Griekenland? Tips graag!

07-01-2018 13:58 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de zomervakantie willen wij, man, ik en dochter van 14, naar Griekenland. Maar ik kom er niet uit... Wij zijn niet op zoek naar drukte a la Chersonisos of andere plekken waar veel jongerenvakanties zijn. Wel zoeken wij 'gezellige drukte' in de vorm van terrasjes, restaurantjes e.d. Snorkelen vinden wij alle 3 geweldig, dus dat zou ook mooi zijn. Misschien een of meerdere eilanden waarbij je ook uitstapjes kunt doen met het openbaar vervoer? Wellicht watervallen of ander moois?
Maar niet te rustig dus, wel winkeltjes, tarrasjes, restaurantjes, het liefst op loopafstand.
We willen 2 weken gaan. Hoeft niet perse naar 1 locatie. Kunnen ook bijv. meerdere locaties zijn op 1 eiland, of meerdere eilanden bezoeken. Wie heeft tips qua eiland(en), het liefst incl. stadje waar je zat. En misschien zelfs tips voor accommodatie? Wij zien nu even door alle witte huisjes het strand niet meer ;)
Parga of Samos
Mykonos, Pelion, Milos, Santorini.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Er zit een kleinegriek op het forum, misschien heeft die nog tips?
Ik ben op kos en op corfu geweest. Kos is qua eiland wat droger maar wel erg touristisch en op corfu zaten we aan de rustige kant maar hier zijn veel boottours (blue lagoon oid) die je echt naar de meest mooie plekken brengen om te snorkelen.
Nicotientje schreef:
07-01-2018 14:33
Er zit een kleinegriek op het forum, misschien heeft die nog tips?
Hij wordt nog beroemd hier!
Corona67 schreef:
07-01-2018 14:41
Hij wordt nog beroemd hier!
:HA:
kreta. En dan alles behalve Chersonissos
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
https://www.eilandhoppenopmaat.nl/eilan ... -cycladen/

Zoiets?
Watervallen wordt wat lastig, maar de groenste eilanden zijn volgens mij corfu, lefkas en Kefalonia. Echter is er vooral op corfu ook ietsje meer kans op regen. Als je niet via een reisorganisatie hoeft te gaan kun je ook kijken naar Pilion of Andros, welke schiereilanden zijn waar vooral de Grieken zelf vakantie houden. Ik zou in jouw geval kiezen voor 2 locaties als je 2 weken de tijd hebt.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Zakynthos en Kefalonia zijn goed te combineren! Op Zakynthos niet in Laganas gaan zitten, verder is alles daar mooi. Beide eilanden heb je met een week wel gezien, dus zou deze dan wel combineren.

Kreta is overigens ook prachtig (en dan inderdaad Chersonissos mijden). Daar kun je wel twee weken doorbrengen.
Paros, naxos kun je goed combineren voor twee weken. Prachtige eilanden!
Corfu is ook erg mooi. Daar kun je twee weken wel verblijven. Corfu stad is een mooie stad waar genoeg te shoppen valt voor dochter van 14
Kijk eens naar Thassos, appartementen Makedonia. In het dorpje genoeg terrasjes en dergelijke, groen eiland met genoeg mogelijkheden voor 2 weken.
Ik heb Lesbos nog niet voorbij zien komen. Dat vond ik echt één van de leukste Griekse eilanden waar ik tot nog toe geweest ben. Persoonlijk zou ik Kreta en Rhodos mijden omdat die het meest toeristisch zijn. En inderdaad twee eilanden combineren als je toch twee weken gaat. Vasteland (Peloponnesos) is ook nog een idee. Daar kun je je echt wel twee weken vermaken.
Nothing happens for a reason
Ik heb Nenzel niet meer voorbij zien komen.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven