een jaar geen kleding kopen
woensdag 24 december 2014 om 16:08
Hallo Allemaal,
2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).
Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.
Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.
Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.
Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).
Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.
Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.
Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.
Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd

vrijdag 22 december 2017 om 15:09
Toch iets moeten kopen. Met Kerst zijn we uitgenodigd en er wordt groots uitgepakt ivm zoveeljarig huwelijk en lustrum verjaardagen. Thema en dresscode is Sparkle and Shine! Ik ben er dus niet aan ontkomen om iets glitterigs te kopen. Het is normaal gesproken niet mijn soort kleding dus ik had ook niets in de kast hangen wat ook maar enigszins voor sparkle of shine kon doorgaan. Heb wel iets gekocht wat ik hierna (met een kleine aanpassing) kan blijven dragen.
Voor de rest niets gekocht. Ben trots op mezelf. Ik zie ook niets in de winkels hangen waarvan ik denk: Dat moet ik hebben. De drang om te kopen verdwijnt echt. Bij jullie ook alles nog goed?
Voor de rest niets gekocht. Ben trots op mezelf. Ik zie ook niets in de winkels hangen waarvan ik denk: Dat moet ik hebben. De drang om te kopen verdwijnt echt. Bij jullie ook alles nog goed?

vrijdag 22 december 2017 om 16:23
dinsdag 2 januari 2018 om 07:34
Hoi een nieuwjaar en wil het weer eens proberen een jaar geen kleding te kopen ik schrok laats dat Ik dingen niet kon vinden omdat ik gewone te veel heb .zelfs sokken en ondergoed heb ik meer dan genoeg daarbij ben ik aan het sparen voor een t attoo dus dat geld dat ik daar aan uitspaar ik geef gemiddeld per maand toch 30 euro uit aan kleding mischien niet zo veel maar over paar maanden toch wel veel.
Schoenen koop ik al niet veel ik mag van mezelf wel met het vakantiegeld een tweede paar dr martens kopen omdat ik die echt heel veel draag.Ik hoop dat het lukt ben van plan iedere keer aan het einde van de maand die 30 euro af te halen en in de spaarpot te doen
Schoenen koop ik al niet veel ik mag van mezelf wel met het vakantiegeld een tweede paar dr martens kopen omdat ik die echt heel veel draag.Ik hoop dat het lukt ben van plan iedere keer aan het einde van de maand die 30 euro af te halen en in de spaarpot te doen

zondag 14 januari 2018 om 17:49
Ik ga ook weer voor een jaar geen kleding en aanverwante dingen kopen. Dus ook geen schoenen, sjaals, tassen, accessoires etc. Afgelopen jaar heb ik een spijkerbroek gekocht (vervanging van mijn oude die kapot was) en wat nieuwe kleding omdat ik voor mijn nieuwe functie wat netter gekleed moet. Ik moet dus echt wel weer een jaar vooruit kunnen. Mijn plan is om me hier af en toe te komen melden, is voor mij goede stok achter de deur.
Nog meer forummers die (weer) meedoen?
Nog meer forummers die (weer) meedoen?
zondag 14 januari 2018 om 19:30

zaterdag 17 maart 2018 om 12:37
Op de laatste dag van de sale vond ik dus die warme schoenen, die én pasvorm hebben én lekker warm zijn.
Ik had er wel, maar het materiaal kwetsbaar en te lage hak om ze droog te houden.
Dit weekeinde is het 2e keer koud en genieten van de warme schatten.
Deze lekkere schoen is inmiddels uitverkocht. Toen ik ze kocht was het mooi weer.
Wat ben ik extra blij dat ik geen - beter iets dan niets - heb over geslagen. Nu had ik geen enkele moeite met de knoop door te hakken.
Anders had ik nu een miskoop staan.
Ik had er wel, maar het materiaal kwetsbaar en te lage hak om ze droog te houden.
Dit weekeinde is het 2e keer koud en genieten van de warme schatten.

Deze lekkere schoen is inmiddels uitverkocht. Toen ik ze kocht was het mooi weer.
Wat ben ik extra blij dat ik geen - beter iets dan niets - heb over geslagen. Nu had ik geen enkele moeite met de knoop door te hakken.
Anders had ik nu een miskoop staan.
donderdag 22 maart 2018 om 11:34
Ik heb dinsdag geshopt, en veel ook. Maar...niet voor mezelf.
Ik werk in een grote organisatie en we zijn verdeeld over drie locaties, in dezelfde stad. Met een collega van een andere locatie heb ik regelmatig contact, maar vooral telefonisch. We zien elkaar misschien eenmaal per jaar in het echt. Twee weken geleden was ze op mijn locatie en ze stelde voor om wat te gaan lunchen. Ik liep haar straal voorbij op de afgesproken plek. Ze was namelijk heel veel afgevallen (50 kilo bleek later).
Tijdens de lunch hadden we het over haar gewichtsverlies en ze vertelde dat ze zo’n moeite heeft om haar nieuwe lijf te accepteren en hoe ze zich nu kan kleden. Ze complimenteerde mij met mijn kledingstijl en ik vertelde haar over m’n niet-kopen-challenge. Ze vroeg me of ik met haar mee wilde om nieuwe kleding te kopen en dat hebben we afgelopen dinsdag gedaan.
Ik heb haar meegenomen naar de winkels waar ik voorheen altijd veel kocht en waar ook goed en eerlijk advies wordt gegeven. En ze is los gegaan. Het was een top dag!!! Ik ben net zo blij voor haar met al haar nieuwe kleding, als dat ik zelf zou zijn. Misschien nog wel blijer.
Als bedankje wilde ze met een bon van de desbetreffende winkel geven, maar dat heb ik afgeslagen. We gaan binnenkort een keer uit eten en op stap.
Ik werk in een grote organisatie en we zijn verdeeld over drie locaties, in dezelfde stad. Met een collega van een andere locatie heb ik regelmatig contact, maar vooral telefonisch. We zien elkaar misschien eenmaal per jaar in het echt. Twee weken geleden was ze op mijn locatie en ze stelde voor om wat te gaan lunchen. Ik liep haar straal voorbij op de afgesproken plek. Ze was namelijk heel veel afgevallen (50 kilo bleek later).
Tijdens de lunch hadden we het over haar gewichtsverlies en ze vertelde dat ze zo’n moeite heeft om haar nieuwe lijf te accepteren en hoe ze zich nu kan kleden. Ze complimenteerde mij met mijn kledingstijl en ik vertelde haar over m’n niet-kopen-challenge. Ze vroeg me of ik met haar mee wilde om nieuwe kleding te kopen en dat hebben we afgelopen dinsdag gedaan.
Ik heb haar meegenomen naar de winkels waar ik voorheen altijd veel kocht en waar ook goed en eerlijk advies wordt gegeven. En ze is los gegaan. Het was een top dag!!! Ik ben net zo blij voor haar met al haar nieuwe kleding, als dat ik zelf zou zijn. Misschien nog wel blijer.
Als bedankje wilde ze met een bon van de desbetreffende winkel geven, maar dat heb ik afgeslagen. We gaan binnenkort een keer uit eten en op stap.
donderdag 22 maart 2018 om 12:54
Oh mab, wat leuk ! Ik herken het wel dat je minstens even blij kan zijn als je met iemand anders gaat shoppen en voor die andere allemaal leuke dingen vindt.
Zelf ben ik altijd heel enthousiast als de dochters allemaal leuke spullen gevonden hebben.
Momenteel zitten ze in een fase dat ze mijn kleerkast beginnen te plunderen. We hebben allemaal dezelfde maat, zowel van kledij (behalve broeken) als van schoenen. Mijn kleren verslijten nu dus heel wat sneller, nu ze door 3 personen gedragen worden. Dus voor volgend seizoen zal er weer geshopt moeten worden.
Zelf ben ik altijd heel enthousiast als de dochters allemaal leuke spullen gevonden hebben.
Momenteel zitten ze in een fase dat ze mijn kleerkast beginnen te plunderen. We hebben allemaal dezelfde maat, zowel van kledij (behalve broeken) als van schoenen. Mijn kleren verslijten nu dus heel wat sneller, nu ze door 3 personen gedragen worden. Dus voor volgend seizoen zal er weer geshopt moeten worden.

woensdag 4 juli 2018 om 00:21
Ja, nieuwe tas gekocht. Andere is kapot gegaan en niet te repareren.
Eentje in de kast is net iets te klein.
Andere is beschadigd en andere geeft af als die nat wordt.
Mijn allerlaatste tas is gekocht bij V&D en die is er al langer dan een jaar niet meer.
Laat het die tas zijn die kapot is gegaan. Ik heb nu drie fijne leren tassen van V&D waarvan alleen de rits kapot is. Maar is wel het meest essentiële onderdeel.
Heel lang zitten dubben of ik het wel zou doen. Online, terwijl ik veel liever in winkel kijk wat het is.
Hoop dat het zo'n fijne is als de reviews beloven, maar ik geloof dat er al een misverstand is over de kleur en het gewicht. Kan allebei licht zijn.
Merk is heel mooi leer, maar is toch wel gek...
Voor mij is het normaal om weinig tassen te kopen. Ik heb er meerdere hangen die nog nooit zijn gebruikt.
Is echt een ding waarvoor je in de stemming moet zijn.
Eentje in de kast is net iets te klein.
Andere is beschadigd en andere geeft af als die nat wordt.
Mijn allerlaatste tas is gekocht bij V&D en die is er al langer dan een jaar niet meer.
Laat het die tas zijn die kapot is gegaan. Ik heb nu drie fijne leren tassen van V&D waarvan alleen de rits kapot is. Maar is wel het meest essentiële onderdeel.
Heel lang zitten dubben of ik het wel zou doen. Online, terwijl ik veel liever in winkel kijk wat het is.
Hoop dat het zo'n fijne is als de reviews beloven, maar ik geloof dat er al een misverstand is over de kleur en het gewicht. Kan allebei licht zijn.
Merk is heel mooi leer, maar is toch wel gek...
Voor mij is het normaal om weinig tassen te kopen. Ik heb er meerdere hangen die nog nooit zijn gebruikt.
Is echt een ding waarvoor je in de stemming moet zijn.
maandag 15 oktober 2018 om 22:09
Ik kon echt wel 10 jaar vooruit hoor. Ik zou nu ook makkelijk een jaar niets hoeven kopen maar ik word gewoon zo ontzettend blij van mooie kleding. Ik koop wel heel bewust nu. Alleen als ik het echt wil. En geen dingen in de uitverkoop (is altijd miskoop bij mij).roosje1976 schreef: ↑15-10-2018 22:05Ik heb echt geen koopverslaving maar een jaar geen kleding kopen is onmogelijk!
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:50
Supersimpel juist. Je kunt heus een jaartje langer met je kleding, ook als je niet zoveel hebt.roosje1976 schreef: ↑15-10-2018 22:05Ik heb echt geen koopverslaving maar een jaar geen kleding kopen is onmogelijk!
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:39
Ik wil nog wel een mooie trenchcoat als die dingen eindelijk weer terugkomen maar dat zal dan wel tijdens de januari sale zijn dus volgend jaar. Werkelijk niets meer nodig.
Verder kan ik echt makkelijk een jaar geen kleding kopen, maar het is ook een soort van hobby. Doe wel meer 2e hands kopen overigens na de uitdaging.
Ik heb daarom tot fel gesteld om mijn budget voor volgend jaar te halveren van wat ik nu heb uitgegeven, wat ook al minder is en wat bewuster kleding te kopen. Lukt ook steeds beter.
Verder kan ik echt makkelijk een jaar geen kleding kopen, maar het is ook een soort van hobby. Doe wel meer 2e hands kopen overigens na de uitdaging.
Ik heb daarom tot fel gesteld om mijn budget voor volgend jaar te halveren van wat ik nu heb uitgegeven, wat ook al minder is en wat bewuster kleding te kopen. Lukt ook steeds beter.