Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
04-01-2018 13:10
Ik lees een beetje half mee, miskraam is maandagochtend gebeurd.

Weet nog niet hoe nu verder. Over twee weken controle in elk geval.

Man en ik moeten ook nog onze dossiers opvragen bij het VUmc zodat we straks in België kunnen aanmelden. Weet ook nog steeds niet waar precies eigenlijk.
Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, heb eigenlijk geen woorden voor het verdriet dat jullie keer op keer treft. Kan je alleen een digitale :hug: geven en hopen dat ze in België meer voor jullie kunnen betekenen.
Knuffel voor jou flip en flipman
dank jullie wel voor jullie reacties.. fijn om te horen dat jullie precies dezelfde mening delen.

Ja het is heel erg moeilijk, tegen wie zeg je wat en wanneer. De een begrijpt het wel, de ander begrijpt het niet.
En Ik (wij) zijn degene die dit traject moeten ondergaan, en niemand heeft dat iets over te zeggen, wie we wat moeten vertellen.

knuffel voor jou flip :hug:
:hug: Flip

Stapje voor stapje. Ik hoop dat je snel een beetje opknapt en schoon bent met de controle.
Voor de rest hoop ik dat jullie in 2018 de o zo gewenste doorgaande zwangerschap gaan krijgen, en als jullie daarvoor naar België moeten dan hoop ik dat het allemaal een beetje soepel verloopt.
Dionne: Dan is je HCG aan het stijgen! Super!

Yara: Ik vond mijn puncties ook meevallen! Moet toe geven dat een onder narcose plaatsvond, maar toch...

Thjs: wat raar van je tante: je hebt toch geen informatie plicht oid? Ik snap best dat ze belangstelling wil tonen, maar hier krijg ik jeuk op nare plaatsen van. Het gaat toch niet om je tante maar om JOU?!

Flip: Ik denk aan je.

Sheela: ik heb een scratch gehad. Drie keer zelfs. Laat maar weten als je vragen hebt.

Fruity: Benieuwd naar je echo. Is die op 15/01?

Duuf: Hoe is het met de verbouwing? En heb je inmiddels een datum?

MwStippel: wanneer heb je de eerste echo’s?

Hier hebben we geregeld kijkers, maar ‘t is nog steeds “gluren bij de buren” & “kijken - kijken - niet kopen”.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Flipje... knuffel <3 denk aan je ..
Ik heb vandaag om 11:50 uur de eerste echo. Ik ben weer te vroeg in het ziekenhuis. Dus nog maar even de tijd nemen voor koffie.

Dionne. Wat fijn. Ik blijf duimen hoor.

Flipje dikke knuffel voor jou.
Zo, ik heb de echo gehad. Ik stapte gewoon blij de wachtkamer in. Eindelijk actie. (Naast mij in de lift stond ook een glunderende vrouw. Ik schat dat ze voor een tp kwam. Ze ging ook binnen bij de behandelkamers.) En gelukkig heb ik ook eens positief nieuws te melden na al die tijd wachten.

Alles zag er prima uit. Ik start vanavond met de Fostimon. Ik kreeg een compliment over de hoeveelheid eicelblaasjes gezien mijn leeftijd. Ze telde er 14 mooi verdeeld over beide eierstokken. Ik zal me nog maar niet rijk rekenen maar de arts was er erg positief over. En ze dacht ook dat het met de dosis van 150 ie Fostimon wel goed zou komen. Over 10 dagen heb ik de volgende echo. Zondag 14 januari dus dat komt werktechnisch ook weer prima uit.

Ook nog aangegeven dat ik zo bang ben dat het TESE zaad slecht is van kwaliteit. En omdat ze zoek-ICSI gaan doen bij ons. De arts gaf aan dat ze standaard zoek-ICSI toepassen bij MESA en TESE zaad. Dat het dus niets zegt over de kwaliteit noch hoeveelheid van man's zaad.

Bedankt voor al jullie reacties over wel vertellen op je werk of niet.
Ik denk dat ik het niet ga vertellen op mijn werk tenzij het echt nodig is. Ik wil de gemiste uren toch inhalen. Tenzij ik me echt ziek moet melden door overstimulatie of een andere complicatie. Het is fijn dat de werkgever je vrij dient te geven zonder verlies van vakantie uren voor de behandelingen. Maar ik heb door een burn out het afgelopen jaar al amper gewerkt. En mijn werkgever is erg begripvol en steunend geweest. Daarom voel ik me er beter bij om de gemiste uren voor echo's op een ander moment in te halen. Ik kan ook flexibel en thuis werken dus dat komt goed.

Hoe was jou echo Yara?
Dankjewel allemaal 🎉🍀😘

MvrStippel
WoW dat is nu eens een positief bericht. Wat fijn zeg dat alles er goed uit zag en de medicatie hun werk heel goed doen. En ook nog een heel mooi aantal follikels. Ik ga heel hard duimen voor je!

Yara
Hoe was jouw echo?
Wat een fijn nieuws dat je mag gaan stimuleren mevrouw Stippel!

Ik heb het overigens ook nooit op mijn werk verteld, echo’s kunnen vaak ‘s ochtends vroeg en alleen met de punctie ben je een of twee dagen afwezig/ ziek. (Bij mij viel de tweede punctie toevallig in een korte vakantie dus toen is het niet eens opgevallen dat ik er niet was.)

Flipje even een dikke digitale knuffel.
Hallo meiden. Hier nu echt de griep. Heb best veel geslapen vanavond, alleen nu wakker😨.

Baggal, dank je het is nu wel 50%/50%
Ik zie het deze week wel.

Dionne en mevrouw Stippel: Vandaag om bijna dezelfde tijd mijn afspraak als mevrouw Stippel. Kwart over 12 moest ik bij het EMC zijn.

Mijn rechterkant waren aardig wat blaasjes. De meesten al boven de 10 mm. Links wat minder. Geen overstimulatie, morgen terug voor een nieuwe echo en dan maandag of dinsdag punctie.

Ik had nog gevraagd naar mijn andere mail merknaam maar deze word in buitenland veel gebruikt en EMC kiest voor een kort traject in een eigen periode van een vrouw. Ook de in te spuiten hormonen zijn op de vrouwen
aangepast, ze zeggen om de kans op overstimulatie te verkleinen..

Ik ben alleen vergeten te vragen wat voor medicatie je krijgt. Doe ik morgen.

Slaap lekker meiden. :)
Hoe is het met iedereen?
Dionne hoe voel je je? Gaat het goed?

nou vandaag weer een echo gehad. En maandagmorgen mag ik voor de punctie. Maar kom er twee uur geleden achter dat ik geen spuiten en naalden had gekregen voor de pregnyl. Ziekenhuisapotheek was dicht. Spoedlijn gebeld. Tig keer doorverbonden en zou terug gebeld worden.

Huisartsenpost maar gebeld, daar een nummer van de apotheek in Spijkenisse gekregen. Ondertussen gezocht op internet wat ik nou precies miste.

Gelukkig wilde mijn man wel even heen en weer sjeezen en nu heb ik alles gelukkig in huis.

En nu net belde pas de gynaecoloog can EMC terug.

Als ik daar op hadden moeten wachten....
o_o
Nu maandag op naar een spannend weekje na maanden van geduld.
mevrouwstippel wat fijn dat je nu positief nieuws heb ontvangen, en dat de medicatie zijn werk doet:) ga voor je duimen voor nog meer positief nieuws!

yara spannend dat je maandag de punctie heb. ik heb 2 medicatie kregen, diazepam en nog een prik in me bil (geen idee wat dat was) de punctie zelf was niet heel erg pijnlijk, was beetje een vervelend gevoel. Bij mij moesten ze ook aan de rechterkant in me buik drukken, want 1 eierstok ligt vrij hoog.

oh nee, blij dat je daar nog beetje op tijd achter kwam, en fijn dat je man nog even snel heen en weer is gereden om de prikken te halen:D

Hier gaat alles goed. Gisteren mijn eerste intake en acupunctuur gehad.
Ik weet niet zo goed of ik hiermee door ga, denk het niet.
Ik had er niet zoń fijn gevoel bij eigenlijk; daar komt bij dat ik nu weer ovulatie testen moet gaan doen van der, om mijn cyclus in de gaten te houden. Ik moet een eet schema aanhouden ( koud dieet en bloed voedend dieet) daarnaast moet ik elke week terug komen en als ik een punctie of terugplaatsing heb moet ik op die dag 2 keer langskomen, en dit gaat mij 67,- euro per behandeling kosten .

mensen die ik spreek vinden dit geld klopperij en onzin..
Thjs dat klinkt heel anders dat de acupunctuur waar ik was. Heel 'westerse' benadering Niets over eten/kruiden en warm koud. Meer over ontspanning en in balans zijn. Even bijkomen in stressrijke periode. Hij had het over baadt het niet dan schaadt het niet. kon ook niets doen voor man.Ik krijg 3 sessies voor de punctie geloof ik en een erna. Ik weet niet of t helpt maar beetje stressreductie vind ik wel n nuttige insteek. En toch overgestapt naar dure verzekering dus kan het declareren.

Wat een gedoe met die spuiten yara. Succes met punctie
Animal: Ik heb je een PB gestuurd, ik weet niet of deze is aangekomen?
Dazzle,nee nog niet... ik zal jou er ook 1 sturen
Yara wat een gedoe met de pregnyl naalden. Hopelijk ben je al wat opgeknapt van de griep.

Heel veel succes morgen met de punctie. Ik hoop dat het je goed mee valt en dat er een mooie opbrengst is.

Aankomende week hebben nog een aantal dames weer een echo echo toch...ik duim in ieder geval.

Hier prikken we gestaag verder. Zondag weer een echo.
Dazzle, hij blijft in postvak uit hangen...

Yara succes morgen!
Yara
Ik voel me goed. Af en toe een steek maar dat hoort er bij dus nemen we voor lief. Verder voel ik me hetzelfde als anders.

Hoe is de punctie gegaan? Vond je het mee of tegenvallen?

Was nog spannend dan met de naalden maar gelukkig, uit goed al goed.

MevrouwStippel
Hoe gaat het bij jou? Heb jij ook nog een echo gehad (behalve vrijdag)
Yara, succes vandaag!

Dionne, weet jij al wanneer je de eerste echo hebt?

Acupunctuur, wat een verschil tussen de verschillende praktijken zeg. Ik ben een tijdje naar een osteopaat geweest omdat ik ook het gevoel had dat mijn lichaam soms "vast" zat. Ik vond het toen heel fijn dat ze aangaf vooral op de reguliere geneeskunde te vertrouwen en dit een aanvulling was. Na 3 behandelingen was het ook klaar omdat er niets meer vastzat. Maar op zich had ik nog wel vaker gewild want het werd vergoed en ik vond het echt heerlijk ontspannend.
Thjs, ik zou op mijn gevoel vertrouwen en als dat negatief is niet doen.

Mevrouwstippel, wbt werk, gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. Jouw werkgever klinkt als een fijn persoon dus ik snap wel dat je nu niet weer veel vrij wilt nemen. Ik heb trouwens ook een ongeschreven afspraak dat we beide niet zo moeilijk doen over werktijden, scheelt een hoop stress.
MevrouwStippel
Hoe gaat het bij jou? Heb jij ook nog een echo gehad (behalve vrijdag)
[/quote]

Nee, ik heb zondag 14-01 pas weer een echo. Dan ben ik 14 dagen aan het stimuleren. Vind ik wel redelijk laat. Dus ik verwacht de week na 14-01 wel een paar keer extra voor een echo te moeten om de groei van de eicellen in de gaten te houden. Ervan uitgaande dat de medicatie zijn werk doet dan. En dan hopelijk vlot de punctie ook daarna.

En dan ontzettend hopen en duimen voor eicellen, bevruchtingen, goede kwaliteits embryo's en innesteling.... Aaahhh wat een hoop en vrees gaat er gepaard met dit traject.

Maar hoop doet leven, zonder hoop zou niemand meer aan zo'n traject beginnen denk ik. Maar wat is het retespannend.

Zizo en Diamond hebben jullie al een concrete startdatum?

Dames die wachten op een cryo terugplaatsing...hebben jullie nieuws?

Boulu, Missfidler, Duufje op naar de echo. Ik hoop ontzettend op positief nieuws.
Thjs en Miekje: ik heb geen ervaring met acupunctuur maar denk dat je je gevoel moet volgen. Als je er steun uit kan halen, dan moet je het zeker doen.

@mevrouw Stippel: hebben ze je ook verteld waarom ze je zo lang laten wachten.

Dank je wel meiden voor de succeswensen.

Hier vanmorgen punctie gehad en nu weer terug naar huis. Omdat ze 14 eicellen hebben gevonden moet ik deze week goed opletten of er geen overstimulatie is. Als ik misselijk wordt of opeens heel erg aankom dan moet in gelijk bellen.

De punctie zelf vond ik niet prettig. Heb twee prikken lokaal gekregen en een morfine infuus, maar voelde de punctie wel.

Nu lekker onderweg naar huis en niks uitvoeren.
Yara ja dat met 2 spuiten vond ik ook wel ff wennen, maar ik deed ze beiden in mn buik, dat was voor mij de 1e keer dat ik blauwe plekken kreeg. Oh jij zet er 1 in de been voel je daar ook niks van? Wat een mooi resultaat! :yes: oh bah vervelend die pijn ondanks de verdoving. Nu lekker uitrusten.
Jeetje, wat was dat zaterdag lastig, maar gelukkig kreeg je alles compleet. Bij mij in de apotheek laten ze het altijd dubbelchecken door een andere medewerkers of alles erin zit.
Dionne :yes: Yes nu een echte gefeliciteerd, maar snap dat het nog wel spannend blijft.
Smurf4 succes fijn dat er weer actie is hé. :proud:
Flipje jeetje wat heftig meid, geen woorden voor wat jullie nu keer op keer hebben moet mee maken dikke knuffel. :hug:
Baggal heel herkenbaar mbt je huis, uiteindelijk heb je er maar 1 nodig, veel succes! ;-)
Mevrstippel wat fijn zeg goed nieuws :-D , laat ze nu maar lekker doorgroeien en succes met het spuiten. Lief dat je het vraagt mijn schema is klaar ik mag op 25 januari beginnen met prikken van Lucrin voor 2 dagen nu en dan begin ik de 26e met Gonal en begin februari staat de 1e FM al gepland. Nu slik ik dus alleen de pil, maar dat voelt niet echt als een start, het voelt denk ik pas weer echt aan als ik begin met het prikken.
Thjs ik snap je overweging waarom je het niet wilt doen, jeetje wat een regels allemaal, bij mij is dat gelukkig allemaal niet het geval. Maar mssn verschilt dat weer per acupuncturist?
Shine bright like a diamond
Hoi lieve meiden,

Heb weer een poging gedaan tot bij lezen, gaat zo snel! Hier gaat alles steady, afgelopen woensdag heb ik de 3e terugplaatsing gehad (1 verse en 1 cryo mislukt) en op dit moment hebben we nog 2 in de vriezer. De laatste 2x was de teleurstelling zo groot dat ik er deze keer niet zoveel vertrouwen in heb, maar we wachten uiteraard rustig af! Afgelopen keer voelde ik me zo ontzettend zwanger, dit droomde ik ook elke nacht en ik was dan ook oprecht verbaasd dat het niet zo was. Deze keer heb ik amper klachten (behalve zware, pijnlijke borsten van de utro). Het is zo'n mindfuck, dus ik probeer het ook echt zoveel mogelijk te laten rusten tot de testdatum (haha eitje :facepalm:).

Labgeek1990 Veel sterkte met het vinden van je rust!

Baggal Ik vind jou zo'n lieverd! Ik wens je een prachtig 2018 met je gezinnetje!

Yaradreamz welkom! Ik vind dit zelf een heel fijn (ongedwongen) forum en merk ook dat ik hier echt steun aan heb, je zit dus helemaal op de goede plek!

Taart1 Wat ontzettend naar dat het zo is afgelopen, opzich wel een heel goed teken dat je gelijk zwanger bent geworden, de eerste poging. Dat is volgens mij een positief vooruitzicht.

Flipje Een hele dikke knuffel, je hebt er helemaal niks aan maar ik weet niet wat ik anders moet zeggen. Ik wens jullie nu in België alle geluk van de wereld!

Miekje Hoe gaat het met jou? Wat en wanneer is de volgende stap, kun je daar al aan denken?

En de zwangere meiden (dat is toch een flinke groep na vorige maand) fijn dat alles zo goed gaat! Ik hoop dat deze maand weer net zo succesvol is als de vorige, december gaf hier toch opeens een flinke positieve boost (voor mij dan).
Hi ginger wat fijn dat je weer op t bankje zit. Beetje eenzaam maar er volgen er vast snel weer n paar. Ik duim hoor
Lief dat je naar me vraagt: volgende ms mag ik weer. Dus over n kleine maand. Dan korte protocol benieuwd hoe dat bevalt en vooral of dat ons wel gaat brengen wat onze liefste wens is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven