Op wintersport met baby

07-01-2018 11:07 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan het eind van de maand gaan we met onze dochter van dan 4 maanden naar Oostenrijk. Aangezien mijn hoofd op dit moment van alle kanten overloopt ben ik bang dat ik het een en ander vergeet. Voor nu staat op de paklijst:

- kleding
- kinderwagen en maxi-cosi
- campingbedje + eigen matrasje + beddengoed (geen babybedjes in de accommodatie en het matrasje wat bij het campingbedje hoort is extreem dun)
- winterzak (kan zowel in kinderwagen als maxi-cosi)
- verzorgingsproducten & zonnebrandcreme
- babyzonnebril
- 2 slaapzakken
- 2 pakken poedermelk (ze reageert nogal heftig op andere merken)

Ik heb het gevoel dat ik wat vergeet maar ik heb werkelijk geen idee wat...
"Nee" is ook een antwoord.
Luiers
Nachtlampje
Muziekdoosje oid van thuis
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 07-01-2018 11:10
76.47% gewijzigd
Een kruik? Die neem ik voor mezelf eigenlijk standaard mee :$ koude voeten.
Erizon schreef:
07-01-2018 11:09
Luiers
Daar wilde ik er niet al te veel van meenemen en die gewoon ter plekke kopen ivm weinig ruimte in de auto. ;-D
z-u-s schreef:
07-01-2018 11:10
Een kruik? Die neem ik voor mezelf eigenlijk standaard mee :$ koude voeten.
Nooit aan gedacht! Die gebruikt ze thuis namelijk ook niet maar dat is wel handig om mee nemen inderdaad.
Als je weinig ruimte in de auto hebt: kan je baby niet in de kinderwagenbak slapen? Dat deed ik met die van mij toen ze nog zo jong waren. Bak van de wagen halen en op de grond zetten naast mijn bed. Konden ze ook gewoon doorpitten als we van buiten kwamen.
Volgens mij is je lijstje prima. Gewoon matras in een campingbedje wordt afgeraden. https://www.veiligheid.nl/kinderveiligh ... campingbed
En verder is erin Oostenrijk ook van alles te koop voor baby's.
Thermometer en PCM voor de zekerheid. Verder is het lijstje aardig compleet.
Een thermoskan met gekookt water en een fles koud water om onderweg flesjes te maken. Je moet er niet aan denken dat je in een enorme file staat en je dochter moord en brand krijst van de honger terwijl je nergens een fles kunt opwarmen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Meyana schreef:
07-01-2018 11:13
Nooit aan gedacht! Die gebruikt ze thuis namelijk ook niet maar dat is wel handig om mee nemen inderdaad.
Ter plekke een petfles met heet water vullen werkt ook prima als je geen kruik hebt.
Wantjes? speen, flesjes, extra dikke sokjes, hydrofiel doeken (overal handig voor) baddoek/cape.
MwTheelepel schreef:
07-01-2018 11:21
Een thermoskan met gekookt water en een fles koud water om onderweg flesjes te maken. Je moet er niet aan denken dat je in een enorme file staat en je dochter moord en brand krijst van de honger terwijl je nergens een fles kunt opwarmen.
Heb ik ook standaard bij me. Kun je overal een fles maken.
Vorige week was ik ook erg blij dat ik zetpillen mee had. Vergeet haar zorgpas niet.
baby zonnebrand
regenkap voor op de maxicosi
speelkleed, de vloer zijn meestal stenen zonder verwarming
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Knuffel en “speelgoed”, ook voor in de auto.
Washandjes en hydrofielen om af te drogen.

Kinderwagen kon ik niet veel mee in het dorp waar wij waren (sneeuw, trappen etc) dus ik had een draagzak mee. En een berenpakje voor in de draagzak (en dan mijn skijas er half over heen dicht).
Berenpakje :heart:
Legitimatiebewijs van het kindje (als ze die nog niet heeft nog even laten maken).
Een draagzak is inderdaad erg handig. Nemen wij iedere vakantie mee.
Dik kleed waar ze overdag op kan liggen spelen? Mutsjes. Billendoeken, sudocreme, handwasmiddel (igv poepexplosies), tut. Idd in wandelwagenbak laten slapen! Set extra beddengoed zou ik ook altijd doen: vies bedje midden in de nacht wil je wel kunnen verschonen.
nina1966 schreef:
07-01-2018 11:23
Ter plekke een petfles met heet water vullen werkt ook prima als je geen kruik hebt.
Niet veilig.
Bij prenatal heb je inklapbare matrassen met reishoes. Een eigen matras meenemen is erg veel gedoe en neemt veel ruimte in. Zo'n klapmatras is prima en je kunt het nog eens vaker gebruiken.

In de auto 2 poedertorens met voeding (altijd genoeg voor een lange reis).

Een reisapotheek voor jezelf en je kind. Ik zit liever niet midden in de nacht of ingesneeuwd zonder medicatie... ga vooraf even langs de drogist en haal van alles. Kost in Nederland niets (in het buitenland soms veel meer!) En je kunt het hier ook nog gebruiken. Zetpillen, thermometers, nectosyl, luuf, neusspray etc.

Haal de onderste stoffen mand van je kinderwagen. Die dingen zijn niet gemaakt op extreme sneeuw en veel zout (krijg he kringen van).
Oh en sleep geen dikke ledikantdekens mee! Wij nemen altijd een wiegdeken mee en leggen die over dwars. Kind ligt toch in een dikke slaapzak.

Ik mis nog een skipak. Ook in Nederland prima te gebruiken.
Ik zou niet én de kinderwagen én de maxi cosi én een campingbedje meenemen.
Kind in kinderwagen laten slapen of de kinderwagen thuis laten en voor die kleine stukjes de maxi cosi op het onderstel klikken (ik neem aan dat dat kan). De vraag is sowieso hoe ver je komt met de kinderwagen in de sneeuw.
coravanmora schreef:
07-01-2018 11:15
Als je weinig ruimte in de auto hebt: kan je baby niet in de kinderwagenbak slapen? Dat deed ik met die van mij toen ze nog zo jong waren. Bak van de wagen halen en op de grond zetten naast mijn bed. Konden ze ook gewoon doorpitten als we van buiten kwamen.
Dat wordt ten stelligste afgeraden. De bak laat geen lucht/zuurstof door aan de zijkanten en een kindje daar langere tijd in laten slapen verhoogt het risico op wiegendood.
hannaeva schreef:
07-01-2018 14:16
Dat wordt ten stelligste afgeraden. De bak laat geen lucht/zuurstof door aan de zijkanten en een kindje daar langere tijd in laten slapen verhoogt het risico op wiegendood.
Ik heb een inklapbaar wiegje, erg fijn. Dat laat inderdaad wel lucht door aan de zijkanten. Wagenbak is idd niet luchtdoorlatend.
Met 7 maanden had mijn zoontje ook een zonnebrilletje. Ik weet niet of ze te koop zijn voor babies van 4 maanden maar zon en sneeuw is echt vervelend voor de ogen. Check even bij Decathlon of zo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven