Ontslag nemen?
dinsdag 9 januari 2018 om 23:11
Ik werk 14 jaar bij dezelfde werkgever. Vier keer van team veranderd en nu sinds maart vorig jaar in een team waar ik me behoorlijk ongelukkig voel. Er is geen klik met naaste collega’s, er is veel gebeurt, veel geroddel en het werk zelf is veel en vaak gigantisch druk. Ik heb nooit de tijd om zaken goed uit te zoeken. Op kantoor zelf is het ook druk: veel prikkels, veel telefoon, veel mensen.
Ik ben het moe, ik ben het zat. Als ik wakker ben, denk ik continue aan werk, zelfs in weekenden en vakantie. Ik kan me er niet voor afsluiten en daar baal ik van. Ik ben boos op mezelf dat het zo’n invloed op me heeft.
En nu spookt het continue door mijn hoofd om ontslag te nemen. Maar goed..en dan? Ik loop tegen de 50 en heb geen pakket aan blinkende diploma’s. En dan het geld. Wij kunnen met minder toe, maar niet een volledig salaris missen.
Ik werk in een behoorlijk grote organisatie, ik besef dat als ik verstandig ben ik op zoek ga naar een andere functie intern (of extern). Maar dat is nu zo ver weg ofzo.
Ik weet niet wat ik nu verwacht van anderen te lezen. Wil mijn ei kwijt en misschien nog wat tips. Voel me al tijden zo rot.
Ik ben het moe, ik ben het zat. Als ik wakker ben, denk ik continue aan werk, zelfs in weekenden en vakantie. Ik kan me er niet voor afsluiten en daar baal ik van. Ik ben boos op mezelf dat het zo’n invloed op me heeft.
En nu spookt het continue door mijn hoofd om ontslag te nemen. Maar goed..en dan? Ik loop tegen de 50 en heb geen pakket aan blinkende diploma’s. En dan het geld. Wij kunnen met minder toe, maar niet een volledig salaris missen.
Ik werk in een behoorlijk grote organisatie, ik besef dat als ik verstandig ben ik op zoek ga naar een andere functie intern (of extern). Maar dat is nu zo ver weg ofzo.
Ik weet niet wat ik nu verwacht van anderen te lezen. Wil mijn ei kwijt en misschien nog wat tips. Voel me al tijden zo rot.
dinsdag 9 januari 2018 om 23:16
Waarom ga je nu niet solliciteren op functies die je leuk lijken?
Voor hetzelfde geld gaat de procedure snel, kun je 1 feb je ontslag indienen en ben je 1 maart weg.
En dan heb je een baan en inkomen en recht op ww als je contract niet verlengd mocht worden.
Voor hetzelfde geld gaat de procedure snel, kun je 1 feb je ontslag indienen en ben je 1 maart weg.
En dan heb je een baan en inkomen en recht op ww als je contract niet verlengd mocht worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 9 januari 2018 om 23:27
dinsdag 9 januari 2018 om 23:30
Heb je al naar je leidinggevenden uitgesproken hoe je je voelt? De druk, stress en prikkels? Wie weet is er een oplossing te vinden.
Als je je zo overspannen en opgebrand voelt lijkt het me verstandig om eens langs je huisarts te gaan. Langdurige stress is een aanslag op je gezondheid.
Je baan opzeggen zou ik in deze situatie niet doen. Vraag hulp, ga aan de slag met je stressklachten en ga dan rustig opzoek naar een andere baan.
Als je je zo overspannen en opgebrand voelt lijkt het me verstandig om eens langs je huisarts te gaan. Langdurige stress is een aanslag op je gezondheid.
Je baan opzeggen zou ik in deze situatie niet doen. Vraag hulp, ga aan de slag met je stressklachten en ga dan rustig opzoek naar een andere baan.
Lach hard, duik diep, kom terug..
dinsdag 9 januari 2018 om 23:37
Ik heb mijn leidinggevende ingelicht, hij komt me echt wel tegemoet wat betreft een luisterend oor maar heeft ook aangegeven dat de bal bij mij ligt - ‘take it or leave it’bumbly schreef: ↑09-01-2018 23:30Heb je al naar je leidinggevenden uitgesproken hoe je je voelt? De druk, stress en prikkels? Wie weet is er een oplossing te vinden.
Waarschijnlijk zit ik gewoon niet op de juiste plek (aldus zijn woorden)
Ik wil dit inderdaad wel eens bespreken met bedrijfsarts of huisarts. Het vreet nu aan me.
woensdag 10 januari 2018 om 00:06
woensdag 10 januari 2018 om 00:14
Bedankt voor jullie reacties, vind ik erg fijn.
Ik heb inderdaad bedacht om een afspraak te maken met HRM, kijken of zij mij op weg kunnen helpen. Volgens mij zit er ook een loopbaan coach in het team.
Ik ben sinds 1 december een dag minder gaan werken, dat helpt, maar het ‘probleem’ gaat niet weg. Ik voel me in het team niet thuis, dat is echt de voornaamste reden. En continue geef ik mezelf een schop onder de kont en probeer te kijken naar wat wel leuk is, maar het nare gevoel is te groot.
Ik vind het gewoon jammer dat het zo moet gaan. Werk was voor mij altijd een fijne bezigheid met leuke collega’s en nu is alles zo anders.
Ik heb inderdaad bedacht om een afspraak te maken met HRM, kijken of zij mij op weg kunnen helpen. Volgens mij zit er ook een loopbaan coach in het team.
Ik ben sinds 1 december een dag minder gaan werken, dat helpt, maar het ‘probleem’ gaat niet weg. Ik voel me in het team niet thuis, dat is echt de voornaamste reden. En continue geef ik mezelf een schop onder de kont en probeer te kijken naar wat wel leuk is, maar het nare gevoel is te groot.
Ik vind het gewoon jammer dat het zo moet gaan. Werk was voor mij altijd een fijne bezigheid met leuke collega’s en nu is alles zo anders.
woensdag 10 januari 2018 om 08:19
Claudia2010 schreef: ↑09-01-2018 23:22Ja, zo wil ik graag dat het gaat Himalaya.. Maar of het lukt.. Ik wil graag snelle actie, snel weg, over en klaar. Ben nu na een werkdag moe en emotioneel, dan komt ontslag als eerste in mijn hoofd op![]()
Maar je kan het geld niet missen, dushoe hoe reëel ben je dan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje