delen ?
zondag 31 december 2017 om 12:16
zondag 31 december 2017 om 12:32
gelukkig ga ik uit met mensen die hier niet zo'n punt van maken. verdien ik meer, dan betaal ik vaker, verdient de ander meer dan betaal ik minder. Dit geldt voor al dit soort uitjes, of dat dit nu met familie is, of vrienden of een partner.
maar de stelling "de man betaalt" die wordt in mijn omgeving niet gehanteerd.
maar de stelling "de man betaalt" die wordt in mijn omgeving niet gehanteerd.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
zondag 31 december 2017 om 12:34
Dit.zeeuwsmeisje1981 schreef: ↑31-12-2017 12:29Beetje om en om, degene met de dikste portemonnee wat vaker.
Toen man en ik nog niet samenwoonden deden we het ook zo. Aangezien hij meer verdient dan ik, trakteerde hij wat vaker.
En zo ging het ook toen ik alleen woonde en een tijdje werkloos was; toen zorgde hij dat ik 'niks tekort kwam'. Ik vind dat vanzelfsprekend binnen een relatie.
zondag 31 december 2017 om 13:12
zondag 31 december 2017 om 13:17
Als je een vrouw bent?
zondag 31 december 2017 om 13:17
En dit is dus een onzin topic met een stelling waar helemaal niemand het mee eens zal zijn.
Ik ben van mening dat de man behoort te betalen op de eerste date.
Maar hij kan niet aan de gang blijven natuurlijk. Of het kan misschien wel maar dat is niet wenselijk.
Dus zolang je nog niet samenwoont is het heel logisch dat je het na de eerste (paar) dates anders aanpakt.
En of je dan gaat voor samen delen, om de beurt trakteren, de een wat vaker betaald dan de ander en het zo min of meer na ratio doet of gewoon al vast een gezamenlijke rekening openen wat vriend en ik hebben gedaan. Daar storten we allebei een bedrag op om dit soort uitjes te betalen.
Want daarin was ik weer ouderwets ik vind dat de man moet betalen in restaurants maar dat hoefde dus alleen van zijn geld te zijn.
Hier heb je mijn portemonnee ga daar maar mee betalen is ook zo raar.
Dus hoewel ik daar volgens sommige viva forummers best ouderwets in ben vind ik het zelfs niet normaal dat je je al laat onderhouden terwijl je nog niet eens samen woont. Dat heeft meer met hoereren te maken dan met een relatie.
Je bent niet te koop toch.
Ik ben van mening dat de man behoort te betalen op de eerste date.
Maar hij kan niet aan de gang blijven natuurlijk. Of het kan misschien wel maar dat is niet wenselijk.
Dus zolang je nog niet samenwoont is het heel logisch dat je het na de eerste (paar) dates anders aanpakt.
En of je dan gaat voor samen delen, om de beurt trakteren, de een wat vaker betaald dan de ander en het zo min of meer na ratio doet of gewoon al vast een gezamenlijke rekening openen wat vriend en ik hebben gedaan. Daar storten we allebei een bedrag op om dit soort uitjes te betalen.
Want daarin was ik weer ouderwets ik vind dat de man moet betalen in restaurants maar dat hoefde dus alleen van zijn geld te zijn.
Hier heb je mijn portemonnee ga daar maar mee betalen is ook zo raar.
Dus hoewel ik daar volgens sommige viva forummers best ouderwets in ben vind ik het zelfs niet normaal dat je je al laat onderhouden terwijl je nog niet eens samen woont. Dat heeft meer met hoereren te maken dan met een relatie.
Je bent niet te koop toch.
zondag 31 december 2017 om 13:19
Geen idee. Maar als man bevalt het me prima, lekker overzichtelijk
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
zondag 31 december 2017 om 13:26
zondag 31 december 2017 om 13:28
Wij doen ook om en om. Maar niet op een weegschaaltje. Dat vind ik krenterig. Dat vind ik ook krenterig met vriendinnen. Die paar euro verschil doet het hem echt niet in mijn opinie.
De eerste date betaalde ik trouwens ook wel eens. Als ik een baan heb en de ander studeert bijvoorbeeld. Dan verdien ik dus meer en kan ik dus best betalen. Als de man liever zelf wil betalen laat ik hem dat ook gewoon doen. Maar ik ga er niet zomaar van uit dat hij betaalt. Als de date zegt te willen splitten vind ik dat minder charmant.
De eerste date betaalde ik trouwens ook wel eens. Als ik een baan heb en de ander studeert bijvoorbeeld. Dan verdien ik dus meer en kan ik dus best betalen. Als de man liever zelf wil betalen laat ik hem dat ook gewoon doen. Maar ik ga er niet zomaar van uit dat hij betaalt. Als de date zegt te willen splitten vind ik dat minder charmant.
zondag 31 december 2017 om 13:31
zondag 31 december 2017 om 13:35
zondag 31 december 2017 om 14:05
Dan loop je toch het risico dat de ene zegt betaal jij ik heb mijn portemonnee niet mee.
En dat de ander dan zegt shit ik ook niet wat nu?
zondag 31 december 2017 om 14:59
Gewoon splitten. Krijg je zeker op een eerste date ook geen ongemakkelijk gedoe op het moment dat de rekening komt. En wat is er mis mee om dat vantevoren even te zeggen, dat de rekening gedeeld wordt?
Ik zou het zelf niet prettig vinden als op een eerste date de man er op staat alles te betalen.
Ik zou het zelf niet prettig vinden als op een eerste date de man er op staat alles te betalen.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach