Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.



Het vorige topic vinden jullie hier





met vriendelijke groet,



Junior
Nouschi schreef:
21-12-2017 08:59
Arvid niet zo
Tore ok maar vind een -e voor jongensnamen niet zo mooi meestal
Bernt nee
Soren mooi! Beginletter achternaam begint met S, mijn man vindt dat niet kunnen, ik heb er niet zo'n moeite mee
Ture nee
Balder nee
Yvar mooi! Denk dat ik dan schrijfwijze Ivar zou kiezen
Abel nee
Tobias nee
Nathan nee
Ezra nee
Joas wel mooi maar dit is 'm niet
Ethan Engelse uitspraak wel mooi maar willen geen Engelse naam
Jonah redelijk
Bedankt!!
EvyBlissy schreef:
21-12-2017 10:20
@ DeBakker:

Arthur
Vind ik wel een mooie naam maar het is niet dé naam. Dank je!
Alle reacties Link kopieren
De Bakker:

Jurgen
Mathis
Ebian
Eldin
Jerre
Jelte
Ronan
Ivan
Zeger
Steven
Gerben
Roald
Nordin
Joachim
Tiago
Matteo
Silvan
Jurriaan
Lennard

Of nog;

Thije
Ramon
Jesper
Guido
Hessel
Ismael
Fabian
Marcus
Melle
Manuel
Falco
Ferdi
Daniël
Ruben
Yannick
Jorrit
Maurits
mendy wijzigde dit bericht op 21-12-2017 23:40
30.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@debakker: overigens passen de voornamen van mijn kinderen ook aardig bij jullie wensen. Wil ze best noemen, maar in een pb en niet openbaar hier.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
mendy schreef:
21-12-2017 18:42
De Bakker:

Ebian
Ronan
Ivan
Steven
Nordin
Marcus
Ik heb de namen die ik mooi vind laten staan. Dankjewel, ga ze meenemen en aan man voorleggen!
EvyBlissy schreef:
21-12-2017 20:00
@debakker: overigens passen de voornamen van mijn kinderen ook aardig bij jullie wensen. Wil ze best noemen, maar in een pb en niet openbaar hier.
Oh ja graag, ben wel benieuwd nu.
Moet ik daar iets voor instellen om die te kunnen ontvangen? Nog geen ervaring met pb's :)
Alle reacties Link kopieren
@de Bakker

Julius
Florian
Olivier
Gilles
Jilles
Jarvik
Lennart
Remert
Eloi
Oscar
Jonathan
Marius
Jarrik/Jarik
Cesco
Ik spreek toch geen Chinees?!
-tinkerbell- schreef:
23-12-2017 12:23
@de Bakker

Julius
Florian
Olivier
Gilles
Jilles
Jarvik
Lennart
Remert
Eloi
Oscar
Jonathan
Marius
Jarrik/Jarik
Cesco
Dankjewel! Hier zit de naam niet tussen voor ons. Er zitten namen bij die we op zich prima vinden maar geen spreekt echt speciaal aan. Wel dank voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Sorry trage reactie! PB gestuurd.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Dames ik heb jullie hulp nodig. Ik ben zwanger van ons 2e kindje en inmiddels weten we dat het een jongen is. Een naam vinden blijkt erg lastig.

Het liefst wil ik een krachtige nederlandse naam en niet op "te" of "de" eindigend. (Geen Fedde ofzo al is dit wel een krachtige naam zoals ik bedoel)

Ik denk zelf nu aan Lucas, Bastiaan of Ruben maar hier is mijn man nog niet van ondersteboven.

Alle ideeën zijn welkom. Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
@gizimo

Lastig om krachtige namen te noemen want die associatie is voor iedereen anders. Maar ik noem wat namen die ik zelf krachtig zou vinden, al zijn ze zelf niet per se mijn smaak:

Rune
Quinten
Kasper
Remert
Thomas
Marijn
Tristan
Xander
Axel
Oscar
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Gizimo:

Arthur
Guido
Nathan
Lennard
Hugo
Michiel
Jorrit
Jurgen
Isaac
Jacob
Victor
Fabian
Reinier
Jochem
Maurits
mendy wijzigde dit bericht op 03-01-2018 11:00
3.48% gewijzigd
Gizimo schreef:
02-01-2018 20:32
Dames ik heb jullie hulp nodig. Ik ben zwanger van ons 2e kindje en inmiddels weten we dat het een jongen is. Een naam vinden blijkt erg lastig.

Het liefst wil ik een krachtige nederlandse naam en niet op "te" of "de" eindigend. (Geen Fedde ofzo al is dit wel een krachtige naam zoals ik bedoel)

Ik denk zelf nu aan Lucas, Bastiaan of Ruben maar hier is mijn man nog niet van ondersteboven.

Alle ideeën zijn welkom. Alvast bedankt!
Krijn, Tije, Owen, Milan, Morris, Kars, Bram, Stef, Raoul, Nathan, Melle, Olivier, Siem of Jur.
Alle reacties Link kopieren
-tinkerbell- schreef:
02-01-2018 21:55
@gizimo

Lastig om krachtige namen te noemen want die associatie is voor iedereen anders. Maar ik noem wat namen die ik zelf krachtig zou vinden, al zijn ze zelf niet per se mijn smaak:

Rune
Quinten
Kasper
Remert
Thomas
Marijn
Tristan
Xander
Axel
Oscar
Krachtig heeft inderdaad voor iedereen een andere betekenis. Maar ik heb nu weer 2 namen om voor te leggen aan mijn man. Oscar en Kasper vind ik erg leuk. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
mendy schreef:
03-01-2018 10:43
Gizimo:

Arthur
Guido
Nathan
Lennard
Hugo
Michiel
Jorrit
Jurgen
Isaac
Jacob
Victor
Fabian
Reinier
Jochem
Maurits
Jorrit en Fabian stonden ook al op mijn eerdere lijst. Helaas zijn deze niet goedgekeurd door mijn man....

Jurgen en Jochem zijn wel weer nieuwe mogelijkheden, al moet ik er zelf misschien ook nog even aan wennen. Zo vaak hoor je deze namen niet.
Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
03-01-2018 10:52
Krijn, Tije, Owen, Milan, Morris, Kars, Bram, Stef, Raoul, Nathan, Melle, Olivier, Siem of Jur.
Ik denk dat de een lettergreep namen te krachtig zijn voor mij. Tije vind ik leuk maar is dichtbij al in gebruik. De rest is naar mijn mening te "exotisch" of vind ik niet leuk.
Bedankt!
Verkeerde topic
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn er inmiddels uit dat J.ace zijn broertje L.ewis komt te heten maar nu zijn we nog opzoek naar een tweede naam voor erbij. Iemand suggesties?
De volledige naam van zijn broer is J.ace M.ason
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Lewis Logan
Lewis James
Lewis Lennon
Lewis Alec
Lewis Owen
Lewis Aiden
Lewis Scott
Lewis Justin
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van de jongensnaam Bengt? Ik vind deze heel leuk en vriend ook, maar vraag me af of deze niet te ‘exotisch’ is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog maar net zwanger, maar we zijn al wel een tijdje over namen aan het nadenken. We zijn tot de conclusie gekomen dat een jongensnaam kiezen toch wel echt heel moeilijk is.
Een aantal namen die ik leuk vind, maar die het om de één of andere reden niet worden (past niet bij achternaam, al een bekende die zo heet, negatieve associatie):
- Noud
- Siem
- Gijs
- Mats
- Mick

Jullie nog ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Zucchini; hier hetzelfde, vind jongensnamen ook heel moeilijk.

Misschien Jens, Melle, Teun, Lars, Fedde, Rens, Jonas?
Alle reacties Link kopieren
MayaJama schreef:
04-01-2018 19:33
Wat vinden jullie van de jongensnaam Bengt? Ik vind deze heel leuk en vriend ook, maar vraag me af of deze niet te ‘exotisch’ is.
Hm...niet superlelijk maar ook niet meteen heel mooi. Ik moet denken aan het Engelse "bang someone" alsof iemand dan heel plat zou zeggen: hij bengt haar vanavond
Alle reacties Link kopieren
zucchini schreef:
04-01-2018 19:37
Ik ben nog maar net zwanger, maar we zijn al wel een tijdje over namen aan het nadenken. We zijn tot de conclusie gekomen dat een jongensnaam kiezen toch wel echt heel moeilijk is.
Een aantal namen die ik leuk vind, maar die het om de één of andere reden niet worden (past niet bij achternaam, al een bekende die zo heet, negatieve associatie):
- Noud
- Siem
- Gijs
- Mats
- Mick

Jullie nog ideeën?
Tijn
Rik
Loek
Moos
Joep
Krijn
Jort
Guus
Pim
Gust
Vik
Niek
Chris
Niels
Stan
Stef
Huug
Bram
Luuk
Rein
Wout
Alle reacties Link kopieren
mendy schreef:
04-01-2018 20:19
Hm...niet superlelijk maar ook niet meteen heel mooi. Ik moet denken aan het Engelse "bang someone" alsof iemand dan heel plat zou zeggen: hij bengt haar vanavond
Precies deze associatie. En wat mij betreft daarom echt een no go.
Ik spreek toch geen Chinees?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven