Brandend maagzuur

02-01-2018 22:42 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik ben op dit moment 27 weken zwanger. En voel mij lichamelijk verder helemaal top.

Maar.

Ik heb sommige dagen echt hels brandend maagzuur, dat je er echt misselijk van wordt.

Ik heb daarvoor dan normale dingen gegeten en geen gekkigheid.

Omepeazol ben ik bekend mee. Maar ik vroeg mij af of er misschien (ex)lotgenoten zijn met huis, tuin en keukentrucjes?
Pak iets van melk, of andere zuivelproducten. Helpt bij mij altijd!
Ik zag laatst op tv ergens de tip: kop heet water met kaneel en honing drinken (zoals thee zeg maar).
Misschien iets om uit te proberen. Zal even kijken of ik die uitzending nog terug kan vinden.
Hier zwerft er overal Rennie door het huis...

Was volgens de kraamhulp die we bij de eerste hadden een fenomeen wat ze bij een hoop zwangere vrouwen zag :)
Ja, het programma heet Gezond Verstand en ik zag het een paar dagen voor Kerst.
Kwebbeltje91 schreef:
02-01-2018 22:44
Pak iets van melk, of andere zuivelproducten. Helpt bij mij altijd!
Ik wilde dat opzicht wel proberen. Probleem is dat ook voor de zwangerschap mijn darmen helaas niet zo goed reageren op (volle) zuivelproducten.

Gebruik je magere zuivelproducten om het te verhelpen? Dan kan ik het eventueel nog wel proberen.
Hier hielp op het einde niks meer behalve omeprazol, wat had ik graag gewild dat ik dat eerder was gaan slikken bij de oudste.
Hetismogelijk schreef:
02-01-2018 22:54
Ja, het programma heet Gezond Verstand en ik zag het een paar dagen voor Kerst.
Oh straks even opzoeken! Dankjewel voor de tip!
-Hanka- schreef:
02-01-2018 22:57
Hier hielp op het einde niks meer behalve omeprazol, wat had ik graag gewild dat ik dat eerder was gaan slikken bij de oudste.
Ik ben hier ook bang voor hoor dat het nog de enige oplossing is. Ik heb er alleen niet elke dag last van. Maar als ik er wel last van heb is het meteen extreem.
Aardappel persen, 1/3 in een glas, rest aanvullen met water, neus dicht en klokken.
De rest van het sap kan je niet bewaren.

Onwijs goor, maar werkt echt goed.
Maartje2016 schreef:
02-01-2018 22:51
Hier zwerft er overal Rennie door het huis...

Was volgens de kraamhulp die we bij de eerste hadden een fenomeen wat ze bij een hoop zwangere vrouwen zag :)
Rennies helpen bij mij vaak maar voor korte tijd :(.
Moiren’ schreef:
02-01-2018 22:59
Aardappel persen, 1/3 in een glas, rest aanvullen met water, neus dicht en klokken.
De rest van het sap kan je niet bewaren.

Onwijs goor, maar werkt echt goed.
Oh wow haha dat klinkt inderdaad echt onwijs goor. Maar als het helpt, is het het waard uiteraard! Dankjewel voor de tip!
HvP schreef:
02-01-2018 23:01
Oh wow haha dat klinkt inderdaad echt onwijs goor. Maar als het helpt, is het het waard uiteraard! Dankjewel voor de tip!
Ik vind het gelijk verlichting. Pepermuntje klaar leggen en na de laatste slok gelijk in je mond.
Ik heb er niet zo’n erge last van als jij denk ik (en pas sinds 37 weken) maar ik merk dat naast graviscon bij mij het volgende wel helpt:
- hoofdeinde bed omhoog (als dat niet kan misschien een extra kussen?)
- geen thee (of koffie) drinken: ik las dat je maagklep door cafeine/theine minder goed sluit. Viel mij daarna pas op dat ik inderdaad na drinken van thee last kreeg
- koolzuurhoudende drankjes vermijden
- niet te veel in 1x eten of drinken.

Sterkte ermee!
Het enige wat hier werkte was bevallen.
olla- schreef:
02-01-2018 23:14
Het enige wat hier werkte was bevallen.
Laat ik daar nog maar even mee wachten :O.
HvP schreef:
02-01-2018 23:23
Laat ik daar nog maar even mee wachten :O.
Oh zeker! Bedoelde alleen dat niks bij mij werkte. Alleen bevallen dus, nog geen kwartier nadat zoon was geboren was ik verlost van mijn maagzuur.
Ik ben met 38 wkn zwangerschap en last van hg inmiddels de pro mbt maagzuur.
Mijn slokdarm is inmiddels weggebrand.
Heb zelf alles wat er maar te vinden was op internet geprobeerd.
Liters vla en melk weggeslobberd.
Nog meer Rennies ed.
Zure dingen gegeten, pittig vermeden.
Hoofdeinde omhoog, rechtop slapen.
Vooral niet kunnen slapen.
Kleine beetjes eten en eten en drinken apart houden ivm een te volle maag.
Ik heb Omeprazol en Antigel.
Werken nauwelijks en nu na een bijna opname van de gyneacoloog Ranitidine voorgeschreven gekregen.
Eindelijk, na al die weken heb ik iets dat enigzins werkt.
olla- schreef:
02-01-2018 23:31
Oh zeker! Bedoelde alleen dat niks bij mij werkte. Alleen bevallen dus, nog geen kwartier nadat zoon was geboren was ik verlost van mijn maagzuur.
Ik had voor de zwangerschap helaas ook al last van snel brandend maagzuur :(. Dus hoop dat het na de bevalling in ieder geval niet meer zo erg is dat het nu is!

Moet vast een verlossing zijn geweest voor jou! :O
Bij mij hielp okugest...

Ik had er vooral liggend last van en wat bij mij ook hielp was voor het slapen nog iets eten (in mijn geval een appel en een peer). Maar dan bedoel ik letterlijk voor het slapen dus ik nam een bakje en mesje mee en at liggend in bed. Als ik het een half uur eerder beneden pakte had het geen zin.

Sterkte TO. Bij mij is dat de enige fysieke klacht geweest die ik tijdens mijn zwangerschap heb gehad dus hopelijk loop jij net als ik ook met 41 weken nog fluitend over de markt ;-)
Melk helpt hier altijd tijdelijk naar daarna komt het dubbel zo erg terug.
Wat hier echt direct en ook voor een uur of 3 minstens helpt is antagel.
Te koop bij de apotheek , niet echt lekker maar het helpt echt enorm.
Zuivel (melk) kan helpen, maar je kan beter een magere variant kiezen. Ivm vetten in bijvoorbeeld volle melk.

Ik heb er ook meer last van bij vetter eten, koolzuur houdende drankjes en citrusvruchten. En verder Rennies door het hele huis inderdaad. Maar ik ben nog maar 20 weken zwanger en heb ook wel eens gelezen dat hoe verder je komt, des te minder helpt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven