Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
zucchini schreef:
04-01-2018 19:37
Ik ben nog maar net zwanger, maar we zijn al wel een tijdje over namen aan het nadenken. We zijn tot de conclusie gekomen dat een jongensnaam kiezen toch wel echt heel moeilijk is.
Een aantal namen die ik leuk vind, maar die het om de één of andere reden niet worden (past niet bij achternaam, al een bekende die zo heet, negatieve associatie):
- Noud
- Siem
- Gijs
- Mats
- Mick

Jullie nog ideeën?
Ties
Bram
Teun
Lars
Guus
Loek
Mees
Moos
Mart
Lex
Niels
Niek
Thijs
Stijn
Sam
Simon
Rien
Finn
Joep
Job
Life is short. Smile while you still have teeth.
zucchini schreef:
04-01-2018 19:37
Ik ben nog maar net zwanger, maar we zijn al wel een tijdje over namen aan het nadenken. We zijn tot de conclusie gekomen dat een jongensnaam kiezen toch wel echt heel moeilijk is.
Een aantal namen die ik leuk vind, maar die het om de één of andere reden niet worden (past niet bij achternaam, al een bekende die zo heet, negatieve associatie):
- Noud
- Siem
- Gijs
- Mats
- Mick

Jullie nog ideeën?
Tijn
Dirk
Bram
Mas
Jorn
Nick
Krijn
Stan
Stef
Niek
Cas
Pim
Sam
Mart
Mees
Laut
Nard
Tim
Ik spreek toch geen Chinees?!
MayaJama schreef:
04-01-2018 19:33
Wat vinden jullie van de jongensnaam Bengt? Ik vind deze heel leuk en vriend ook, maar vraag me af of deze niet te ‘exotisch’ is.
Nee sorry, te gemaakt. Bekt ook niet lekker.
Gizimo schreef:
02-01-2018 20:32
Dames ik heb jullie hulp nodig. Ik ben zwanger van ons 2e kindje en inmiddels weten we dat het een jongen is. Een naam vinden blijkt erg lastig.

Het liefst wil ik een krachtige nederlandse naam en niet op "te" of "de" eindigend. (Geen Fedde ofzo al is dit wel een krachtige naam zoals ik bedoel)

Ik denk zelf nu aan Lucas, Bastiaan of Ruben maar hier is mijn man nog niet van ondersteboven.

Alle ideeën zijn welkom. Alvast bedankt!
Benjamin
Hugo
Onno
Julian
Victor
Oscar
Jeroen
Thomas
Robin
Erik
Daniël
Bedankt dames, daar had ik helemaal niet aan gedacht zelf maar inderdaad dus qua internationaal niet zo handig :)
MayaJama schreef:
04-01-2018 22:55
Bedankt dames, daar had ik helemaal niet aan gedacht zelf maar inderdaad dus qua internationaal niet zo handig :)
Misschien is Brent een optie voor jullie? Die vind ik wel erg leuk en heeft eenzelfde soort klank
Gizimo schreef:
02-01-2018 20:32
Dames ik heb jullie hulp nodig. Ik ben zwanger van ons 2e kindje en inmiddels weten we dat het een jongen is. Een naam vinden blijkt erg lastig.

Het liefst wil ik een krachtige nederlandse naam en niet op "te" of "de" eindigend. (Geen Fedde ofzo al is dit wel een krachtige naam zoals ik bedoel)

Ik denk zelf nu aan Lucas, Bastiaan of Ruben maar hier is mijn man nog niet van ondersteboven.

Alle ideeën zijn welkom. Alvast bedankt!
Wat vind je van Sebas?
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga mijn lijstje even bijwerken, er staan een paar leuke tussen die op het lijstje mogen. :)
.
affanato wijzigde dit bericht op 07-01-2018 19:35
0.00% gewijzigd
.
affanato wijzigde dit bericht op 07-01-2018 19:36
98.53% gewijzigd
affanato schreef:
06-01-2018 14:29
Hallo allemaal :bye:

Wij hebben nog even de tijd, maar ben benieuwd wat andere vinden en welke associatie ze hebben bij de namen:

- Tobin
- Bowen
- Jonas

Mochten jullie nog suggesties hebben die mooi in ons rijtje passen, dan horen we die natuurlijk graag :-D
Rowan
Toby
Robin
Jonah
Aiden
Benja
Owen
Moeslie schreef:
04-01-2018 21:15
Benjamin
Hugo
Onno
Julian
Victor
Oscar
Jeroen
Thomas
Robin
Erik
Daniël
Bijna allemaal leuke namen, helaas vallen ze (op 2 na) af vanwege het voorkomen in hele nabije kring. :(
Dames, willen jullie met ons meedenken?

Ik ben zwanger van onze derde jongen, we hebben al twee jongens, T.ies en J.ent. We vinden het zo lastig, twee jongensnamen vond ik al een enorme uitdaging (meisjesnamen vinden wij veel makkelijker), laat staan een derde naam...

We komen er totaal niet uit, we zoeken eigenlijk een naam in de lijn van J.ent; een net wat apartere korte Nederlandse naam. Ik vind Faas een kanshebber, maar mijn man denkt aan een vaas :-). Man vindt Siem leuk, ik vind dat te saai.

Andere namen die we wel leuk vinden, maar het niet gaan worden;
Gijs, Rein, Sil, Fedde, Guus, Maas, Wout, Noud en Sieb.

Ik hoop dat jullie ideeën hebben, dankjewel alvast!
Lilou:

Dieko/ Duko, Mick, Mat(t), Stef, Juul, Kick, Dolf, Jort, Jorn.
Lilou17 schreef:
07-01-2018 15:09

Ik ben zwanger van onze derde jongen, we hebben al twee jongens, T.ies en J.ent. We vinden het zo lastig, twee jongensnamen vond ik al een enorme uitdaging (meisjesnamen vinden wij veel makkelijker), laat staan een derde naam...

We komen er totaal niet uit, we zoeken eigenlijk een naam in de lijn van J.ent; een net wat apartere korte Nederlandse naam. Ik vind Faas een kanshebber, maar mijn man denkt aan een vaas :-). Man vindt Siem leuk, ik vind dat te saai.

Bernt
Nand
Hidde
Jelte
Raaf
Mats
Roel
Bram
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Ik meld me hier ook voor een jongensnaam! Ik ben nu nog maar 3 maanden ver dus geslacht is nog niet gekend, maar we zijn toch al op zoek naar wat geschikte namen! Een meisjesnaam blijkt niet zo moeilijk te zijn, hierin komen we eigenlijk heel goed overeen! Echter, een jongensnaam blijkt moeilijker!
Mijn man is van Turkse afkomst en we willen beiden een (toch wel moderne) naam die zowel in NL als in Turkije makkelijk uit te spreken en verstaanbaar is.
Mijn man zijn achternaam begint met een 'S', waardoor namen die eindigen op een S moeilijker uit te spreken zijn, wat we jammer vinden want er zijn veel mooie jongensnamen die eindigen op een S.. Een dubbele naam zou daarvoor wel een oplossing kunnen bieden, ook zodat we eventueel een meer NL'se naam kunnen combineren met een tweede Turkse naam.

Enkele namen die we wel mooi vinden zijn de volgende:
Elias Kaan
Henri Kaan
Isam
Timur
Mikaël
Evren

Namen die ik mooi vind maar mijn man niet: Matéo, Emric, Cédric

Wat denken jullie van de namen hierboven? Afgrijselijk of doenbaar voor beide culturen? ;) Alle andere ideeën en opties zijn uiteraard meer dan welkom!!
Selin26 schreef:
07-01-2018 19:05
Ik meld me hier ook voor een jongensnaam! Ik ben nu nog maar 3 maanden ver dus geslacht is nog niet gekend, maar we zijn toch al op zoek naar wat geschikte namen! Een meisjesnaam blijkt niet zo moeilijk te zijn, hierin komen we eigenlijk heel goed overeen! Echter, een jongensnaam blijkt moeilijker!
Mijn man is van Turkse afkomst en we willen beiden een (toch wel moderne) naam die zowel in NL als in Turkije makkelijk uit te spreken en verstaanbaar is.
Mijn man zijn achternaam begint met een 'S', waardoor namen die eindigen op een S moeilijker uit te spreken zijn, wat we jammer vinden want er zijn veel mooie jongensnamen die eindigen op een S.. Een dubbele naam zou daarvoor wel een oplossing kunnen bieden, ook zodat we eventueel een meer NL'se naam kunnen combineren met een tweede Turkse naam.

Elias Kaan
Henri Kaan
Isam
Timur
Mikaël
Evren

Wat denken jullie van de namen hierboven? Afgrijselijk of doenbaar voor beide culturen? ;) Alle andere ideeën en opties zijn uiteraard meer dan welkom!!
Ik vind Berk een heel mooie Turkse naam.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lilou17 schreef:
07-01-2018 15:09

Han
Loek
Mart
Dorus
Gus
Dries
Biek
Tuur
Sil
Juul
Rien
Selin26 schreef:
07-01-2018 19:05

Elias Kaan
Henri Kaan
Isam
Timur
Mikaël
Evren

Ik vind Elias en Timur het mooist. Ik ken een half Turks jongetje dat Onno heet. Is allen niet echt modern.
Misschien is Eric ook nog een idee?
RegretteRien schreef:
07-01-2018 15:53
Lilou:

Dieko/ Duko, Mick, Mat(t), Stef, Juul, Kick, Dolf, Jort, Jorn.
Dankjewel voor je suggesties!

Duko - ken vervelend jongetje die Duko heet
Mick - Niet onze smaak
Mat(t) - Niet onze smaak
Stef - Iets te gewoon
Juul - Superleuk! Voor een meisje vind ik dan.
Kick - Niet onze smaak
Dolf - Negatieve associatie
Jort/Jorn- Al in onze nabije omgeving.
thefiepie schreef:
07-01-2018 17:28
Bernt - Op zich best wel leuk...wel wat oud Hollands, maar ik moet 'm even laten bezinken :).
Nand - Beetje gekke naam...
Hidde - Leuk, maar te gewoontjes
Jelte - Ook best leuk, iets te gewoontjes en lijkt ook teveel op J.ent
Raaf - Vind ik een vreselijke naam
Mats - Niet onze smaak
Roel - Te gewoontjes
Bram - Leuk, maar een in nabije omgeving
Moeslie schreef:
07-01-2018 20:12
Han - Denk ik aan een oude man
Loek - Leuke naam, maar ken een vreselijke Loek
Mart - Leuk, maar vind ik iets te saai
Dorus - Bijnaam van mijn schoonvader
Gus - Best leuk, ik moet 'm even laten bezinken!
Dries - Te "boers"
Biek - Nog nooit van gehoord! Op zich best Leuk, maar iets te gezocht.
Tuur - Vind ik een leuke optie! Denk wel meteen aan turen?
Sil - Is al afgevallen
Juul - Superleuk! Voor een meisje vind ik dan :)
Rien - Best leuk, maar mwoah.
Mijn man heeft Tuur, Bernt en Gus afgekeurd. Hij begint nu toch iets positiever te worden over Faas, maar meer omdat we het gewoon echt niet weten, ben zelf ook nog niet 100% overtuigd.

Wat vinden jullie van Faas? Kwam van de week Goos en Nijs tegen, wellicht wat te "gezocht"; wat vinden jullie ervan?
Lilou ik denk bij Faas ook aan vaas. Misschien nog:

Ids
Kjeld
Hidde
Loet
gust
Koert
Rein
Lenn
Moos
Cas
Wout
Nard
Huub
Niek
Raf
Sef
Pepijn
Fedde
Flint
Joop
Krijn
Thije
Abel
Mels
Reinder
Huug
Ilan
Ik heb een uitdaging... heeft iemand een idee welke naam uit álle namenlijsten die er zijn, op dit topic nog NIET langs is gekomen? Ben wel benieuwd...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven