Leuk kraamcadeau?
vrijdag 29 december 2017 om 22:43
Ja dat, juk! En nog van een merkloos soort 100% plastic ook. Echt niet iets dat je een kwetsbaar pasgeboren babietje om gaat doen.
Ab imo pectore
vrijdag 29 december 2017 om 23:04
Ik was zooooo blij dat ik eindelijk moeder was na jarenlang wachten en hopen, dat ik overal blij mee was. Ja , ook met een wit gipsen beer, zelf beplakt met roze mozaïeksteentjes. Heb hem nu, bijna tien jaar later, nog. Mag niet weg van dochter, ha ha!
Maarrrr, even on topic: Ik kreeg een houten mini-wardrobe (kledingrekje), staat nog steeds bij ons op de gang met alle kinderjassen eraan. Erg leuk. Picknickkleed (met plastic onderkant) was ik ook erg blij mee, speelkleed voor op de vloer, een grappig wasmandje voor de babywas, armbandje met naam kind, dat vond ik allemaal erg leuk. En een kraammand kreeg ik van mijn zus, hoe tuttig dat ook gevonden wordt, ik vond het fantastisch.
Een fles drank ofzo voor mezelf had ik dan weer niet zo leuk/bijzonder gevonden. Luiertaart is een grensgeval. Als je met het zweet in je bilnaad je verse baby staat te verschonen, met groene plakpoep, zes washandjes en je mooie commode ondergepiest. En dat je dan nog met je tanden het cellofaan moet afscheuren en de lintjes afrukken en dan de luier in fatsoen krijgen...neu...
Maarrrr, even on topic: Ik kreeg een houten mini-wardrobe (kledingrekje), staat nog steeds bij ons op de gang met alle kinderjassen eraan. Erg leuk. Picknickkleed (met plastic onderkant) was ik ook erg blij mee, speelkleed voor op de vloer, een grappig wasmandje voor de babywas, armbandje met naam kind, dat vond ik allemaal erg leuk. En een kraammand kreeg ik van mijn zus, hoe tuttig dat ook gevonden wordt, ik vond het fantastisch.
Een fles drank ofzo voor mezelf had ik dan weer niet zo leuk/bijzonder gevonden. Luiertaart is een grensgeval. Als je met het zweet in je bilnaad je verse baby staat te verschonen, met groene plakpoep, zes washandjes en je mooie commode ondergepiest. En dat je dan nog met je tanden het cellofaan moet afscheuren en de lintjes afrukken en dan de luier in fatsoen krijgen...neu...
vrijdag 29 december 2017 om 23:19
Ja die Timberlands met mutsje! zoon had de beige, ik heb de set ook bewaardfashionvictim schreef: ↑29-12-2017 22:21ik heb van mijn zoon 3 paar schoentjes die ik als kraamcadeau had gekregen bewaard: hele toffe retro-Adidasjes in echt baby-zachtblauw met beige strepen, rood-wit-donkerblauwe leren Converse slofjes en de Timberland schoentjes met een bijpassende muts. Die Timberlands kun je nu nog steeds kopen. Zoon had ze in donkerblauw.
vrijdag 29 december 2017 om 23:23
En jij krijgt een doos luierdoekjes om je mond mee af te vegen...emmylou schreef: ↑29-12-2017 22:41Ik vond destijds die luiertaart erg onbeschoft. Als iemand me maar een pietsie had gekend, of had verdiept in mij had niemand dit in zijn knar gehaald.
Maar goed, je mag een cadeau ook weigeren hoor, of wegmieteren als ze weg zijn, maar dat vind ik ook niet helemaal eerlijk.
anoniem_323693 wijzigde dit bericht op 29-12-2017 23:24
Reden: Verkeerde plaatje
Reden: Verkeerde plaatje
0.94% gewijzigd
zaterdag 30 december 2017 om 08:59
Ik ben het hier dus helemaal niet mee eens. Kadobon prima maar ik vond het heel leuk als mensen met zorg iets hadden uitgezocht. Vooral die grote jonge vrienden van mijn vriend die een badcape hadden laten bedrukken met haar naam. Vond ik zo schattig en gebruik hem nog steeds.Vrolijkezomer schreef: ↑29-12-2017 20:52Eerlijk gezegd was ik altijd erg blij met cadeaubonnen van mooie cadeau/kleding babywinkels. Minder gezellig “gevoelsmatig” om te geven maar erg leuk voor moeder en kind. Kan altijd gegeven worden met een klein boekje of in mooi tasje. Dan kunnen ze echt iets uitkiezen wat ze niet al 3x hebben gekregen en hierdoor in een doos op zolder zal belanden. Hoe lief en dankbaar je dan bent, veel met liefde gekochte kraamcadeau’s worden niet gebruikt.
Vaak toch een beetje verspilling. Succes!!
En in mijn ogen kan je t niet zo snel fout doe, ook niet met de dingen die hier afgeraden worden:
-knuffels. Hebben wij inderdaad ook 100 van gekregen maar kunnen we nu liedjes mee uitbeelden of een dierentuin van maken
-kleding, ik heb allesgekregen: glitters, hip zwart wit, superroze, bloesjes. Ik vond alles leuk staan en met een winterbaby zit je toch veel binnen dus hoefde het niet altijd 'mijn smaak' te zijn.
-speelgoed: hoe kan dat nou in een doos belanden? Mijn dochter speelt met alles. Het ene is favorieter dan t anderen. En soms is t maar een fase dat ze iets leuk vindt. Soms speelt ze ermee op n andere manier dan bedoeld (zo wilde ze als baby amper in de wipstoel, maar als peuter werd het en haar relaxstoel en bedje voor de pop). Maar niks is hier ongebruikt in een doos gestopt.
-bestek, lijkt me bij uitstek iets wat niet zo erg is om dubbel te krijgen. Servies is ook leuk trouwens. Ik zag laatst bij de Xenos en Hema heel leuk bamboeservies met heel schattige print.
-Boekjes. Elke keer komen we weer op leeftijd dat we aan een kadoboek kunnen beginnen. Boekjes die snel leuk zijn: voelboekjes, boekjes met geluid, boekjes met flapjes.
Dus echt niet elke kraamvrouw heeft liever een bon.