Aken vs. Keulen?

08-01-2018 20:31 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik gaan binnenkort een weekendje weg. We kunnen alleen (nog) niet kiezen tussen Aken en Keulen. Als we samen een weekendje weg gaan, houden we ervan om lekker door een stad te slenteren, wat dingen bekijken, ergens wat drinken, beetje winkelen, en lekker eten in een knus restaurantje. Voor ons is het al snel goed als er een gezellige buurt is in een stad waar je lekker kunt eten en rondlopen.
Iemand tips?
Keulen.

Aken is ook leuk, maar voor een middagje.

In Keulen kan je wel een weekendje voort.
Ik vond beide steden leuk. Aken is wat kleiner en knusser, vond ik. Leuke koffie barretjes. We hebben heerlijk gegeten in een Turks restaurant. Ook leuk om te winkelen.

Keulen is mooi met natuurlijk de prachtige dom in het midden van de stad. Leuk winkelen ook.
Madre schreef:
08-01-2018 20:33
Keulen.

Aken is ook leuk, maar voor een middagje.

In Keulen kan je wel een weekendje voort.
Ja misschien is Aken voor een weekend inderdaad te klein. Ik kon me er een hele dag wel vermaken.
Keulen is inderdaad geschikter voor meerdere dagen. Er zijn een aantal goede musea (die miste ik in Aken) en verschillende wijken met elk hun eigen sfeer.
Ze zijn beide in elk geval niet op een dag gebouwd.
Aken is wat klein, maar oooooooh die spa/sauna <3 zo één van de twee dagen afgetikt hoor :$
In Aken kun je ook nog een middag of avond naar de thermen. Ook heel erg lekker.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
00suus00 schreef:
08-01-2018 20:54
In Aken kun je ook nog een middag of avond naar de thermen. Ook heel erg lekker.
:high5:
Waarom niet allebei? Dan ga je vrijdagochtend richting Aken, doe je 1 overnachting in Aken, en op zaterdagochtend door naar Keulen.
Dank al voor de reacties! Ik denk dat we toch neigen naar Keulen omdat het wat groter is.
Bonn en Keulen is ook een leuke combinatie. In Bonn zijn een paar interessante musea.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven