delen ?

31-12-2017 12:16 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,
als je in een relatie bent, niet samenwonend en jullie gaan geregeld eens uit eten, bioscoop, een paar drankjes nuttigen of wat ook, vind ik dat de man niet alles hoort te betalen. Sommige vrouwen vinden dit wel. Das toch iets van 100 jaar terug ? Hoe doen jullie dit ?
Ik leef nu, en niet 100 jaar terug. Herken het dus niet.
Oja en heb ook geen relatie op dit moment dus dan heb je ook niks aan mijn antwoord zeker?
Gewoon, delen. De ene soms wat meer dan de ander. Net hoe 't uitkomt.
Inderdaad...echt iets van 100 jaar terug. Ik vind delen alleen een beetje zakelijk..dat doe je met vrienden. Met een partner trakteren we elkaar om de beurt.
Mannen en vrouwen zijn toch gelijk? Snap dus niet waarom hier soms een probleem van wordt gemaakt als de man zijn portemonnee niet trekt. Betaal zelf, geen probleem.
Beetje om en om, degene met de dikste portemonnee wat vaker.
Omstebeurten.
gelukkig ga ik uit met mensen die hier niet zo'n punt van maken. verdien ik meer, dan betaal ik vaker, verdient de ander meer dan betaal ik minder. Dit geldt voor al dit soort uitjes, of dat dit nu met familie is, of vrienden of een partner.

maar de stelling "de man betaalt" die wordt in mijn omgeving niet gehanteerd.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
zeeuwsmeisje1981 schreef:
31-12-2017 12:29
Beetje om en om, degene met de dikste portemonnee wat vaker.
Dit.
Toen man en ik nog niet samenwoonden deden we het ook zo. Aangezien hij meer verdient dan ik, trakteerde hij wat vaker.
En zo ging het ook toen ik alleen woonde en een tijdje werkloos was; toen zorgde hij dat ik 'niks tekort kwam'. Ik vind dat vanzelfsprekend binnen een relatie.
De ene keer betaalt de een en de andere keer de ander. En als de een wat beter in de slappe was zit zal de een wat vaker betalen dan de ander.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Wat fijn om ouderwets te zijn :proud:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
31-12-2017 13:14
Wat fijn om ouderwets te zijn :proud:
Als je een vrouw bent?
En dit is dus een onzin topic met een stelling waar helemaal niemand het mee eens zal zijn.

Ik ben van mening dat de man behoort te betalen op de eerste date.
Maar hij kan niet aan de gang blijven natuurlijk. Of het kan misschien wel maar dat is niet wenselijk.

Dus zolang je nog niet samenwoont is het heel logisch dat je het na de eerste (paar) dates anders aanpakt.

En of je dan gaat voor samen delen, om de beurt trakteren, de een wat vaker betaald dan de ander en het zo min of meer na ratio doet of gewoon al vast een gezamenlijke rekening openen wat vriend en ik hebben gedaan. Daar storten we allebei een bedrag op om dit soort uitjes te betalen.

Want daarin was ik weer ouderwets ik vind dat de man moet betalen in restaurants maar dat hoefde dus alleen van zijn geld te zijn.
Hier heb je mijn portemonnee ga daar maar mee betalen is ook zo raar.

Dus hoewel ik daar volgens sommige viva forummers best ouderwets in ben vind ik het zelfs niet normaal dat je je al laat onderhouden terwijl je nog niet eens samen woont. Dat heeft meer met hoereren te maken dan met een relatie.
Je bent niet te koop toch.
Nicotientje schreef:
31-12-2017 13:17
Als je een vrouw bent?
Geen idee. Maar als man bevalt het me prima, lekker overzichtelijk
(Dead Kennedys)
De man betaald. Zelf kan je wel eens wat betalen, maar vanuit hem moet het vanzelfsprekend zijn dat hij betaald.
Fring schreef:
31-12-2017 12:22
Inderdaad...echt iets van 100 jaar terug. Ik vind delen alleen een beetje zakelijk..dat doe je met vrienden. Met een partner trakteren we elkaar om de beurt.
Dat is hetzelfde, net zo zakelijk.

Bij gaan houden wie de laatste keer betaald heeft :facepalm:
Wij doen ook om en om. Maar niet op een weegschaaltje. Dat vind ik krenterig. Dat vind ik ook krenterig met vriendinnen. Die paar euro verschil doet het hem echt niet in mijn opinie.

De eerste date betaalde ik trouwens ook wel eens. Als ik een baan heb en de ander studeert bijvoorbeeld. Dan verdien ik dus meer en kan ik dus best betalen. Als de man liever zelf wil betalen laat ik hem dat ook gewoon doen. Maar ik ga er niet zomaar van uit dat hij betaalt. Als de date zegt te willen splitten vind ik dat minder charmant.
Splitten zou voor mij een rode vlag zijn. Een vrouw die betaalt, moet niet maar mag natuurlijk. Een vrouw die wil betalen om haar emancipatie-issues te uiten: geen vervolg.
(Dead Kennedys)
Als ik het huishouden af heb betaalt hij en anders ik.
Ksenija schreef:
31-12-2017 13:26
Dat is hetzelfde, net zo zakelijk.

Bij gaan houden wie de laatste keer betaald heeft :facepalm:
Nee hoor...we hoeven niets bij te houden. Dat gaat vanzelf. En we maken ook geen afspraken van te voren over wie wanneer betaalt.
Fring schreef:
31-12-2017 13:35
Nee hoor...we hoeven niets bij te houden. Dat gaat vanzelf. En we maken ook geen afspraken van te voren over wie wanneer betaalt.
Dan loop je toch het risico dat de ene zegt betaal jij ik heb mijn portemonnee niet mee.
En dat de ander dan zegt shit ik ook niet wat nu?
Fring schreef:
31-12-2017 13:35
Nee, maar om en om is de regel.
Twee of drie achter mekaar kan dan niet.
Gewoon splitten. Krijg je zeker op een eerste date ook geen ongemakkelijk gedoe op het moment dat de rekening komt. En wat is er mis mee om dat vantevoren even te zeggen, dat de rekening gedeeld wordt?
Ik zou het zelf niet prettig vinden als op een eerste date de man er op staat alles te betalen.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven