Twijfel om uiterlijk
maandag 1 januari 2018 om 17:14
Hoi, even een nieuw account aangemaakt ivm herkenbaarheid.
Het is zo: ik heb een hele lieve vriend van wie ik veel houd en hij van mij. Ik ben gevallen op zijn innerlijk. Hij is niet erg mannelijk in zijn doen en laten, maar is erg zacht van karakter en dat vind ik juist zo aantrekkelijk aan hem! Ik kan met hem lachen en huilen. Hij is geen prater en dat vind ik soms wel moeilijk, maar ik kan er inmiddels mee omgaan. Ik praat zelf vrij veel, dus dan is het weer in verhouding.
Toch is er een dingetje wat ik moeilijk vind en waardoor ik soms zelfs ga twijfelen. Hij is niet zo knap. Niet lelijk, maar gewoon niet bijzonder. Ik zou mijn hoofd er niet voor omdraaien op straat. Ik vind hem op zich wel aantrekkelijk, onze seks is erg goed. Maar ik denk dat hij misschien niet zo goed in mijn 'ideaalplaatje' past en dan ook voor de buitenwereld. Hij is ook wat ouder dan ik, maar ziet er veel jonger uit. Dat laatste vind ik persoonlijk geen probleem want we komen goed overeen, maar ik zit dan een beetje met mijn vriendenkring. Gaat dat wel klikken? Wat zullen ze van hem vinden? Dat soort dingen. Vind het lastig om daar over na te denken.
Maar dat was niet mijn voornaamste punt. Ik lijk soms te twijfelen door zijn uiterlijk. Kort door de bocht: ik had het leuk gevonden als hij wat knapper was. Ik schaam me niet als ik met hem over straat moet, maar had het anders in mijn hoofd gezien. Ik vind mezelf een oppervlakkige muts als ik zo denk, want op andere vlakken ben ik heel gelukkig met hem. Ik vind onze band erg bijzonder en moet er niet aan denken om hem kwijt te raken.
Iemand tips hoe ik hier wat redelijker mee om zou kunnen gaan? Ik vind het zo erg dat ik door dit ga twijfelen. Ik ga ervanuit dat dit aan mij ligt en dat deze denkwijze te veranderen is. Ik vind mezelf maar oppervlakkig, maar wilde het hier toch even kwijt, in alle eerlijkheid. Het maakt me onzeker, zo te denken, terwijl ik zo'n fijne vriend heb.
Het is zo: ik heb een hele lieve vriend van wie ik veel houd en hij van mij. Ik ben gevallen op zijn innerlijk. Hij is niet erg mannelijk in zijn doen en laten, maar is erg zacht van karakter en dat vind ik juist zo aantrekkelijk aan hem! Ik kan met hem lachen en huilen. Hij is geen prater en dat vind ik soms wel moeilijk, maar ik kan er inmiddels mee omgaan. Ik praat zelf vrij veel, dus dan is het weer in verhouding.
Toch is er een dingetje wat ik moeilijk vind en waardoor ik soms zelfs ga twijfelen. Hij is niet zo knap. Niet lelijk, maar gewoon niet bijzonder. Ik zou mijn hoofd er niet voor omdraaien op straat. Ik vind hem op zich wel aantrekkelijk, onze seks is erg goed. Maar ik denk dat hij misschien niet zo goed in mijn 'ideaalplaatje' past en dan ook voor de buitenwereld. Hij is ook wat ouder dan ik, maar ziet er veel jonger uit. Dat laatste vind ik persoonlijk geen probleem want we komen goed overeen, maar ik zit dan een beetje met mijn vriendenkring. Gaat dat wel klikken? Wat zullen ze van hem vinden? Dat soort dingen. Vind het lastig om daar over na te denken.
Maar dat was niet mijn voornaamste punt. Ik lijk soms te twijfelen door zijn uiterlijk. Kort door de bocht: ik had het leuk gevonden als hij wat knapper was. Ik schaam me niet als ik met hem over straat moet, maar had het anders in mijn hoofd gezien. Ik vind mezelf een oppervlakkige muts als ik zo denk, want op andere vlakken ben ik heel gelukkig met hem. Ik vind onze band erg bijzonder en moet er niet aan denken om hem kwijt te raken.
Iemand tips hoe ik hier wat redelijker mee om zou kunnen gaan? Ik vind het zo erg dat ik door dit ga twijfelen. Ik ga ervanuit dat dit aan mij ligt en dat deze denkwijze te veranderen is. Ik vind mezelf maar oppervlakkig, maar wilde het hier toch even kwijt, in alle eerlijkheid. Het maakt me onzeker, zo te denken, terwijl ik zo'n fijne vriend heb.
maandag 1 januari 2018 om 18:12
Ik vind het helemaal niet oppervlakkig of sneu. Ik begrijp je wel.
Ik heb zelf ook uiterlijk-wise een hele normale man. Terwijl ik altijd voor hem hele knapperds had. Maar ik ben echt voor zijn intelligentie en charisma gegaan die IK heel erg sexy vond. Uiterlijk is vergankelijk en alles went, maar karakter en intelligentie die blijven. En ik dank god nog steeds op mijn blote knietjes dat ik mijn man heb. En naarmate hij ouder wordt wordt hij steeds knapper. Echt ook! Waar ik altijd degene was die sjans had en die men knap vond, zijn de rollen nu omgekeerd. Hij krijgt steeds meer aanspraak en mensen zijn aangenaam verrast door zijn uiterlijk. Ik zeg dan altijd: ik heb het altijd al geweten
Maar ik begrijp best wat je zegt hoor met dat niet in je ideaal plaatje passende. Ik was/ben altijd de mooie meid geweest met al die knappe vriendjes en dan ineens heb je een alternatieve kunstenaar opgeduikeld waar sommige mensen zoiets van hadden: uh...jij?
Soms schaamde ik me een beetje omdat hij echt geen bal van mode afwist toen wij elkaar leerde kennen (of iig zo leek het, hij kleedde zich jaren na dato nog erg new-age) nooit naar de kapper ging en een gek baardje had en een oorbel en puntschoenen. Inmiddels loopt hij in pak en is zijn haar altijd netjes geknipt en is de oorbel verdwenen. Maar ik heb hem in het begin ook wel eens subtiel proberen te wijzen op dat soort dingetjes hoor en dan voelde ik me ook altijd een enorme oppervlakkige sukkel. Maar het was soms ook gewoon een beetje een gek gezicht: wij 2 samen. Inmiddels zijn we met elkaar vergroeid en weet niemand meer beter. En mijn man? Die is de knapste van de hele wereld (voor mij althans) en ik zou hem nog niet voor tien George Cloony's inruilen. Never!
Ik heb zelf ook uiterlijk-wise een hele normale man. Terwijl ik altijd voor hem hele knapperds had. Maar ik ben echt voor zijn intelligentie en charisma gegaan die IK heel erg sexy vond. Uiterlijk is vergankelijk en alles went, maar karakter en intelligentie die blijven. En ik dank god nog steeds op mijn blote knietjes dat ik mijn man heb. En naarmate hij ouder wordt wordt hij steeds knapper. Echt ook! Waar ik altijd degene was die sjans had en die men knap vond, zijn de rollen nu omgekeerd. Hij krijgt steeds meer aanspraak en mensen zijn aangenaam verrast door zijn uiterlijk. Ik zeg dan altijd: ik heb het altijd al geweten
Maar ik begrijp best wat je zegt hoor met dat niet in je ideaal plaatje passende. Ik was/ben altijd de mooie meid geweest met al die knappe vriendjes en dan ineens heb je een alternatieve kunstenaar opgeduikeld waar sommige mensen zoiets van hadden: uh...jij?
Soms schaamde ik me een beetje omdat hij echt geen bal van mode afwist toen wij elkaar leerde kennen (of iig zo leek het, hij kleedde zich jaren na dato nog erg new-age) nooit naar de kapper ging en een gek baardje had en een oorbel en puntschoenen. Inmiddels loopt hij in pak en is zijn haar altijd netjes geknipt en is de oorbel verdwenen. Maar ik heb hem in het begin ook wel eens subtiel proberen te wijzen op dat soort dingetjes hoor en dan voelde ik me ook altijd een enorme oppervlakkige sukkel. Maar het was soms ook gewoon een beetje een gek gezicht: wij 2 samen. Inmiddels zijn we met elkaar vergroeid en weet niemand meer beter. En mijn man? Die is de knapste van de hele wereld (voor mij althans) en ik zou hem nog niet voor tien George Cloony's inruilen. Never!
maandag 1 januari 2018 om 18:15
Mijn ex was zo knap, hij kreeg van alle kanten aandacht. Hoevaak vrouwen wel niet zeiden, wow wat een knappe vriend heb jij. Nou joehoe, wat heb je er aan? Ik werd er onzeker van, want ik vond mijzelf lang niet zo knap.
Doe mij maar zo'n man zoals jij, want wat heb je nou aan uiterlijk? Aantrekkelijk dat moet er voor jezelf zijn. Maar knap? Als dit werkelijk het enige is wat scheelt, knijp in je handen met zo'n fijne vent!
Hier een schop onder je kont van mij!
Doe mij maar zo'n man zoals jij, want wat heb je nou aan uiterlijk? Aantrekkelijk dat moet er voor jezelf zijn. Maar knap? Als dit werkelijk het enige is wat scheelt, knijp in je handen met zo'n fijne vent!
maandag 1 januari 2018 om 18:21
Ik blijf hangen bij dit stukje. Op de één of andere manier lees ik hier een wens die niet helemaal uitkomt. Je kan alles met hem, maar niet zo vaak, want hij praat niet. Dat is een contrast. Waarom heb je een smiley nodig voor iets waar je oké mee bent?VivaGebruikster222 schreef: ↑01-01-2018 17:14Hoi, even een nieuw account aangemaakt ivm herkenbaarheid.
Het is zo: ik heb een hele lieve vriend van wie ik veel houd en hij van mij. Ik ben gevallen op zijn innerlijk. Hij is niet erg mannelijk in zijn doen en laten, maar is erg zacht van karakter en dat vind ik juist zo aantrekkelijk aan hem! Ik kan met hem lachen en huilen. Hij is geen prater en dat vind ik soms wel moeilijk, maar ik kan er inmiddels mee omgaan. Ik praat zelf vrij veel, dus dan is het weer in verhouding.![]()
Ben je wel zo verliefd op hem als je schrijft? Of is hij een veilige keuze en loop je daar nu tegen aan. Geeft dat onvrede en projecteer je dat op z'n uiterlijk?
Want, als je verliefd bent, kan je die scheve neus echt niet schelen. Wat minkedewit over haar collega schrijft, dat. De buitenwereld kan dan de boom in! Idem met mij en m'n vriend, ik vind hem prachtig! Mooiste man in mijn ogen. Realiteit leert me ook dat mijn man niet prototype knap is, en zeker niet voldoet aan de schoonheidswensen van dertigers om me heen. Maar werkelijk, het zal me een rotzorg zijn. Ik ben trots op 'm en zal me geen moment schamen voor wie hij is. De gedachte zeg.
Hips, hopsakee en pierlala.
maandag 1 januari 2018 om 19:04
Ik blijf er bij dat jij iets mist in deze relatie. Jij bent niet helemaal voor de volle 100% hoteldebotel van deze man. Blijkbaar is hij een hele lieve sympathieke man en wil je hem niet kwijt en durf je het daarom niet uit te maken. Als jij zeker zou weten dat je jullie vriendschap niet kwijt zou raken als je de relatie verbreekt en een soort van FWB relatie met hem aan kon gaan wat zou je dan doen?
maandag 1 januari 2018 om 19:07
Hoe lang zijn jullie samen? Nog niet zo lang denk ik, want je vrienden kennen hem nog niet.
Mijn ervaring is dat kleine ergernisjes en minpuntjes in het begin, later de dealbreakers worden. Dus dat gebrek aan praten en het niet zo, knappe uiterlijk. Daar komt namelijk steeds meer bij als de roze wolk en vlinders minder worden. Mij vielen de mindere eigenschappen van mijn vriend niet eens op in het begin, of ik vond ze schattig.
Mijn ervaring is dat kleine ergernisjes en minpuntjes in het begin, later de dealbreakers worden. Dus dat gebrek aan praten en het niet zo, knappe uiterlijk. Daar komt namelijk steeds meer bij als de roze wolk en vlinders minder worden. Mij vielen de mindere eigenschappen van mijn vriend niet eens op in het begin, of ik vond ze schattig.
maandag 1 januari 2018 om 19:11
Knap is ook maar beperkt houdbaar.
Je uiterlijk wordt niet beter met de jaren. Een karakter verandert niet zo snel. Het is aan jou wat jij uiteindelijk belangrijk vindt. Wat anderen denken hangt ook af van hoe jij er mee omgaat. Wanneer jezelf uitstraalt dat je je vriend maar een jandoedel vindt dan is de kans groter dat hij niet lekker in de groep ligt. Wanneer je uitstraalt dat hij je vriend is ongeacht wat een ander er van vindt en dat je daar voor staat dan straal je dat ook uit.
Je uiterlijk wordt niet beter met de jaren. Een karakter verandert niet zo snel. Het is aan jou wat jij uiteindelijk belangrijk vindt. Wat anderen denken hangt ook af van hoe jij er mee omgaat. Wanneer jezelf uitstraalt dat je je vriend maar een jandoedel vindt dan is de kans groter dat hij niet lekker in de groep ligt. Wanneer je uitstraalt dat hij je vriend is ongeacht wat een ander er van vindt en dat je daar voor staat dan straal je dat ook uit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 1 januari 2018 om 19:15
Ik vind dit wel een grappig probleem, het doet me een beetje aan mezelf denken, maar dan vroeger. Op een of andere manier vond ik het leuk om naast een mooie hunk te lopen. Dat deed ik ook regelmatig.
Een aangename eigenschap van mezelf vind ik het beslist niet.
"Jij hebt wel smaak!" zeiden mijn vriendinnen. En "Kom jij ook zaterdag en neem je dan die knappe man mee?" En: "Ik zag jullie lopen, ik zei nog tegen Marion: "Kijk, daar heb je Francien nou, met haar knappe vriend!"
Geweldig vond ik dat. Het waren begeerlijke hebbedingen, die mannen.
Maar kijk...ik ben er niet gelukkig mee geworden. Misschien wel voor even, maar nooit voor lang. Integendeel. Ze waren niet allemaal lief en leuk. En die mooiboys van toen zijn nu heel gewone, middelbare mannen geworden.
Met andere woorden: ik begrijp je. Maar verwacht niet dat een man je gelukkiger zal maken omdat ie knap is. Ware schoonheid zit van binnen wordt er gezegd en hoe oubollig dat ook klinkt, het is wel degelijk zo.
Als je niet alleen en gedesillusioneerd over wilt blijven zoals ik buig je verlangen naar een knappe man dan bijtijds om.
Ondanks mijn ervaringen lukt het mij niet uiterlijk helemaal onbelangrijk te vinden. Maar "knap" is op geen enkele manier meer een vereiste van me.
Ook mooie mannen blijven dat niet een leven lang.
Enne.....knappe mannen en vrouwen zijn lang niet altijd de leuksten he? Sommigen zijn het nou eenmaal gewend geraakt dat de wereld smachtend aan hun voeten ligt en dat doet weinig goeds met veel mensen.
En zoals jij je vriend omschrijft....daar zou je toch een moord voor doen?
"Jij hebt wel smaak!" zeiden mijn vriendinnen. En "Kom jij ook zaterdag en neem je dan die knappe man mee?" En: "Ik zag jullie lopen, ik zei nog tegen Marion: "Kijk, daar heb je Francien nou, met haar knappe vriend!"
Maar kijk...ik ben er niet gelukkig mee geworden. Misschien wel voor even, maar nooit voor lang. Integendeel. Ze waren niet allemaal lief en leuk. En die mooiboys van toen zijn nu heel gewone, middelbare mannen geworden.
Met andere woorden: ik begrijp je. Maar verwacht niet dat een man je gelukkiger zal maken omdat ie knap is. Ware schoonheid zit van binnen wordt er gezegd en hoe oubollig dat ook klinkt, het is wel degelijk zo.
Als je niet alleen en gedesillusioneerd over wilt blijven zoals ik buig je verlangen naar een knappe man dan bijtijds om.
Ondanks mijn ervaringen lukt het mij niet uiterlijk helemaal onbelangrijk te vinden. Maar "knap" is op geen enkele manier meer een vereiste van me.
Enne.....knappe mannen en vrouwen zijn lang niet altijd de leuksten he? Sommigen zijn het nou eenmaal gewend geraakt dat de wereld smachtend aan hun voeten ligt en dat doet weinig goeds met veel mensen.
anoniem_181204 wijzigde dit bericht op 01-01-2018 19:20
1.84% gewijzigd
maandag 1 januari 2018 om 19:15
Blondie456 schreef: ↑01-01-2018 19:04Ik blijf er bij dat jij iets mist in deze relatie. Jij bent niet helemaal voor de volle 100% hoteldebotel van deze man. Blijkbaar is hij een hele lieve sympathieke man en wil je hem niet kwijt en durf je het daarom niet uit te maken. Als jij zeker zou weten dat je jullie vriendschap niet kwijt zou raken als je de relatie verbreekt en een soort van FWB relatie met hem aan kon gaan wat zou je dan doen?
Ik ben het met je eens. To, is dit echt wat je wilt/verlangt in je relatie? Is een sympathieke man voor jou genoeg?
Weet je, ik vind mijn man echt knap en sexy. Maar ja, ik ben ook al jaren helemaal hoteldebotel van hem.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 1 januari 2018 om 19:32
Ja dat bedoel ik. Mijn man was ook niet de mooiste en de knapste maar voor mij wel. Hij was geen man waar elke vrouw haar nek voor om draaide maar ik dus wel.dianaf schreef: ↑01-01-2018 19:15Ik ben het met je eens. To, is dit echt wat je wilt/verlangt in je relatie? Is een sympathieke man voor jou genoeg?
Weet je, ik vind mijn man echt knap en sexy. Maar ja, ik ben ook al jaren helemaal hoteldebotel van hem.Maar ik ben dus ook niet objectief in mijn mening, maarals ik heel objectief ga kijken, dan is hij een hele gewone man en zeker geen model. Maar dat maakt mij niet uit, ik vind hem goddelijk. En ik kan mij eigenlijk niet voorstellen om samen met een man te zijn waarvan ik het uiterlijk wel oké vind. Het zou een teken zijn dat ik hem toch niet leuk genoeg vind.
maandag 1 januari 2018 om 19:33
Ik had een knappe vriend. Echt heel knap. Ik noem hem even Antoine.
Vrouwen liepen bij hem te slijmen ("O, Antoine, wat zie jij er toch goed uit.")
en sneerden naar mij ("Had Antoine niet iets beters kunnen krijgen?")
Na een paar jaar was Antoine:
- twintig jaar zwaarder
- kaal
- met mijn creditcard op vakantie met zijn maten. Daar kwam ik pas na zijn terugkomst achter.
Vrouwen liepen bij hem te slijmen ("O, Antoine, wat zie jij er toch goed uit.")
en sneerden naar mij ("Had Antoine niet iets beters kunnen krijgen?")
Na een paar jaar was Antoine:
- twintig jaar zwaarder
- kaal
- met mijn creditcard op vakantie met zijn maten. Daar kwam ik pas na zijn terugkomst achter.
maandag 1 januari 2018 om 19:39
Je hebt ook helemaal gelijk! Dank jeywtje schreef: ↑01-01-2018 18:15Mijn ex was zo knap, hij kreeg van alle kanten aandacht. Hoevaak vrouwen wel niet zeiden, wow wat een knappe vriend heb jij. Nou joehoe, wat heb je er aan? Ik werd er onzeker van, want ik vond mijzelf lang niet zo knap.
maandag 1 januari 2018 om 19:41
Dan zou ik zeker voor een relatie kiezen. Vriendschap en goede seks is leuk, maar er is bij ons zoveel meer dan dat. Ik moet er niet aan denken dat iemand anders hem 'mijn vriend' zou noemen.Blondie456 schreef: ↑01-01-2018 19:04Ik blijf er bij dat jij iets mist in deze relatie. Jij bent niet helemaal voor de volle 100% hoteldebotel van deze man. Blijkbaar is hij een hele lieve sympathieke man en wil je hem niet kwijt en durf je het daarom niet uit te maken. Als jij zeker zou weten dat je jullie vriendschap niet kwijt zou raken als je de relatie verbreekt en een soort van FWB relatie met hem aan kon gaan wat zou je dan doen?
maandag 1 januari 2018 om 19:42
Bedankt voor je uitgebreide reactie. En je hebt gelijk. Ik moet niet zo moeilijk doen!francieneke schreef: ↑01-01-2018 19:15Ik vind dit wel een grappig probleem, het doet me een beetje aan mezelf denken, maar dan vroeger. Op een of andere manier vond ik het leuk om naast een mooie hunk te lopen. Dat deed ik ook regelmatig.
maandag 1 januari 2018 om 19:43
Zou je zelf vermannen en niet zo moeilijk doen. Ik lees dat je tevreden bent maar hij eigenlijk net te lelijk is. Een leuk gezegde: "knappe mannen heb je niet alleen"
Zelf heb ik een top vriend. Hij is lief en kan er mee lachen. Zelf heb ik nooit een ideaal beeld gehad bij een man behalve dat hij langer moest zijn, maar dit was bij mijn exen ook een keer niet het geval. Je zit volgens mij ook meer met het probleem wat vrienden van hem vinden. Het is toch jou vriend. Kan hij leuk met ze overweg? Prima toch. Uiteindelijk is een karakter belangrijker. Zou maar een man hebben die zo gesteld is op zijn uiterlijk dat hij niks leuks wilt doen omdat ik hij dan kan beschadigen. Anders toch een knapper exemplaar zoeken als het je zo stoort.
Zelf heb ik een top vriend. Hij is lief en kan er mee lachen. Zelf heb ik nooit een ideaal beeld gehad bij een man behalve dat hij langer moest zijn, maar dit was bij mijn exen ook een keer niet het geval. Je zit volgens mij ook meer met het probleem wat vrienden van hem vinden. Het is toch jou vriend. Kan hij leuk met ze overweg? Prima toch. Uiteindelijk is een karakter belangrijker. Zou maar een man hebben die zo gesteld is op zijn uiterlijk dat hij niks leuks wilt doen omdat ik hij dan kan beschadigen. Anders toch een knapper exemplaar zoeken als het je zo stoort.
maandag 1 januari 2018 om 19:45
Maar je hebt dus mensen die over het algemeen knap gevonden worden door de meerderheid. Of als algemeen aantrekkelijk worden beschouwd.
En je hebt iemand aantrekkelijk vinden of je ertoe aangetrokken voelen worden en ook uiterlijk is daar een kenmerk danwel onderdeel van. Daarbij is de algemene mening over het knap/mooi zijn van die persoon van ondergeschikt belang.
Als ik iemand knap, mooi, aantrekkelijk vind, dan draait het om mijn persoonlijke definitie van knap, mooi, aantrekkelijk. Niet om de algemene.
Lang verhaal kort; als ik iemand niet aantrekkelijk vind, mij aangetrokken voel tot het uiterlijk (ongeacht wat de rest van de wereld vindt) dan is dat gewoon zo. Omgekeerd ook. Ik zou niet kunnen zijn met iemand die ik niet aantrekkelijk of knap vind vanuit mijn blik.
En je hebt iemand aantrekkelijk vinden of je ertoe aangetrokken voelen worden en ook uiterlijk is daar een kenmerk danwel onderdeel van. Daarbij is de algemene mening over het knap/mooi zijn van die persoon van ondergeschikt belang.
Als ik iemand knap, mooi, aantrekkelijk vind, dan draait het om mijn persoonlijke definitie van knap, mooi, aantrekkelijk. Niet om de algemene.
Lang verhaal kort; als ik iemand niet aantrekkelijk vind, mij aangetrokken voel tot het uiterlijk (ongeacht wat de rest van de wereld vindt) dan is dat gewoon zo. Omgekeerd ook. Ik zou niet kunnen zijn met iemand die ik niet aantrekkelijk of knap vind vanuit mijn blik.