figuurtjes die ik verschrikkelijk vind. En deze gever staat dicht bij ons... ach het komt uit een goed hart dacht ik toen maar.

https://www.bol.com/nl/p/ik-zou-wel-een ... stedsearch vind ik ook nog altijd leuk. Boekje van karton& slabbetje (of je kan voor knuffeltje kiezen maar daar heb je vaak al genoeg van) als ze dat gebruiken.

Wat overigens ook altijd in goede aarde viel was een fles van de favo drank van moeders geven bij kraamvisite. Ik heb ook al aangegeven welke ik wil hebben :P
Een baksteen is nooit alleen
EngeLiene schreef:
29-12-2017 21:43
Serieus? Hoe hormonaal je ook bent dat vind ik echt onbeschoft
Ik vond destijds die luiertaart erg onbeschoft. Als iemand me maar een pietsie had gekend, of had verdiept in mij had niemand dit in zijn knar gehaald.

Maar goed, je mag een cadeau ook weigeren hoor, of wegmieteren als ze weg zijn, maar dat vind ik ook niet helemaal eerlijk.
Ab imo pectore

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven