Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallend het nieuwe jaar in: What is your challenge?

29-12-2017 15:08 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Ik zie meerdere topics op dit forum om gezamenlijk af te vallen. Enorm fijn, dit is juist wat ik zoek! Alle schema's zitten echter al vol, dat is wel jammer. Daarom begin ik mijn eigen schema, hopende dat er meer mensen mij zullen vergezellen!

Ik wil in 2018 10 kilo afvallen. Ik eet ongezond omdat ik veel druk ben met werk en opleiding, waardoor ik stress ervaar. Ik wil hierboven gaan staan.
Ik heb laatst een challenge gedaan om 40 dagen enkel water te drinken. Als je 40 dagen een nieuwe gewoonte vasthoudt, zal het ook langdurig effect hebben in je gedrag.

MIJN CHALLENGE: Daarom wil ik de eerste 40 dagen van januari gezond eten, veel water drinken en regelmatig oefeningen doen (3x per week).

Naam, Leeftijd, Lengte, persoonlijke challenge, startgewicht - Huidig gewicht
Roos2013, 23, 1.74, 40 dagen gezond in 2018, 99 kilo - xx
Karo, 36, 1,68, 40 dagen Pascal, 78 kilo
Friez, 1,78, -25 kilo in 2018, 140 kilo
Rrraaa, 27 jaar, 172, -10 kilo, 74 kg
Krabbin: 1.60, terug naar de 65 kilo, 71
Meubeltje, 30, 1.70, Terug naar 65kg voor april, 78kg nu.
Sansi, 27, 1.79m, twaalf kilo minder gewicht mee op vakantie in juni, 103.4 kilo nu, 90 eerste streef.
SueHeck - 34 jaar - 66 kg - streef gewicht 59 kg
Flexibel - 34 jaar - 73,0 kg
Me, 26, 69,3, 1.57. Mijn challenge is meer bewegen en begint met 5 km kunnen hardlopen
Blackpom, 1.62, 65 kilo, streefgewicht 58 kilo
Willie89, 28 jaar, 1.64, doelstelling om 59,9 te wegen, nu 71,9
Trikkie - 32 jaar - 76 kg- streef gewicht 60 kg
Fattyacid, 24, 178, Challenge 6 kilo afvallen, 2 x per week sporten en niet meer snoepen, 81
anoniem_361440 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 09:19
29.76% gewijzigd
@roos2013 chips.. mijn startgewicht is 65,8 helaas haha.

Het south beach dieet is ontwikkeld door een cardioloog in Miami ter verbetering van hartklachten, cholesterol etc. Gebleken is dat je er ook goed mee kan afvallen.

Het bestaat uit 3 fases waarbij de eerste fase het strengst is. Deze fase duurt 2 weken en is gemaakt om je van je "suikerverslaving" af te helpen. In deze fase mag je alleen groente, magere kazen, magere zuivelproducten, bepaalde noten en mager vlees. Best uitdagend, maar ik moet zeggen dat ik de afgelopen 2 dagen probleemloos ben doorgekomen! Vanmorgen toen ik wakker werd dacht ik zelfs bluhh ik zit nog vol. In deze fase schijn je 3 tot 6 kg af te vallen.

De gedachte achter het south beach dieet is dat je leert vertrouwen op goede koolhydraten en goede vetten. In fase 2 voeg je bijv. fruit en volkoren producten toe, producten met een lage glycemische index dus. Fase 3 is een gezonde levensstijl waarbij je de principes van het dieet in gedachten houdt. Als je vervolgens toch te zwaar wordt en dus teveel ongezonde dingen nuttigt, ga je tijdelijk weer terug naar fase 1 of 2.

@fattyacid mijn tactiek is dus om juist diehard te starten (en heb daarom dus ook voor south beach gekozen). Tijdelijk 100% er voor gaan vind ik makkelijker dan bijv. 3 gewone maaltijden eten en verder geen ongezonde snacks. Ik ga dan snel juist wel voor het koekje..

Verder qua bewegen: ik heb een eigen paard dus train met regelmaat en sta daarnaast 5x per week poep te scheppen, en daarnaast heb ik ook nog een hond dus dat bewegen gaat redelijk vanzelf haha. Ik wil eigenlijk wel nog wat buikspier oefeningen inlassen, maar daar nog even geen puf voor. Ik ben nu nog zo aan het nadenken en voorbereiden wat ik ga eten.
Fattyacid schreef:
03-01-2018 12:57
Wat doen jullie als jullie toch perongeluk de mist in gaan? Bijvoorbeeld toch dat koekje bij de koffie? Ik vind het moeilijk om nee te zeggen tegen die kleine dingen. Vooral als ik in een cafe wat bijklets met een vriendin.
Ik ga dan altijd compenseren. Wat lekkers gehad? Dan bijvoorbeeld als avondeten geen maaltijd met rijst, maar juist veel groente en kipfilet o.i.d. hoe belangrijk ik het ook vind om af te vallen, er moet ruimte blijven om te genieten. Het moet alleen weer met mate worden. Ik krijg van WW ook weekpunten dus die wil ik in het weekend ook nog wel eens inzetten voor een wijntje met een vriendin op vrijdagavond bijvoorbeeld. Maar dan moet ik wel vooraf inplannen of dus compenseren. Het heeft eerder prima gewerkt, dus daar ga ik nu ook maar weer van uit!
Fattyacid schreef:

Wat doen jullie als jullie toch perongeluk de mist in gaan? Bijvoorbeeld toch dat koekje bij de koffie? Ik vind het moeilijk om nee te zeggen tegen die kleine dingen. Vooral als ik in een cafe wat bijklets met een vriendin.
Ik probeer de eerste tijd niks extra te nuttigen, want vooral in het begin vind ik het moeilijk om het dan met mate iets extra's.
In de loop der tijd wil ik wel weer langzaam een keer bijv. een kaasje met een wijntje (dit wil ik straks 1x p/m kunnen doen) kunnen nemen, of een koekje bij de koffie.

Vandaag verder weer een goede dag.
Vanochtend ondanks de regen en de harde wind, toch nog ruim een uur gewandeld.
Een net terug van de verjaardag van mijn schoonmoeder en heb daar alleen een kopje thee gedronken (taart overgeslagen)
Morgen werken van 7-13:30 en dan wil ik meteen doorgaan naar de sportschool.
vandaag ook een goeie dag gehad, ging makkelijker nog dan gisteren.
En het ging goed op het werk, ik sta nl in de keuken, en dan weet je het wel: Dit proeven, dat proeven, daar wat van eten enz. Vandaag niets daarvan. Net nog een eindje gewandeld.
Net mijn laatste produkt op, en dan is het al weer bijna bedtijd.
Nou, vandaag ging niet echt lekker. Teveel gesnoept, maar wel gaan sporten. Morgen weer een dag :yum:
Mooi dat het goed gaat met jullie! En voor wie een moeizame start hebben, kop op. We kunnen het. :yes:

Ik ben alvast inspiratie aan het opdoen voor het weekend. Ik weet dat de vrijdagavond en zaterdagavond altijd het moeilijkste zijn. Ik snaai dan graag. Ik probeer wat ideetjes op te doen voor verantwoorde snacks. Ik kom nu op komkommer plakjes met tonijn of filet americain, kipfiletrolletjes met light philadelphia of wat blokjes 20+ kaas van de markt. Iemand nog meer tips?

Om nog even terug te komen op mijn vorige reactie @fattyacid... Ik probeer dus te compenseren, maar alleen bij dingen die ik het waard vind. Ik denk wel eerst van als ik dit nou op eet, wordt ik hier dan echt blij van en hoe blij? Als het me niet genoeg doet en het puur om het idee eten is dan zou ik het echt proberen te laten liggen.
Ik heb een redelijke dag gehad.
O: havermout
T: fruit
L: tosti maar wel van volkorenbrood
T: gekookt ei en een beetje paprikachips (laatste restje...)
D: couscous met salade en entrecote
T: appel na een les sh'bam

Misschien in het weekend hartige snack à jacks? Is dat een idee Sansi?
Vandaag ging het lekker.
Vanavo d gezwommen en niet gesnaaid.
Ontbijt : rode besjes (diepvries) kwark + muesli
Lunch : 2 boterhammen met kaas + komkommer
Tussendoor 2 cracker abricose jam
Diner groente + vlees + 2 aardappelen.
Yoghurt na
Succes allemaal
Goed bezig allemaal! Motiveert mij ook ;)
Compenseren is wel een goeie. Probleem is dat ik af moet van mijn; ach een koekje moet kunnen. Ik merk dat ik dan al snel denk, ach... en voor ik het weet heb ik in die week 5 koekjes op terwijl ik dat niet wilde. Ik wil graag strakker worden maar sommige momenten denk ik; ach ik zie er goed uit. Niet super slank maar iig ook niet dik... mijn motivatie schommelt zeker op momenten dat ik trek heb.

Ik moet nog een manier zien te vinden dat het vanzelfsprekend is dat ik de koekjes laat staan. En juist blijer word om geen koekje te nemen. Maar heb ik wel genoeg motivatie.... hmpf
ideetjes voor hapjes:
Komkommer met filet americain
omelet met zalm en rucola
rookvlees met gekookt ei
ongezouten noten

en dan natuurlijk niet heel veel, maar een paar is prima
Gister was qua voeding echt een top dag. Heerlijk veel fruit met een pasta pesto als avond maal met heeel veeel groente. Helaas amper kunnen sporten (na een kwartiertje bijna rennend naar de wc). Ik denk dat al het kerst en oud en nieuw vreten mijn lichaam (letterlijk) nog een beetje in de weg zit. Hopelijk binnen een paar dagen minder eten is mijn lichaam weer wat leger.

Vandaag helaas de eerste mandarijn waar ik het velletje om weg haal is verschrompeld en alles behalve lekker haha.

@fattyacid Dat herken ik! Echter vind ik mezelf tijdens het afvallen altijd te veel in instelling waarbij al het lekkers "verboden" is en daar moet ik van af (denk namelijk niet dat dat de manier is om over voedsel te denken). Misschien is het een idee om 40 dagen (na 40 dagen wordt het meer een gewoonte) dat koekje niet te pakken en daarna af en toe. Misschien dat je na die dagen dat koekje 9/10 keer zonder zorgen afslaat en die ene keer dat je er dan wel zin in hebt mag het gewoon!
Amai, goed bezig allemaal. Mijn eerste dag begon heel goed.

O: yoghurt, muesli en banaan, cappuccino
T: kerstomaten
L: boterhammen met courgette-curry spread en cola zero
T: mandarijn + noten
D: koninginnesoep en vegetarische spaghetti bolognese, 1 rode wijn
T: 1 chocotoff

Ik heb geturnd en ben een uur gaan wandelen.

's Avonds ontstond er eerst een brandje in de woonkamer en toen ik die geblust had en wilde strijken, vatte mijn strijkijzer vlam. Kortsluiting en heb ik een gin-tonic gedronken om te bekomen :s

Ik snoep dus wel nog, zolang het past binnen de 1500 cal en de verhouding koolhydraat, vet, eiwit nog goed zit.

Zolang ik geen honger lijdt, gun ik mezelf dus een rode wijn bij het eten savonds. Alleen die gin-tonic had ik moeten laten. Maar ja, vandaag een betere dag.
Als ik de mist in ga doe ik niets. Ik geniet ervan en probeer daarna weer gezond te eten en bewegen. Ik mag van mezelf ook alles eten maar moet leren kleinere porties te nemen. Daar ligt mijn probleem. Over algemeen eten we best gezond hier, maar vaak te veel.

Wil ook proberen een andere levenstijl te ontwikkelen en geen dieet. :)
AusAngel schreef:
04-01-2018 08:37

@fattyacid Dat herken ik! Echter vind ik mezelf tijdens het afvallen altijd te veel in instelling waarbij al het lekkers "verboden" is en daar moet ik van af (denk namelijk niet dat dat de manier is om over voedsel te denken). Misschien is het een idee om 40 dagen (na 40 dagen wordt het meer een gewoonte) dat koekje niet te pakken en daarna af en toe. Misschien dat je na die dagen dat koekje 9/10 keer zonder zorgen afslaat en die ene keer dat je er dan wel zin in hebt mag het gewoon!
Dat is wel een goeie! Grote gevulde koeken etc laat ik al staan (dat zou ik eerst niet doen). Misschien moet ik even cold turkey aan de slag. Zodat het uit mn systeem is. Ik voel me na 3 dagen wel al een stuk beter. Ik sta niet vol op. En voel me minder vatsig dan tijdens de kerst haha!

Wie gebruikt er shakes? Voor ontbijt bijvoorbeeld. Bevalt het? Wat is lekker en betaalbaar?
karootje81 schreef:
04-01-2018 09:01
Amai, goed bezig allemaal. Mijn eerste dag begon heel goed.

O: yoghurt, muesli en banaan, cappuccino
T: kerstomaten
L: boterhammen met courgette-curry spread en cola zero
T: mandarijn + noten
D: koninginnesoep en vegetarische spaghetti bolognese, 1 rode wijn
T: 1 chocotoff

Ik heb geturnd en ben een uur gaan wandelen.

's Avonds ontstond er eerst een brandje in de woonkamer en toen ik die geblust had en wilde strijken, vatte mijn strijkijzer vlam. Kortsluiting en heb ik een gin-tonic gedronken om te bekomen :s

Ik snoep dus wel nog, zolang het past binnen de 1500 cal en de verhouding koolhydraat, vet, eiwit nog goed zit.

Zolang ik geen honger lijdt, gun ik mezelf dus een rode wijn bij het eten savonds. Alleen die gin-tonic had ik moeten laten. Maar ja, vandaag een betere dag.
Ohjeej een brandje?! Adrenaline en een verhoogde hartslag zorgt voor wat extra calorie verbranding 😋!! Dat scheelt dan weer ietsiepietsie
Ohja, ik heb me vannochtend ook gewogen..... 79,6 is mijn start gewicht in 2018. Mijn streefgewicht is rond de 65kg. Ik heb dit ook een tijd gewogen en is prima voor mijn lengte (1.73m)

Zijn hier ook nog meer die een fitbit hebben en via de app vrienden willen worden om wedstrijdjes te doen en stappen te vergelijken? (Beetje competitie is nooit erg toch?) Ben zelf geen hele erge wandelaar..
Fattyacid schreef:
04-01-2018 11:16
Ohjeej een brandje?! Adrenaline en een verhoogde hartslag zorgt voor wat extra calorie verbranding 😋!! Dat scheelt dan weer ietsiepietsie
Haha, dank je wel voor de positieve noot ;) Het waren zelfs 2 brandjes waarna ik ook de bende moest opruimen dus ben nog vrij actief geweest gisterenavond. Maar 's avonds heb ik echt de meeste moeite om niet voor de tv te hangen en te gaan snoepen. Ik overweeg nu mijn lunchwandeling naar avondwandeling te transformeren want als ik 1 keer zit, ben ik verloren, vrees ik. Misschien dat ik ook de huishoudelijke taken 's avonds gaan doen in plaats van in het weekend. Hoe doen jullie het in de avond?

Voor wie het vroeg: mijn zus neemt wel shakes en repen maar dat werkt niet voor mij. Ik wil niet het gevoel hebben dat ik afzie/mezelf wat ontzeg want dan ben ik heel snel mijn motivatie kwijt. Ik ben van meer bewegen en genieten van gezonde dingen.
@friezinnetje2014 oei jouw werk maakt het lastig!

Ter illustratie mijn dag:
O: 3 gebakken eieren met yorkham (zonder brood dus)
T: rolletjes kalkoenfilet met smeerkaas
L: ceasar salad (zelf kipfilet gebakken, geen croutons en speciale suikervrije dressing van body&fit)
T: stukjes komkommer met humus
T: speciale suikervrije chocoladepudding van body&fit
D: biefstukjes en gegrilde tomaat met mozzarella, pijnboompitten en pesto + als toetje kwart bakje ricotta met wat zoetstof en vanille extract

Even sneaky gewogen alvast aangezien ik propvol na zo'n dag zit en me afvroeg of dit wel goed gaat.. -1,4 kg nu en 2 januari begonnen. Zo blijf ik wel gemotiveerd om dit rare dieet 2 weken door te komen!
Fattyacid schreef:
Ik hou voor mezelf een beetje, een soort van, 80-20 regel aan. Dit betekend dat ik doordeweeks gewoon normaal en gezond eet en in het weekend best wat lekkers mag. Een wijntje of een bakje chips etc

Voor mij werkt dit omdat ik denk dat het anders niet vol te houden is. En ik ben zo 15 kg afgevallen 2 jaar geleden. Het hardlopen helpt natuurlijk ook dus af en toe wat lekkers kan best.
Nou, ik zit in een redelijk ritme. Werken helpt daar wel goed bij merk ik. We eten de hele week vegetarisch (laatst op Netflix de documentaire Cowspiracy gekeken en dat vond ik wel confronterend). Ik heb voor kerst het boek The Green Kitchen gekregen met allemaal leuke vegetarische recepten erin. Als ontbijt eet ik havermout, als lunch salademet veel groenten of zelfgemaakte soep of soms gewoon crackers met beleg. Ook heb ik deze week al 2x gesport. Niet erg fanatiek, maar beter iets dan niets! Ben benieuwd naar het resultaat maandag!
SueHeck ik ben ook fan van 80/20! Is op het moment ook hoe ik het een beetje aanpak. Ik weet alleen wel van mijzelf dat ik mij met sommige dingen niet goed in de hand heb. Nog een beetje oefenen dus haha!

Mijn lunch was vandaag ENORM. Gelukkig niet heel ongezond, maar blijkbaar kan ik nu al minder op dan voor de kerst.. Ik heb een salade gehad van de saladebar en een hollandse bonensoep. Ik vind het heel fijn dat de kantine van mijn stageplaats aan geeft hoeveel caloriën er in de producten zitten (behalve dan de salade bar, daar blijken kaartjes overbodig te zijn).

Ohhja, ik had natuurlijk ook nog een eitje! Mijn broodjes heb ik maar laten liggen haha. (Ik wil sowieso liever wat minder brood eten)
Krijg goede eet inspiratie van jullie! :)

Vandaag niet zoveel gegeten. Straks nog kipfilet, aardappeltjes, champignons en doperwten met wortel en na het sporten kwark met granaatappelpitjes.
Als ik me hier aan houd heb ik een goede dag gehad. Morgen hele dag feest dus even opletten ..

Morgen van plan vroeg op te staan en dan te gaan wandelen of hardlopen!
Vandaag gaat goed!

O: magere yoghurt beetje muesli en honing
L: 3 eitjes (scrambled egg) en 3 cracottes met light zuivelspread
T: Appel

En een dik uur gesport! 500kcal verbrand. Maar nu.... nu krijg ik enorme zin in iets lekkers... en moet ik het tot 6 volhouden

Diner: kip met heeel veel groente
Wat zijn jullie goed bezig! Ik ga vanavond even sporten: lesje body Attack. Overdag gezond gegeten op een klein blokje pure chocola na.
Goed bezig allemaal! Oh en tussen de tips zaten wel wat bruikbare tussendoortjes. Zalm, Snack a jacks, komkommer en filet ingeslagen.

Hier ook een prima dag:
7.45 ontbijt: Skyr met banaan
10.45 eerste pauze: 2 Boterhammen met philadelphia en kipfilet
13.30 tweede pauze: 2 Boterhammen met philadelphia en kipfilet en een mandarijntje
Thuis 18.30 avondeten: Pasta met een berg groentemix, kruiden en kipfiletblokjes

Heb al de hele week een Pommelo in huis liggen, dus die ga ik straks nog even proberen als tussendoortje :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven