Napraattopic Deel 94
zaterdag 23 december 2017 om 20:48
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

dinsdag 2 januari 2018 om 23:18
Moiren’ schreef: ↑02-01-2018 23:15Och hemel.
entertainment/mijn-eigen-bridget-jones- ... ges/398688

dinsdag 2 januari 2018 om 23:53
Het zou me niks verbazen als ze dat écht zou doen...
De snelheid waarmee ze op haar topic reageert vind ik ook een beetje eng. Ze praat alles goed en heeft meteen haar woordje klaar. Ik ben erg benieuwd hoe lang ze het volhoudt om telkens nog te reageren op het topic. Iedereen waarschuwt haar steeds voor dezelfde dingen maar ze geeft niet op. Daarom reageer ik ook niet, ze is zo voorspelbaar, het heeft helemaal geen zin.
woensdag 3 januari 2018 om 09:01
Ze doet haar nick wel eer aan wat een huilie.Moiren’ schreef: ↑02-01-2018 23:15Och hemel.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

woensdag 3 januari 2018 om 09:03
Nee, het is omdat mensen met een geloof juist wél die zekerheid hebben. Dat roept heel vaak weerstand op bij niet gelovigen, want die hebben vaak nog dat beeld van een dom goedgelovig schepseltje in een hutje op de bible belt voor zich, dat ze tot groot vermaak van omstanders wel eens onderuit zullen schoffelen.
Als dat niet lukt worden ze steeds agressiever in hun uitingen.
En ja, daartegen ga je als gelovige dan in de verdediging.
woensdag 3 januari 2018 om 09:09
Ik heb ook die zekerheid. Zonder geloof.Dymphnatam schreef: ↑03-01-2018 09:03Nee, het is omdat mensen met een geloof juist wél die zekerheid hebben. Dat roept heel vaak weerstand op bij niet gelovigen, want die hebben vaak nog dat beeld van een dom goedgelovig schepseltje in een hutje op de bible belt voor zich, dat ze tot groot vermaak van omstanders wel eens onderuit zullen schoffelen.
Als dat niet lukt worden ze steeds agressiever in hun uitingen.
En ja, daartegen ga je als gelovige dan in de verdediging.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

woensdag 3 januari 2018 om 09:18
Uit jouw vorige post krijg ik toch een klein beetje het idee dat je niet-gelovigen niet heel positief beziet.
De discussie over geloof gaat volgens mij mis omdat het gaat over iets dat niet te bewijzen is (beide kanten op), maar dat mensen dat dan toch gaan proberen. Met voorbeelden, of door er van alles bij te halen om hun gelijk maar te halen.
Net zoals een gelovige niet kan bewijzen dat het waar is kan ik niet bewijzen dat mijn niet-geloven waar is.
Dus zijn discussies zinloos, omdat die er altijd op gericht zijn om de ander te overtuigen.
Gesprekken erover kunnen wel heel verhelderend en interessant zijn, maar alleen als van beide kanten er oprechte interesse is en niet toch stiekem een heel klein beetje het gevoel dat die ander toch wat mist.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

woensdag 3 januari 2018 om 09:22
Helemaal dit.Solomio schreef: ↑03-01-2018 09:18Uit jouw vorige post krijg ik toch een klein beetje het idee dat je niet-gelovigen niet heel positief beziet.
De discussie over geloof gaat volgens mij mis omdat het gaat over iets dat niet te bewijzen is (beide kanten op), maar dat mensen dat dan toch gaan proberen. Met voorbeelden, of door er van alles bij te halen om hun gelijk maar te halen.
Net zoals een gelovige niet kan bewijzen dat het waar is kan ik niet bewijzen dat mijn niet-geloven waar is.
Dus zijn discussies zinloos, omdat die er altijd op gericht zijn om de ander te overtuigen.
Gesprekken erover kunnen wel heel verhelderend en interessant zijn, maar alleen als van beide kanten er oprechte interesse is en niet toch stiekem een heel klein beetje het gevoel dat die ander toch wat mist.
( los van het feit hoe ze niet-gelovigen ziet, want dat kun je niet weten.)

woensdag 3 januari 2018 om 09:29
Moiren’ schreef: ↑02-01-2018 23:15Och hemel.
Ik kom niet verder dan de OP

Toch nog even verder gelezen, en wie vindt het weer wel leuk?

woensdag 3 januari 2018 om 09:33
Ik stop even met quoten omdat de post anders zo lang wordt.
Nee, ik heb absoluut geen negatieve gevoelens over niet-gelovigen, echt niet. Dat is echt je eigen interpretatie.
Maar Ana-Isabel benoemde het al: het gaat om wederzijdse nieuwsgierigheid. En die mist vaak in dit soort discussies. Ik heb het afgelopen jaar deelgenomen aan twee topics over het geloof, en in beide gevallen begonnen die heel leuk en oprecht, met goede vragen naar beide kanten. Maar beide keren ook begonnen zich dan ook weer forummers te mengen die het topic zagen als een podium om hun grieven te spuien of goedkoop te scoren.
En dan werd het hele oude riedeltje weer afgedraaid: misbruik/onderdrukking/ spaghettimonster/ ontkennen van de evolutie/ bladiebla. En dan liefst met zo veel mogelijk gemeenplaatsen (IEDEREEN weet toch dat geloven dom is?).
En wat mij dan raakt is dat als geprobeerd wordt daar nog een serieus antwoord op te geven, dat wordt afgedaan als "in de verdediging gaan"
Nee, ik heb absoluut geen negatieve gevoelens over niet-gelovigen, echt niet. Dat is echt je eigen interpretatie.
Maar Ana-Isabel benoemde het al: het gaat om wederzijdse nieuwsgierigheid. En die mist vaak in dit soort discussies. Ik heb het afgelopen jaar deelgenomen aan twee topics over het geloof, en in beide gevallen begonnen die heel leuk en oprecht, met goede vragen naar beide kanten. Maar beide keren ook begonnen zich dan ook weer forummers te mengen die het topic zagen als een podium om hun grieven te spuien of goedkoop te scoren.
En dan werd het hele oude riedeltje weer afgedraaid: misbruik/onderdrukking/ spaghettimonster/ ontkennen van de evolutie/ bladiebla. En dan liefst met zo veel mogelijk gemeenplaatsen (IEDEREEN weet toch dat geloven dom is?).
En wat mij dan raakt is dat als geprobeerd wordt daar nog een serieus antwoord op te geven, dat wordt afgedaan als "in de verdediging gaan"

woensdag 3 januari 2018 om 09:42
Dymphnatam schreef: ↑03-01-2018 09:33Ik stop even met quoten omdat de post anders zo lang wordt.
Sprookje, je vergeet sprookje.

woensdag 3 januari 2018 om 11:20
Het hek staat weer open.
thuis/bang-voor-bepaalde-personen/list_messages/398790
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
woensdag 3 januari 2018 om 11:21
charlottew88 schreef: ↑03-01-2018 11:20Het hek staat weer open.

Geen bijzonderheden
woensdag 3 januari 2018 om 11:23
Ja, nou....je zal maar bedreigd worden met dit dat. Doodeng toch?charlottew88 schreef: ↑03-01-2018 11:20Het hek staat weer open.

There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 3 januari 2018 om 11:25
Nou heGrobbekuiken_ schreef: ↑03-01-2018 11:23Ja, nou....je zal maar bedreigd worden met dit dat. Doodeng toch?![]()

woensdag 3 januari 2018 om 11:37
Volgens mij is dit een reïncarnatie van ValerieFaldera. Die had identieke verhalen over hoe haar man en zij elkaar wél nog een leven gunden na de geboorte van hun kind en was ook heel fel op burn-outs.

woensdag 3 januari 2018 om 11:38

woensdag 3 januari 2018 om 14:37
Lees ook is niet meer wit.
Er stond wel een malle molen als een gek te draaien.
Vond inspiratie voor lekkere hutspot en hapas vond.
Daardoor toch iets te lang gebleven.
Zie en zag in terugblik ook de kunstwerken van in klei gevatte vaag in A.
Was in koffietijd. Niet duidelijk of die ook nog afgebakken moesten worden.
Maar nu zie ik langwerpig vrucht waar een punt uit is gesneden.
Verder de groeten en de wensen liet ik al achter,
Er stond wel een malle molen als een gek te draaien.

Vond inspiratie voor lekkere hutspot en hapas vond.
Daardoor toch iets te lang gebleven.
Zie en zag in terugblik ook de kunstwerken van in klei gevatte vaag in A.
Was in koffietijd. Niet duidelijk of die ook nog afgebakken moesten worden.
Maar nu zie ik langwerpig vrucht waar een punt uit is gesneden.
Verder de groeten en de wensen liet ik al achter,