Werkt product x echt?

vrijdag 17 maart 2017 om 15:46
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik denk bij elk nieuw product 'werkt het echt?' en misschien is het een handig idee om producten te plaatsen die echt werken
Mijn bijdrage:
- wimper verlengend serum van Revitalash. Ik heb de nieuwe formulering want de oude mocht geen bimatoprost meer bevatten. Na 2 maanden zijn mijn wimpers zo'n 50% langer, wel zijn ze niet toegenomen in dikte.
- IPL voor diffuse roodheid bij rosacea en wat adertjes + pigment vlekjes. 4 Behandelingen en roodheid af genomen met zo'n 85-90%, vlekjes helemaal weg.
Jullie nog toevoegingen en tips?
Mijn bijdrage:
- wimper verlengend serum van Revitalash. Ik heb de nieuwe formulering want de oude mocht geen bimatoprost meer bevatten. Na 2 maanden zijn mijn wimpers zo'n 50% langer, wel zijn ze niet toegenomen in dikte.
- IPL voor diffuse roodheid bij rosacea en wat adertjes + pigment vlekjes. 4 Behandelingen en roodheid af genomen met zo'n 85-90%, vlekjes helemaal weg.
Jullie nog toevoegingen en tips?

zondag 7 januari 2018 om 13:37
Maar daar zitten toch wel parabenen / sulfaten etc in??? Dit is toch gewoon normale shampoo?Piratesse schreef: ↑07-01-2018 13:31Ok, ik geloofde nooit in de werking van shampoo en conditioners, want "ze lullen maar raak voor wat centen", tot een vriendin haar haar gingen wassen met shampoo en conditioner zonder sulfaten, parabenen en siliconen. Geweldig bos haar had ze ineens.
Heb klein onderzoekje gedaan (zij heeft krullen, ik 't steilste haar van de wereld) en uiteindelijk op Repair lijn van de Hema uitgekomen.
IK HEB INEENS VOL HAAR MET EEN BEETJE SLAG?!
Serieus. Ik was het, ik prop er conditioner in, ik laat het opdrogen, ff föhnen en het is goed.
Zonder mousse/haarlak/volumepoeder/zoutoplossing/weetikveel.
Ik heb gewoon mooi haar.
Snif, na 40+ jaar aanklooien, was dit dus de oplossing.
Kan wel janken. Ok, overdreven, dat dan weer niet, maar mèn, ik ben me er een partij blij mee joh.
HA!
En dat voor 3,75 euro.
https://www.hema.nl/winkel/mooi-gezond/ ... t=11057102
https://www.hema.nl/winkel/mooi-gezond/ ... t=11057106

zondag 7 januari 2018 om 15:50
Nope. Zit niets van dat al in.HasseSimonsdochter schreef: ↑07-01-2018 13:37Maar daar zitten toch wel parabenen / sulfaten etc in??? Dit is toch gewoon normale shampoo?

zondag 7 januari 2018 om 16:12

zondag 7 januari 2018 om 18:13
Oh die ga ik voor mijn vriendin kopen, dat is haar luchtje!KoffieDoosje schreef: ↑06-01-2018 22:46Ik vind de Q10 nachtcréme van Cien (Lidl) ook heel erg fijn.
Ook van Cien, de handcream Madame Glamour en de parfum, Madame Glamour Suddenly. Beiden ruiken naar Chanel's Coco Mademoiselle.![]()
zondag 7 januari 2018 om 18:17
Ik gebruik nu steeds de mangobutter variant van Klorane. Bevalt wel goed, maar ik merk niks qua vettigheid van mijn haar. Als in: het blijft even snel vet worden.
Nu de klorane brandnetel gekocht omdat die speciaal voor snel vet worden haar is. Ik weet nog niet of het iets doet. Het is in iedergeval zacht, ook zonder conditioner. Als er geinteresseerden zijn, zal ik later een update geven.
Nu de klorane brandnetel gekocht omdat die speciaal voor snel vet worden haar is. Ik weet nog niet of het iets doet. Het is in iedergeval zacht, ook zonder conditioner. Als er geinteresseerden zijn, zal ik later een update geven.

zondag 7 januari 2018 om 18:31
nav de eerste pagina's heb ik twee produkten besteld van the Ordinay via asos (geen verzendkosten boven 20 euro). Dat is salicylic acid 2% solution en niaciamide (of zoiets). Jetske Ulstee hecht veel waarde aan de werking van die ingredienten. Helaas net te laat het artikel van haar gelezen dat er 2 verschillen zijn in etikettering. Nl. het woord xxxxx solution en xxxxx extract. In het ene geval zegt het niks over de hoeveelheid werkzame stof en in het geval van extract zegt het alles over de aanwezigheid van de werkzame stof. En je raadt het al: ik heb een produkt met het woord solution....
Heb nu een mailtje gestuurd naar the Ordinary met de vraag hoeveel werkzame stof er dan inzit. Ben benieuwd.
Heb nu een mailtje gestuurd naar the Ordinary met de vraag hoeveel werkzame stof er dan inzit. Ben benieuwd.

zondag 7 januari 2018 om 19:41
De produkten waar ik trouwens erg blij mee ben, zijn:
Harmony olie (bio, koudgeperst bladiebla). Vaak gebruik ik jojoba of avocado (wintertijd) olie van dit merk en het houdt mijn vochtarme huid heerlijk zacht en soepel zonder vet te zijn.

Deze olie smeer ik ook wel eens in mijn krulhaar trouwens.
Ik heb via de surinaamse kapper (voor krullend haar) lekker werkend cocosspul. Zowel shampoo als conditioner als krulspul. Top spul.
Ik ben qua potloden erg te spreken over de Hema glim potloden. Het enige nadeel is de dop die er makkelijk afgaat als je het potlood vervoert. Ik krijg er mooie sprekende ogen van.

Het wimperserum van Fig heb ik trouwens net een paar dagen binnen en smeer ik op mijn wimperrand. Ik ben benieuwd of ik mooie lange wimpers heb over een maand.
Voor kloven (hielen bijvoorbeeld) werkt voor mij nog altijd de simpele aanpak het best. Onder de douche met een vijl het overbodig eelt verwijderen en dan de hakken invetten met vaseline. Sokken erover en slapen maar. Doe dit een aantal nachten achter elkaar en de kloven zijn zo goed als weg. Bijhouden is een must.
Qua huidtip kan ik eigenlijk alleen maar aanbevelen waar Jetske zelf ook heel enthousiast over is (net als het gros van de dermatologen) en dat is voorkomen is beter dan genezen. En het enige bewezen werkzame middel tegen huidveroudering zijn stoffen als vit A, vit C en E en AHA's of BHA's. Dus ik smeer 1 x per week op recept voorgeschreven vitamine A creme 0,5% dun op mijn huid en dit wil ik afwisselen of aanvullen met salicylzuur.
Lees anders de blog van Jetske eens, daar vind je veel info:
http://www.dr-jetskeultee.nl/salicylzuur/
Harmony olie (bio, koudgeperst bladiebla). Vaak gebruik ik jojoba of avocado (wintertijd) olie van dit merk en het houdt mijn vochtarme huid heerlijk zacht en soepel zonder vet te zijn.

Ik heb via de surinaamse kapper (voor krullend haar) lekker werkend cocosspul. Zowel shampoo als conditioner als krulspul. Top spul.
Ik ben qua potloden erg te spreken over de Hema glim potloden. Het enige nadeel is de dop die er makkelijk afgaat als je het potlood vervoert. Ik krijg er mooie sprekende ogen van.

Het wimperserum van Fig heb ik trouwens net een paar dagen binnen en smeer ik op mijn wimperrand. Ik ben benieuwd of ik mooie lange wimpers heb over een maand.
Voor kloven (hielen bijvoorbeeld) werkt voor mij nog altijd de simpele aanpak het best. Onder de douche met een vijl het overbodig eelt verwijderen en dan de hakken invetten met vaseline. Sokken erover en slapen maar. Doe dit een aantal nachten achter elkaar en de kloven zijn zo goed als weg. Bijhouden is een must.
Qua huidtip kan ik eigenlijk alleen maar aanbevelen waar Jetske zelf ook heel enthousiast over is (net als het gros van de dermatologen) en dat is voorkomen is beter dan genezen. En het enige bewezen werkzame middel tegen huidveroudering zijn stoffen als vit A, vit C en E en AHA's of BHA's. Dus ik smeer 1 x per week op recept voorgeschreven vitamine A creme 0,5% dun op mijn huid en dit wil ik afwisselen of aanvullen met salicylzuur.

zondag 7 januari 2018 om 19:46
Oh ik ga die Hema shampoo dan ook eens proberen.
Heb wel gekeken en in feite zit er SCS in, wat qua werking en schadelijkheid volgens het internet het zelfde is als SLES en SLS. Maar goed, het is bijna onmogelijk om shampoos zonde schadelijke dingen te kopen dus dan kan die van de Hema er ook wel bij.
Heb wel gekeken en in feite zit er SCS in, wat qua werking en schadelijkheid volgens het internet het zelfde is als SLES en SLS. Maar goed, het is bijna onmogelijk om shampoos zonde schadelijke dingen te kopen dus dan kan die van de Hema er ook wel bij.
zondag 7 januari 2018 om 19:58
Anders de Sholl Velvet Smooth is ook een heel handig ding hiervoor.diyer schreef: ↑07-01-2018 19:41
Kan gewoon op droge voeten.
Ik heb er meest last van als ik overstap naar sokken naar bv. ballerina's
Gebruik dit 's avonds als ik geen schoenen meer aan hoef.

zondag 7 januari 2018 om 20:12
Daar had ik ook over gelezen (de cocos sulfaat bedoel je he), maar de ene blog schrijft dat 't niet zo erg is want uit cocos en de andere is weer mordicus tegen. Het is in elk geval geen horrorsulfaat dus dat is al winst, denk ik dan met m'n lekenkoppie. Het is ook niet te volgen allemaal eigenlijk.strikjemetstippels schreef: ↑07-01-2018 19:46Oh ik ga die Hema shampoo dan ook eens proberen.
zondag 7 januari 2018 om 23:16
Ik ben weg van de Shiseido Ibuki Softening Concentrate. Niet heel goedkoop, maar een heerlijke lotion. Als ik mijn huid gereinigd hebt trekt hij altijd een beetje, ook al doe ik er nog zo'n vette crème overheen, hij blijft trekken. Maar als ik deze lotion erop doe dan wordt mijn huid direct gehydrateerd! Vaak is zelfs enkel deze lotion voldoende en heb ik zelfs in de winter geen dagcrème nodig. En hij is niet eens vet.
Daarbij had ik altijd van die vette bultjes onder mijn ogen. Die zijn met deze lotion en de gentle cleanser uit deze lijn helemaal weg gegaan. Een gaaf huidje heb ik nu.
Daarbij had ik altijd van die vette bultjes onder mijn ogen. Die zijn met deze lotion en de gentle cleanser uit deze lijn helemaal weg gegaan. Een gaaf huidje heb ik nu.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..

zondag 7 januari 2018 om 23:25
Hoe heb je dat in godsnaam opgebouwd gekregen? Met maar 1x per week smeren en dan gelijk 0,5?diyer schreef: ↑07-01-2018 19:41De produkten waar ik trouwens erg blij mee ben, zijn:
maandag 8 januari 2018 om 08:07

maandag 8 januari 2018 om 09:41
Ja idd ik ben dan echt schilfer monster. Ik heb nu dus de retinol van Obagi en die zou nog sterker zijn (retamax). Ik maakte laatst de fout deze op te smeren toen ik net van onder de hete douche kwam, zo hey. Dat moet je dus nooit doen, heel mijn hoofd zo rood als een tomaat.
Tipje: Wella Color Charm toners voor ontkleurd haar. Zijn niet in NL te koop maar wel via Amazon.
maandag 8 januari 2018 om 11:47
Ik gebruik highlighter alleen in mijn binnenste ooghoeken en net onder de buitenste kant van mijn wenkbrauwen.
Op mijn jukbeenderen/neus/cupidoboog gebruik ik het niet, vind het ook niet zo mooi staan bij anderen.
maandag 8 januari 2018 om 13:11
Ik ben helemaal weg van een shampoo bar van Lush, de Seanik. Daar zit Natrium Lauryl Sulfaat in. Dus wel SLS.Piratesse schreef: ↑07-01-2018 20:12Daar had ik ook over gelezen (de cocos sulfaat bedoel je he), maar de ene blog schrijft dat 't niet zo erg is want uit cocos en de andere is weer mordicus tegen. Het is in elk geval geen horrorsulfaat dus dat is al winst, denk ik dan met m'n lekenkoppie. Het is ook niet te volgen allemaal eigenlijk.
Vind dit de beste shampoo die ik ooit heb gehad. Ik heb fijn haar dat snel vettig wordt waardoor ik bijna dagelijks mijn haar waste. Met deze shampoobar hoeft dat nog maar 2 x per week. Mijn haar zit ook beter, ben er erg blij mee!

maandag 8 januari 2018 om 15:11
Tretinoïne (vitamine a zuur) is toch sterker dan het derivaat retinol? Zit er dan retinaldehyde in die crème van Obagi?strikjemetstippels schreef: ↑08-01-2018 09:41Ja idd ik ben dan echt schilfer monster. Ik heb nu dus de retinol van Obagi en die zou nog sterker zijn (retamax). Ik maakte laatst de fout deze op te smeren toen ik net van onder de hete douche kwam, zo hey. Dat moet je dus nooit doen, heel mijn hoofd zo rood als een tomaat.
Tipje: Wella Color Charm toners voor ontkleurd haar. Zijn niet in NL te koop maar wel via Amazon.

maandag 8 januari 2018 om 15:49
Ja is sterker (hoe wel ze allebei in de huid worden om gezet tot het zelfde), maar de concentratie is ook hoger dan de vitamine A zuur concentratie. Zou zijn te vergelijken met 0.1% tretinoïne die Retamax van Obagi. En dat geloof ik best, schilfers hangen er bij.

maandag 8 januari 2018 om 15:52
Kan je Lush enkel online kopen of kan ik ook in een fysieke winkel terecht? Dat laatste vind ik op 1 of andere manier makkelijker kiezen.dutchsuzanne schreef: ↑08-01-2018 13:11Ik ben helemaal weg van een shampoo bar van Lush, de Seanik. Daar zit Natrium Lauryl Sulfaat in. Dus wel SLS.
Vind dit de beste shampoo die ik ooit heb gehad. Ik heb fijn haar dat snel vettig wordt waardoor ik bijna dagelijks mijn haar waste. Met deze shampoobar hoeft dat nog maar 2 x per week. Mijn haar zit ook beter, ben er erg blij mee!

maandag 8 januari 2018 om 16:22