Lijf & Lijn alle pijlers

Sauna bezoek maakt onzeker

06-01-2018 19:13 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag een dagje naar de sauna geweest, wat heerlijk was. Genoten van een hotstone massage, lekker in het bubbelbad gezeten en natuurlijk verschillende sauna's geprobeerd. Mijn man was zelfs mee, en dat doen we eigenlijk nooit samen. Was heel erg fijn allemaal. Er is alleen 1 ding wat ik steeds maar lastig blijf vinden, en dat is het bloot rondlopen en dan onwillekeurig toch vergelijken qua lichaam. Voor het beeld: ik ben bijna 40, slank en redelijk sportief gebouwd . Tot zover geen klachten. Maar ik heb wel cellulite vanaf mijn bovenbenen. En in de sauna zie ik zoveel vrouwen met strakke benen, juist ook de veel vollere dames. En hoe stom het ook is; ik baal dan zo van die putjes in mijn bovenbenen. Die verdwijnen natuurlijk niet met dit topic, maar ben zo benieuwd of anderen dit soort onzekerheden ook hebben in de sauna. Ik heb hetzelfde op het strand, of gewoon in zomer met een korte broek aan. Heb zelfs al een aantal sessies met 'bevriezen' gedaan bij een schoonheidssalon. Nou ja, de vraag is eigenlijk: hoe gaan jullie met dit soort onzekerheden om?!
Orangetree schreef:
06-01-2018 19:18
Ik ga graag naar de sauna en ik heb geen borsten. Als in moeten laten weghalen. En daar dus littekens. Ik zou implantaten kunnen nemen, maar mensen nemen me maar zoals ik ben. Mensen kijken wel, maar dat is natuurlijk. Dat doe ik zelf ook. Mensen komen er in alle vormen en maten met allerlei handicaps en schoonheidsfoutjes.
Er is kijken en kijken. Je "kijkt' niet echt in een sauna, ik iig niet, en dan klopt er ineens iets niet aan het plaatje zeggen je hersens (meestal iets later) en dan kijk je dus eens echt.
Verder zal dat kijken niet gaan neem ik aan?

Btw als ik eenmaal door zou hebben wat ik zag dan zou ik denken Mooi! een winnaar!
ice_a schreef:
06-01-2018 19:43
Ik vind de sauna altijd lekker ontnuchterend. Iedereen heeft wel wat, niemand is perfect. Ik ga ook rustig met mn grote littekens op mn buik naar de sauna, terwijl ik dan weer niet in bikini naar het zwembad ga. Gek hoe dat werkt.
Bij het zwembad voel ik mij minder bekeken dan in een sauna. Het lijkt wel of sommige dames er alleen zitten om iedereen te keuren en vergelijken met zichzelf. Ik kan daar slecht tegen.
Grappig, heb ook onzekerheden over mijn lichaam, net als de meeste mensen. Maar in de sauna, waar iedereen is zoals ie is, met hun mooiheid en mindere puntjes, voel ik me juist altijd heel erg prima in mijn eigen lichaam. Misschien ook door het ontspannen karakter. En misschien ook omdat je ziet dat we allemaal mensen zijn: met putjes, deukjes, flubbertjes, vlekken, strepen, rimpeltjes.
.
Wij waren eens in een sauna waar het gemiddelde publiek rond de 25 en hip was. Daar voel ik me dus niet op mijn gemak als 45-jarige met het lijf van de gemiddelde 45-jarige. Ik heb dan weer geen putten, die zijn allemaal opgevuld (nee, dat is leuk).
MinkeDeWit schreef:
06-01-2018 20:10
Wij waren eens in een sauna waar het gemiddelde publiek rond de 25 en hip was. Daar voel ik me dus niet op mijn gemak als 45-jarige met het lijf van de gemiddelde 45-jarige. Ik heb dan weer geen putten, die zijn allemaal opgevuld (nee, dat is leuk).
Dan waren die 25-jarigen zeker allemaal fotomodel o.i.d. want ik ben zelf 25 en als ik mezelf vergelijk met leeftijdsgenoten dan zien zij er echt niet altijd beter uit dan de veertigers die ik dan in de sauna zie en op het strand.. Ik zie zat 'oudere' dames die er beter uitzien dan ik en soms heeeel wat meer wegen (ik heb zelf maat 34/36 maar ik ben niet strak en heb ook de cellulite, striae en dergelijke tekortkomingen) :-D Wees niet onzeker!
Ik heb putjes, spataders, striae, post-borstvoedingsborsten en love handles, maar dat weerhoudt me niet om te genieten van de sauna.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Better_Sweet schreef:
06-01-2018 20:04
Grappig, heb ook onzekerheden over mijn lichaam, net als de meeste mensen. Maar in de sauna, waar iedereen is zoals ie is, met hun mooiheid en mindere puntjes, voel ik me juist altijd heel erg prima in mijn eigen lichaam. Misschien ook door het ontspannen karakter. En misschien ook omdat je ziet dat we allemaal mensen zijn: met putjes, deukjes, flubbertjes, vlekken, strepen, rimpeltjes.
Dat heb ik ook. :)
MinkeDeWit schreef:
06-01-2018 20:10
Wij waren eens in een sauna waar het gemiddelde publiek rond de 25 en hip was.
Welke? 40, 50, en 60 plus is altijd de grootste groep als ik waar dan ook naar een sauna ga.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
moentje_ schreef:
06-01-2018 20:03
Bij het zwembad voel ik mij minder bekeken dan in een sauna.
Ik voel me bloter met een bikini op het strand dan in mijn blote gat in de sauna.
Ik heb vet op mijn buik, een flink litteken op 1 knie en dikke billen. In de sauna zijn er zoveel mensen in zoveel maten en vormen dat ik dat altijd heel relaxed vind. En verder is de sauna natuurlijk sowieso heerlijk!
Maar jullie geven TO toch gelijk dat men wel let op elkaars putten en deuken en rollen en gekke tenen en zo?

Ik ga om die reden ook niet, ik heb geen zin om bekeken te worden en ik hoef al helemaal geen mensen naakt te zien die ik met kleding aan al lelijk vind.
blijfgewoonbianca schreef:
06-01-2018 19:17
Ik word juist altijd heel blij van een sauna; er is altijd iemand dikker, slapper, krommer, voller, kleiner, akeliger, lilleriger, blubberiger , lelijker dan ik. En diegene die mooier, strakker, jeugdiger, slanker, etc zijn , daar heb ik dan weer niks van.
Dit dus! Vind het een verademing om mezelf bij wijze van te kunnen vergelijken met echte vrouwen ipv vertekende beelden van media etc.

En daar word ik blij van want ik merk dat ik vaak aan iedereen wel iets moois kan vinden en als gevolg ben ik ook minder streng naar mezelf.
strikjemetstippels schreef:
06-01-2018 20:26
Maar jullie geven TO toch gelijk dat men wel let op elkaars putten en deuken en rollen en gekke tenen en zo?

Ik ga om die reden ook niet, ik heb geen zin om bekeken te worden en ik hoef al helemaal geen mensen naakt te zien die ik met kleding aan al lelijk vind.
Je loopt niet met je ogen dicht. Je ziet dus dingen. Maar ik ben niet bezig met wie de dikste billen heeft, of de mooiste, of zoiets. Je neemt waar en dat is dan dat. " O, dikke kont. Poeh, warm, zeg. Hoe lang zit ik hier al? "

Ik zie mensen wel, maar ik kijk niet echt naar ze. Ik ben niet echt in andere mensen geïnteresseerd op die manier. Een lichaam is ook maar gewoon een lichaam en meestal vind ik wat er in zit toch het interessantst.
Alhoewel ik mezelf een lekker wijf vind, heb ik een kont als een koffietafel en dijen als dijken. Maar dat interesseert me niets, ik sta mooi rechtop en ik kom daar voor mezelf.

Ik zie ook of iemand een bril op heeft of krullen. Maakt me ook niets uit.
vrouwjagersma schreef:
06-01-2018 20:33

Alhoewel ik mezelf een lekker wijf vind, heb ik een kont als een koffietafel en dijen als dijken. Maar dat interesseert me niets, ik sta mooi rechtop en ik kom daar voor mezelf.
Ik vind je in ieder geval een heerlijk wijf.
06-01-2018 20:35
Ik vind je in ieder geval een heerlijk wijf.
Dat doet me deugd. En dan heb je me nog niet eens gezien! Jij bent ongetwijfeld indrukwekkend. Lijk je erg op je ava?
Voor mijn gevoel ontstaat er door de media en verkeerd beeld hoe mensen er uit zouden moeten zien.

Ik ga regelmatig naar de sauna. (Paar keer per maand).
En heb nog nooit gedacht bij een mede bezoeker dat deze "lelijk" zou zijn.
Niemand is perfect, maar iedereen heeft wel zijn eigen mooie punten.
06-01-2018 19:18
En een vent.
En geld voor de sauna.

Punt.
Prachtig
Geen koe zo bont of er is wel een vlekje aan.
Dat zie je nog eens extra in de sauna. Ik zie er maar weinig trouwens want daar draag ik geen bril of lenzen. Maar ik ga er altijd vandaan met een goed gevoel, we zijn ook allemaal gewoon maar mensen.
Wat dat betreft vind ik de Vogue lezen een stuk deprimerender. ;-))
vrouwjagersma schreef:
06-01-2018 20:36
Dat doet me deugd. En dan heb je me nog niet eens gezien! Jij bent ongetwijfeld indrukwekkend. Lijk je erg op je ava?
Sprekend.

20 jaar geleden
Tja mensen kijken of ze kijken niet. En ze vinden iets van je of niet. En als ze iets vinden van jou kan dat positief of negatief zijn.

Al deze verschillende opties hebben op jou hetzelfde effect; je voelt je onzeker. Dan kan die onzekerheid nooit aan die omstandigheden liggen, want die zijn tegenovergesteld. Dus kun je net zo goed niet onzeker zijn.

Zo heb ik heel lang gedacht dat ik lelijk was. Totdat ik me realiseerde dat het helemaal niks uitmaakt of ik wel of niet lelijk ben. Dit is nou eenmaal hoe ik er uit zie. Dus kan ik net zo goed niet onzeker zijn, daar verandert mijn hoofd niet van.
06-01-2018 20:31
Je loopt niet met je ogen dicht. Je ziet dus dingen. Maar ik ben niet bezig met wie de dikste billen heeft, of de mooiste, of zoiets. Je neemt waar en dat is dan dat. " O, dikke kont. Poeh, warm, zeg. Hoe lang zit ik hier al? "
Ja ok maar ik zie meerdere mensen schrijven dat ze blij zijn dat anderen imperfecties hebben en de sauna daar wel goed voor is. Eentje schrijft hier dat het beter is dan de Vogue lezen of zo want die perfecte lijven zijn maar deprimerend.

Vraag me dan wel beetje af in hoe verre de sauna dan naast ontspanning ook geen plek is om je beter over je zelf te voelen want anderen zien er nog slechter uit, of zo.

Dat is voor mij echt een reden om die sauna te mijden.
Super dank allemaal. Iedereen kijkt
dus, maar de meesten hebben geen last van onzekerheden omdat iedereen zijn mooie en minder mooie kanten heeft. Een paar kiezen er voor om dan maar helemaal niet te gaan.
Die ene schreef ook dat ze zonder bril in de sauna zit. Ik zie bij meer dan een meter afstand geneens of er een man of een vrouw langsloopt. Oftewel, ik kijk wel maar ik zie niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven