Radeloos i.v.m. werk
donderdag 4 januari 2018 om 16:45
Op dit moment weet ik niet meer wat ik met mijn werk + bijbehorende studie aanmoet en om die reden heb ik dit topic geopend, zodat wat meningen van anderen dan mijn vriend krijg.
Inmiddels werk ik ruim 4 jaar bij dezelfde werkgever. De eerste twee jaar was er eigenlijk niets aan de hand, maar sindsdien gaat het eigenlijk steeds minder (en in mijn hoofd maak ik het ook nog eens steeds erger).
Vier jaar geleden heb ik mijn HBO-opleiding afgerond, en ben ik begonnen aan de vervolgopleiding welke je geacht wordt te volgen als je in deze tak werkzaam bent. Nu lukte dat totaal niet en ben ik overgestapt naar een andere universiteit.
In eerste instantie ging het hier prima, echter is er één vak welke ik nu voor de tweede keer niet gehaald heb. De eerste keer baalde ik (had er zelf een goed gevoel over, maar goed.. kan gebeuren), uitwerking opgevraagd en naast de voorbeelduitwerking gelegd, zodat ik wist waar ik de mist in ben gegaan. De tweede keer was ik dan ook in volle overtuiging dat ik het tentamen gehaald had.
Toen ik vandaag het cijfer kreeg en bleek dat ik weer een onvoldoende had, voelde ik me erg k* en wilde ik eigenlijk per direct met baan en opleiding stoppen.
Daarnaast komt ook nog dat ik er een tijdje uit ben geweest vanwege een zwangerschap, en eenmaal weer aan het werk had ik last van concentratieproblemen wat heeft geleid tot een negatieve beoordeling. Dit heeft me erg onzeker gemaakt.
Ik heb dit destijds al aangekaart en die onzekerheid is echt al een stuk minder, maar ik blijf het spannend vinden om mijn mail te openen en lezen dat er weer iets niet helemaal goed is/wat de volgende keer iets anders moet. Dit ligt helemaal bij mij, want collega's geven aan dat dit ook wel echt beter gaat en dat ze groei zien.
Nu ik dus voor de tweede keer die onvoldoende heb, zie ik het allemaal niet meer zo zitten met het werk en bijbehorende opleiding (zonder opleiding zal ik uiteindelijk niet kunnen blijven).
Ik heb nu heel erg het gevoel dat het te hoog gegrepen is voor mij/ik het niet kan en ik ga niet meer met plezier naar mijn werk en opleiding. Het allerliefst zou ik een andere baan zoeken (maar geen idee wat) die wat lager ligt qua niveau. Helaas heb ik wel een studieschuld bij deze werkgever. Ik weet wel dat ik het niet ga volhouden tot mijn pensioen als ik me zo voel zoals nu.
Komende week heb ik mijn beoordelingsgesprek over 2017, ik wil het daar zeker bespreken (al weet ik nog niet hoe), maar ik zou ook graag jullie tips/adviezen horen!
Overigens staat mijn vriend volledig achter mijn keuze, wat ik ook doe/wil uiteindelijk.
Inmiddels werk ik ruim 4 jaar bij dezelfde werkgever. De eerste twee jaar was er eigenlijk niets aan de hand, maar sindsdien gaat het eigenlijk steeds minder (en in mijn hoofd maak ik het ook nog eens steeds erger).
Vier jaar geleden heb ik mijn HBO-opleiding afgerond, en ben ik begonnen aan de vervolgopleiding welke je geacht wordt te volgen als je in deze tak werkzaam bent. Nu lukte dat totaal niet en ben ik overgestapt naar een andere universiteit.
In eerste instantie ging het hier prima, echter is er één vak welke ik nu voor de tweede keer niet gehaald heb. De eerste keer baalde ik (had er zelf een goed gevoel over, maar goed.. kan gebeuren), uitwerking opgevraagd en naast de voorbeelduitwerking gelegd, zodat ik wist waar ik de mist in ben gegaan. De tweede keer was ik dan ook in volle overtuiging dat ik het tentamen gehaald had.
Toen ik vandaag het cijfer kreeg en bleek dat ik weer een onvoldoende had, voelde ik me erg k* en wilde ik eigenlijk per direct met baan en opleiding stoppen.
Daarnaast komt ook nog dat ik er een tijdje uit ben geweest vanwege een zwangerschap, en eenmaal weer aan het werk had ik last van concentratieproblemen wat heeft geleid tot een negatieve beoordeling. Dit heeft me erg onzeker gemaakt.
Ik heb dit destijds al aangekaart en die onzekerheid is echt al een stuk minder, maar ik blijf het spannend vinden om mijn mail te openen en lezen dat er weer iets niet helemaal goed is/wat de volgende keer iets anders moet. Dit ligt helemaal bij mij, want collega's geven aan dat dit ook wel echt beter gaat en dat ze groei zien.
Nu ik dus voor de tweede keer die onvoldoende heb, zie ik het allemaal niet meer zo zitten met het werk en bijbehorende opleiding (zonder opleiding zal ik uiteindelijk niet kunnen blijven).
Ik heb nu heel erg het gevoel dat het te hoog gegrepen is voor mij/ik het niet kan en ik ga niet meer met plezier naar mijn werk en opleiding. Het allerliefst zou ik een andere baan zoeken (maar geen idee wat) die wat lager ligt qua niveau. Helaas heb ik wel een studieschuld bij deze werkgever. Ik weet wel dat ik het niet ga volhouden tot mijn pensioen als ik me zo voel zoals nu.
Komende week heb ik mijn beoordelingsgesprek over 2017, ik wil het daar zeker bespreken (al weet ik nog niet hoe), maar ik zou ook graag jullie tips/adviezen horen!
Overigens staat mijn vriend volledig achter mijn keuze, wat ik ook doe/wil uiteindelijk.
donderdag 4 januari 2018 om 20:19
Dank je JollyRider! Ik ga contact opnemen met de studie adviseur en ik zal je aanbod in mijn achterhoofd houden!JollyRider schreef: ↑04-01-2018 20:00Oh en bedenk nog iets: deze studie vergt niet het uiterste op intellectueel gebied, maar wel op doorzettingsvermogen. Als je het afmaakt weet iedere werkgever dat je weet wat doorbeuken is, dat je door beton gaat en dat je niet opgeeft ook al lijkt de finisch een klere-eind weg. Hobbels zoals dit vak horen er bij, en er komen er nog meer. Maar blik op oneindig en beuken maar, en je komt er wel.
Als je geen docent kan vinden, of je wil eens een second opinion, dan mag je me wel eens een uitwerking sturen. Ik geef geen bijles, maar als ik zo kan helpen for ik het graag
Ik werk overigens in de controlepraktijk.
Wat ook nog meespeelt is dat ik nog 1 kans heb voor BIV, daarna mag ik niet eens verder als ik hem weer niet gehaald heb. Extra druk dus..
donderdag 4 januari 2018 om 20:21
Mooi, controle-ervaring gaat je helpen. Hoe lang voor je laatste kans?ikweethetnietmeer18 schreef: ↑04-01-2018 20:19Dank je JollyRider! Ik ga contact opnemen met de studie adviseur en ik zal je aanbod in mijn achterhoofd houden!
Ik werk overigens in de controlepraktijk.
Wat ook nog meespeelt is dat ik nog 1 kans heb voor BIV, daarna mag ik niet eens verder als ik hem weer niet gehaald heb. Extra druk dus..
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
donderdag 4 januari 2018 om 20:26
Het tentamen is pas weer 30 mei, duurt nog even dus. En genoeg tijd om hulp te vindenJollyRider schreef: ↑04-01-2018 20:21Mooi, controle-ervaring gaat je helpen. Hoe lang voor je laatste kans?
donderdag 4 januari 2018 om 20:29
Goed zo! Organiseer alle hulp die je kan krijgen, maak je hoofd leeg en de beuk er in. Ja, de drukke maanden komen er aan, maar daar moet je werkgever maar even niet over zeuren. Studie gaat voorikweethetnietmeer18 schreef: ↑04-01-2018 20:26Het tentamen is pas weer 30 mei, duurt nog even dus. En genoeg tijd om hulp te vinden.
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
donderdag 4 januari 2018 om 20:34
Tijdens de zwangerschap (en de borstvoeding) worden er allemaal bouwstoffen uit het lichaam van de moeder onttrokken ten gunste van het kind. Dat kan ook effect hebben op je cognitief functioneren. Mijn advies is om ook naar de voedingskant te kijken en na te gaan of je eventuele tekorten hebt. Visolie, walnoten, granaatappel, bosbessen, pure chocolade, voldoende vitamine D, jodium e.d. werken uitstekend om je concentratie weer terug te krijgen en zelfs slimmer te worden dan voor je zwangerschap. Het is maar een tip.ikweethetnietmeer18 schreef: ↑04-01-2018 16:45Daarnaast komt ook nog dat ik er een tijdje uit ben geweest vanwege een zwangerschap, en eenmaal weer aan het werk had ik last van concentratieproblemen wat heeft geleid tot een negatieve beoordeling.