Op wintersport met baby

07-01-2018 11:07 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan het eind van de maand gaan we met onze dochter van dan 4 maanden naar Oostenrijk. Aangezien mijn hoofd op dit moment van alle kanten overloopt ben ik bang dat ik het een en ander vergeet. Voor nu staat op de paklijst:

- kleding
- kinderwagen en maxi-cosi
- campingbedje + eigen matrasje + beddengoed (geen babybedjes in de accommodatie en het matrasje wat bij het campingbedje hoort is extreem dun)
- winterzak (kan zowel in kinderwagen als maxi-cosi)
- verzorgingsproducten & zonnebrandcreme
- babyzonnebril
- 2 slaapzakken
- 2 pakken poedermelk (ze reageert nogal heftig op andere merken)

Ik heb het gevoel dat ik wat vergeet maar ik heb werkelijk geen idee wat...
"Nee" is ook een antwoord.
Dirkje1974 schreef:
07-01-2018 17:55
Met 7 maanden had mijn zoontje ook een zonnebrilletje. Ik weet niet of ze te koop zijn voor babies van 4 maanden maar zon en sneeuw is echt vervelend voor de ogen. Check even bij Decathlon of zo

O ja, had ik ook. Opticien. Prenatal heeft ze dacht ik ook.
En voor jou lijkt dat matrasje misschien heel dun, maar vergeet niet dat jouw baby maar een fractie weegt van wat jij weegt en daar dus waarschijnlijk helemaal geen last van heeft. Wij namen trouwens vaak een Deryan tentje mee, nog veel kleiner en de baby stookt die snel warm.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Iets voor jezelf om je mee te vermaken tijdens de slaapjes (en de rest is skiën).

In wat voor accommodatie verblijf je? Kun je daar flessen opwarmen?
Baby phone
Joostisandersgeaard2 schreef:
07-01-2018 13:07
Niet veilig.
Wat is daar niet veilig aan?
Een oma of tante die de baby kan entertainen zodat je zelf misschien ook nog iets aan je vakantie hebt?
En wie weet zelfs een ski-lat van dichtbij ziet.
Belle73 schreef:
07-01-2018 18:13
En voor jou lijkt dat matrasje misschien heel dun, maar vergeet niet dat jouw baby maar een fractie weegt van wat jij weegt en daar dus waarschijnlijk helemaal geen last van heeft. Wij namen trouwens vaak een Deryan tentje mee, nog veel kleiner en de baby stookt die snel warm.
Dat klopt alleen dat dit niet eens een echt matras is. Het bestaat uit 3 losse plaat delen ingepakt in een laagje linnen, in totaal nog geen halve cm dik. Als ik dat eerder had geweten had ik dit bedje niet gekocht.
O ja, ik zou ook een e boek meenemen. Kun je lekker lezen als de baby slaapt.
Je hebt speciale campingbed matrasjes, die zijn compact mee te nemen. Volgens mij is het ook wel gebruikelijk om dat bij je campingbedje te gebruiken. Alleen die harde onderste plaat lijkt me ook niet fijn. Zo'n matrasje heb je voor 20 euro ofzo.
Waaromwil je met zo’n jonge babyoppas wintersport. Sleepte mijn kinderen echt overal mee naar toe, maar wat moet je met je baby in de kou? (Oké ik heb niets met wintersport, dus misschien niet objectief)
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
07-01-2018 20:00
Waaromwil je met zo’n jonge babyoppas wintersport. Sleepte mijn kinderen echt overal mee naar toe, maar wat moet je met je baby in de kou? (Oké ik heb niets met wintersport, dus misschien niet objectief)
Ik vond het ook niks. Oudste was 4 mndn. Hij aan de diarree en ik me kapot vervelen op een bovenwoning in een dorp waar geen ruk te doen was. En de rest was skien.
En er dan ook nog 2 dagen file voor rijden in de voorjaarsvakantie.

Toen hij 4 was, vond ik het wel leuk!
LoveDobby schreef:
07-01-2018 20:00
Geen gekke vraag hoor, heb 'm vaker gekregen inmiddels.
Laat ik het zo zeggen dat ik extreem aan vakantie toe ben en dol ben op Oostenrijk. Er gaat zoals iemand al aandroeg een oppas mee zodat ik zou kunnen skieen als ik wil. Ik weet nu nog niet of ik er dan zin in heb, dat zie ik dan wel.
Meyana schreef:
07-01-2018 20:22
Geen gekke vraag hoor, heb 'm vaker gekregen inmiddels.
Laat ik het zo zeggen dat ik extreem aan vakantie toe ben en dol ben op Oostenrijk. Er gaat zoals iemand al aandroeg een oppas mee zodat ik zou kunnen skieen als ik wil. Ik weet nu nog niet of ik er dan zin in heb, dat zie ik dan wel.
Er even uit is ook lekker.
Joostisandersgeaard2 schreef:
07-01-2018 20:19
Ik vond het ook niks. Oudste was 4 mndn. Hij aan de diarree en ik me kapot vervelen op een bovenwoning in een dorp waar geen ruk te doen was. En de rest was skien.
En er dan ook nog 2 dagen file voor rijden in de voorjaarsvakantie.

Toen hij 4 was, vond ik het wel leuk!
Misschien is er in het geval van TO nog een vader in beeld die ook voor de baby kan zorgen. Dan kun je toch afwisselen? Maar inderdaad, een wintersportvakantie lijkt me ook niet de meest ideale vakantie. Een city trip vond ik dan wel weer prima met een baby, de mijne sliep in ieder geval prima in de wagen.
We gaan met 3 volwassenen en 1 baby.
Het is voor mijn man zijn allereerste wintersport en hij gaat dus 3 dagen op les.
Ik kijk er naar uit om met mijn dochter en moeder lekker te wandelen, lekker lunchen of taartjes te eten bij een van de vele bakkertjes en 's avonds een paar keer de apres ski onveilig maken met mijn man terwijl mijn moeder oppast. Zoals gezegd weet ik nog echt niet of ik ga skieen.
Wij hadden ook nog een draagdoek bij. Heb echt uren met zoon gewandeld door de bergen.
Ik lees mee! Hier eind februari op vakantie met onze baby van dan 5 maanden. Gelukkig voldoende entertainment voor de baby, mijn moeder skiet niet, man kan dit jaar niet skiën ivm een knie-operatie en herstel. Totaal zijn we met 6 volwassen, dus het verzorgen van baby komt wel goed.

Afgelopen week een midweekje weggeweest en ik hoop dat ik hiervan heb geleerd en niet alles meesleep voor de baby.. Het was een halve volksverhuizing en we hebben de helft niet gebruikt.
Chantilly21_1 schreef:
07-01-2018 20:46
Het was een halve volksverhuizing en we hebben de helft niet gebruikt.
Hier ben ik dus ook bang voor...

Ik sta in dubio om haar wipstoeltje mee te nemen, ze vindt dat sinds kort ontzettend leuk en het plan is om haar op vakantie haar eerste fruithapje te geven en dat lijkt me handiger in een stoeltje dan op schoot. We willen dat graag zodat mijn moeder er bij kan zijn, wij wonen op 6-8 uur rijden van elkaar dus ze wil dit echt heel graag meemaken.

Ook twijfel ik om de flessenwarmer mee te nemen. Au bain marie kan de fles natuurlijk ook goed verwarmd worden. Keuzes, keuzes...
Draagdoek/draagzak en van die antisliprubbers voor je laarzen voor jezelf. Vond ik veel handiger dan de kinderwagen (kind zat dan lekker onder mijn (draag)jas).

Dun matras bij campingbedje is normaal, een extra matras wordt afgeraden ivm stikgevaar. Kruik heb ik nooit meegenomen, bij ons zijn de appartementen altijd eerder te warm dan te koud.
Fruithap geven kan ook in de maxi cosi ipv een wipper. Of gewoon op schoot. Voor die paar keer,
De flessenwarmer zou ik dan weer niet zo lang over denken als je dat fijn vindt. Dat ding is klein en gebruik je toch verschillende keren per dag.
Belle73 schreef:
07-01-2018 20:31
Misschien is er in het geval van TO nog een vader in beeld die ook voor de baby kan zorgen. Dan kun je toch afwisselen? Maar inderdaad, een wintersportvakantie lijkt me ook niet de meest ideale vakantie. Een city trip vond ik dan wel weer prima met een baby, de mijne sliep in ieder geval prima in de wagen.
Die vader was mee. En opa en oma en tante. Vantevoren roepen 'we passen wel op', maar uiteindelijk...

Maar goed. Andere mensen zijn anders.
Qua spullen namen wij altijd zo min mogelijk mee. Het is maar een week en dan heb je ook niet veel nodig was mijn ervaring. Draagdoek, voldoende kleding, kinderparacetamol, dikke handdoek om op te spelen op de grond, knuffel, paar speeltjes, thermometer en dat was het wel zo ongeveer (campingbedje was al in de accommodatie). Zonnebrand hadden we voor onszelf al mee.
Meyana schreef:
07-01-2018 20:54
Hier ben ik dus ook bang voor...

Ik sta in dubio om haar wipstoeltje mee te nemen, ze vindt dat sinds kort ontzettend leuk en het plan is om haar op vakantie haar eerste fruithapje te geven en dat lijkt me handiger in een stoeltje dan op schoot. We willen dat graag zodat mijn moeder er bij kan zijn, wij wonen op 6-8 uur rijden van elkaar dus ze wil dit echt heel graag meemaken.

Ook twijfel ik om de flessenwarmer mee te nemen. Au bain marie kan de fles natuurlijk ook goed verwarmd worden. Keuzes, keuzes...
Maxi-cosi kun je ook als wipstoeltje gebruiken. Flessenwarmer zou ik ook thuislaten. Je kunt ook half gekookt water en half koud water nemen ipv au ban marie opwarmen.
Qua skiën wisselden vriend en ik gewoon af. En ik wandelde ook veel in de bergen. ‘s Middags aten we dan altijd samen in een restaurant.
Man en ik wisselden ook af met skiën, heerlijk! Oudste was 11 weken toen ze voor het eerst meeging op wintersport, middelste 9 maanden en jongste ruim 3 maanden. Ik nam het wipstoeltje wel mee, oudste heeft heerlijk in de wipper voor het raam naar de vallende sneeuwvlokken zitten kijken, geweldige entertainment.
Als ik niet ging skiën ging ik wandelen en een boodschapje doen, keertje zwemmen en lekker genieten van vakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven