Vapers

07-09-2017 16:07 1430 berichten
Hallo,

Alweer bijna een jaar ben ik erg happy met mijn modernere e-sigaret, daarvoor heb ik meerdere modellen gehad tot aan de eerste elektrische sigaret die naar oude sokken smaakte en niet zo 'n succes was.
Deze echter heeft me compleet van het roken afgehouden, ook alweer een jaar geleden.
Het was niet mijn plan maar het is toch een soort van hobby van me geworden en vind het nog iedere keer spannend om nieuwe smaakjes uit te proberen. Uiteindelijk zal ik ook gaan stoppen met de e-sig en ben benieuwd of dat me zwaar zal gaan vallen of niet.

Zijn hier nog meer dampers om ervaringen mee uit te wisselen?

Ik damp overigens nu afwisselend liquids met 6 mg en 0 mg nicotine. Als mijn laatste flesje liquid met 6 mg op is uit mijn laatste bestelling ga ik over op de 0 mg.

Ik ben benieuwd, negatieve reacties zijn natuurlijk ook van harte welkom :hello:
Hoi Koettie, welkom!

Je zult merken dat vapen zoveel schoner is en je kleren niet meer zullen stinken. Ben benieuwd hoe dat is om een basic liquid te dampen :)

Heel veel succes, en nu lekker geen stukjes tabak meer perongeluk op je lip of in je mond :D

Welke elektrische sigaret heb je aangeschaft?
Bobby-Pin schreef:
05-01-2018 15:33
Hoi Enthousiasteling,

Zelf heb ik daar geen ervaring in.
Heb jij 'm al eens geprobeerd?
ja, net mee gestart. ik vind het geweldig! Nog nooit heb ik zo makkelijk geen gewone sigaret meer aangeraakt. Maar ik maak me wat zorgen over de gezondheidsrisico's.
enthousiasteling schreef:
05-01-2018 15:44
ja, net mee gestart. ik vind het geweldig! Nog nooit heb ik zo makkelijk geen gewone sigaret meer aangeraakt. Maar ik maak me wat zorgen over de gezondheidsrisico's.
Oeh wat spannend!
Voor zover wordt de tabak niet verbrand maar alleen verhit en kan dat minder kwaad. Als je mazzel hebt zijn deze dingen niet zo verslavend als sigaretten en leg je ze op een goede dag gewoon neer en kijk je er niet meer naar om.
Mijn e-sigaret vergeet ik ook wel eens.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
05-01-2018 15:41
Hoi Koettie, welkom!

Je zult merken dat vapen zoveel schoner is en je kleren niet meer zullen stinken. Ben benieuwd hoe dat is om een basic liquid te dampen :)

Heel veel succes, en nu lekker geen stukjes tabak meer perongeluk op je lip of in je mond :D

Welke elektrische sigaret heb je aangeschaft?
En niet meer in m'n jaszak, daar kan ik me zo aan ergeren.. Vooral als je met natte handen je zak in gaat, alles vies!

De Justfog Q16 gehaald, een zwarte. Had eerder al op internet gekeken maar kon door de bomen het bos niet meer zien dus ging liever naar de winkel. Fijn geholpen, ben heel benieuwd!
Ik breek eventjes in. Ben begin december weer begonnen met dampen i.p.v. roken, had eerst 12, toen 6 toen 3 mg. Heb vanaf de derde week van december drie flesjes 0 mg nicotine gedampt en ben toen gestopt. Heb nergens moeite mee gehad terwijl ik toch hele dagen aan dat ding liep te lurken. Het gebaar zat nog even in mijn systeem, maar daar ben ik nu gelukkig ook van af. Eindelijk ben ik dan nu helemaal rookvrij. :proud:

De beste wensen nog voor jullie en een dampvrij leven of 0 mg. :)
Cateautje schreef:
05-01-2018 15:48
Ik breek eventjes in. Ben begin december weer begonnen met dampen i.p.v. roken, had eerst 12, toen 6 toen 3 mg. Heb vanaf de derde week van december drie flesjes 0 mg nicotine gedampt en ben toen gestopt. Heb nergens moeite mee gehad terwijl ik toch hele dagen aan dat ding liep te lurken. Het gebaar zat nog even in mijn systeem, maar daar ben ik nu gelukkig ook van af. Eindelijk ben ik dan nu helemaal rookvrij. :proud:

De beste wensen nog voor jullie en een dampvrij leven of 0 mg. :)
Wat goed, Cateautje!

Het grappige is is dat ik gestopt ben met roken destijds naar aanleiding van jouw topic meer dan een jaar geleden :D leuk dat ik jou nu dan hier aantref en dat je zo snel met behulp van de elektrische sigaret en het afbouwen van de mg's helemaal gestopt bent.
Zelf vind ik het nog te leuk om er serieus mee te stoppen maar ben het mettertijd wel van plan.

Dank je voor de beste wensen :)
Voor jou natuurlijk ook de beste wensen en een dampvrij leven!
Koettie schreef:
05-01-2018 15:47
En niet meer in m'n jaszak, daar kan ik me zo aan ergeren.. Vooral als je met natte handen je zak in gaat, alles vies!

De Justfog Q16 gehaald, een zwarte. Had eerder al op internet gekeken maar kon door de bomen het bos niet meer zien dus ging liever naar de winkel. Fijn geholpen, ben heel benieuwd!
Zonet eventjes snel de reviews bekeken en die zijn veelbelovend. Zo te zien heb je een goede keuze gemaakt. Nogmaals succes ermee, het is zoveel fijner om niet meer te roken. Heb je al gemerkt dat je reukvermogen is verbeterd? Toen ik gestopt was met het roken van de papieren sigaret kon ik tijdens een fietstochtje zelfs ruiken dat er iemand ergens in de tuin stond te roken!

O ja, die vieze shagkruimels, ik legde mijn bijna lege pakjes shag altijd in de rommella. Die la heb ik na het stoppen opgeruimd en met de stofzuiger de kruimels eruit gezogen.
Deze kerst moest ik een bakje hebben in het kastje onder de rommella en daar lag gruis op het dekseltje, ik dacht eerst aan een insekt zoals houtworm maar het bleek bij nader inzien nog tabaksresten te zijn uit die rommella :D
Bobby-Pin schreef:
05-01-2018 15:59
Wat goed, Cateautje!

Het grappige is is dat ik gestopt ben met roken destijds naar aanleiding van jouw topic meer dan een jaar geleden :D leuk dat ik jou nu dan hier aantref en dat je zo snel met behulp van de elektrische sigaret en het afbouwen van de mg's helemaal gestopt bent.
Zelf vind ik het nog te leuk om er serieus mee te stoppen maar ben het mettertijd wel van plan.

Dank je voor de beste wensen :)
Voor jou natuurlijk ook de beste wensen en een dampvrij leven!
Kan me wel voorstellen hoor, dat je er niet zomaar mee wilt stoppen, ik ben ook gek op alles dat met rook te maken heeft, maar helaas is er bij mij bronchitis gevonden, dus leek het me het beste om de pijp aan Maarten te geven. Diep in mijn hart vind ik het jammer, maar goed, er zijn nog zoveel andere slechte dingen om me op te richten en die brengen me vast ook wat plezier. :proud:

Leuk dat je iets aan dat topic toen hebt gehad. Zo zie je maar weer dat Viva toch nog ergens goed voor kan zijn. :)
Bobby-Pin schreef:
05-01-2018 16:06
Zonet eventjes snel de reviews bekeken en die zijn veelbelovend. Zo te zien heb je een goede keuze gemaakt. Nogmaals succes ermee, het is zoveel fijner om niet meer te roken. Heb je al gemerkt dat je reukvermogen is verbeterd? Toen ik gestopt was met het roken van de papieren sigaret kon ik tijdens een fietstochtje zelfs ruiken dat er iemand ergens in de tuin stond te roken!

O ja, die vieze shagkruimels, ik legde mijn bijna lege pakjes shag altijd in de rommella. Die la heb ik na het stoppen opgeruimd en met de stofzuiger de kruimels eruit gezogen.
Deze kerst moest ik een bakje hebben in het kastje onder de rommella en daar lag gruis op het dekseltje, ik dacht eerst aan een insekt zoals houtworm maar het bleek bij nader inzien nog tabaksresten te zijn uit die rommella :D
Haha, nog niet. Vanmiddag pas gehaald dus dat zou wel heel snel zijn. Denk morgen wel, dan heb ik een feestje waar ze lekker binnen roken.
Ik haal ‘m meteen door naar m’n longen idd... Kan het niet uitleggen... Tijdens oud en nieuw feestje rokers een hijsje laten nemen en kunnen genieten van het gehoest... Ze zeiden dat vapen maar zwak was... :hello:

Bobby-Pin schreef:
05-01-2018 15:29
Volgens mij was het dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=PcEXvDKj5Ng

Hoe "inhaleren" jullie? Ik zie vaak in die filmpjes dat ze het rechtstreeks naar hun longen zuigen. Dat heb ik 1 x geprobeerd en daar laat ik het ook maar bij ;-D
Bobby, las ik jou nou over een opvolger van de ego one mini, want kan die niet vinden.
Ik ben zelf ook wel heel blij er weer een ego mega bij te hebben.

Ik inhaleer overigens op beide manieren viel me op.
Hoe merk je eigenlijk dat je coil op is? En kan je in elk merk dezelfde vloeistof gebruiken of is dat merkgebonden? Gister en vanmorgen nog wel een shaggie gerookt want heb nog. Wil als deze op is niet meer bijkopen. Merk dat het tussen m'n oren nog best lastig is, wat suf zeg. Want m'n nicotine heb ik echt wel binnen met vapen.
Bruise schreef:
05-01-2018 23:23
Bobby, las ik jou nou over een opvolger van de ego one mini, want kan die niet vinden.
Ik ben zelf ook wel heel blij er weer een ego mega bij te hebben.

Ik inhaleer overigens op beide manieren viel me op.
Nee, ik denk dat ik wat onduidelijk ben geweest in de beschrijving van mijn oude kapotte ego mini en mijn toekomstige tweede ego mini --> eGo one mini de tweede :)
Koettie schreef:
06-01-2018 11:16
Hoe merk je eigenlijk dat je coil op is? En kan je in elk merk dezelfde vloeistof gebruiken of is dat merkgebonden? Gister en vanmorgen nog wel een shaggie gerookt want heb nog. Wil als deze op is niet meer bijkopen. Merk dat het tussen m'n oren nog best lastig is, wat suf zeg. Want m'n nicotine heb ik echt wel binnen met vapen.
Dan krijg je een vieze smaak tijdens het dampen, en de dampwolken worden minder. De ene coil gaat langer mee dan de ander, het heeft ook te maken met de dikte van de liquid. Als ik het goed begrepen heb zijn de zoete liquids slechter voor je coil. Bij Sweet Jesus gingen mijn coils erg snel naar de haaien.

Jammer dat je nog wat gerookt hebt maar ik weet zeker dat het stoppen met roken je gaat lukken. Zet 'm op!
Ha op die manier de tweede versie!
Hoop dat ze snel weer worden verkocht.
Welk gedeelte werkt nog, of is tank en batterij kapot?

(fohn)
Bruise schreef:
07-01-2018 14:58
Ha op die manier de tweede versie!
Hoop dat ze snel weer worden verkocht.
Welk gedeelte werkt nog, of is tank en batterij kapot?

(fohn)
De batterij maar het kan maar zo dat ook het schroefgedeelte van het bovenstukje eveneens kapot is. Die bewaar ik wel maar de batterij gaat weg.

hahaha, nou die fohn bij ons is stuk, dat wordt 'm niet
*koelkastontdooi-blues :|
Hoe is het met de vapers en stoppers met roken?

Ik moet voor het weekend maar weer nieuwe liquids bestellen en coils want voor de AIO heb ik een pakje coils die nu bij de tweede nieuwe coil al een verbrande smaak geeft. Jammer de bammer en mijn Aspire coils zijn bijna op.

Iemand hier nog een tip over een All day vape smaakje?
Gaat wel lekker hier. Rook nog wel maar weinig. Denk twee/3 light per dag (van vriend) ipv 20+ zware shaggies :$
Liquid gaat wel redelijk snel maar alsnog veel goedkoper dan roken.

M'n coil is nog niet eens doorgebrand, na een week. Ben tevreden. :)
Sinds de derde week van december helemaal gestopt en het bevalt me meer dan prima. Geen enkele behoefte om te roken of te dampen.
Ben wel een hele tijd vreselijk moe geweest, maar dat begint nu een beetje bij te trekken. Had niet alleen te maken met het stoppen met nicotine, maar ook met een ander dieet dat niet goed viel.
Ik heb nog maar 8 minuten resterend (accu laptop :P ) dus dat wordt even razendsnel reageren :)

Koettie, dat gaat de goede kant op. Ja ja, op 20 sigaretten zat ik ook wel zo ongeveer behalve op mijn werkdagen. Fijn dat je goeie coils hebt, die moet je ook altijd op voorraad hebben. Sommige liquids gaan sneller dan de andere ben ik achter, de vieze gaan natuurlijk nog minder snel op maar ik merk dat ik langer doe met Miller en Liqua.

Cateautje, hoe is het mogelijk he, dat je zomaar van roker dan ineens helemaal niets meer neemt en zelfs niet meer dampt. Vind het reuze knap van je.
Gaat het nu wel goed met het dieet en jou?
Ja hoor, het gaat wel weer een beetje. Nog een paar dagen en dan ben ik weer topfit. :)
Cateautje schreef:
12-01-2018 19:46
Ja hoor, het gaat wel weer een beetje. Nog een paar dagen en dan ben ik weer topfit. :)
:yes:
Morgen komt mijn pakketje liquids binnen ( als de postbode niet wegwaait, tenminste ) en ik ben heel erg nieuwsgierig naar de sigaarliquid omdat ik sigarenrook nog wel lekker vind ruiken. Sigarettenrook daarentegen niet meer.
En mocht de sigaarliquid me niet bevallen dan is het wel te mixen met vanille of kersen, hoop ik :monkey:

Ik wilde nog een ander smaakje erbij bestellen die mij lekker leek maar gelukkig keek ik nog in de reviews en daar zag ik oa. dat de liquid die ik wilde bestellen naar Danish blue rook. Dan ben ik direct genezen. Ik heb 'm dan ook maar niet besteld, ging om een cocos-cream liqiud.

edit: alle liquids deze keer met 3 mg nicotine besteld.
Sinds zaterdagochtend niet gerookt! Vriend is ook bezig met stoppen en zonder sigaretten in de buurt gaat 't prima. :)
Als ik over een tijdje weer liquids ga bestellen, dan toch een hoger nicotinegehalte.
Weet niet of het daaraan ligt, maar heb steeds zin om te snoepen.
Dus minimaal 11mg voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven