Werk & Studie alle pijlers

VOG? Strafblad?

28-12-2017 18:15 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,ik heb een vraagje

In 2016 ben ik aangehouden met alcohol op in het verkeer,ik ben nu 21 jaar. Ik heb een boete gekregenvan 300 euro en een rijontzegging van 5 uur. Ook heb ik de LEMA cursus gevolgd en afgerond. Ik ben verder niet voor een rechter hoeven komen. In 2017 heb ik een baan gekregen als verpleegkundige waarvoor ik mijn VOG gewoon heb gekregen. Nu heb ik een nieuwe baan als verpleegkundige in het ziekenhuis in aruba gekregen. Heb minn VOG nu opnieuw aangevraagd,ik weet dat dit werkgerelateerd is en voor verpleegkundige niks uitmaakt. Maar nu zitbij mijn aanvraag van vog ook een visum aanvraag. Kan dit mijn VOG belemmeren? Heb ik een strafblad? Op verschillende sites lees ik iets anders of je wel of geen strafblad hebt??

Dankjewell
ouwewijsneus schreef:
28-12-2017 18:24
een strafblad kan je alleen krijgen na een strafrechtelijke vervolging.
deze zal worden bekrachtigd door een rechter als je schuldig word bevonden.
Heb je voor een rechter gestaan?
Nee..............geen strafblad!!!
Zeg dat maar tegen de mensen die drugs mee hadden op een festival en een schikkingsvoorstel kregen van de aanwezige officier van justitie....
Een slecht excuus, maar wel de waarheid:
ik heb het jaren geleden een keertje samen met iemand uitgezocht die ook de fout in was gegaan met alcohol achter het stuur. Toen bestond ook het strafblad nog.
Het was dus verouderde informatie waar ik vanuit ging. :-$
Tja, gelukkig maak ik zelf deze dingen niet zo vaak mee dat ik helemaal up to date blijf
meisje85 schreef:
29-12-2017 06:01
Maar waarom dan zo stellig als je er zelf duidelijk geen verstand van hebt?
Je kan het ook omdraaien: waarom een zo belangrijke vraag stellen op een forum waar massaal mensen doen alsof ze weten waar ze over praten?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Er zijn landen waar je niet binnenkomt nadat je veroordeeld bent wegens rijden onder invloed.
Niet geschoten is altijd mis
https://www.justid.nl/organisatie/JDS/I ... ectie.aspx

Je kan vragen om inzage, dan weet je precies wat erop staat.
Ik zie op zitting vaak genoeg mensen die verbaasd zijn over wat er allemaal op hun doc blijkt te staan. ‘Oh maar dat is al heel lang geleden’ of ‘maar die boete heb ik gewoon betaald’. En niet alleen misdrijven staan erop, ook overtredingen.
Je hebt tegenwoordig geen strafblad meer, maar er wordt historie bijgehouden. Als je een VOG aanvraagt wordt er gekeken of je relevante vergrijpen hebt staan.
Bitje93 schreef:
29-12-2017 16:14
Er zijn landen waar je niet binnenkomt nadat je veroordeeld bent wegens rijden onder invloed.
Hoe komt dat land dan te weten dat je bent aangehouden voor rijden onder invloed?

Je krijgt een VOG of niet, en niemand anders dan justitie heeft inzage in wat je uitgespookt hebt.
Justitie aldaar pleegt een telefoontje naar je thuisland en ze weten echt alles.

Kijk op zondagavond eens naar Border Security, dan zie je dat je echt niets hoeft te verzwijgen. Sterker nog, juist verzwijgen kan er voor zorgen dat je niet binnen komt.
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
01-01-2018 11:00
Justitie aldaar pleegt een telefoontje naar je thuisland en ze weten echt alles.

Kijk op zondagavond eens naar Border Security, dan zie je dat je echt niets hoeft te verzwijgen. Sterker nog, juist verzwijgen kan er voor zorgen dat je niet binnen komt.
Bitje93 schreef:
01-01-2018 11:00

Justitie in NL geeft nooit informatie over iemands verleden, alleen wel of geen VOG.
Beste Dkottens en andere lezers van dit forum. Justis is de organisatie die de VOG beoordeelt namens de Minister van Justitie en Veiligheid. Op de website van Justis (www.justis.nl) is meer informatie te vinden. Speciaal voor jongeren tot 27 jaar is Justis een campagne gestart om meer duidelijkheid te bieden over de VOG. Op www.watdevog.nl kun je alle informatie voor jongeren vinden.
De registratie waar je over spreekt kan inderdaad een rol spelen bij de beoordeling van een VOG omdat rijden onder invloed in je justitiële documentatie geregistreerd wordt. Er wordt wel gekeken of dit feit een belemmering vormt voor het doel waar je de VOG voor hebt aangevraagd. Voor een VOG voor een visum is dit feit niet relevant, maar voor een VOG voor bijvoorbeeld taxichauffeur wel.
Niet elk feit levert direct een weigering van de VOG op. Er wordt ook altijd een belangenafweging gemaakt. Gewoon altijd aanvragen dus die VOG! :lijstje:
Hallo ik heb deze week gebeld naar Justis, zij hebben aangegeven dat het druk is geweest met de feestdagen en dat ze konden zien dat mijn vog in behandeling stond.

Nog even afwachten dus...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven