Gezondheid alle pijlers

Zichtbare aders hormoonzalf?

31-12-2017 12:52 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer bij mijn kleine meid nu een aantal weken hormoonzalf. Ivm hardnekkige eczeem. Echt zag ik.net op haar wangetjes wat rode adertjes. Zou haar huid nu al dunner kunnen worden? Dat zou ik wel heel erg jammer vinden. Mensen ervaring met babys en hormoonzalf?
Dat is een bekend verschijnsel van hormoonzalf. Heb je de bijsluiter gelezen? Daar staat het duidelijk in.
Consistency compounds.
Ja maar de huisarts vertelde dat een huid pas dunner word na maanden smeren en vaal de sterkere klasse
Deniece1980 schreef:
31-12-2017 12:58
Ja maar de huisarts vertelde dat een huid pas dunner word na maanden smeren en vaal de sterkere klasse
Dat kan de huisarts zeggen maar feit is dat je nu al verandering ziet bij je dochtertje. Misschien smeer je het te dik? Of reageert elke huid weer iets anders en is je dochter gevoeliger voor zo'n hormoonzalf. Of reageert een volwassene anders dan een kindje.

Ik zou stoppen met smeren. Na het weekend even kijken hoe het eruit ziet en eventueel contact met de huisarts opnemen.
Consistency compounds.
Misschien viel het licht even anders dan normaal? Bij mij zie je dan ook wel eens adertjes en ik gebruik geen hormoonzalf ;-)

Probeer het anders op een foto te zetten, en neem dan morgen en overmorgen op hetzelfde tijdstip ook een foto, dan helpt het je misschien om een duidelijk beeld te krijgen of het inderdaad erger wordt of niet.
En áls je dan naar de huisarts gaat, kan je ook gewoon de foto's aan de arts laten zien, dan kan die op die manier zelf zien hoe het zich ontwikkeld.

(En ze niet de hele dag proberen om ze op de foto te zetten, dan word je gek. 1 tijdstip uitkiezen ;-) )
Ik kan niet stoppen. Ze heeft veel last en is er aan de huid een bacteriële infectie gekomen en er nu ook antibiotazalf gesmeerd word
Ik had dat ook
Ik heb chronisch eczeem en met hormoonzalf ging het wel weg, naar kwam direct en vaak erger terug als ik ermee stopte
Nu probeer ik de bron zoveel mogelijk aan te pakken (steeds ongezond eten, hete douche/bad) en smeer ik met vaseline, bijenwas of goudsbloemzalf.
Aks het toch gaat ontsteken gebruik ik wel eens bepanthen
Kijk eens naar de creme en zalf van Grahams , ook voor kinderen geschikt.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
pepexx schreef:
31-12-2017 13:31
Kijk eens naar de creme en zalf van Grahams , ook voor kinderen geschikt.
Dat is ook een fijne zalf, vind het alleen niet zo lekker ruiken
Van hormonzalf wordt huid dunner. Bekend bijverschijnsel. Overigens weet ik niet beter dan dat je die zalf nooit te lang en ook niet te dik mag smeren.

Rot voor je datkindje het nodig heeft. Hier ook ervaring met gevoelige huidjes en benodigde hormoonzalfjes. Het is niet prettig, echter soms noodzakelijk.
Het is zeker naar. Zou het het liefst niet gebruiken maar ik heb voor nu geen keus. Over anderhalve week controle huisarts.
Hier ook al een eczeemkind. Was echter grotendeels verdwenen toen we erachter kwamen dat hij niet tegen zwitsal en koemelk kon. Ik smeer/gebruik nu lipikar lijn van la roche, scheelt een boel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven