Friendly Drama

05-01-2018 20:22 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve mensen op dit forum,

In de zomervakantie ben ik met mijn beste vriendin 4 dagen naar Barcelona gegaan. Wij zijn twee twintigers en ze had toen net een week officieel een relatie met haar nieuwe vriend. Deze jongen besloot om op dag 2 van onze trip ook langs te komen, samen met zijn broertje en een vriend. Dit verpestte mijn vakantie, omdat ik twee dagen het vijfde wiel was.
Mijn vriendin en ik gaan al terug sinds de kleuterklas, maar deze vakantie heeft een enorme deuk in onze vriendschap gemaakt. Haar relatie neemt haar bijna volledig op en ze toont amper nog interesse in mij of onze vriendschap. Ik hoor nauwelijks nog wat van haar en heb haar al weken niet gezien. Hoe kan ik deze vriendschap nog redden?

xxxx a friendly face
anoniem_361984 wijzigde dit bericht op 05-01-2018 20:45
Reden: Sommige info was misschien overboden, maar het liefst zou ik echt tips ontvangen over hoe ik een gesprek hierover begin met haar.
19.98% gewijzigd
Jullie zijn vast 15. Twintigers doen volwassen.
Jouw vriend is boos op haar vriend? Kennen ze elkaar? Je was nog helemaal niet bij hem toen je op vakantie ging.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Waarom wil jij de vriendschap redden. Ik snap al te goed dat je vakantie op deze manier verziekt is. Ik snap sowieso niet dat ze hiermee akkoord ging.
Nouschi schreef:
05-01-2018 20:24
Jouw vriend is boos op haar vriend? Kennen ze elkaar? Je was nog helemaal niet bij hem toen je op vakantie ging.
Dit! Wat een onzin.

In je PS. geef je zelf eigenlijk al antwoord. Ga het gesprek aan, als het belangrijk voor je is. Als twee volwassenen (!!!)
Pivot! PIVOT!!!
Jouw vriend heeft hier werkelijk niks mee te maken en dient zich er zeker niet mee te bemoeien. Die heeft zich er dus buiten te houden. Ga een gesprek aan met je vriendin als het je zo hoog zit. Dat is de enige met wie je te maken hebt. Zij had haar vriend moeten zeggen dat ze niet van zijn actie gediend was. Ook haar vriend valt niks te verwijten. Blijkbaar vond zij het wel leuk en voelde ze niet aan dat het voor jou niet leuk was. Laat de heren er buiten en los dit gewoon samen op zeg. Als volwassen vrouwen in plaats van als een stel pubers.

Het gaat over maar twee dagen op een hele lange vrienschap. Ik vind het wel een beetje drama om niks bijzonders. Vervelend, oke, maar om daar nu zo’n heisa van te maken.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 05-01-2018 20:30
18.95% gewijzigd
Je kunt je vriendschap enkel 'redden' als jullie dit beide willen en door erover te praten.

Het heeft geen nut dat jouw vriend nu ook boos is op haar vriend etc

Komt kinderachtig op mij over eigenlijk. waarom bemoeit hij zich met een ruzie tussen 2 maanden, hoe oud zijn jullie?

Bij een lange en goede vriendschap hoort ook elkaar ruimte gunnen. Het is best normaal in een nieuwe relatie dat dit even alles overheersend is. Ik vind het altijd zo naar als vriendinnen elkaar daar gelijk op afrekenen.
Ten eerste: waarom in godsnaam is jouw vriend boos? Hij heeft er niets, maar dan ook niets mee te maken.
Ten tweede: waarom heb je haar nu dus al een paar weken niet gezien?

Wat doe/ wil jij om de vriendschap te behouden? Als je al zo lang vriendinnen bent, dan is dat toch niet meteen over na een mislukt tripje van vier dagen? Zij kon er toch niets aan doen dat dat vriendje opeens langs kwam? Of was dat haar idee? Dan nog, dit klinkt als twee koppige, kinderachtige meiden die drama maken om iets heel kleins.
En laat je vriend er buiten.
Ik zou er op die vakantie al klaar mee geweest zijn en de rest van de dagen alleen hebben doorgebracht. En de vriendschap te hebben gelaten voor wat het was. Wat een muts.
Gate_Keeper schreef:
05-01-2018 20:25
Waarom wil jij de vriendschap redden. Ik snap al te goed dat je vakantie op deze manier verziekt is. Ik snap sowieso niet dat ze hiermee akkoord ging.
Zoals ik in het bericht aangaf, we gaan terug sinds de kleuterklas. Ik ken haar nu 16/17 jaar en vind het zonde als door zoiets een hele vriendschap in het water wordt gegooid. Bovendien vertelde ze mij dat ze tegen hem had gezegd om het niet te doen, maar ik twijfel aan de waarheid ervan...
FriendlyFace schreef:
05-01-2018 20:22
Hoi lieve mensen op dit forum,

In de zomervakantie ben ik met mijn beste vriendin 4 dagen naar Barcelona gegaan.

PS: Ik heb na de vakantie niet echt de gelegenheid gehad om er goed over te praten..
5 maanden lang geen gelegenheid??
Orangetree schreef:
05-01-2018 20:27
Jouw vriend heeft hier werkelijk niks mee te maken en dient zich er zeker niet mee te bemoeien. Die heeft zich er dus buiten te houden. Ga een gesprek aan met je vriendin als het je zo hoog zit. Dat is de enige met wie je te maken hebt. Zij had haar vriend moeten zeggen dat ze niet van zijn actie gediend was. Ook haar vriend valt niks te verwijten. Blijkbaar vond zij het wel leuk en voelde ze niet aan dat het voor jou niet leuk was. Laat de heren er buiten en los dit gewoon samen op zeg. Als volwassen vrouwen in plaats van als een stel pubers.
Zij wist heel goed dat het voor mij niet leuk was, want dat had zelfs haar vriend door. Hij zat vervolgens te janken bij haar, omdat hij zich schuldig voelde. Mijn vriend bemoeit zich er bovendien niet mee, maar is van mening dat de jongen eerst wel eens een excuses mag aanbieden aan mij. En het is moeilijk om de vriendjes er buiten te houden, aangezien één ervan de oorzaak is van de hele situatie...
FriendlyFace schreef:
05-01-2018 20:29
Zoals ik in het bericht aangaf, we gaan terug sinds de kleuterklas. Ik ken haar nu 16/17 jaar en vind het zonde als door zoiets een hele vriendschap in het water wordt gegooid. Bovendien vertelde ze mij dat ze tegen hem had gezegd om het niet te doen, maar ik twijfel aan de waarheid ervan...
Toch doe je dat nu wel. Wat voor reden heb jij om aan haar woord te twijfelen?
Sorry, je lijkt me geen leuke vriendin.
FriendlyFace schreef:
05-01-2018 20:31
Zij wist heel goed dat het voor mij niet leuk was, want dat had zelfs haar vriend door. Hij zat vervolgens te janken bij haar, omdat hij zich schuldig voelde. Mijn vriend bemoeit zich er bovendien niet mee, maar is van mening dat de jongen eerst wel eens een excuses mag aanbieden aan mij. En het is moeilijk om de vriendjes er buiten te houden, aangezien één ervan de oorzaak is van de hele situatie...
Je vriend heeft helemaal niets te vinden. Je weet al dat hij zich schuldig voelde omdat zijn actie niet leuk gevonden werd door jou gezien het huilen. Dus je weet al dat hij spijt heeft. Wat een kinderachtig gedoe om dan nog excuses te eisen. Hoe wil je die hebben? In drievoud getekend op papier? En dan gericht aan jou met je vriendje in de cc?

De enige oorzaak van deze onenigheid zijn je vriendin en jij. Niet de vriendjes.
Jufjoke schreef:
05-01-2018 20:32
Toch doe je dat nu wel. Wat voor reden heb jij om aan haar woord te twijfelen?
Sorry, je lijkt me geen leuke vriendin.
Sorry, maar ik denk niet dat jij me goed genoeg kent om daar over te oordelen. Ik ben er voor haar geweest toen haar eerste vriendje het uitmaakte, toen haar hond overleden is en nog heel veel andere momenten. Ik heb haar verrast met kadootjes en tripjes om haar te bedanken voor de vriendschap en om haar blij te maken. Mijn oordeel over het twijfelen is niet alleen door mij, dat is iets waar ik het met mijn moeder voornamelijk over heb gehad. Ik ben iemand die alles in een vriendschap stopt, maar blijkbaar vind je me geen leuke vriendin als ik dit deels terug verwacht.
Mijn partner zou het eens moeten proberen om zich te bemoeien met mijn vriendschappen en vriendinnen. Zelfs na bijna 25 jaar heeft hij daar helemaal niets in te zoeken.
4 dagen! geen weken. Jammer maar helaas. Echte vrienden pikken dat soort dingen van elkaar, even slikken en door, klaar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
FriendlyFace schreef:
05-01-2018 20:29
Joh, foutje. Kan gebeuren. Beetje jammer. Even over praten: joh, zullen we even afspreken dat wanneer we samen op vakantie gaan, we geen bezoek verder ontvangen? Goed, afgesproken.
Klaar ben je.

Niet zo moeilijk over doen. Het was geen wereldreis van 8 maanden of zo. Better luck next time!
FriendlyFace schreef:
05-01-2018 20:37
Sorry, maar ik denk niet dat jij me goed genoeg kent om daar over te oordelen. Ik ben er voor haar geweest toen haar eerste vriendje het uitmaakte, toen haar hond overleden is en nog heel veel andere momenten. Ik heb haar verrast met kadootjes en tripjes om haar te bedanken voor de vriendschap en om haar blij te maken. Mijn oordeel over het twijfelen is niet alleen door mij, dat is iets waar ik het met mijn moeder voornamelijk over heb gehad. Ik ben iemand die alles in een vriendschap stopt, maar blijkbaar vind je me geen leuke vriendin als ik dit deels terug verwacht.
Ah, voor wat hoort wat.
Dus je praat er met iedereen over tot je vriendje en mama aan toe en in die 5 maanden heb je geen enkele gelegenheid gekregen/genomen om met HAAR een afspraak te maken en het uit te spreken. Bijzonder. Heel bijzonder.
FriendlyFace schreef:
05-01-2018 20:37
Maar je hebt ook het aandeel in het laten doodbloeden van deze prachtige vriendschap.
Je koestert ook wrok.
Je wil ook erkenning en je gelijk halen.
Je sleurt er je vriendje in mee ('zelfs hij is boos dus ik heb gelijk')
En je bent tenslotte te koppig (als dat de reden is) om het als normale volwassenen uit te praten.

Dit alles maakt jou in mijn ogen tot een niet zo leuke vriendin voor haar.
Orangetree schreef:
05-01-2018 20:35
Je vriend heeft helemaal niets te vinden. Je weet al dat hij zich schuldig voelde omdat zijn actie niet leuk gevonden werd door jou gezien het huilen. Dus je weet al dat hij spijt heeft. Wat een kinderachtig gedoe om dan nog excuses te eisen. Hoe wil je die hebben? In drievoud getekend op papier? En dan gericht aan jou met je vriendje in de cc?

De enige oorzaak van deze onenigheid zijn je vriendin en jij. Niet de vriendjes.
Ik snap het deel over mijn vriend en ik hoef echt geen hele excuusbrief. Maar mijn mening en die van andere vriendinnen en familie van me is dat het laf is van zijn kant om niet eens een simpel "sorry" te geven. Oké, hij moest even huilen die avond, maar ik ben bij mijn oma huilend in de armen gevallen toen ik thuis kwam en zelfs nu beginnen mijn ogen te tranen.
Ik weet ook gewoon ècht niet hoe ik dit zo ter sprake kan brengen...
Doreia schreef:
05-01-2018 20:39
Joh, foutje. Kan gebeuren. Beetje jammer. Even over praten: joh, zullen we even afspreken dat wanneer we samen op vakantie gaan, we geen bezoek verder ontvangen? Goed, afgesproken.
Klaar ben je.

:worship:

Dramatentoonstelling ten top
Soit, vriendje, mama, andere vriendinnen, oma lastig vallen met puberleed, wat zeg ik..... de hele verdommese familie. Allemaal hebben ze er NIKS mee te maken. Je lult met de hele wereld behalve met haar. Je kunt het met werkelijk iedereen en ‘ze moeder’ bespreken en vertellen maar niet met de persoon waar je het mee zou moeten doen. Grow up. Wat een drama om twee daagjes. Welk een wereldleed.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 05-01-2018 20:47
44.14% gewijzigd
FriendlyFace schreef:
05-01-2018 20:41
Ik snap het deel over mijn vriend en ik hoef echt geen hele excuusbrief. Maar mijn mening en die van andere vriendinnen en familie van me is dat het laf is van zijn kant om niet eens een simpel "sorry" te geven. Oké, hij moest even huilen die avond, maar ik ben bij mijn oma huilend in de armen gevallen toen ik thuis kwam en zelfs nu beginnen mijn ogen te tranen.
Ik weet ook gewoon ècht niet hoe ik dit zo ter sprake kan brengen...
Joh, wat til je er toch zwaar aan!
Je hebt het overleefd, iedereen heeft ervan geleerd voor de toekomst. Vriendjes gaan beide mee of blijven beide thuis vanaf nu.
Stop met dramatisch in je oma's armen te vallen. Stop met 5 maanden later nog te tranen over 96 uur vakantie.
Nee, het was voor jou niet leuk. Maar het einde van de wereld is het nu ook niet precies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven