Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Oh, dat ook nog stippeltjesbehang... Hopelijk is het voor die tijd raak! Kan me voorstellen dat het anders even onhold staat...
@vievie, aders heb ik ook wel eens gelezen als symptoom, duim voor je!! En vroege symptomen kan best hoor :)

@theepoes wat fijn een mooi ei! Tja, dat wachten.. moeilijk is dat bah haha gelukkig kunnen we elkaar hier steunen.

@stippeltjesbehang, altijd zen kan inderdaad niet al helemaal niet als je zoveel aan je hoofd hebt. Misschien ben je er daardoor wel minder mee bezig en is het juist raak! Vervelend van de besnijdenis. Hopelijk is het snel raak voor die tijd!
@Haoshie wat goed dat jullie hier samen zo achter staan. Jullie leven, lekker doen wat jullie willen!

@Kaatje Balen van je witte test. Misschien toch iets te vroeg.. ik doe nu inderdaad ovulatietesten. Met afgaan op pijntjes kan ik er alsnog naast zitten, dus ik wilde het 1 ronde testen om zeker te weten. Straks weer een testje, en ik voel inmiddels ook al wat dingen borrelen, dus wie weet... En gefeliciteerd met je meisje!

@Vievie oooh klinkt als een goede bingo!

@Theepoes fijn dat er een eitje op gang is. Spannend!

@Stippeltjes stress is nooit goed, goed voor jezelf zorgen :hug: en wat naar van je vriend z'n dinges. Dat lijkt me inderdaad een tijdje moeilijk in de slaapkamer.

@Elle nog twee daagjes!
@Stippeltjesbehang wel een mooi doel met de verbouwing! Maar lijkt me wel een hele drukke periode zo zeg.

@Theepoes spannend donderdag! Ja die weken wachten zijn echt stom haha!
Ik denk dat ik zondag of maandag ga testen.

@Elle en @Thee bedankt!
Hier nog steeds geen bloed en ook nog geen duidelijke streep!
Dus ik wacht het nog even af tot het weekend en dan bel ik de dokter voor een bloedtest.
@Theepoes wat spannend
@Femme balen zeg die onzekerheid. Heb je ook al met Clear Blue getest? Die geeft duidelijk aan zwanger/ niet zwanger toch?

Mijn vriend heeft vanmiddag gehoord dat hij begin februari geholpen wordt. Als het deze ronde niet raak is, zal het er waarschijnlijk volgende ronde ook niet inzitten. Hij ziet er erg tegenop. Ik ook. Alles werkt meer dan prima bij hem en maak mij zorgen hoe lang het zal duren tot hij is hersteld en ook wanneer hij weer van seks kan genieten.
Maar als hij het nu niet laat doen, loopt hij het risico om later problemen te krijgen en dan zijn we nog veel verder van huis. Hopelijk valt het allemaal mee. Heeft iemand ervaring?
@ femme, wat naar die onduidelijkheid. Slim om dan de huisarts te bellen. CB test inderdaad ook een slim idee! Hoop voor je dat je snel een knalstreep hebt.

@ stippeltjes, he wat balen zeg.. maar inderdaad als het wel beter is om te doen heb je niet echt een keuze. Snap dat je vriend er ook tegenop ziet, lijkt me geen pretje. Ik heb er geen ervaring mee kan je er niks over vertellen helaas. Duim voor jullie dat het gewoon raak is nu!
@Femme wat rot zeg. Ik zou denk ik ook de dokter bellen als ik jou was. Dan weet je misschien door middel van bloedtesten wat meer.

@Stippeltjes oh dan snap ik dat jullie je hoop op deze ronde hebben gevestigd. Zeker als je niet weet hoe lang het herstel is. Geen ervaring hier met man dus kan je wat dat betreft niet adviseren...
@kaatje, gefeliciteerd met je dochter! 2 is een prachtige leeftijd! Wat jammer dat de test wit was.. ik blijf voor je duimen!

@vievie, blauwe aders is zeker een symptoom! Ik merkte het deze zwangerschap alleen niet zo omdat ze er volgens mij nog zaten van de eerste zwangerschap.

@stippeltjesbehang, dat is balen zeg! Geen ervaring maar ik hoop dan dat het voor die tijd lukt of dat de pauze niet te lang duurt. Dit soort dingen doe je helaas niet zoveel aan.

@femme, ook frustrerend voor jou! Clear blue is misschien een goede tip idd.

Ik ga morgenochtend nog weer een test doen. Even kijken of hij nog niet zo duidelijk of nog duidelijker is. Als dat zo is stop ik met testen. Dan heb ik er wel voldoende vertrouwen in. Toch wel weer spannend!

Ben verder wel erg moe. Drukte thuis en op het werk, sta nauwelijks stil bij dat ik zwanger ben. Vergeet het ook de hele tijd. Over een week of 6 hebben we de termijnecho en dan heeft manlief geen gips meer. Dan begint het echte feestje denk ik.

Oh ja jullie vroegen nog hoe iedereen reageerde! Vooral verrast, mijn ouders en broertje hadden het nog niet verwacht. Ze waren er ook helemaal ingetrapt met de alcoholvrije wijn tijdens de kerst. Goed gelukt dus! Mijn vriendinnen hadden het wel een beetje verwacht. Best gek dat mensen het nu al zo vroeg weten, was vorige keer pas na een week of 11 a 12.

Nu even lekker op de bank hangen! Fijne avond :)
@Elle, heel herkenbaar dat het later in de zwangerschap soms zelfs pijn ging doen…
Wat betreft de eisprong, dat zou kunnen natuurlijk. We wachten “rustig” af!

@Stippeltjesbehang, Oh..stress om de stress..zo herkenbaar! Oh en dan dat berichtje van je vriend er ook nog bij… Ik hoop dat het voor die tijd raak is!!

@Vievie, Dat klinken als heel goede symptomen! Ik duim voor je!

@Theepoes, wat fijn dat er een mooi eitje was! Spannende weken voor de boeg! Was het de vorige keer snel raak?

@Femme, nee! Ik zou ook eens zo’n cb test proberen met zwanger/niet zwanger. En anders idd naar de huisarts!

@Vlammetje, spannend he! Ik heb destijds ook meer testen gedaan om die zekerheid te hebben. Geweldig dat je ouders en broertje er volledig ingetrapt waren! Extra leuke verrassing zo!

Iedereen bedankt voor de felicitaties! Dochter heeft een heerlijke dag gehad, helaas moest ik werken…. Overigens nog geen teken van een menstruatie.. We wachten “rustig” af.
theepoes schreef:
08-01-2018 20:18
Oooh, op Curacao!! Heerlijk! Jaloers! Ik heb een tijd op Curacao stage gedaan. Ik kon wel wennen aan het klimaat daar! En nu al helemaal... het is hier min 2... brrrr... (en ik heb net gesport. Buiten... brrrrrr).
OT: Brrr, dat klinkt wel heel fris. Als het zonnig is, is koude wel lekker. Dan is de zon ook maar zo zonnig. Gelukkig is het iets koeler de laatste tijd, want seks in de bloedhitte is ook niet altijd lekker.
En verder lekker bijgelezen net. Het is wel gek omdat ik in een andere tijdzone zit. Ik heb ook nog eens net een nieuwe baan waar het een na het andere probleem op popt. Dus nog weinig tijd om mee te schrijven. Ook wil ik er niet echt teveel mee bezig zijn. We gaan pas voor de eerste ronde, voor ons eerste kindje. Dus we hopen er een beetje relaxt in te blijven.

Hoe is dat voor jullie? Zorgt het forum dat je er relaxt onder blijft? Of ben je er toch heel erg mee bezig omdat je actief in dit topic schrijft? En hoe blijf je relaxt als ronde 1 het niet raak is en je dan pas echt kunt voelen: ik ben teleurgesteld of ik vind het ook wel oké.

Ik ben 36 en ik heb tot voorkort nooit echt een kinderwens gehad, dus sowieso is dat hele baby gebeuren en deze keuze al life changing. Momenteel staan we er nog in: lukt het niet, dan niet. We gaan niet klooien met hormonen etc. Maar ik kan mij best voorstellen dat dit gedurende het proberen zwanger te raken gaat veranderen.

Voor de schrijvers die wel voor de mm hebben gekozen: hoe ben je tot die keuze gekomen? Is het omdat dan een kinderwens zo intens is? Wist je al van tevoren dat, als het niet zou lukken op natuurlijke wijze dat je dan de mm in wilde. Of ‘groei je er in’ omdat je ineens voor die keuze staat?
Ik hoop overigens niet dat ik iemand hiermee kwets. Het is echt een oprechte vraag als kersverse (naïeve?) deelnemer aan het zwanger worden proces.
yogayup schreef:
09-01-2018 23:23
Hoe is dat voor jullie? Zorgt het forum dat je er relaxt onder blijft? Of ben je er toch heel erg mee bezig omdat je actief in dit topic schrijft? En hoe blijf je relaxt als ronde 1 het niet raak is en je dan pas echt kunt voelen: ik ben teleurgesteld of ik vind het ook wel oké.
Ik had heel erg gedacht dat ik er relaxed in stond en het oké was als het niet meteen raak was. Maar toen ik na de 1e ronde ongesteld werd, was ik toch even teleurgesteld en verdrietig. Zeker de 1e ronde was ik er heel erg mee bezig. Ieder kwaaltje zag ik als een teken dat het raak zou kunnen zijn. Na een uurtje maakte die teleurstelling wel weer plaats voor meer positiviteit: het was immers een goed teken dat ik een mooi cyclus had.
Nu de tweede ronde merk ik dat ik er tot nu toe wat nuchterder in sta. Ik ben minder met mijn lijf bezig.
Wat ook helpt is om mezelf geen beperkingen meer op te leggen door nu al bepaalde voedingsmiddelen te laten staan. Ik ga pas leven als een zwangere als ik daadwerkelijk zwanger ben.
Stippel wat naar voor hem zeg en straks even lastig voor jullie samen. Gelukkig geen ervaring mee dus daar kan ik je niet bij helpen, maar wel alvast veel sterkte voor je vriend! Lijkt me best pittig voor een volwassen kerel.
Vlam wat leuk hoe ze reageerden! Hopelijk had je vandaag weer een knaltest!
Kaatje nog gefeliciteerd met je dochter. Jammer dat t cadeautje uitbleef, wie weet komt t nog?
Vievie maakt t ook al spannend, nog een paar dagen voor je nod toch?
Femme ik zou ook een andere test proberen of bij de huisarts langs gaan, lastig die onzekerheid.

Hier nog struisvogelpolitiek, als ik vandaag doorkom vind ik t toch wel serieus spannend worden..
@Roos7 Nu pas haha? Wanneer ga je testen?
@Vlam dus jij had ook die blauwe aders, dat is goed om te horen :) Jij vandaag nog getest? Leuk dat iedereen zo verrast reageerde! Hoe heb je het verteld? Gewoon gezegd of met iets speciaals of zo?

@Yogayup Ik vind dat het heel gezond klinkt hoe jij erin staat. Ik vond de eerste ronde heel spannend, was er continue mee bezig. Voelde ook vanalles. Toen ik toch gewoon ongesteld werd vond ik het eigenlijk wel fijn of zo, denk dat ik het toch wel spannend vond. Deze ronde sta ik er veel relaxter in. Ben er nog wel mee bezig maar kan het ook van me afzetten. Voel me eigenlijk heel kalm. Ik denk dat op het forum schrijven mij vooral helpt om te relativeren;iedereen voelt vanalles, het hoort erbij, zwanger of niet. Misschien maakt het wel dat ik er daardoor wat meer mee bezig ben (andermans verhalen lezen, zelf schrijven), dat denk ik wel.

@Roos ja zaterdag of zondag mijn nod! En ik vind jou zo stoer he!!! Al dat geduld, wow!

Ik zit heel erg te twijfelen over wanneer te testen. Ergens wil ik morgenochtend testen, dan ben ik 11 dagen na mijn eisprong. Ik vind die onzekerheid zo vermoeiend. Maar man heeft dus een superbelangrijk en druk weekend, en ik wil het niet even tussendoor vertellen of zo mocht het raak zijn. Dus ik wil het hem sowieso pas zondagavond of maandagochtend (afhankelijk van hoe laat hij thuis is) vertellen. Als ik dan donderdag test, moet ik zo lang mijn mond houden tegen hem! Maar ja, het geeft mij natuurlijk wel rust. Oooh lastig, wat zouden jullie doen?
@vievie, ja vanochtend getest en weer knal positief. Veel donkerder kon hij niet worden dus was ongeveer net zo donker denk ik, nu zelfs iets donkerder dan de controle streep. Dus we gaan goed tot nu toe. Ook niets van bloedverlies gezien.

Ik zou wachten. Ik heb uiteindelijk waarschijnlijk pas met 15dpo getest en dat is me zeer goed bevallen. Ik zou wachten tot je 14dpo bent. Dus voor jou zondag. En dan kun je het zondagavond delen. Maar goed dat besluit je natuurlijk helemaal zelf, dit zou ik doen.

Ik heb het verteld met een cadeautje met een tekst erop. Alleen drong het niet meteen door omdat ze het dus echt niet verwacht hadden! Was wel grappig.

Voor we begonnen aan het zwanger worden (van de tweede) hebben we afgesproken dat wanneer het niet zou lukken we geen behandelingen zouden doen. Maar dat is natuurlijk wel makkelijk gezegd wanneer je al een kindje hebt. Ik was blij met ons meisje en het zou geweldig zijn als het ons gegund is om een tweede te krijgen. Maar ik kan echt slecht tegen hormonen en als ik hoor hoe die behandelingen gaan dan weet ik dat het echt heel zwaar gaat zijn voor mij en dat heeft zijn weerslag op onze relatie en onze dochter. En dat heb ik er dan niet voor over. Maar dat is hoe ik er in sta en ik snap heel goed dat voor anderen de wens zo groot is dat ze het wel doen. Een ieder moet het voor zichzelf besluiten.

@Roos, waar zit je in je cyclus? Wat spannend! Ben benieuwd!

Mijn app geeft steeds aan dat ik overtijd ben maar ik kan niet aangeven dat ik zwanger ben. Dat is onhandig!
Zo, ben er weer. De werkweek begon heel druk en na twee dagen wel meelezen en niet schrijven, is er best veel om op te reageren :)
Mijn menstruatie brak gisteren door. Een cyclus van 35 dagen dit keer. Weer iets om rekening mee te houden voor volgende ronde. Ik heb het stellige voornemen om niet meer te testen rond m’n NOD, het geeft me zoveel onrust als hij negatief uitslaat. Beter heb ik meer geduld.

@jade, goed nieuws over je echo’s! Ongemerkt gaat de tijd dan best snel voorbij. De weken die wij wegstrepen als wachtweken, zijn bij jou natuurlijk keiharde groeiweken. Heel fijn dat het zo goed gaat! Succes met wachten op uitslag van de NIPT.

@koekie, hoe gaat de zwangerschap bij jou?

@femme lastig, de onduidelijkheid. Al meer zekerheid door een CBtest? Of eerst je huisarts benaderd?

@kaatje, nog van harte gefeliciteed met je dochter. Fijn dat ze een leuke dag heeft gehad. Erg jammer hè, een witte test. Ik had ook op mn verjaardag getest, als mooi kadootje aan mezelf. Bleek een flinke teleurstelling te worden.. Maar bij jou nog geen menstruatie lees ik?!

@theepoes een mooi ei lijkt me prachtig om te zien! Dat is dan een klein voordeel van de hele behandeling eromheen, je hoeft niet te gokken. Wel intensief hoor, zo medisch zwanger raken. Hoe ga je daarmee om?

@elle, nog geen menstruatie doorgebroken? Lijkt me heel raar na een miskraam om dat blinde vertrouwen in je lijf weer te vinden. Je schrijft steeds nuchter erover, dat vind ik wel knap.

@pennelopeee en, is na het roze verlies je menstruatie doorgezet? Of nog steeds spannend?

@roos, spannende berichten! Heb je vaker een cyclus van 30 dagen of langer?

@haoshi, wat een wijs besluit. En heel mooi om dat samen te maken. Geniet van elkaar, je mooie reis en het plannen maken voor 2019!

@stippeltjesbehang, wat een lastige bijkomstigheid.. geen enkele ervaring ermee, maar het lijkt me dat het wel even moet herstellen? Er komt best veel wrijving op het wondje. Kun je niet de operatie uitstellen tot je zwanger bent? Of is dat een gekke suggestie?

@yogayup, ik vind het forum erg fijn om andere ervaringen te lezen. Aan ene kant benadrukt het wel het proces wat meer, maar het geeft me ook een uitlaatklep. Soms lees ik alleen even mee, zonder veel te schrijven, dan parkeer ik mijn eigen belevenissen even. We zijn nu ruim vier maand verder, elke dag ermee bezig zijn, lukt niet. Dat kost te veel energie.

@vlammetje, goed zeg, je duidelijke streep. Aftellen tot je eerste echo!

Voor de tabel we gaan ronde 5 in, mijn NOD zet ik rond 11 februari
Hips, hopsakee en pierlala.
@Vlam wat goed, nog meer knaller dan hij al was dus? En bedankt voor je advies, ik denk dat ik het ga opvolgen, weet ook niet hoe duidelijk een streep 11 dagen na de eisprong kan zijn dus wie weet geeft het me dan ook geen duidelijkheid.
Welke app heb je? Ik heb WomanLog, daar kan je hem geloof ik in Pregnancy Mode zetten of zo. Kan ik me herinneren van toen ik zwanger was van zoon, kan zijn dat het intussen veranderd is.

@Merl0t, goed voornemen. Ik snap dat testen ook wat duidelijkheid brengt (zoals je denk ik wel uit mijn twijfels leest haha) maar een negatieve test blijft gewoon stom!
Merlot, dank je wel! Nee klopt, nog geen menstruatie. Vorige 2 zwangerschappen testte ik op dag 25 positief. Hoopte dat nu ook. Cyclus is nog nooit langer geweest dan 25 dagen, behalve na mijn miskraam.. Vind het wel vreemd. Maar ja, we wachten gewoon af..

Vanavond reageer ik weer op de anderen!
Even snel tussen t werk door, zal vanavond op iedereen reageren!
Vandaag is cyclusdag 32. Nog steeds geen bloed of ook maar t gevoel dat er wat aan zit te komen. Vanmorgen vroeg wel wat kramp in m’n buik. Dit is pas de 2e ronde zonder ac, eerste was 25 dagen. Daarom probeer ik ook nog niet totaal te flippen, t kan gewoon nog een langere cyclus zijn. Ik denk zaterdag testen als er dan nog steeds niets is.
Ik heb de Maya app maar kan de zwangerschaps instelling in elk geval niet vinden.

De streep was denk ik iets donkerder dan de vorige test maar ja omdat die ook al zo donker was is het verschil lastig te zien. Ik vertrouw er maar op dat het goed gaat. Als hij nu ineens licht was geweest was het anders geweest.

Eerste echo is rond de 10 weken dus zal ergens half februari zijn. Duurt nog wel even maar een eerdere echo heeft niet zoveel zin, dan zie je niet zoveel. Vorige keer had ik een echo en werd de termijn op 10 weken en 6 dagen gezet. Je zag toen een super mooi boontje met beentjes trappelen. Dat mooie beeld wil ik weer dus we wachten maar rustig af. Tegen die tijd heeft man hopelijk geen gips meer dus we kijken er naar uit!

Spannend Roos!!
@Vlam nee echt donkerder kon die test niet haha! Fijn!
@vievie onze nod loopt bijna gelijk; ik maandag of dinsdag. Ben er ook mee bezig of ik moet testen. Tegelijkertijd vind ik het onzin omdat ik echt niets voel wat wijst op een zwangerschap. Zou toch wel echt wachten als ik jou was tot zondag. Maar snap heel goed als dat je niet lukt. Misschien helpt het als ik zeg ook niet te testen ;-)
Ik heb zelf een vroege miskraam in oktober gehad en ben er nu achter dat vroeg testen alleen maar heel verwarrend is en nog altijd heel spannend. Dus ga mezelf dat maar niet aandoen. Succes!!

@yogayup toen ik net met het forum begon maakte het me wel een beetje gek. Maar nu merk ik dat ik het juist fijn vind. Ik ben er namelijk best wel mee bezig maar wil het er niet te veel thuis of bij vriendinnen over hebben. En hier kan ik toch delen en meelezen.
@Seagull deal, dan test ik ook niet eerder ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven